Jump to content
FAS Goran
damir71

1.9 JTD - prevelika potrošnja ulja?

Recommended Posts

Help - pls dajte savete, situacija je sledeca: alfa 1.9 jtd trosi 1l ulja na 1200km . Uradjeno :

- zatvoren EGR ventil,

- ciscen senzor pritiska turbine 

- provera turbine (stara je bacala ulje i imala luft - stavljena sveze reparirana ispravna)
- provera izduva (ciscenje)
- zamena motornog ulja i filtera (Selenia WR 5W40)
- ociscen prvi katalizator,drugi je probijen

Nakon zamene turba bilo je bolje neko vreme a onda ponovo pocinju problemi sa povecanom potrosnjom...sta raditi dalje? Bio sam kod Gorana,Dese i u jos jednom servisu...kod Gorana menjao turbo, Desa rekao da je (taj stari,zamenjeni turbo je merio i bio je dobar) problem u motoru, ovaj treci savetovao otvaranje motora (odokativnom dijagnostikom).
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nista spec - sipka skoro nista a vrlo malo na cepu, baca plavkasto sivkasti dim...a pri jacem dodavanju gasa zacrni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li kompresija pokazuje 100% stanje motora - nekoliko ljudi cije misljenje cenim su mi rekli da to ne mora da ukaze na problem,tj da uljana kompresija moze biti ok iako je problem do karika.

 

Koji je metod provere turbine? ... ono sto kazu ima lufta i baca ulje ne mora da bude do turbine, definitivno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

nov sam na forumu. Od januara imam jednu prelepu Lybru 2002.god. Limarijski besprekorna, motor spolja čist uredan, sve u izvanrednom stanju. Urađen veliki servis i sređen prednji trap (jedna viljuška i stabilizatori). Na kilometar satu 280000 km po dijagnostici oko 260000 km. Gradska i "domaćinska" vožnja (90-100 km/h) potrošnja ulja 4-5mm na šipci na 1000 km. Prva duža vožnja - razočaranje. Pri brzini od 150-160 km/h litar na 150km. U povratku, konstantna vožnja oko 120 km/h (oko 2500 obrtaja) potrošnja oko pola litra (na šipci na polovini od max) na 350km. Ulje SElenia Turbo dizel. Kad je hladno pali na pola ključa, baci malo plavog dima, kad se zagreje više se ne vidi. Pri brzini od 150 km/h i ovolikoj potrošnji ulja iza auta bi trebalo da bude plavi oblak dima - toga nema. Merena kopresija dijagnostikom - drugi i četvrti klip oko 5% manja komprecija u odnosu na druga dva klipa - ništa zabrinjavajuće. Majstor rukom proveravao turbinu, njegov zaključak: ova turbina ne može da potroši litar ulja na 150 km. Creva oko turbine i ibera iznutra čista, bez ulja. Na šipci za ulje duva malo ali daleko manje nego kod jedne druge Lybre sa kojom sam je poredio i koja nema problema sa potrošnjom ulja. Šta mi valja činiti? 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeftinije je ti da skines turbinu i posaljes na proveru nego da otvaras motor i svakako da probas da promenis ulje, nema logike da sipas 5w40 kad vec trosi ali probaj 10w40 drugog proizvodjaca, mozda ti zapao neki fals, a inace ta selenia turbo dizel i nije nesto u odnosu na konkurente, probaj shell hx7 10w40, ili neko trece, tipa mobil.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ne ide ti na JTD koliko znam selenia turbo dizel to je polu sintetika vec full.

I treba ti dobar Fiat majstor pre svega ako vec postojeci nije mogao da ustanovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mradosav

Nepotrebno otvorena nova tema je spojena sa postojecom.

Na prethodnih 12 strana mozes da procitas dosadasnja iskustva forumasa sa identicnim problemom.

Ako bilo sta nije jasno ili imas dodatna pitanja, slobodno nastavi da pises u ovoj temi.

 

Za JTD je fabricka preporuka u startu bila TD 10-40, kasnije kada je izbacena to je bila WR 5-40. Pisali smo vec dosta na tu temu:

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da na jtd tj.Edc 15 ne moze da se meri kompresija dijagnostikom ili bese kao moze ali nije nista precizno. Izmerite kompresiju rucno a pre toga proveri turbinu i kod drugog majstora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko ulje negde mora da se vidi. Prvi krivac turbina.

Ili si kupio neko falš ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto mi ne dimi uopste sem ako malo zapne pri kretanju uzbrdo, ali mi je povukao ulje na merici malo ispod pola. Majstor mi je rekao da negde vlazi ali da ne moze da nadje gde je dok ne operem motor, ako je neko imao slican slucaj da li moze da mi kaze u cemu bi bio problem? U pitanju je Stilo 1.9 JTD.

Unapred sam vam zahvalan.

Edited by Ivan
Oficijelno pismo foruma je latinicno

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Горанче said:

ako je neko imao slican slucaj da li moze da mi kaze u cemu bi bio problem

Pitanje je prebaceno u odgovarajucu temu, o povecanoj potrosnji ulja. Moze da bude svasta (turbina, neki spoj, fals ulje...) pa mozes da pogledas i prethodna iskustva.

Ta potrosnja je preko pola litra na sipci (od min do max je 1l), samo nam nisi rekao na kojoj kilometrazi? I koje je ulje i koja gradacija u pitanju, gde si ga kupio, itd.?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Ivan said:

Pitanje je prebaceno u odgovarajucu temu, o povecanoj potrosnji ulja. Moze da bude svasta (turbina, neki spoj, fals ulje...) pa mozes da pogledas i prethodna iskustva.

Ta potrosnja je preko pola litra na sipci (od min do max je 1l), samo nam nisi rekao na kojoj kilometrazi? I koje je ulje i koja gradacija u pitanju, gde si ga kupio, itd.?

Od zamene je presao 4500, ulje je Selenia wr. A po mojoj proceni potrosio je nekih 200 gr. Majstor mi je rekao da negde baca ulje, ali da ne moze da nadje dok ne operem motor odozdo. Ja sad trenutno nemam vremena da to radim. Dolio sa mu malo ulja pa cu da vidim kako se ponasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako.

Ja sam ranije (prethodne dve zamene) sipao maltene uvek do vrha sipke. Vozim se po gradu i oko grada, predjem oko 3000km i ulje stoji. Onda podjem na dalji put (oko 1300km oba pravca) i dok se vratim kuci fali oko 150-200ml ulja. Onda se vozim jos po gradu i otprilike tu stoji, ili se neprimetno jos spusti.

I sada na servisu kupim samo 4 litra i ponesem od proslog sto sam imao nekih 300, 400ml. Oni mi sipaju onih 4 i iz ove vrlo malo, vrate mi mozda 200ml. Na meracu je bilo na pola.

Od zamene pa do sada napravio nekih 2500km, par puta na autoputu isao 170 (sto ranije nisam, do 150 max i to kad podjem na put) plus ga silio i po gradu nocu, ulazio u crveno i drugom i trecom. Znaci u odnosu na prethodnu voznju, tj stil voznje, ekstremni uslovi za ovih 80 konja :D ulje za sada stoji na pola sipke.

Tako da probaj da ne sipas bas do vrha. Drzi ga negde oko polovine pa prati.

A ima i kod mene te pare na meracu kad je na radnoj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je na zameni sipano malo iznad sredine merice, sad je malo ispod pola. Na tabli pokazuje dve tackice. Dolio sam neki 200 gr. ulja pa cu da vidim da li ce da spusti opet. A od zamene sam presao 4500 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/24/2016 at 0:05 PM, mradosav said:

Pozdrav svima,

nov sam na forumu. Od januara imam jednu prelepu Lybru 2002.god. Limarijski besprekorna, motor spolja čist uredan, sve u izvanrednom stanju. Urađen veliki servis i sređen prednji trap (jedna viljuška i stabilizatori). Na kilometar satu 280000 km po dijagnostici oko 260000 km. Gradska i "domaćinska" vožnja (90-100 km/h) potrošnja ulja 4-5mm na šipci na 1000 km. Prva duža vožnja - razočaranje. Pri brzini od 150-160 km/h litar na 150km. U povratku, konstantna vožnja oko 120 km/h (oko 2500 obrtaja) potrošnja oko pola litra (na šipci na polovini od max) na 350km. Ulje SElenia Turbo dizel. Kad je hladno pali na pola ključa, baci malo plavog dima, kad se zagreje više se ne vidi. Pri brzini od 150 km/h i ovolikoj potrošnji ulja iza auta bi trebalo da bude plavi oblak dima - toga nema. Merena kopresija dijagnostikom - drugi i četvrti klip oko 5% manja komprecija u odnosu na druga dva klipa - ništa zabrinjavajuće. Majstor rukom proveravao turbinu, njegov zaključak: ova turbina ne može da potroši litar ulja na 150 km. Creva oko turbine i ibera iznutra čista, bez ulja. Na šipci za ulje duva malo ali daleko manje nego kod jedne druge Lybre sa kojom sam je poredio i koja nema problema sa potrošnjom ulja. Šta mi valja činiti? 

 

evo citam i upravo sam doziveo ovakav  slucaj...auto isto presao 280 000 ,kad sam ga kupio u motoru je bilo ulje 10w 40 i vozio sam ga tako i nisam primetio da trosi ulje ,izbacio engine fault kad sam probao da naglo ubrzam .poceo da sredjujem auto : 

 

izvadim protokomer ,ona mrezica 60%zacepljena ,map senzor isto prljav ,sve to ocistim ,,kad sam skinuo protokomer zavucem ruku prema turbini i crevo je bilo onako podosta prljavo i pre same turbine unutra u crevu nadjem mali komadic crne plastike ,(odakle tu komadic plastike? :wacko:)  vratim sve natrag auto poletio ,preporodio se , e sad uradim veliki servis  zamenim kaiseve,vodenu pumpu,sve moguuce filtere ,i odlucim se da sipam seleniu 5,40 wr ..,odvozam 300 km po gradu i jednom na frusku goru  da vidim ima li on snage ,u drugoj se pentra ko lud a u trecoj se bas muci da se penje , dodjem kuci i ajd da proverim sad ulje nakon tog vozikanja po fruskoj gori  i ja u soku , fali oko 7 dc ulja ,,,,,e sad dali sam trebao sipati 10w 40 sto je i bilo pre u njemu,,,ili je turbina ,,ono sto me zbunjuje sto auto dobro vuce ,sutra cu da skida ta crveva da vidim gde je zavrsilo 7 dc ulja za 300 km :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo i rezultata ,,a auto pravi sad dimnu zavesu cim dam gas .katastrofaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

 

rsz_20160806_123824.jpgrsz_20160806_130913.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/24/2016 at 0:13 PM, Kuvalja said:

Jeftinije je ti da skines turbinu i posaljes na proveru nego da otvaras motor i svakako da probas da promenis ulje, nema logike da sipas 5w40 kad vec trosi ali probaj 10w40 drugog proizvodjaca, mozda ti zapao neki fals, a inace ta selenia turbo dizel i nije nesto u odnosu na konkurente, probaj shell hx7 10w40, ili neko trece, tipa mobil.

 

Poštovani,

poslušao sam Vaš savet delimično. Zamenio sam ulje. Sada koristim Shell HX7 10W40. Primetna je razlika. Letos, na godišnjem odmoru, pri brzini od 130km/h za 350 km potrošio je 2-3 mm na šipci. Po mojoj proceni oko 1.5 litara na 1000 km. I dalje previše. Letošnji odmor sam iskoristio da očistim sve od turbine do interkulera. Kao što neko reče, to ulje mora negde da završi, očekivao sam ga u ovom prostoru, u ovim cevima, interkuleru,... Sve sam poskidao. Na moje veliko iznenađenje, skoro pa sve suvo. Sve ukupno da je bilo (u interkuleru) pola šoljice za kafu ulja. Skoro ništa. Sada kada je sve bilo izvađeno imao sam priliku da lepo rukom uhvatim osovinu turbine i da se uverim da ne mrda ni na jednu stranu. Sve oprao, zamenio šelne, sve vratio nazad. Motor i dalje suv sa svih strana osim na prednjem delu kod izduvne grane desno (pogledajte fotografiju), i ranije je toga bilo vrlo malo a sada sve više i više. Ulje izlazi na spoju izduvne grane i bloka motora. Pitanje: otkud tu ulje?

 

slika.jpg

Edited by mradosav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako dobro vidim to je glava a ne blok, doduse ne vidim da li baca sa bloka, ali to nema smisla, moze biti da dihtung glave popusta malo na to mestu, i logika je da se nece smanjiti cak nasuprot moze samo da se poveca balavljenje.... ali to sigurno nije uzrok tvoje potrosnje.

Interkuler i nece biti pun ulja, da je tako motor bi crkao posto u njemu onda ne bi bilo ulja, turbina konstantno ubacuje po malo ali isto tako na velikim pritiscima i dize u usis na sagorevanje.

Kakvog lufta je imala turbina?

Aksijalni je do neke mere normalan, kad se upali auto i dostigne pritisak ulja u turbini on nestaje ili se smanjuje, a radijalni nevalja, tada osovinica turbine seta unutra-napolje, odnosno kad probas rukom da izvlacis i guras osovinu osetis luft....

Mislim da ne treba ni te pola soljice da bude u interkuleru,moze da je mastan, pa kad ispiras da izlazi prljavstina.

Mozda tebi turbo i nije los, mozda jednostavno motor malo trosi, ali za to bi trebao da posetis nekog malo ozbiljnijeg majstora da pregleda turbo, izmeri kompresiju motora....

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/7/2016 at 1:37 PM, Kuvalja said:

Ako dobro vidim to je glava a ne blok, doduse ne vidim da li baca sa bloka, ali to nema smisla, moze biti da dihtung glave popusta malo na to mestu, i logika je da se nece smanjiti cak nasuprot moze samo da se poveca balavljenje.... ali to sigurno nije uzrok tvoje potrosnje.

Interkuler i nece biti pun ulja, da je tako motor bi crkao posto u njemu onda ne bi bilo ulja, turbina konstantno ubacuje po malo ali isto tako na velikim pritiscima i dize u usis na sagorevanje.

Kakvog lufta je imala turbina?

Aksijalni je do neke mere normalan, kad se upali auto i dostigne pritisak ulja u turbini on nestaje ili se smanjuje, a radijalni nevalja, tada osovinica turbine seta unutra-napolje, odnosno kad probas rukom da izvlacis i guras osovinu osetis luft....

Mislim da ne treba ni te pola soljice da bude u interkuleru,moze da je mastan, pa kad ispiras da izlazi prljavstina.

Mozda tebi turbo i nije los, mozda jednostavno motor malo trosi, ali za to bi trebao da posetis nekog malo ozbiljnijeg majstora da pregleda turbo, izmeri kompresiju motora....

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Hvala na brzom odgovoru. Sada sam i ja malo guglao i vidim da se tu nalazi dihtung pa je verovatno on popustio. Jer meni balavi u donjoj polovini izduvne grane. Probao sam na ovoj slici sa neta da Vam pokažem odakle curi. Otprilike na polovini te strane. Na vrhu je šraf pa ispod njega na polovini te strane. Ponovo se pitam, odakle tu ulje? Tu bi trebalo da je garež od izduvnih gasova, ulje nikako. Što se turbine tiče, ona po meni nema uopšte lufta. Mrdao sam je na sve strane i ništa.

slika3.jpg

Edited by mradosav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, novi sam ovde... 

Vozim stilo oko 6 meseci i primetio sam da pušta ulje, znaci uvek ostavlja fleku ispod.

Druga stvar je sto trosi ulje, pre neki dan sam skidao crevo izmedju filtera vazduha i turbine i probao da li osovinica ima lufta, osovinica radi horizontalno napred nazad znaci po duzini sto je donekle u redu. Ali ima i ludt vertikalno znaci gore dole, levo desno. Propelice su vidno ostecene prilozicu i sliku.

 

zza4356.jpg

 

E sad jedn stvar me muci ponekad kad se tera preko 3.000 obrtaja zna da iskoci merac ulja. Odakle taj pritisak u motoru?

Turbina mi je lose koliko shvatam a da li ona moze da pravi taj pritisak u motoru? Duva i na iberlauf, znaci li to da su onda i klipovi/karike losi? Zanima me da li turbina moze da uzrokuje te probleme ili je problem i u samom motoru. Da vas cujem, saveti sugestije.

I da imam drugi motor i Alfe 147 broj je isti kao i u Stilu "M720.19X" I onaj ispod njega takodje isti.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...