Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
NenadAleksic

Punto 1.3 MJet - skidanje filtera goriva

Recommended Posts

Pozdrav drugari, jutros sam menjao ulje, filtere, plocice itd. I malo pre kad mi je drugar doterao auto (automehanicar) rece mi da filter od goriva nije mogao da zameni zato sto nije mogao da odvrne kuciste od filtera, kaze da je zavrnuto do te mere da se plasio da ga ne polomi i ostavio je stari filter, ja nemam nekih problema ali bih da zamenim i filter od goriva zanima me jel imao neko neki slican problem i jel imate neki savet? Ili moram menjati i filter i celo kuciste za isti? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjas samo ulozak. Uglavnom majstor koji je menjao kaze da sam jedan u milion koji menja filter :) On se namucio sa nekim plasticnim delom, da ne kazem zabicom, koja se valjda nalazi na crevu. Hteo je i on da odustane jer se plasio isto da ne polomi nesto, ali je bio uporan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam imao isti problem. Menja se uložak filtera tako što se otvori plastični poklopac, nomalno na levo, i nema nikakvih žabica. Mučio sam sa pa mi je pomogao drugar mehaničar. Jedva smo otvorili uz pomoć lanca za skidanje filtera ulja ali jako pažljivo preko krpe. Možda je moglo i rukama ali trebalo je imati neke jake rukavice. Postoji i ventil za pražnjenje goriva iz filtera da ga ne bi radom zaprljali - nalazi se spolja dole na kućištu (u pravcu kretanja kola). Ventil je plastični i otvara se većim šrafcigero a gorivo iscuri dole. Uložak se zameni kao i guma za dihtovanje poklopca koja ide u kompletu. Kada sam vraćao poklopac malo sam podmazao sve klizeće ivice poklopca da dobro stegne a i da lakše sledeći put otvorim, a to me čeka ovog leta. Inače stari uložak je bio veoma prljav, nekako žuto-braon i vidi se razlika u odnosu na nov. Inače nisi "jedan u milion" jer je to redovno održavanje i svi koje poznajem to redovno rade. Kada budem menjao slikaću.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to jedan u milion je prica majstora jer ne moze mnogo da zaradi na menjazi istog, a moze da polomi nesto pa da ga izadje dosta skuplje nego sto zaradi :) ta "zabica" se nalazi na nekom od creva koja ide u kuciste (mislim) odozgo i trebalo bi da je sive boje. Nista ne tvrdim jer sam samo posmatrao sa strane kad je majstor menjao. Naravno da treba menjati redovno kao i svaki drugi filter :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

miki reče da se taj filter menja na svakom drugom malom servisu - kao nema potrebe ga menjati na svakom :question: ja ću ga ipak zameniti jer će proći 2god od prethodnog ...:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da postoi specijalan alat za skidanje poklopca na kucistu filtera nafte jer ako bolje pogledate na njemu pise sila kojom treba zategnuti poklopac kucista a ne ono aj jos malo pa jos malo :wallbash: Oteraj u ovlasceni servis da ti zamene samo filter nafte :thumbsup: to ti je naj sigurnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno je da hoće tako da se stegne da ga je veoma teško skinuti. Za alat ne znam ali se skida većom snagom i po mogućstvu DOBRE JAKE RUKAVICE. Nema nikakvih žabica i ne skidaju se creva (otvarao sam ga !!!) otvara se kao malo veća TEGLA koja je zapekla a tako i izgleda. Od veoma tvrde je plastike. Govorim o 1.3 mjt. Kada se skine poklopac (kažem kao tegla - 1.5-2 kruga) ostane posuda u kojoj je uložak filtera koji se izvadi sa dva prsta. Tako se stavi i novi uložak i zatvori "tegla". Kasnije sam mora da dotežem jer je po malo "curkalo" na poklopcu ali je posle pa do danas sve super.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da se menja samo ulozak. Ali problem je nastao u tome sto majstor nije uspeo da odvrne. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost, mora na silu - takav je. Ja bih probao ključem za skidanje filtera ulja a neko da čvrsto drži telo filtera da se ne izvali sa svog dražača. A, kako drukčije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista neka ga za sad tako, kad budem sledeci put menjao ulje probacemo da odvrnemo i kuciste pa ako polomimo uzecu drugo i gotovo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre dve nedelje imao isti problem: odvrtanje poklopca "tegle" je išlo malo teže ali je prošlo. Serviser reče da uložak filtera i gumica koju sam kupio u AP sportu nije originalan i može praviti problema (original košta oko 2.500 din). Stavili smo, zavrnuli ne previše snažno i držao je pola dana a onda počeo da curi. Posle sam ga ja dotegao rukom da ne curi, da li sam mnogo preterao preko propisanih 30Nm sam bog zna. Čovek tvrdi da gumica kod originalnog filtera bolje dihtuje i manje moraš da stežeš a i sam filter će kraće trajati od propisanog u kjnižici (50.000km). Moj uložak filtera koji je trčao od 30-50 hiljada u Italiji plus trideset hiljada u Srbiji (sipano Eko, Mol) nije imao nikakve vidljive nečistoće u njemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, i ja sam imao problem sa tom gumicom pa sam vratio staru mekšu, a sve navoje i klizeće delove poklopca sam namazao litijumovom mašću da bi lakše stezao i da ne zapekne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo sam ja ali sam odustao kad sam video sva ona creva i dzekove.

Ne znam koliko se razlikuje procedura ako menjas ceo filter sa kucistem ili ulozak?

Majstori uglavnom menjaju samo ulozak, i to na svakom drugom servisu tj na 20000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menja se samo uložak na 1.3mjt. Nije nikakav problem samo se malo teže otvara poklopac filtera. Creva se ne diraju samo se skine konektor.

Pokopac je bolje otvoriti kaišem za skidanje filtera ali pažljivo. Dobro bi bilo da neko sa jakom rukavicama drži telo filtera a ti da otvaraš poklopac.

Ja sam sam to radio. Menja se uložak i gumica za dihtovanje. Najbolje je po vraćanju gumicu i navoje poklopca ( oni su kao na tegli)

namazati malo nekom mašću da se lepše stegne a kasnije lakše ponovo otvoti. Inače stezanje ide dosta teško kao i otvaranje.

Morao sam da dotežem jer je malo curkalo gorivo.

Srećno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dobija se. Obavezno je namaži mašću za podmazivanje jer se teško zavrće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je ovo dosta lakse islo al sam ja cuo da se filter menja na 10 000 tako da sam ga svake godine menjo od sad cu

svake druge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam čuo na 20 000 ali nigde nisam našao u nekom tehničkim podatcima, tako da nisam siguran.

Da li je neko video ili pročitao baš tačno? Gde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam probao da zamenim filter goriva na mom multijetu 2004, ali nisam uspeo. Nikako nisam mogao da izvadim filter od creva za dovod goriva i prstena za zavrtanje filtera. Kod mene nije bio problem u odvrtanju poklopca, vec u skidanju creva za dovod goriva. Isto crevo koje pominje Milan sa sivom ,,zabicom,, na poklopcu filtera. Zabica je sive boje i sa strane do creva im otvore u obliku krsta. Pokusavao sam da privucem, zavrnem i sl. ,,zabicu ali nisam uspeo. Na snimku se vidi da majstor skida prvo narandzanstu zabicu (koju isto nije problem skinuti), pa to crevo bez alata i velikih problema, ali ne i sisitem kako.

Da li neko zna ili ima slike kako se skida crevo za dovod goriva?

Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gurnes unutra sivu plastiku i jace malo iscupas i to je to tako se skidaju sva 3 ona creva bitno je samo znaci bar malo da gurnes onu plastiku sivu ka unutra i iscupas,a tebe mozda buni ko imene jer se siva plastika jedva moze odnosno ni pola milimetra gurnuti unutra nema veze samo povucem unutra i jace izvadim konektor i to je to

Edited by Veki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...