Jump to content
FAS Goran
marcony

Fiat Punto - koji akumulator?

Recommended Posts

O ne znam kako ne videh i poslednji post, sve pregledah i najvaznije nisam video :)

 

Hvala ti drug!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al su digli cenu Exida kao da je od zlata.:blink: Imao ga na autu, trajao neki mesec  duže od garancije i to je to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je skupo :)

 

Ako sam dobro razumeo ovo je za Puntića koji su ljudi stavljali Punto mk2b 1.2 8V?

 

https://www.akumulator-shop.rs/proizvod/exide-premium-ea530-12v-53ah/

 

 

Ja imam inace izvadjenu kutiju i neki malo veci akumulator, koji je izgleda pri crkavanju. Jos od prosle god kada zahladni teze vergla, kao da je malo ispraznjen.

Kada sam ga proveravao u servisu kaze majstor malo je oslabio al moze jos, ne bih da me negde ostavi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš taj a možeš i slabiju verziju od 47Ah, ja sam njega imao i staje bez problema. Ovaj od 53Ah je verovatno malo većih dimenzija pa je pitanje kako ga uglaviti ali mislim kad je 47Ah bio dovoljan za 1.2 16v, biće i kod tebe na 1.2 8V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Originalno za 1.2 8V sa klimom ide 44 Ah Magneti Marelli. Bez klime - 40 Ah

 

TT

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je taj fabrički manjeti od 44Ah sastavio 10 (deset) godina na Z10. :) Doduše pravio je par puta problem u toj zadnjoj, desetoj godini pre nego što je krepao. Najavljivao je to neko vreme, prilikom paljenja auto je verglao usporeno, i brljavio je povremeno servo ...

 

Zamenio sam ga prvim koji sam našao da odgovara, uzeo sam neki Midac ... nisam do tada ni čuo za tu firmu. Nek' izgura kao prethodni, ne mora više, i biću zadovoljan ... :D 

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.Treba mi podatak koji akumulator,koje amperaze ide origunalno za fiat punto 1.9 obican dizel.Godinama stavljam 60-63 i 66A a imam utisak da je veliki i da se posle 5 dana mnogo prazni.Ne stize alternator da ga dopuni.Voznja je nekih min sat vremena voznje svaki dan.Nigde ne "curi" struja,nema velikih potrosaca ali jednostavno kad odstoji dva dana za vikend on u ponedeljak vec teze vergla.Da li cu ppstici nesto ako stavim manji akumulator od 55A?Nisam siguran al mislim da je alternator 60A(mozda je 85A ne secam se kad sam ga skidao).Da li je greska staviti veci a sve to ne stize da odrzava alternator?Hvala.Mladen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mladenn80

Po specifikacijama ide 60Ah.

Mislim da je resenje provera kod autoelektricara jer negde gubi struju.

Slican problem sam imao, u pitanju je bio senzor temperature za elektronski sauh ( benzinski motor 1.2), koji je po recima elektricara non stop davao informaciju da je motor pregrejan a napolju minus! I tako izvlacio struju...

Reseno za 20e.

Takodje problem moze praviti auto radio.

Punto mk2 generalno ima problem sa strujom: pregrevanje ECU, losa masa, sijalice, praznjenje akumulatora itd.

Sve sam to imao za 8 godina voznje, plus promena akumulatora svake 2.zime... :lol:

 

Ziveo 500L! :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, italiano said:

@mladenn80

Po specifikacijama ide 60Ah.

Mislim da je resenje provera kod autoelektricara jer negde gubi struju.

Slican problem sam imao, u pitanju je bio senzor temperature za elektronski sauh ( benzinski motor 1.2), koji je po recima elektricara non stop davao informaciju da je motor pregrejan a napolju minus! I tako izvlacio struju...

Reseno za 20e.

Takodje problem moze praviti auto radio.

Punto mk2 generalno ima problem sa strujom: pregrevanje ECU, losa masa, sijalice, praznjenje akumulatora itd.

Sve sam to imao za 8 godina voznje, plus promena akumulatora svake 2.zime... :lol:

 

Ziveo 500L! :respect:

Hvala na odgovoru! Mislio sam da probam da uzmem manje amperaze jer sam mislio da je ipak velika ova od 66A sto trenutno imam.

Promenio sam i ja dosta akumulatora do sad.Nema prevelika potrosnja u stanju mirovanja.Rcunar + radio(memorija) oko 700 mA.To nije nista.

Od kako sam ga uzeo pri prvom paljenju (kad je hladan) nema dovoljnog napona na klemama.12,4 V je u pitanju,dok nakon 2 min motor kako da prebaci nesto,slozi bolji rad i prebaci na 14V.Samo 

dok je hladan.Znam,problemi.Racunar sam menjao,evo treci put ,ta cuvena pedala gasa kad gas nece da primi a u stvari je racunar problem i check engine lampica.Al sta je tu je.

Alternator sam skidao i nosio kod autoelekricara.Odmah krene sa dobrim naponom i kaze OK.

Uzecu ponovo 66A .Traje dosta kod mene.Topla najduze.4 godine kod dizela je dobro.

Ostali,varta(3god) mi se nije pokazala kao ni ovaj ruski iz Vamal grupe Acom(jedva trecu godinu).

Toplini akumulatori su zakon za sve ove.Hvala jos jednom.Pozdrav.

 

4 hours ago, mladenn80 said:

 

 

Edited by mladenn80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exide Premium ( sivi, CA-CA) po licnom iskustvu  jedva prebaci garanciju za koji mesec (40 meseci) ali to je i dalje iznad proseka (valjda?)

Uzeo bih najradije ruski Reactor ili Akom (duza garancija)  ali su mi  skupi (Exide oko 6000 a Reactor od 8000-9000 ).

Exide je sad stalno na akciji pa cu opet njega mada ne zasluzuju bas neke preterane hvalospeve. Odrade garanciju i to je to

Edited by Deyan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davno je bilo pa se ne sećam jačine akumulatora, ali kupio Exide za VW Lupa 1.0 benzin, baš mali akumulator. Nakon koju godinu ga tata uzme i stavi na 1.7 dizel koji pali zimi bez čekanja grejača. Mislim da je čak dve zime kod njega odradio, ostali tako mali bi posle prve otišli. Tako da možda malo i treba imati sreće od serije do serije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam neki čudan problem sa akumulatorom, svako jutro kada upalim auto resetuje se sat, ali isključivo pri pokretanju, dok ga ne "kresnem" pokazuje vreme normalno. Pre mesec dana sam dizao haubu i primetio plave naslage na negativnoj klemi (slika u prilogu - ova druga gde je akumulator prljav od prašine). Skinuo sam ga, očistio i vratio, medjutim vidim juče da se opet polako pojavljuju te plave naslage (ova slika u prilogu gde je akumulator čistiji je od juče, tu se i vidi kako se plavičaste naslage opet pojavljuju). Inače auto pali iz prve i kad je bio jutarnji minus ovih nedelja, nikada nije bilo problema. Da li je vreme za zamenu ili postoji način da se oporavi? Akumulator je star sigurno 6-7 godina, Punto je 1.2 benzinac, potpuno klot, bez klime, serva, abs-a, radija, el. podizača i sl. Takođe, ne znam da li je vezano za akumulator, ali kada dajem levi migavac i u isto vreme držim nožnu kočnicu migavac duplo brže "cakće" nego normalno (pri davanju desnog nema tog "problema"). To je, uz ono resetovanje sata pri pokretanju, jedino čudno što se dešava pri radu. Svaki savet dobrodošao :)

akumulator01.jpg

akumulator02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, spašen san said:

Skinuo sam ga, očistio i vratio, medjutim vidim juče da se opet polako pojavljuju te plave naslage

"Plave naslage" su ti bakar sulfat. Ponovo skini kleme, dobro ocisti i njih i stubice akumulatora i namazi nekom zastitnom mascu. Imas i DIY varijanti, ali najbolje je mascu namenjenom bas za te stvari. Tj. pored ostalog i za polove akumulatora - sprecavaju upravo oksidaciju, smanjuju elektricni otpor na kontaktima... Npr. Liqui Moly, ne moras ovo neko "profi" vece pakovanje, imas i manjih od 10 g.:

 

smazka-za-klemi-na-akumulator-LIQUI-MOLY-50ml-1000x1000.thumb.jpg.aec0d27f651420ac44f17020861e05f2.jpg

 

Zategni dobro kleme i prati sta se desava.

Reset sata je samo posledica prevelikog pada napona pri verglanju. Pogotovo ako je auto urnisan konstantnom pali-gasi gradskom voznjom, kratkim relacijama, itd... Mozes da dopunis akumulator nekim smart punjacem (imaju i one modove za oporavak baterije). Kao i da proveris punjenje alternatora, ako pada ispod 13.8V vreme je za remont alternatora (punjenje treba da bude u rasponu od min 13.8V do 14.4V).

Apropo migavaca/kocnice, pretpostavljam problem lose mase (cesto na na zadnjoj stopaljci), poznat problem na Mk2 maltene decenijama unazad :) . Imas o svemu detaljno po forumu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spašen san dobro da je on pali i drži struju posle 6-7 godina. Ovo što Ivan reče za kleme odradi a mislim da ti je vreme za novi, iako nemaš mnogo potrošača sledeći uzmi od makar 44Ah i da npr. udarna struja bude tu oko 400A. Istih je dimenzija kao i ovaj od 40Ah što  imaš tako da ne moraš da prepravljaš ono kućište akumulatora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

imo sam neki manji od 44ah i  cesto mi je preko zime izvlacio , kupim novi 44ah isto se desi kroz 2 mjeseca , problem sam resio tek kad sam ubacio akumulator od 55aH , tak da to ti je moja preporuka nesto je malo vecih dimenzija i ako nemoze uklopit izvadis onu plastiku okolo i direkno ga metnes u korpu  i sve sljaka top 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...