Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Poskupljenje obuke za vozače

Recommended Posts

Auto-škole rade, polaznika malo

 

L%20voznja.jpg

 

Zbog neispunjavanja uslova koje predviđa novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, sve auto-škole u Srbiji su zatvorene 25. oktobra 2013. Više od 300 njih je do sada obnovilo dozvolu, ali polaznika je znatno manje nego ranijih godina. ''Prva auto-škola počela je ponovo da radi u decembru 2013, a do sada je dozvole za rad dobilo oko 350'', rekao nam je sekretar Zajednice auto-škola Srbije Petar Rašeta. ''Auto-škole ponovo obučavaju polaznike, ali je zainteresovanost slaba. Ono što najviše zbunjuje potencijalne kandidate je što nisu sigurni koja škola ima dozvolu za rad, kao i to za koju kategoriju ima dozvolu. Po novom zakonu dozvola se dobija samo za određene kategorije. Tako će polaznici koji su ranije započeli obuku, sada možda morati da pređu u drugu školu, ukoliko prvoizabrana nije obnovila dozvolu za kategoriju za koju je polaznik počeo obuku.''

 

Ni cena obuke ne doprinosi interesovanju polaznika.

''Minimalna cena obuke po času sada je 1.200 dinara sa PDV-om, a ukupno treba da plate 69.000 dinara, pod uslovom da polože iz prvog pokušaja, kao i 8.500 za polaganje prve pomoći'', rekao nam je Rašeta. U auto-školi ''Gazela-auto'', koja je dobila dozvolu za rad, potvrdili su nam da je interesovanje polaznika smanjeno. ''Možemo da se pohvalimo da imamo kandidate, ali znatno manje nego ranije. Mislim da čitava situacija u auto-školama u vezi sa dozvolama i izmenama Zakona, zbunjuje, a čak i pomalo plaši polaznike'', rekli su nam u ovoj auto-školi.

 

Da li će stari polaznici, odnosno oni koji su počeli pa prekinuli obuku, morati da polažu sve iz početka?

''Stari polaznici ne moraju da polažu sve ponovo, što je dobra strana novog Zakona. Oni nastavljaju tamo gde su stali, odnosno polažu samo one segmente koje još uvek nisu završili. ''Kritičan'' je samo test, koji ako ga položite, ali ne i vožnju za godinu dana, morate polagati opet'', rekli su nam u auto-školi. Jedna od novina je i manji broj dozvoljenih grešaka na testu. Nekada je kandidat test prolazio i sa 20 odsto grešaka, a sada je taj broj smanjen na 10. Takođe, kada se od oktobra 2014. pređe na konačnu primenu novih pravila, testovi se više neće polagati pomoću olovke i papira, već za računarom.

Što se tiče poligona, koji su takođe predstavljali jedan od problema koje je auto-školama doneo novi Zakon, rekli su nam da se snalaze. ''Poligoni se iznajmljuju, tako da taj problem za sada nije nešto što komplikuje obuku i tera polaznike'', kažu u auto-školama i dodaju da ne znaju šta će biti od oktobra kada će svaka škola morati da poseduje svoj ili da zakupi poligon određenih dimenzija. Spisak auto-škola u Srbiji koje su dobile dozvolu za rad može se videti na zvaničnoj stranici Ministarstva unutrašnjih poslova.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Auto-škole bez posla i para

 

104738-auto%20skola.jpg

 

Obuka za buduće vozače nekada je bila unosna, a od donošenja novog zakona zaposleni u ovoj branši jedva opstaju. Nisu radili 20.621 dan, a izgubili su čak 1.248.323 evra, izračunali u Zajednici auto-škola Srbije. Od oko 900 auto-škola koje su radile do 23. oktobra 2013. do danas je, shodno novom Pravilniku o radu auto-škola, dozvole za obavljanje obuke dobilo samo 337! Pri tome većina njih i dalje zvrji prazna, ne samo što je sve teže pronaći novac u kućnom budžetu za obuku i dobijanje dozvole, već i zbog toga što je ogromni broj mladih iskoristio mogućnost da do 25. oktobra prošle godine polaže po starom pravilniku i po starim cenama.

 

- Razlog za ''ovakvu seču'' je loš Pravilnik o uslovima za dobijanje dozvola za rad, koje realno ne mogu da se ispune - kaže za Novosti Petar Rašeta, generalni sekretar zajednica auto-škola Srbije, ističući da je zatvoreno mnogo auto-škola, a da najviše trpe kandidati za obuku. I škole koje su dobile dozvolu za rad, posle višemesečnog iscrpljivanja su izgubile značajna finansijska sredstva, pa je sasvim logično što će pravdu i nadoknadu štete potražiti na sudu. U Zajednici auto-škola Srbije su izračunali da su škole koje su dobile dozvolu za rad ''izdangubile'' ukupno 20.621 dan, i izgubile, kako ističu nemarom nadležnih, čak 1.248.323 evra!

- Prestanak rada auto-škola se mogao predvideti i sprečiti, ali je jasno da neko to od nadležnih državnih organa nije želeo, ili nije umeo da spreči - tvrdi Rašeta ukazujući da je Zajednica pokrenula postupak pred Ustavnim sudom za ocenu ustavnosti pravilnika.

 

Ceo problem je da podsetimo, nastao donošenjem novog Zakona o saobraćaju Srbije koji je stupio na snagu 10. juna 2009. a počeo da se primenjuje 10. decembra iste godine. Bilo je predviđeno da ministar unutrašnjih poslova u roku od šest meseci donese sve neophodne pravilnike po kojima bi se ustrojilo i polaganje vozačkih ispita, ali je to donošenje kasnilo više godina i samo je, u roku, donešen pravilnik o probnoj vozačkoj dozvoli koji je omogućio da lica koja napune 16 godina imaju pravo da polažu vozački ispit - ali po starom zakonu!

 

Sagovornik Novosti kaže i da je veliki problem što sada u Srbiji svega 56 odsto opština ima auto-školu u kojoj je moguće dobiti obuku za B kategoriju. To znači da veliki broj kandidata mora da, uz ionako paprenu cenu obuke (oko 70.000 dinara) dodatno da zavuče ruku u džep da bi se prebacio do najbliže auto-škole. Pri tome, ni u jednom regionu Srbije ne postoji mogućnost da polažete za 17 kategorija predviđenih novim Zakonom. Svih 337 pomenutih auto-škola vrši obuku za B (putničko vozilo) kategoriju, ali je zato polaganje za kamion ili motocikl moguće samo u 82, odnosno 132 auto-škole. Ko hoće da polaže za upravljanje motokultivatorom, to u dogledno vreme u Srbiji neće moći da učini, jer se nijedna AŠ ne bavi takvom obukom!

-Mi se nećemo pomiriti sa ovakvim stanjem. Neko mora da snosi posledice što je više hiljada ljudi ostalo bez posla, ali i što je svojim činjenjem ili nečinjenjem ugrozio bezbednost saobraćaja - kaže Petar Rašeta, generalni sekretar Zajednice auto-škola Srbije.

 



Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se ne bi pomirio sa posledicama obuke za 12 000 dinara. Mislim da tu ima daleko veće štete po društvo nego što su zatvorene te škole za kamikaze.

Nek neko izračuna koliko košta obuka za prof. vozača C ili D kat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakon o bezbednosti saobraćaja prepolovio broj radnika auto-škola

 

L%20voznja.jpg

 
Kako pišu Novosti, novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja broj auto-škola u Srbiji se smanjio sa 900 na 448. Od početka godine do sada je katanac stavilo još 46 škola. Bez posla je ostalo skoro dve hiljade ljudi. Posledice propisa ne trpe samo auto-škole, već i celo društvo jer na drumove ne šaljemo vozače bezbedne po sebe i druge - rekao je juče generalni sekretar Privredne komore auto-škola Srbije Petar Rašeta. On je istakao da je novi zakon predvideo čak 17 kategorija za vozače, a auto-škole bi morale da imaju najmanje 19 vozila u svom voznom parku.
''Tako smo došli u situaciju da auto-škole obučavaju u proseku samo za 3.3 kategorije'' - objašnjava Rašeta. ''To u praksi znači da ko hoće da polaže za neku manje traženu kategoriju, mora da putuje i do 300-400 kilometara do auto-škole koja vrši tu obuku. Obuku za čak dve kategorije - M (motokultivatori) i D1E (mali autobus sa prikolicom) ne nudi nijedna auto-škola u Srbiji. Obuku za vozača traktora nema nijedna škola u više od pola regiona Srbije''.
 
Kandidati za vozače su na mukama, baš kao i auto-škole, zbog novog načina polaganja praktičnog dela ispita koji se primenjuje od Nove godine. ''Samo još Albanija, među evropskim zemljama, insistira da se praktična nastava i polaganje održava isključivo na kompjuterima. Uvođenje tog informacionog sistema je debelo koštalo auto-škole, a ima mnogo nedostataka. Umesto sedam do osam kandidata u radnom danu, ispit polažu do tri kandidata'' - objašnjava Milan Todorović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda. Poseban problem su i poligoni. Ako se oni ne usklade sa zakonom do 26. oktobra ove godine, u Beogradu, gde je zemljište najskuplje i nema dovoljno mesta za poligone, sve auto-škole bi mogle da obustave rad.
 
Papreni cenovnici
Država je propisala minimalnu cenu obuke, ali bez PDV. ''Tako su neke škole koje nisu u sistemu PDV favorizovane'' - tvrdi Rašeta. ''Pritom bi i obuka mogla da bude jeftinija jer imamo nepotrebnih 40 časova teorijske obuke (14.000 dinara) i još nepotrebniji ispit Prve pomoći (8.500 dinara). Propisana minimalna cena za praktični deo obuke je 39.000 dinara.''
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liste čekanja za vozački ispit

 

L%20voznja.jpg

 

Kako prenosi RTS, od kako je uveden novi sistem za polaganje vozačkih ispita povećalo se i čekanje na polaganje praktičnog dela ispita, sa nedelju do dve, na mesec do mesec i po dana. To pravi veliki problem kandidatima u organizaciji vremena i obaveza. Glavni razlog je što MUP ima mali broj licenciranih ispitivača i nije u mogućnosti da ponudi više termina. Problem je što dnevno za jedan ispit zakonski može biti ispitano samo sedam do osam kandiata dok je ranije polagalo i do 30 kandidata. Oni koji završe obuku i polože teoriju ne znaju kada će moći na ispit. U većini autoškola u Srbiji vlada vanredno stanje. Nema tačnih datuma polaganja, nema ni informacija kada se to može očekivati. ''Nemamo nikakave informacije kada polažemo, jako je teško planirati svoje profesionalne i lične obaveze. Na primer ležite na plaži na zasluženom odmoru i pozovu vas iz auto-škole da sutra imate polaganje. Teško da se možete u takvo nešto uklopiti'', navodi Tijana Marković, kandidat. Kandidati koji su prošli veoma dugotrajan postupak teoretske i praktične obuke a on traje i do četiri meseca ne znaju kada će konačno doći do dozvole. ''Ja sam budući student, imao sam nameru da polažem preko leta ali ću polagati tek na jesen kad mi počnu predavanja, ne znam kako ću to sve da uskladim'', objašnjava Aleksandar Petrović.

U auto-školama kažu da sve zavisi od MUP-a i broja ispitivača a oni sami ne mogu da garantuju ni jedan datum kandidatima. ''Kako sada stvari stoje mi ne možemo ništa da garantujemo kandidatima, ali sada je prosek polaganja između mesec i mesec ipo dana'', objašnjava Radan Cvijović, instruktor auto-škole ''Desetka plus''. Stručnjaci kažu da se sistem polaganja kao što je to svuda u Evropi mora izmestiti iz MUP-a u auto-oškole. ''Ispitivači moraju da budu deo obrazovnog procesa, ne mogu biti samo ispitivači da im to bude profesija. Trebalo bi vozačke ispite premestiti iz MUP-a u Ministarstvo prosvete. Nema opravdanja da vi držite ispite a da za to nemate kapacitete'', navodi Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta. U MUP-u nisu hteli da komenatarišu ovaj problem iako smo tražili sagovornika na ovu temu. Na polaganje u ovom trenutku u Srbiji čeka nekoliko hiljada vozača. Najviše njih su mladi koji su tek stekli pravo da polažu ispit. Žale se da će ako se nastavi ovim tempom za mesec dva zaboraviti i ono što su naučili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je još na duuuuuugom štapu, ako ne polome štap usput: :D 

 

Quote

...predlog je da se ukinu teorijska nastava i polaganje u auto-školama, a da se sticanje znanja iz ove oblasti preusmeri u redovno školstvo", kaže za "Novosti" licencirani instruktor vožnje Ostoja Aleksić, koji će precizno razrađen predlog, u ime više auto-škola, inicijatora ove izmene, proslediti nadležnim institucijama Srbije.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi udar na auto-škole: Katanac zbog Pitagore

 

auto skole

 

Ukoliko se pod hitno ne promene odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije, realno je da veliki broj auto-škola stane s radom već od 1. januara. Razlog je ponovno polaganje licence za instrukture vožnje shodno odredbama postojećeg zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije, a koje se ne menjaju ni predloženim izmenama i dopunama ZOBS koji se nalazi u Skupštini Srbije i čeka usvajanje. ''Mi na ovu nečuvenu odredbu ZOBS, po kojoj instruktori moraju svakih pet godina da ponovo polažu za licencu, što nema nigde u svetu i u Srbiji se odnosi samo na ovu profesiju, upozoravamo još odavno, ali nas niko ne čuje'', kaže Milan Todorović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda. On podseća i da je posle donošenja ZOBS 2009. upravo zbog ''neverovatnih propisa'' broj auto-škola smanjen sa 850 na oko 400. ''Zar nije nonsens da instrukture vožnje propituju o Pitagorinoj teoremi ili o Kulonovom zakonu'', pita se Todorović i dodaje da svake godine instruktori pohađaju seminare koje organizuje Agencija za bezbednost saobraćaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema obuke vozača bez 62.000 dinara

 

auto Å¡kole

 

Cena obuke za vozače, bar kada je B kategorija u pitanju, ne bi trebalo previše da se izmeni posle usvajanja zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije koji se trenutno nalazi pred poslanicima Skupštine Srbije. Naime, kako je "Novostima" potvrđeno u udruženjima auto-škola Srbije, predlagač zakona je odustao od određivanja samo maksimalne cene vozačke obuke (dosad je određivana najniža cena) usvojivši primedbe na tu odluku auto-škola.  Imali smo sastanak u MUP Srbije i rečeno nam je da je novi predlog kompromisan pa će Vlada Srbije ubuduće određivati i minimalnu i maksimalnu cenu vozačke obuke - kaže Milan Todorović predsednik Udruženja auto-škola Srbije. To praktično znači da se minimalna cena obuke neće značajnije menjati.

 

Moguća su usklađivanja jer je od 2012, kada je određena minimalna cena obuke, do danas gorivo nešto skuplje a i auto-škole su, uvođenjem audio i video-sistema umreženih sa informacionim sistemom MUP imale dodatne troškove. U svakom slučaju, slaže se veliki broj vlasnika auto-škola sa kojima su "Novosti" razgovarale, cena sasvim sigurno neće biti niža. Ovakvo rešenje je bolje nego da se ostalo pri određivanju maksimalne cene obuke - objašnjava Todorović. - Tada bi pretila opasnost da se ponovi period pre 2012, kada su nesavesni vlasnici auto-škola nerealno niskim cenama privukli hiljade kandidata koji su platili najveći danak tom javašluku. Da podsetimo, tada je retko ko od kandidata imao bilo kakvu teoretsku obuku, umesto 40 časova vožnje za upravljačem nisu proveli ni deseti deo propisanog vremena, a sa skromnim znanjem na drumu su postali nebezbedni i po sebe i po druge.

 

U sadašnjoj minimalnoj ceni obuke za vozače od 62.000 dinara (za B kategoriju) je cena teorijskog i praktičnog dela, kao i polaganje teorije i vozačkog ispita. Cena teorijskog časa je 300 dinara i kandidat mora da prisustvuje na svih 40 časova - kaže Todorović. - Cena praktičnog časa je minimalno 1.000 i kandidat mora da odveze svih 40 časova. Za polaganje teorijskog i praktičnog ispita kandidat mora da plati još po 5.000. Da bi dobio dozvolu budući vozač mora da završi i kurs prve pomoći i da obavi lekarski pregled. Cena obuke prve pomoći sa kreće od 4.500 do 6.500 dinara, a lekarsko uverenje od 800 do 1. 200 dinara.

 

Iako je najveći broj auto-škola zbog konkurentnosti poslovao sa minimalnom cenom obuke, ima i onih koje su skuplje, ali one kandidatima nude i vozila više klase i još neke pogodnosti.Ima nekih instruktora i ispitivača koji smatraju da bi cena obuke vrlo lako mogla da bude niža. To bi se postiglo, na primer, uvođenjem obavezne nastave saobraćaja u svim razredima osnovne i srednje škole. Tako bi u startu kandidati "uštedeli" najmanje 12.000 dinara, koliko košta teorijska obuka. Auto-škole bi mogle i zajedničkim korišćenjem poligona da snize troškove, a mogla bi da pomogne i država kada bi vozila za obuku tretirala kao sredstva za rad AŠ i kada bi AŠ gorivo i rezervne delove mogle da nabavljaju bez PDV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao 20h teorijske nastave i 20h prakticne koje su uredno odrzane za nesto tipa 16 ili 18.000din ako se dobro secam, tako da cak i da dodamo jos 5000din i da treba sad duplo vise casova to ne prelazi prakticno 40.000 pa i dalje ne vidim cemu duvanje cene... Ta auto skola je sa ovim profi zakonima zatvorena, a neke druge koje su radile tako kako navode tu, rade prilicno slicno i dalje. Tako da nije uopste stvar u parama nego u kontroli rada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni imao teorijsku nastavu. :D 

Prvi čas u Yugu i ''upoznavanje sa osnovnim komandama''. Kaže instruktor da je nekima morao da pokazuje i kako se ulazi u auto... :D Drugi čas instruktor vozio do poligona. Na trećem rekao da odmorim malo jer nema potrebe više poligon...ali prvih 5 časova ne smem na ulicu ionako. Od petog u saobraćaj. Od pola obuke ''upgrade'' na Golf mk.3 1.8 benzinac kome još nisu stigli da ugrade gas. :) 

 

Knjigu sa pravilima kupio odmah na prvom času i polagao naknadno posle završene obuke vožnje, nikakve teorijske nastave nije bilo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mene je instruktor dosao kuci, pitao me jel znam da vozim, ja reko ne, nisam nikad vozio, kaze ma znas ti to ajde sedi za volan, idemo u centar. To je bilo tokom jutarnjeg spica :D Inace nikad pre toga nisam vozio sem sto sam jednom uzeo juga i samostalno otisao do druga 1km od mene :D Vredi gledati kako drugi voze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-škole u problemu: Zbog novog pravila mnoge neće moći da rade od oktobra

 

L voznja.jpg

 

Zbog novog pravila - uspona na poligonu, ni jedna od oko 450 auto-škola u Srbiji neće moći da obučava vozače od oktobra

 

Prema podacima koje iznose ''Novosti'', pozivajući se na rezultate ankete Privredene komore Beograda sprovedene među njenim članicama, svega 28.2 auto škola imapoligon koji ispunjava sve uslove. Najveći problem predstavlja ispunjavanje uslova da poligon poseduje uspon, kao i dovoljno prostora za operaciju skretanja ulevo ili udesno za vozila E i F kategorije, što su vozila kamioni sa prikolicom i traktori. Jedan od sagovornika, kaže da je ponovo na delu ''nelojalna konkurencija''.

''Ponovo se kandidati mame na razne načine. Tako neki svakom 100. kandidatu poklanjaju automobil iako je vrapcima jasno da sa sadašnjom cenom obuke teško da mogu da poklone i bicikl'' - kaže jedan od vlasnika auto-škola. Komora je svoje članicem auto škole, pitala i da li imaju prostora i mogućnosti da prilagode svoje poligone pravilnikom, a ni ti rezultati nisu ohrabrujući jer je svega 8.8 odsto auto škola reklo da to može da izvede. Više od 30 odsto auto škola kategorično je reklo da nema uslova ni mogućnosti da izmeni uslove polaganja i obuke vozača na poligonu.

Zbog toga se očekuje, da dođe do još jedne ''seče'' broja autoškola u Srbiji, 25. oktobra od kada novi pravilnik počinje da važi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi, nepremostivi problemi pred auto školama

 

182643-obuka vozaca.jpg

 

Od oktobra auto škole, koje obučavaju ''velika'' vozila, moraće da imaju posebne poligone veličine pola fudbalskog terena! Veliki broj auto škola suočava se sa novim, velikim problemom. Od 26. oktobra ove godine, moraće da ispune sve uslove novog pravilnika, među kojima je i obezbeđivanje novih površina za poligon. U skladu sa novim propisima, škole koje vrše obuku velikih vozila, poput kamiona s prikolicama, moraće da obučavaju vozače na poligonima veličine polovine fudbalskog terena jer će morati daimaju dovoljno prostora za operaciju skretanja ulevo ili udesno za vozila E i F kategorije.

 

Zbog svega ovoga održan je sastanak predstavnika udruženja koje predstavljaju auto škole u Srbiji - Privredne komore auto škola (PKAŠ), Asocijacije auto škola Srbije (AAŠS) i Udruženja auto škola Beograda (UAŠB). Anketom, koja je sprovedena među auto školama, utvrđeno da će veliki broj škola imati problema sa poligonskim prostorima za ''profesionalne'' kategorije (kamioni, autobusi, prikolice). ''Posebno zabrinjava podatak da skoro 40 odsto svih škola neće moći da obezbedi poligon ni za jednu kategoriju što automatski znači njihov privremeni ili trajni prestanak rada'', rekao je Mladen Rašeta iz PKAŠ. Škole više neće moći da koriste parkirališta, kao dosad, već će morati da imaju površinu čija će namena biti isključivo korišćenje za obuku vožnje i polaganje. Novi Sad je ovaj problem rešio jednim velikim poligonom, ali samo za B kategoriju. ''Ne znam kako će auto škole u Beogradu, a posebno u gradskim opštinama, moći da obezbede dovoljno veliku površinu za poligon, čak i za B kategoriju, a kamoli C i E,'' upozorio je Milan Todorović iz UAŠB i upitao se kojoj školi se može isplatiti tolika površina. Ove promene su, navodno, posledica preporuka evropskih propisa. Međutim, same EU zemlje odlučuju o konkretnim rešenjima. Tako u Sloveniji postoje poligoni samo za A kategoriju, dok Nemačka uopšte ni nema klasične poligone.

 

Četiri pokušaja za uparkiravanje

Kandidat na polaganju mora da se uparkira u rikverc po 90 stepeni iz najviše četiri pokušaja. Ako ne uspe, on pada. Dragan Jagodić predlaže da se za ovaj manevar uvedu kazneni poeni, a ne automatska diskvalifikacija. Nataša Toroman (Asocijacija auto škola Srbije) naglasila je da i škole koje trenutno po osnovu zakupa koriste poligone koji ispunjavaju sve predviđene uslove, takođe mogu u narednom preriodu očekivati iste probleme, zbog promene vlasničke strukture i činjenice da je prihod od korišćenja zemljišta za poligone neuporedivo manji od prihoda koji bi se ostvarilo bilo kojom drugom namenom istog prostora. Dragan Jagodić iz Udruženja auto škola Beograda mišljenja je da škole, koje su pronašle rešenje za prilagođavanje poligone, očekuju problemi u vidu visoke takse koje treba uplatiti za izmenu rešenja, kao i u vremenu koje je potrebno za njihovo donošenje. Dodao je i da će problem biti ako se poligon nalazi van urbanih celina. ''U tom slučaju MUP neće prihvatati 'ispitne trase' jer će zbog položaja poligona one biti isuviše slične jedna drugoj'', rekao je Jagodić.

U javnosti je istaknut i problem uspona koji će poligoni morati da imaju. Međutim, naši sagovornici ističu da je ovo manji problem jer ga je moguće rešiti investicijom od 500 do maksimalno 1.000 evra, ali prvo treba obezbediti poligon. Inače, sporni propisi su predviđeni Zakonom iz 2009. godine, a stupanje na snagu odlagano je četiri puta zbog njihove neprimenljivosti.

 

Ispitne trase

Na polaganju se vozi po jednoj od 15 definisanih trasa. Ova novina omogućava kandidatu da bukvalno napamet nauči svaku deonicu, što, po rečima naših sagovornika, ''ubija'' samu obuku jer se časovi vožnje svode na vožnju tim trasama. Struka pozdravlja sve mere koje doprinose poboljšanju kvaliteta obuke, ali nastupajuće izmene imaju neznatan pozitivan efekat uz ogromne investicije. Pored izmena poligonskih radnji, propisi predviđaju i ABS sistem na vozilima što zahteva izmenu voznog parka. ''Predloženo je i da teretna i priključna vozila budu opterećenja 30 odsto, što u velikoj meri usložnjava 'časove', jer treba obezbediti nabavku i manipulaciju teretom'', rekao je Milan Krstić iz AAŠS. Zaključeno je da predstavnici strukovnih udruženja veruju da će u predstojećim razgovorima sa nadležnima institucijama biti sluha za iznalaženje racionalnog rešenja i da će problem biti prevaziđen kako ne bi nastupile štetne posledice - ne samo po auto škole, već i po korisnike njihovih usluga, kao što su znatno povećanje cena, zastoj u radu škola, loša prostorna distribucija obuke za određenje kategorije, kao i manja dostupnost korisnicima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAT: Koje auto-škole se ukidaju?

 

Za nešto više od mesec i po dana počinju da važe novi, komplikovaniji propisi za auto-škole, a emisija SAT ekskluzivno saznaje da odlaganja više neće biti. To znači da će one škole koje ne mogu da obezbede veće, skuplje i komplikovanije poligone, one koje na svim vozilima nemaju ABS sistem protiv blokiranja točkova i svi oni koji ne mogu da obezbede opterećenje u kamionima na kojima rade obuku - morati da prestanu sa radom. Danas pokušavaju da razjasne ovu komplikovanu situaciju i sa predstavnicima policije i auto-škola dođu do odgovora šta će biti sa onima koji upravo pohađaju obuku. Takođe, ekskluzivno pokazuju i prvi serijski mercedes na struju - model EQC, a u rubrici Predstavljamo testirali su Ladu Vestu Cross.

Prvi put poklanjaju pažnju i cikloturistima. Gledaoci će videti prvu iz serije reportaža o zanimljivim biciklističkim rutama po Srbiji.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-škole: Poskupljenje obuke za vozače neminovno

 

L voznja.jpg

 

Obuka za buduće vozače verovatno će uskoro poskupeti. Od 130 auto škola koliko ih posluje u Beogradu, trenutno je oko 110 privremeno zatvoreno, dok se ne prilagode novim pravilima, koja se odnose na izgled poligona za polaganje praktičnog dela vozačkog ispita. Po novom pravilniku, koji je stupio na snagu 25. oktobra, poligon za obuku vozača mora da bude u vlasništvu auto-škole ili da vlasnik ima ugovor o zakupu ili rešenje o korišćenju. Takođe, poligon može da se nalazi van grada, a polaganje ispita se obavlja u samom gradu. Prema rečima Milana Todorovića iz Udruženja auto-škola sa teritorije Beograda, poskupljenje obuke je neminovno, a iznos će zavisiti od troškova pojedinih auto-škola.

''Ja mogu da vam kažem da recimo u Beogradu, ne možete naći poligon u zakup ispod 200-250 evra. A da ne pričam teko tome ako sami pravite poligon, treba da uložite u asfaltiranje poligona, koje košta između 15 i 18 hiljada evra, kada je u pitanju samo A i B kategorija. Opet za druge kategorije još je skuplje. Onda ide obeležavanje poligona, održavanje poligona i slično. To je ono što se tiče ovog pravilnika što može da podigne cenu'', kaže. Upitan da li će to biti pojedinačni slučajevi ili će se auto škole dogovoriti o podizanju cene, on je rekao da će biti pojedinačno. ''Ne mogu se sve auto-škole dogovoriti o ceni, onda to i nije tržište, ali ne može neko ni da radi sa gubitkom'', kazao je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

giphy.webp

 

Dal se smejati ili plakati? Meni burazer mladji treba da krene sa casovima..

Kod mene na parkingu je bila Talija (i jos par njihovih prijateljskih skola) do pre par nedelja, bila peticija da se sklone i sad ih nema (znak na parkingu prekriven krpom nekom a i ne vidjam ih).

Amerika mama, vozi sta oces sa nekim iskusnim vozacem polozi i teraj gde oces. Jutros Jovana pitala pomenutog direktora kakva su to kola koja voze ucenici, ovaj odgovara sa ABS-om :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta su uradili sa auto školama i sa sistemom obuke bolje da ukinu sve auto škole..Em je preskupo em izmišljaju neke gluposti kao npr poligon..Koji će im poligon uopšte i šta moze se nauči na poligonu..

Kao i sve ostalo i ovo su degradirali..Umesto da uproste obuku oni samo komplikuju..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Birokratija.

Ljudi nemaju novca da plate to.

Za koga i zbog koga se radi tako, ja ne znam.

Šta hoće, da jbn, vozačka bude stvar prestiža, pa ne živimo u londonu, pekingu, tokiju.

Pa nije to fakultet, nego upravljanje motornim vozilom, slažem se ima budala, ali ima ih svuda.

Gledam neke motoriće 125cc razgovaram sa prodavcima, uglavnom prodaju jer nemaju dozvolu, ejjjj.

Pa to su obični ljudi sa običnim platama, troškovima, i nekim motorićem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako će biti, i još gore, dokle god narod bude plaćao!

Svi zakoni i pravila se menjaju samo ii isključivo zbog novca i punjenja budžetske kase i nečijih džepova.

A inače, gde god EU još nije spustila šapu u našem zakonu, upravo se tu prave najveće otimačine. Jer su svesni da nemaju još mnogo vremena za drpanje, pa obilato koriste.

 

PS, barem da nauče sami da zamene set kvačila

Share this post


Link to post
Share on other sites

nidzo svi smo pisali za tu peticiju da nam se vrati nas parking -- i morali su to da urade jer je potpisalo mnogo ljudi tj. ceo kraj , a iskreno i koji ce auto skola (poligon) pored osnovne skole na 2 metra a o parkiranju necu -- i sam znas ........... inace taj je govn....o od coveka.

neka ide u gas - boji su ali im je poligon negde u jerkovicu - bar bio.

gazda ti zivi zgrada iznad mene i sva kola su mu na prednjem parkingu , moja cera je odavde polazila na sve casove voznje i normalno polozila kod njih.

Edited by bole-stilo.jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad gledam neke cene brate preterali ga.Cena polaganja za b oko 60k košta..Najače ove kategorije za motocikle..A1 A2 I A.. Ja tu ne vidim neke razlike..Dal vozio 125 ili 600 ccm meni svejedno..Motor je motor..Pravila su ista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...