NenadAleksic 0 Posted July 22, 2010 Pozdrav drugari, jutros sam menjao ulje, filtere, plocice itd. I malo pre kad mi je drugar doterao auto (automehanicar) rece mi da filter od goriva nije mogao da zameni zato sto nije mogao da odvrne kuciste od filtera, kaze da je zavrnuto do te mere da se plasio da ga ne polomi i ostavio je stari filter, ja nemam nekih problema ali bih da zamenim i filter od goriva zanima me jel imao neko neki slican problem i jel imate neki savet? Ili moram menjati i filter i celo kuciste za isti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted July 22, 2010 Menjas samo ulozak. Uglavnom majstor koji je menjao kaze da sam jedan u milion koji menja filter On se namucio sa nekim plasticnim delom, da ne kazem zabicom, koja se valjda nalazi na crevu. Hteo je i on da odustane jer se plasio isto da ne polomi nesto, ali je bio uporan... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted July 22, 2010 I ja sam imao isti problem. Menja se uložak filtera tako što se otvori plastični poklopac, nomalno na levo, i nema nikakvih žabica. Mučio sam sa pa mi je pomogao drugar mehaničar. Jedva smo otvorili uz pomoć lanca za skidanje filtera ulja ali jako pažljivo preko krpe. Možda je moglo i rukama ali trebalo je imati neke jake rukavice. Postoji i ventil za pražnjenje goriva iz filtera da ga ne bi radom zaprljali - nalazi se spolja dole na kućištu (u pravcu kretanja kola). Ventil je plastični i otvara se većim šrafcigero a gorivo iscuri dole. Uložak se zameni kao i guma za dihtovanje poklopca koja ide u kompletu. Kada sam vraćao poklopac malo sam podmazao sve klizeće ivice poklopca da dobro stegne a i da lakše sledeći put otvorim, a to me čeka ovog leta. Inače stari uložak je bio veoma prljav, nekako žuto-braon i vidi se razlika u odnosu na nov. Inače nisi "jedan u milion" jer je to redovno održavanje i svi koje poznajem to redovno rade. Kada budem menjao slikaću. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted July 22, 2010 Ma to jedan u milion je prica majstora jer ne moze mnogo da zaradi na menjazi istog, a moze da polomi nesto pa da ga izadje dosta skuplje nego sto zaradi ta "zabica" se nalazi na nekom od creva koja ide u kuciste (mislim) odozgo i trebalo bi da je sive boje. Nista ne tvrdim jer sam samo posmatrao sa strane kad je majstor menjao. Naravno da treba menjati redovno kao i svaki drugi filter Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted July 22, 2010 miki reče da se taj filter menja na svakom drugom malom servisu - kao nema potrebe ga menjati na svakom ja ću ga ipak zameniti jer će proći 2god od prethodnog ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted July 23, 2010 Mislim da postoi specijalan alat za skidanje poklopca na kucistu filtera nafte jer ako bolje pogledate na njemu pise sila kojom treba zategnuti poklopac kucista a ne ono aj jos malo pa jos malo Oteraj u ovlasceni servis da ti zamene samo filter nafte to ti je naj sigurnije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted July 23, 2010 (edited) Tačno je da hoće tako da se stegne da ga je veoma teško skinuti. Za alat ne znam ali se skida većom snagom i po mogućstvu DOBRE JAKE RUKAVICE. Nema nikakvih žabica i ne skidaju se creva (otvarao sam ga !!!) otvara se kao malo veća TEGLA koja je zapekla a tako i izgleda. Od veoma tvrde je plastike. Govorim o 1.3 mjt. Kada se skine poklopac (kažem kao tegla - 1.5-2 kruga) ostane posuda u kojoj je uložak filtera koji se izvadi sa dva prsta. Tako se stavi i novi uložak i zatvori "tegla". Kasnije sam mora da dotežem jer je po malo "curkalo" na poklopcu ali je posle pa do danas sve super. Edited July 23, 2010 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
NenadAleksic 0 Posted July 25, 2010 Znam da se menja samo ulozak. Ali problem je nastao u tome sto majstor nije uspeo da odvrne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted July 26, 2010 Nažalost, mora na silu - takav je. Ja bih probao ključem za skidanje filtera ulja a neko da čvrsto drži telo filtera da se ne izvali sa svog dražača. A, kako drukčije? Quote Share this post Link to post Share on other sites
NenadAleksic 0 Posted July 26, 2010 Nista neka ga za sad tako, kad budem sledeci put menjao ulje probacemo da odvrnemo i kuciste pa ako polomimo uzecu drugo i gotovo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted July 27, 2010 Ja sam pre dve nedelje imao isti problem: odvrtanje poklopca "tegle" je išlo malo teže ali je prošlo. Serviser reče da uložak filtera i gumica koju sam kupio u AP sportu nije originalan i može praviti problema (original košta oko 2.500 din). Stavili smo, zavrnuli ne previše snažno i držao je pola dana a onda počeo da curi. Posle sam ga ja dotegao rukom da ne curi, da li sam mnogo preterao preko propisanih 30Nm sam bog zna. Čovek tvrdi da gumica kod originalnog filtera bolje dihtuje i manje moraš da stežeš a i sam filter će kraće trajati od propisanog u kjnižici (50.000km). Moj uložak filtera koji je trčao od 30-50 hiljada u Italiji plus trideset hiljada u Srbiji (sipano Eko, Mol) nije imao nikakve vidljive nečistoće u njemu Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole24 0 Posted July 27, 2010 To samo znači da je sipano čisto gorivo, a ne da je filter kvalitetan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted July 27, 2010 Da, i ja sam imao problem sa tom gumicom pa sam vratio staru mekšu, a sve navoje i klizeće delove poklopca sam namazao litijumovom mašću da bi lakše stezao i da ne zapekne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milankoilic 0 Posted December 24, 2011 (edited) da li je neko sam menjao filter goriva na mjet-u 1.3 i da li moze neka fotka Edited December 26, 2011 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted December 24, 2011 Hteo sam ja ali sam odustao kad sam video sva ona creva i dzekove. Ne znam koliko se razlikuje procedura ako menjas ceo filter sa kucistem ili ulozak? Majstori uglavnom menjaju samo ulozak, i to na svakom drugom servisu tj na 20000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted December 24, 2011 Menja se samo uložak na 1.3mjt. Nije nikakav problem samo se malo teže otvara poklopac filtera. Creva se ne diraju samo se skine konektor.Pokopac je bolje otvoriti kaišem za skidanje filtera ali pažljivo. Dobro bi bilo da neko sa jakom rukavicama drži telo filtera a ti da otvaraš poklopac.Ja sam sam to radio. Menja se uložak i gumica za dihtovanje. Najbolje je po vraćanju gumicu i navoje poklopca ( oni su kao na tegli) namazati malo nekom mašću da se lepše stegne a kasnije lakše ponovo otvoti. Inače stezanje ide dosta teško kao i otvaranje.Morao sam da dotežem jer je malo curkalo gorivo.Srećno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted December 24, 2011 Gumica se dobija sa uloskom filtera goriva? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted December 27, 2011 Da dobija se. Obavezno je namaži mašću za podmazivanje jer se teško zavrće. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted January 1, 2012 Kod mene je ovo dosta lakse islo al sam ja cuo da se filter menja na 10 000 tako da sam ga svake godine menjo od sad cu svake druge Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted January 3, 2012 Ja sam čuo na 20 000 ali nigde nisam našao u nekom tehničkim podatcima, tako da nisam siguran.Da li je neko video ili pročitao baš tačno? Gde? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kopecky 0 Posted June 30, 2013 Ima li negde kvalitetniji ulozak sa gumicom osim u AP-sportu ? Gde vi kupujete ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted November 22, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=wmzA4sAJH_4 evo i jedan video da pojacamo temu,meni sad malo negde posle zamene kao vlazi dotezao sam ne moze vise dal je to ozbiljno mozda jedna kap za 5 dana? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto multijet 3 0 Posted November 11, 2014 I ja sam probao da zamenim filter goriva na mom multijetu 2004, ali nisam uspeo. Nikako nisam mogao da izvadim filter od creva za dovod goriva i prstena za zavrtanje filtera. Kod mene nije bio problem u odvrtanju poklopca, vec u skidanju creva za dovod goriva. Isto crevo koje pominje Milan sa sivom ,,zabicom,, na poklopcu filtera. Zabica je sive boje i sa strane do creva im otvore u obliku krsta. Pokusavao sam da privucem, zavrnem i sl. ,,zabicu ali nisam uspeo. Na snimku se vidi da majstor skida prvo narandzanstu zabicu (koju isto nije problem skinuti), pa to crevo bez alata i velikih problema, ali ne i sisitem kako.Da li neko zna ili ima slike kako se skida crevo za dovod goriva?Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted November 12, 2014 (edited) gurnes unutra sivu plastiku i jace malo iscupas i to je to tako se skidaju sva 3 ona creva bitno je samo znaci bar malo da gurnes onu plastiku sivu ka unutra i iscupas,a tebe mozda buni ko imene jer se siva plastika jedva moze odnosno ni pola milimetra gurnuti unutra nema veze samo povucem unutra i jace izvadim konektor i to je to Edited November 12, 2014 by Veki Quote Share this post Link to post Share on other sites