Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Lancia Lybra JTD - klima ne radi kad sam u gradskoj gužvi

Recommended Posts

Pozdrav,
danas sam primetio jednu neprijatnu činjenicu: klima u klima (Lancia Lybra 1.9 JTD) ne radi kad sam u gradskoj gužvi, i kad se vučem po ulicama po principu krani - stani. Kad sam na putu ili na ulicama, ali da vozim lepo, u 3. ili 4. brzini - sve je OK, duva 'ladno ko luda. Kad sam u gužvi, opet duva, ali nerashlađen vazduh !

Pošto ranije nisam imao auto sa klimom, prosto, ne znam da li je ovo normalno ponašanje. Mislim da nije. Mogao bih ja do majstora, ali bih prvo sa vama da se konsultujem.
Šta može biti uzrok ovakvom ponašanju klime ? Da li joj treba dopuna freona ? Da li je ovo možda neki drugi kvar ?

Svaki komentar je dobrodošao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li proverio da li radi spoljni ventilator kada se uključi klima, bez njega nema ništa a može da ošteti kompresor. Zatvori klapnu za ulazak spoljnjeg vazduha. To je samo prva pomoć, obavazno idi u servis da izmere pritisak freona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li proverio da li radi spoljni ventilator kada se uključi klima, bez njega nema ništa a može da ošteti kompresor. Zatvori klapnu za ulazak spoljnjeg vazduha. To je samo prva pomoć, obavazno idi u servis da izmere pritisak freona.

A kako komentarišeš činjenicu da lepo radi kad sam na putu ? Mislim ,koja je logika takvog ponašanja klime ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad si na putu hladnjak se dodatno rashladjuje prirodnim putrem

ima logike to sto je rekao Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se kreces vazduh struji preko spoljnog hladnjaka, po istom principu kako struji preko hladnjaka automobila - zapravo chak i u sred leta tom brzinom struji da je termostat neophodan kako bi sprechio da se motor ohladi ispod radne temperature.

Pri svakom paljenju klime trebalo bi da se zavrti ventilator hladnjaka, koji, barem na mom Fiatu, stoji ispred hladnjaka motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle: klima ima poseban hladnjak i svoj ventilator tog posebnog hladnjaka ? (Ovo je pitanje)

Gde je to u motornom prostoru ?

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako ti djavo neda mira za pocetak skini prednju masku i idi do najblize perionice da ti izuvaju vodom pod pritiskom,hladnjak.i vidi da nema lisca itd.. izmedju hladnjaka klime i motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He,he, hladnjaci su tamo gde uobicajeno stoje..u nosu auta. Konkretno ako malo bolje zagledas ispred hladnjaka motora ima jos jedan samo tanji. Iz njega izlaze cevi freona za razliku od standardnog koji je povezan na siroka gumena creva. Ne postoji poseban ventilator samo za hladnjak klime nego se po potrebi pali prvo jedan a zatim drugi ventilator zavisno od uslova voznje i temperature. Ukratko.

Edit:

Ne koristiti vodu pod pritiskom za ovakvo ispiranje. Aluminijimski listici hldnjaka klime koji je prvi na udaru ovakvim pranjem su toliko tanki da se generalno pokrive pod pritiskom i zatim u normalnoj voznji imamo otezano strujanje vazduha i preko jednog i drugog hladnjaka.

Najbolja je varijanta pred dopunu freona skinuti hladnjake i istresti sve sto se nakupilo i obicnim smrkom vode lagano ispirati necistocu. Ima tu i zemlje i prasine pogotovu u dnu hladnjaka ali to je najbolje i jedino ispravno resenje.

Edited by Dfast

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, sad sam proverio.

Po svemu sudeći (video sam gde vode cevi za klimu) hladnjak za klimu je ispod glavnog hladnjaka. Ima samo jedan ventilator, koji RADI kad se uključi klima !

Dakle, startovao sam motor. Ventilator se nije uključio. Startovao sam klimu - ventilator se uključio.

Da li je moguće da klima dobro hladi (kao što hladi kod mene dok vozim na putu) a da ima manjak rashladne tečnosti ? Ili bi manjak rashladne tečnosti uvek uzrokovao loš rad klime ?

Imam kompresor kući. Izduvaću hladnjak klime čim dođem kući, možda to nešto pomogne. A onda ću i da operem crevom, običnim mlazom, koliko već može biti jak vodovodni pritisak.

Hm, sad ponovo čitam post Dfast-a, pa sam u nedoumici. Verovatno nisam dobro video. verovatno je hladnjak ispred hladnjaka. Ali što se ventilatora tiče - definitivno je da je samo jedan.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi Mihailoviću

Lybra snabdebvena motorom JTD se javlja sa dve varijante kilera: sa dva ventilatora i sa jednim, malko većim ventilatorom. Vi očigledno imate isti model Lybre kao i ja. A simptomi rada klime su identični. Naime, kad uključite klimu, vi je verovatno pustite na "LO" (low, najmanje), a ventilatori skoče da duvaju na 4. Medjutim, taj režim rada je predvidjen za ekstremne situacije i jedino se upotrebljava kada u mestu želite da rashladite vozilo, recimo ukoliko ste ga parkirali na sunčanom parkingu, on se usijao na 50, 55 stepeni...tu on odradi posao za jedan minut, ali dalje više ne može. U principu najbolje bi bilo držati klimu (ukoliko stalno želite da vozite pod njom) na 22-23 stepena (ja držim na 23) i takvi se dogadjaji ne dešavaju.

U čemu je stvar:

Kao kod kućnog aparata, kad mu zadate najrigorizniji režim rada, on se napne, prvih 30 sekundi nema nekakvog efekta, ali sledećih petnaest minuta hladi ko šašav. E, stvar je u tome, što sa tim zadatim parametrima on nema snagu da od kabine pravi hladnjaču. Najbolje bi bilo da pokušate da je držite na automatu, na 22 ili 23 od samog paljenja, ili da posle paljenja ukoliko vam je volja da rashladite brzo auto to uradite u trajanju od najviše par minuta i prebacite na 22-23. Nikakvog efekta neće imati na gubitak snage motora, a hladiće fenomenalno... Sam reguliše i brzinu ventilatora, sve živo... Probajte to malo.

O freonu i dopuni ne razmišljajte, jer ako on hladi - znači da je napunjen!! Nešto što bi moglo da remeti stvari je automatika, ali i to sumnjam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi Mihailoviću

Lybra snabdebvena motorom JTD se javlja sa dve varijante kilera: sa dva ventilatora i sa jednim, malko većim ventilatorom. Vi očigledno imate isti model Lybre kao i ja. A simptomi rada klime su identični.

O freonu i dopuni ne razmišljajte, jer ako on hladi - znači da je napunjen!! Nešto što bi moglo da remeti stvari je automatika, ali i to sumnjam.

Uh, sad mi je već lakše ! A već sam sebe video kod majstora koji skida kompresor, menja raznorazne gumice i dihtunge i pod UV svetloišću traži gde sve curi freon. Dakle, poznato ponašanje i identični simptomi i kod drugih automobila.

Poslušaću savet u vezi podešavanja temperature.

Što se tiče freona, to sam otprilike i ja logički zaključio, Razmišljajući dalje, logikom: šta se zapravo razlikuje u vožnji stani-kreni, od vožnje autoputem, došao sam do zaključka da je to samo količina vazduha koja prođe kroz hladnjak. Dakle, kroz zaprljan hladnjak pod snagom ventilator ne prođe dovoljno vazduha. Probaću da izduvam danas hladnjak.

Zahvaljujem na savetima i komentarima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo kreni od pretpostavke da curenje freona (odnosno gasa sa karakterističnom trocifrenom oznakom), a pod velikim pritiskom u sistemu, da ima slabo dihtovanje - ne bi izdržao ni 10 sekundi - sve bi otišlo napolje... Znači nije freon sigurno. Automat - nikako jer on kada ne radi kako treba daje karikirane rezultate na zadate komande, ili hladi blesavo, ili greje da se skuvaš. Ima nešto što se zove koliko kompresor u odnosu na kapacitet protoka ventilatora može da ostvari. Ne može se stalno terati na "LO" - a da ventilatori budu na 4,5,6... To su komande (kao i "HI" kod odmagljivanja) koje traju 30-tak sekundi i gotova stvar. U svakom slučaju, to nije neuništiv uredjaj, sa ekstremnim komandama samo možeš da naškodiš i kompresoru i klimi i hladjenju motora. (verovatno si primetio da ti je u tim uslovima i temperatura motora prešla 90...isključuj klimu odmah, ili podiži potenciometrom unutrašnju temperaturu kabine na 21, 22, 23, smanjuj ventilatore)

Zlatno pravilo - za sva vozila sa klimom. Drži klimu na 22-23 na automatu, i zaboravi na nju do septembra, a onda je isključi oko decembra, pa predji na "OFF" i na grejanje..i sve tako do maja-juna dogodine. Ili je isključi ukoliko ti ne odgovara bilo kakvo hladjenje, pa je uključi ponovo kad želiš, ona pamti predjašnje podatke thumbup.gif Kada recimo namestiš u startu automat na "22" u toj zadatoj komandi automat se "bori" sa spoljnom temperaturom brzinom ventilatora. Ukoliko se spoljna temperatura približi unutrašnjoj (što procenjuje centralni senzor na instrument tabli kod šoferšajbne) izdaće komandu da se brzina ventilatora smanji ili poveća. Povećanjem zadate temperature u kubini, preko ona dva toćka utičeš praktično samo na brzinu ventilatora... Ali to ne može beskonačno!!

pokušaj jedno vreme tako da voziš, pa napiši utiske thumbup.gif

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dogovoreno ! Dakle, 22-23 i klimatronic na AUTO

Nego, putujem za Grčku za dva dana. Zato sam se i najviše zabrinuo, da me ne zadesi da po Grčkom suncu putujem bez klime ?! I to u mojoj novoj Lanciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još malo komentara: radio sam i te klime ali ne toliko automatske(na Puntu je manuelna) i ne budite u zabludi, FREON SE STALNO PO MALO GUBI. Nema savršenog dihtovanja na kolima, poroznost instalacija na gas a naročito na osovini kompresora gde inače taj semering propada. To nije curenja ali se sa godinama gubi po malo. Posle 6 do 10 godina bi trebala dopuna. A dešava, istina retko, da kompresoru oslabi kompresija i tada se reparira ili menja. E sada kako dopuniti kada se teško meri. Pošto se često manja režim rada kompresora, instument pokazuje svaki čas drukčije. Moguće je nekako pratiti i dopunjavati ali ozbiljni servisi ispuste sav zaostali freon, vakuumiraju instalaciju, i sipaju dozatorom tačno doziranu količinu freona (piše na motoru koliko ide freona i kog, recimo: 680gr R134) ili koriste digitalnu vagu ispod boce za dopunu. Tada se tačno zna koliko ima gasa. Mnoge ozbiljne fabrike navode na koliko godina je potrebno zameniti Freon. Ne radi isto kompresor na leru i u vožnji. U kućnim klimama motor ravnomerno okreče kompresor a u kolima mu se stalno menja režim rada - tu može biti velikih razlika kao kreni,stani ili stalna vožnja. Ja bih ipak otišao bar de se izmeri, radi svog mira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrola klime ne znam koliko košta, ali dopuna je oko 2-3000. Tada se može i proveriti. Ja sam svoju punio u servisu Bogunović na Tošinom bunaru, sa sve kompjuterskim programom i slikom Lybre na monitoru uredjaja koji prvo pravi vakuum, pa puni. Od tada do sada proslo je tacno 1.5 godina, (dva leta i jedna zima) i radi ko sat. Naravno, efekti su mnogo manji ukoliko se ganja klima na maksimum preko desetak minuta, nego kad se stalno drži na temperaturi koja je 10-tak stepena ispod spoljne. Recimo spoljna 35 (unutrašnja podešena na 25). On ce ovih 25 da postigne posle pola sata vožnje i stalno će je održavati ventilatorom u prvoj-drugoj brzini. Medjutim ukoliko juriš stalno temperaturu ispod 18 stepeni - svi su problemu. i kompresor i hladnjaci i motor i kiler ventilatori - a ti najviše jer će već posle pola sata vazduh koji ti ulazi u kabinu iz distributera biti potrošen i skoro mlak! (brže izduva nego što može da rashladi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan mali savet,kod pranja ovih hladnjaka,obavezno pustiti da se sve dobro ohladi,ukoliko je auto prethodno vozen.

Vruci hladnjaci i hladna voda-mogu da dovedu do pucanja hladnjaka,usled razlike u temperaturi :no

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, 'vako

Poslušao sam savet gos'n Damjanovića, al' džaba. Klima neće pa neće. I tako posetio sam servis za klime, gde je konstatovano da je umesto 700 gr freona u sistemu bilo tek 55 gr. Dakle ni deseti deo ! Nije mi jasno kako je klima uopšte radila ?!

Bilo kako bilo, nakon izvlačenja starog freona, i vakumiranja, testirana je instalacija, tj. merena je eventualna promena pritiska. Kao – sve je OK. Dobio sam novih 700 gr R154a freona, i ulje za kompresor pride.

Takođe je i opran je hladnjak klime.

Posle svega - klima radi. Ukupna cifra 4.000 din. Zamena (rad) je 3.000 i cena freona još oko 1.000,00. Radio sam u servisu „Macura“ na Tošinom Bunaru. Momci su OK, preporučujem ih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak se to zadovoljstvo isplati..!?thumbup.gif. Nažalost, u gradu ta pogodnost može i da presedne jer je jako neprijatno posle izlaska iz rashladjenog prostora u usijanu asfaltnu okolinu, ali prilikom dužih putovanja...Blaženstvo!! Sa srećom ti to napunio i služilo te bar još 3 godine, a posle..provera!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isplati se zadovoljstvo, svakako !

Ali nije samo zadovoljstvo hlađenja, već i zadovoljstvo saznanjem da je sada klima ISPRAVNA !

Što se gradske vožnje tiče, zapravo, kad sam na jako kratkim relacijama - ja ni ne palim klimu. Jer znam da nema terorije da se vruć auto ohladi za deset-petnaest minuta. Ja lepo otvorim sva 4 prozora, dune povetarac kroz Lanciju, i sve je OK. A, Bogu hvala, zdrav sam, pa mi vrućina ne smeta u zdravstvenom smislu. A i kad ću da se znojim ako ne u Julu ?

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanjce, prilikom ukljucivanja vetilatora kabine na maks brzini je kuljao dim nagorelog bakelita i plastike a ventillator ne radi vise. Da li je motor ili rezistor brzine, gde se nalazi rezistor brzine, jel kao kod svih pored ventilatora ima li ko slicicu? Ne vidim sta drugo moze da bude, samo da ne zapali instalaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crko ventilator,nalazi se ispod suvozaceve kasete.I meni se desilo dimilo mislio sam isto sto i ti ali kupio polovni i kod majstora zamenio za 20 min.Pogledaj mislim da je to.

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sam i mislio, ma dzaba, prodao sam auto i to se desi ljudima na putu 5 min posto su kupili auto, pa cisto da proverim. Sta da im radim, radio kad su probali, to ti je sudbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li meni neko objasnit gdje se nalazi kontejner sa freonom u Lanciu Lybru, pošto ovdje nemamo servisa za to pa se moraju primjenjivat alternativne metode :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smrdi mi klima, uzas jedan. Dao sam 2000 za ciscenje wurth sprejem sa dugackim crevima, na kratko bilo bolje ali opet smrdi. Moze li se to ikako fizicki ocistiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...