Jump to content
FAS Goran
sasa_vu

Novi modeli Fiata u Kragujevcu

Recommended Posts

Evo jedan videjo. Svetski izgleda. Moram da potegnem neku vezu da napravim obilazak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAS uvodi treću smenu

fiat%20500l%20montaza.jpg

Fabrika Fiat automobili Srbija (FAS) od aprila uvodi treću smenu, a do kraja godine će zaposliti još 800 radnika, piše list Danas. Prema saznanjima tog lista, u proizvodnim pogonima Fiata u Kragujevcu petodnevna radna sedmica, sa osmočasovnim radnim vremenom u tri dnevne smene, ponovo će biti uvedena tokom narednog meseca, najverovatnije 8. aprila. Zbog novog načina organizovanja rada i povećanog obima proizvodnje, u Fiat automobilima Srbija će uz postojećih 2.600 zaposlenih, do kraja godine, posao dobiti još 800 novih radnika.

Podsećanje da je u kragujevačkoj fabrici, od proleća prošle godine, kada je počela probna proizvodnja modela 500L organizovana četvorodnevna radna nedelja, sa desetočasovnim radnim vremenom u dve smene. Taj model svojevremeno je uspešno primenjen u japanskim kompanijama, a docnije i u pojedinim evropskim fabrikama automobila.

U Fiat automobilima Srbija je, međutim, većina radnika teško prihvatila desetočasovno radno vreme u jednoj smeni, te je još krajem prošle godine u pregovorima fabričkog Sindikata sa menadžmentom kompanije postignut dogovor da će, kad se za to budu stekli uslovi, uz uvođenje treće smene i taj režim biti promenjen.

Prema ugovoru između Republike Srbije i Fiata bilo je predviđeno da u toj fabrici radi ukupno 2.433 radnika.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat B-SUV će se proizvoditi u Srbiji?

 

170522_Fiat_New-500L-Cross_04.jpg

 

Pojedini izvori navode da će Fiatova fabrika u Kragujevcu biti zadužena za proizvodnju novog B-SUV modela ove italijanske kompanije. Nije još zvanično, ali Fiat će biti još jedan brend koji će napustiti MPV segment u Evropi. Drugim rečima, aktuelni 500L iz B-MPV segmenta će biti zamenjen novim modelom iz B-SUV segmenta. Time će Fiat slediti primer Citroena koji je to uradio kada je nekadašnji C3 Picasso dobio naslednika u vidu C3 Aircrossa ili Opela koji je Merivu zamenio modelom Crossland X. Fiat će ovaj novi B-SUV predstaviti u naredne dve godine, a kao i aktuelni 500L proizvodiće se u Srbiji. Fiat će time povećati proizvodnju u Kragujevcu (budući da se očekuje veća prodaja u odnosu na 500L), a istovremeno će proširiti i svoju ponudu u sve popularnijem B-SUV segmentu (500X naime ostaje u gami).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat model u Kragujevcu

 

fiat%20x6u.jpg

 

Ovako bi trebalo da izgleda novi mali džip prema zamisli nezavisnog dizajnera Džonatana Mačada

 

Kako piše Blic, Fiat će od 2019. godine proizvoditi novi model u Kragujevcu, tvrde svetski mediji specijalizovani za praćenje auto-industrije. Novi model iz Kragujevca bio bi mali terenac, verovatno baziran na sestrinskom modelu Jeep Renegade. Novi model, koji se vodi pod radnom oznakom X6U, pripadao bi B-SUV segmentu koji je trenutno među najprodavanijima u svetu i kome su se okrenuli mnogi proizvođači. Terenac iz Šumadije popunio bi prostor između manje Fiat Pande 4x4 i većeg Fiata 500x. Imao bi dužinu do četiri metra i najverovatnije bi sledio novi korporativni izgled koji imaju Fiat Tipo i Fiat Argo, koji se zasada prodaje samo u Brazilu. Inače, italijanski mediji navode da bi Argo, koji je naslednik Punta i koji bi po dimenzijama bio sličan novom B-SUV modelu, mogao da stigne u Evropu već sledeće godine, ali ne pominju gde bi se proizvodio. Kako je Blic pisao, i ovaj automobil mogao bi da bude jedna od opcija za proizvodnju u Kragujevcu.

 

Italijanski mediji navode da postoje dva scenarija za uvođenje novog modela. Prema jednom, novi B-SUV bi se u Kragujevcu proizvodio paralelno sa postojećim modelom 500L, a prema drugom, u nekom trenutku bi ga nasledio i sva proizvodnja bi se preorijentisala na novi model. Razlog za ovaj drugi scenario je to što segment MPV automobila, kojima pripada i 500L beleži pad prodaje, premda je kragujevački Fiat i dalje najprodavaniji u svom segmentu u Evropi. To su već učinile neke kompanije, poput Forda, koji je odustao od proizvodnje B-maxa u Rumuniji i uveo model EcoSport koji je takođe B-SUV, u tu fabriku. Slično je uradio i Opel, koji je odustao od Merive i prešao B-SUV modele. Ukoliko se novi model i 500L budu paralelno proizvodili, kapacitet fabrike u Kragujevcu biće potpuno iskorišćen. Kragujevačka fabrika ima kapacitet nešto veći od 185.000 automobila godišnje, a u prošloj godini proizvedeno je 85.000 vozila. Kragujevčani su vrh prodaje dostigli 2014, kada je prodato više od 116.000 automobila.

 

Fiat je ove godine redizajnirao 500L, a da će nivo proizvodnje biti sličan kao prošle godine, najavio je krajem 2016. Fabricio Renci, finansijski direktor kragujevačke fabrike. ''U 2016. godini u Kragujevcu je proizvedeno 85.000 jedinica, a u 2017. godini očekujemo isti nivo proizvodnje ili možda neku jedinice više'' - izjavio je Renci. Na pitanje da li će i kada Fiat uvesti novi model u Kragujevac, Renci je rekao da će o tome govoriti ''kada dođe vreme''. ''U ovom trenutku ne možemo da govorimo o novom modelu, ali čim budemo imali više informacija iz centrale u Torinu, obavestićemo domaću javnost'' - izjavio je tada Renci. U Fiatu nisu imali komentar na informacije stranih medija da će kragujevačka fabrika dobiti novi model 2019. godine.

Tokom štrajka zaposlenih u FCA Srbija spekulisalo se da bi ta kompanija mogla da se povuče iz Srbije, međutim, ti navodi su demantovani, a početak proizvodnje redizajniranog 500L i mogućnost uvođenja novog modela potvrđuju da je proizvođač iz Torina dugoročno zainteresovan za Srbiju.

B-SUV segment među automobilima, kome bi trebalo da pripada novi model koji bi mogao da se proizvodi u Kragujevcu, prethodnih godina imao je dramatičan rast prodaje. Samo u prvoj polovini ove godine prodaja B-SUV automobila u Evropi porasla je za 10 odsto u odnosu na isti period prošle godine, na čak 853.000 prodatih vozila.

 

Španski mediji: Fiat Primo

Pored terenca, mediji najavljuju i jedan manji model iz Fiata. Portal ''Internešenel biznis tajms'' piše da će italijanski gigant uskoro lansirati naslednika Fiat Punta pod nazivom Fiat Primo, čija će se masovna proizvodnja odvijati u Srbiji za evropsko tržište. Zvanična informacija o nasledniku će biti objavljena već ovog meseca, a njegova prodaja na evropskom tržištu je planirana za početak 2018. godine, piše portal. Novi model će se bazirati na X6H platformi koju koristi Fiat argo, a čija proizvodnja se odvija u Brazilu. Ipak, primo neće biti redizajnirana verzija Arga, već bi trebalo da pretrpi brojne izmene koje se tiču komfora, upravljanja i bezbednosti. Trebalo bi da ima isti motor kao Argo koji je u Brazilu opremljen sa ''Firefly'' 1.0 i 1.3-litarskm motorima koji se proizvode u Poljskoj. Španski mediji su izvestili da će se proizvodnja ovog modela odvijati u Fiatovoj fabrici u Kragujevcu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...