Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Uskoro solarni krovovi na Fiatovim automobilima / Solarni pogon

Recommended Posts

Fiat 500 Aria.jpg
 

Fiat je započeo saradnju sa irskom kompanijom za razvoj energetskih rešenja, ''SolarPrint'' u cilju razvoja solarnih ploča koje bi bile implementirane u okviru krovova automobila i predstavljale alternativni izvor energije. Najnovija tehnologija "pametnog krova" će implementirati foto-voltažne (PV), ili jednostavnije solarne ćelije koje bi pretvarale Sunčevu energiju i električnu energiju i litijumske baterije koje bi bile punjive putem ovog sistema. SolarPrint je započeo saradnju sa Centro Richerche Fiat (CRF), divizijom kompanije Fiat za inovacije i istraživanja na projektu vrednosti oko 3 miliona dolara, a u cilju razvoja SmartTop tehnologije. U ceo projekat uključeni su i naučnici sa University College Dublin, Trinity College Dublin i Imperial College iz Velike Britanije.

 

''SmartTop projekat bi mogao da kreira tehnologiju koja bi revolucionarizovala auto-industriju i automobile koje vozimo, pretvarajući svakodnevno svetlo u jednu formu energije. Veoma je moguće da bi automobili u budućnosti mogli biti napajani nekom vrstom PV tehnologija koja bi donela velike uštede samim korisnicima, kao i proizvođačima i društvu u celini'', izjavio je Mazhar Bari, izvršni direktor kompanije ''SolarPrint''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat, ali i niko drugi još to nije masovno uveo na svoje automobile jer nije isplativo...ali evo jednog proizvođača koji kaže da će to uvesti iako i dalje nije isplativo:

 

Hyundai i Kia od sledeće godine na automobile ugrađuju solarne krovove

 

hyundai solar.jpg

 

Solarni krovovi na automobilima su jedna od onih tehnologija koje zvuče genijalno, ali s obzirom na trenutni domet ove tehnologije ne i isplativo. To ipak neće sprečiti korejski duo Hyundai i Kiu da od sledeće godine krenu sa implementacijom ovih sistema na svoje automobile. Ovo nije prvi put da se solarne ćelije ugrađuju na serijske automobile. Istu tehnologiju Toyota nudi na Priusu, ali kod ovog plug-in hibrida 50W ćelije su dovoljne za napajanje samo klimatizacijskog sistema. Fisker je takođe nudio ovu opciju za Karmu.

Kia i Hyundai planiraju da tržištu ponude tri verzije solarnog krova. Prva generacija je napravljena za hibridna vozila, druga generacija sa polu-transparentnim panelima je namenjena automobilima koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, dok će treća generacija biti ugrađivana u električna vozila sa baterijama. Korejci ne navode performanse sistema, ali verovatno ne treba očekivati čuda. Solarnim ćelijama na automobilima, osim nedovoljne površine, svakako smeta i nagib krova koji nije povoljan za maksimalnu proizvodnju energije. Ipak, nekada je i mala količina energije dovoljna za reševanje naizgled nerešivih problema, što će vam potvrditi svaki vozač kome je akumulator izdao poverenje u najgorem trenutku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni kao korisniku bi bilo sasvim isplativo da mi takav solarni panel pokreće ventilator u kabini i leti smanjuje temperaturu na neku podnošljiviju meru.

Pa kad sednem u automobil, klima lakše postigne željenu temperaturu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PR Saopštenje

 

Kia i Hyundai razotkrili tehnologiju punjenja solarnom energijom

 

kia solar 1.jpg

 

Sestrinske kompanije Kia Motors i Hyundai Motor nedavno su predstavile plan lansiranja tehnologije punjenja pomoću ''solarnog krova'', koji će biti raspoloživ kod određenih modela ove automobilske grupacije. Električno punjeni solarni paneli (ploče) biće smešteni na krovu ili poklopcu motora vozila sa ciljem podrške motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridnim i električnim vozilima sa dodatnom električnom snagom i tako smanjujući potrošnju goriva i povećavajući domet. Tehnologija punjenja baterija solarnom energijom razvijena je kako bi pomagala glavnom izvoru snage, čime se povećava domet i smanjuju emisije CO2. Sistem će imati mogućnost punjenja baterija za ekološki prihvatljivija vozila električnih i hibridnih vozila, kao i za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem sa ciljem smanjenja potrošnje goriva. Automobilska grupacija Hyundai-Kia razvija tri tipa sistema punjenja pomoću solarnog krova: prva generacija sistema namenjena je hibridnim vozilima, dok druga generacija tehnologije donosi poluprovidni sistem solarnog krova za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Treća generacija tehnologije predstavlja lake solarne krovove, koji su namenjeni punjenju baterija električnih vozila.

 

Prva generacija sistema, koji će se koristiti kod hibridnih modela, napravljena je od silikonskih solarnih panela, ugrađenih u standardni krov vozila. Ovaj sistem može napuniti 30 do 60 odsto baterije tokom uobičajenog dana, u zavisnosti od vremenskih prilika i ostalih faktora iz okoline. Poluprovidni solarni krov je prva tehnologija punjenja na svetu, namenjena vozilima sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Druga generacija poluprovidnog solarnog krova koristiće se na vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što će biti prva upotreba ovakve tehnologije na svetu. Poluprovidni paneli mogu se ugrađivati i na panoramske krovove, što znači da prilikom punjenja propuštaju svetlost u kabinu. Upotreba solarnog sistema punjenja će vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem omogućiti lakše ispunjavanje sve strožih ekoloških propisa, koji se tiču emisija CO2.

Treća generacija sistema trenutno je još u testnom periodu. Namenjena je postavljanju na poklopac motora ili na krovu na ekološki prihvatljivijim električnim vozilima sa namenom postizanja najvećeg iskorišćenja raspoložive energije.

 

Kako deluju solarni paneli grupacije Hyundai-Kia?

Solarni sistem punjenja čine solarni panel, kontroler i baterije. Kada panel apsorbira fotone iz sunčeve svetlosti, stvara parove elektronskih rupica u silikonskim ćelijama i tako omogućava tok koji prolazi i stvara električnu energiju.

 

kia solar 11.jpg

 

Solarni panel snage 100W može proizvesti do 100 Wh energije (u idealnim uslovima: leti u podne, 1000 W/m2 intenzivnost zračenja). Kontroler ima MPPT (Maximum Power Point Tracking), koji upravlja napon i tok da može povećati efikasnost električne energije, dobijene iz solarnih panela. Ta snaga se pretvara i skladišti u baterije ili koristi za smanjenje opterećenosti generatora izmeničnog toka (AC), čime se povećava domet vozila. ''Ubuduće ćemo u vozilima viđati puno različitih tipova tehnologija električne energije. Solarni krov je jedna od prvih ovakvih tehnologija sa kojom automobili neće više biti pasivni potrošači energije, nego će je i aktivno proizvoditi'', kaže razvijač ove tehnologije Jeong-Gil Park, izvršni potpredsednik inženjersko-dizajnerskog odeljenja u grupaciji Hyundai-Kia. ''Ovo je za nas vrlo uzbudljiv razvoj, jer stvaramo tehnologiju sa kojom će vlasnici vozila preći iz potrošača energije u proizvođače energije.'' Hyundai Motor će ovu tehnologiju ugrađivati u svoja vozila nakon 2019., čime će ispuniti globalne ekološke zahteve i smanjiti potrošnju goriva, dok će Kia svoje planove predstaviti uskoro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Sonata Hybrid i sa solarnim panelima na krovu

 

hyundai-sonata-hybrid 001.jpg

 

Hyundai predstavio je automobil sa solarnim panelima na krovu. Kako prenosi B92, Hyundai Sonata će na taj način moći da pređe čak 1.300 kilometara godišnje više ukoliko joj krov bude izložen suncu šest sati na dan. Limuzinu pokreću benzinski 2.0 GDi motor sa 152 KS i elektromotor sa 51 KS koji napajaju baterije. One se kao i kod ostalih hibridnih vozila dopunjuju regenerativnim kočenjem, ali im dodatnu energiju daju fotonaponske solarne ćelije.

 

Iako dodatnih 1.300 km bez plaćanja goriva ili struje deluje prilično primamljivo, loša strana je što ugradnja solarnih panela u krov nije ni jednostavna ni jeftina, pa će da se računa kao posebna dodatna oprema. Ako na to dodamo i povećanje težine automobila zbog tih panela, što direktno znači i povećanje potrošnje, tih 1.300 km, odnosno oko dva rezervoara goriva na godišnjem nivou trenutno nije toliko značajna. S obzirom da Hyundai nije objavio cenu po kojoj će automobil sa solarnim krovom biti dostupan na tržištu, postavlja se pitanje koliko je on isplativ. Naravno, sve zavisi i od lokacije na kojoj će da se vozi, prednost će pre svega imati kupci iz zemalja koje imaju veći broj sunčanih dana. Hyundai će solarnu Sonatu prvo lansirati kod kuće u Južnoj Koreji, te na svom omiljenom tržištu u SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota testira Prius sa solarnim panelima

 

194493-toyota prius solarni paneli.jpg

 

Toyota eksperimentiše sa modelom Priusa na solarni pogon koji bi ukinuo potrebu za punjenjem električnih automobila na posebnim stanicama, a inspiraciju su našli u novim, tankim solarnim pločama za satelite. U projektu koji je finansirala japanska vlada Toyotini inženjeri su postavili solarne panele na haubu, krov, zadnje staklo i bočne elemente karoserije kako bi utvrdili koliko struje mogu da proizvedu iz Sunčeve energije. Struja iz solarnih panela ide direktno u pogonsku bateriju, što znači da se automobil može puniti i u vožnji i parkiran.

 

Tokom sunčanih dana paneli mogu da proizvedu dovoljno struje za prevaljivanje razdaljine od 56 kilometara. Poređenja radi, prosečni Amerikanac dnevno pređe 47 kilometara, prema istraživanju AAA Fonda za bezbednost u saobraćaju. Rezultat je znatno lošiji u slučaju oblačnog vremena ali i prevelikih vrućina. U takvim uslovima bi u stvarnoj vožnji automobil morao da se napuni na stanici za punjenje. Solarne ćelije su izuzetno tanke, širine svega 0.03 milimetra, što znači da su dovoljno savitljive da se prilagode karoseriji automobila. Inženjeri su morali da formiraju izolacijsku zonu između stakla odnosno karoserije i panela kako bi ih zaštitili, tako da su moduli solarnih panela u stvarnosti ipak široki oko jednog centimentra. U prtljažniku automobila se nalaze baterije za solarne panele, čime se težina vozila povećava za oko 80 kilograma. Najveći izazov je zato smanjiti težinu baterija, ali i izuzetno velike troškove, rekao je Toyotin vodeći inženjer na projektu Satoshi Shizuku, dodajući da će model biti komercijalizovan verovatno tek za nekoliko godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla predstavlja solarni krov treće generacije

 

tesla solarni-krov.jpg

 

Kompanija Tesla predstavila je treću ''Solar Roof'' generaciju koja je napravljena od crnog stakla i može da se montira za samo osam sati. Elon Musk ističe da je za novi solarni krov potrebno izdvojiti oko 34 hiljade dolara, što je, kako tvrdi, povoljnije od onoga koliko košta običan krov, te dodatak u obliku solarnih ploča. Očekuje se da se u početku montira oko hiljadu krovova nedeljno, a cilj je da se stigne do cifre od 20 hiljada. Krovovi su za sada dostupni samo u Sjedinjenim Američkim Državama, a Musk je izneo plan koji upućuje na to da bi proizvod u budućnosti trebalo da stigne i u druge delove sveta. Tako bi krovovi uskoro mogli da ''ožive'', a iz kompanije Tesla predviđaju da će krovovi koji ne sakupljaju energiju u nekom trenutku postati suvišni i da će ih zameniti solarni modeli sa većim brojem funkcija. Očekuje se da se kasnije pojave i ploče drugih boja i tekstura, a kako bi Solar Roof mogao da se uklapa u sve stilove gradnje i tako pametno sakupljanje energije donese u što veći broj domaćinstava.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla umesto punjača ima prikolicu

 

tesla prikolica.jpg

 

Solarni paneli u krovu automobila nisu novost, ali ako želite da prikupite dovoljno energije za pokretanje vozila, biće vam potrebno puno više.

Popularni YouTuber ''ItsYeBoi'' je već pokušao da napravi blindirana stakla za svog Teslu, a sada je odlučio da ''prevari'' fiziku i od Tesle napravi solarni auto. Uložio je oko 2.500 dolara u solarne panele i postavio ih na autoprikolicu. Dodao je kontroler, baterije i inverter i sve to spojio sa Teslinom utičnicom. I punjenje je krenulo, a Tesla je ''rekao'' da mu treba nešto manje od 12 sati da bi baterija bila puna. Njegova računica je ipak bila manje optimistična, a u obzir je uzeo i mogućnost da neće svaki dan imati na raspolaganju savršeno sunčano vreme. Naravno, ideja da auto može stalno da vozi jer se puni i u vožnji je za sada neostvariva, ali se ne sme odbaciti. YouTuber je prema broju panela i njihovoj nominalnoj snazi izračunao da je maksimalni intenzitet punjenja njegove prikolice 800 W, dok je Tesli potrebno puno više. Inače, za punjenje baterija ovim putem treba oko 40 sati. Teslinom automobilu je potrebno 1 kWh da pređe oko 6 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počinje masovna proizvodnja solarnih trotočkaša Aptera

 

aperta 4.jpg

 

Aptera motors se priprema za prvu masovnu proizvodnju solarnog automobila do kraja godine. Automobil će se prodavati na malo za samo 25.900 američkih dolara, što ga čini pristupačnom opcijom u poređenju sa ostalim vozilima na tržištu. Ipak, postoje prepreke pre nego što se automobil pojavi na tržištu. Vašington post izveštava da distribucija ne može da počne dok se ne sprovedu i ne prođu testovi bezbednosti.

 

aperta 3.jpg

 

Automobil se smatra ultraaerodinamičnim električnim vozilom i kreće se na tri točka. Pokriven sa 34 kvadratna metra solarnih ćelija, koje dnevno mogu da obezbede vožnju od četrdesetak kilometara ''uz vedro nebo''. Kreatori ''Aptere'', Kris Entoni i Stiv Fambro, kažu da je automobil četiri puta efikasniji od prosečnog električnog vozila i 13 puta efikasniji od kamiona koji koristi klasično gorivo.

 

aperta 2.jpg

 

Dizajn vozila uključuje i zakrivljenja koji pomažu u smanjenju otpora tokom kretanja. Izuzetno lagani ugljenični kompoziti i stakloplastika čine okvir automobila, koji se delimično može stvoriti 3-de štampačem. Automobil može da dostigne brzinu od 100 km/h za samo 3.5 sekunde, a najveća brzina koju može da postigne je 180 km/h.

 

aperta 1.jpg

 

Za svakodnevnu upotrebu nije potrebno punjenje automobila, što ga čini prvim takvim vozilom na tržištu. Vozilo je zato opremljeno baterijskim paketom. Da za ovakva vozila već postoji tržište, svedoče prednarudžbe još od 4. decembra. ''Aptera'' je prodala prvih 330 automobila u roku od 24 sata i od tada se javilo skoro 7.500 ljudi koji žele da polože depozit. Kompanija takođe ima podršku velikih investitora, dok nastavlja da povećava proizvodnju. ''Aptera'' je osnovana 2005. godine, ali je 2011. godine bila prisiljena da se ugasi nakon bankrota, da bi je originalni tvorci oživeli 2019. godine. Proizvodni pogon je februara preseljen u dolini Sorento u San Dijegu.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno kako proizvođač može reći za nešto da nije isplativo? Sve to plati kupac! 

Pojasevi, Abs, monitoring pritiska u gumama... Sve to kupac plaća. 

Solarni paneli na vozilu u seriji i završena priča. Dokazano da auto manje troši i manje muke oko zadovoljenja eko normi za motore na fosilna goriva. 

Pa pre 20 I više godina su bila tzv reli takmičenja vozila na solarni pogon u Australiji.

Za električna vozila must have! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije isplativo u pogledu broja korisnika koji su spremni da izdvoje dodatni novac za tu funkcionalnost na automobilu. Uvođenje u serijsku proizvodnju bi značilo poskupljenje modela u startu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali ista stvar je i sa odskora monitoringom pritiska u gumama. Auto bi bez toga bio nesto jeftiniji.

Euro 4, 5, i 6,  katalizatori i DPF filteri su kompleksniji i skuplji pa ne postoji mogucnost danas kupiti auto sa euro 5 motorom.

Isto tako smatram da bi moglo da se napravi sa solarnim panelima .

Moje misljenje.. ne znaci da sam u pravu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Humble One na solarni pogon

 

humble 02.jpg

 

Humble Motors je start-ap iz Kalifornije sa visoko postavljenim ciljem.

Firma osnovana 2020. godine planira da do 2024. godine pokrene proizvodnju prvog SUV-a koji će za pogon koristiti energiju Sunca. Godinu dana kasnije prvi primerci će biti isporučeni kupcima. Naravno, ako se sve najavljeno pokaže mogućim i istinitim. A toga je puno. Pre svega Humble One je svojevrsni crossover sa četvoro vrata i isto toliko sedišta, a kompanija garantuje električni domet od 800 km. Automobilu će takav domet obezbeđivati velike baterije, dok će epitet solarnog auta obezbeđivati nešto manje od 7.5 kvadrata solarnih panela. Očekuje se da bi solarna energija mogla da obezbedi dnevno do 100 km dometa.

 

humble 01.jpg

 

Ostali faktori koji doprinose obećanom dometu su minimizovana masa i vrhunska aerodinamika. Pominje se koeficijent otpora vazduha od 0.25. Sa druge strane, pogonski sistem u maksimumu daje preko 1.000 KS. Ako želite da učestvujete u stvaranju ovog auta, svoje mesto na listi rezervacija možete dobiti za samo 300 dolara uz garanciju povratka novca ako se predomislite. Poznata je i cena, a ona će biti 109.000 dolara, što je na nivou etabliranih proizvođača kalibra Tesle. Trenutno vodeći inženjer kompanije Alex Bogicevic tvrdi da su već sada prikupili oko 20 miliona dolara u rezervacijama, što u prevodu znači da su primili oko 67.000 rezervacija. Zvuči optimistično.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački proizvođač solarnih vozila Sono izlazi na Volstrit

 

210473-Sono 02.jpg

 

Nemačka kompanija za proizvodnju vozila na solarni pogon Sono Motors je podnela zahtev za odobrenje inicijalne ponude deonica (IPO) na Volstritu, u nastojanju da prikupi kapital od investitora dok vlade širom sveta podstiču tranziciju ka zelenom transportu. Još u martu Sono je razmatrao izlazak na američko tržište kapitala, koje bi moglo da vrednost kompanije proceni iznad milijardu dolara.

 

210471-Sono 01.jpg

 

Sono su 2016. godine osnovala četiri prijatelja u maloj garaži u Minhenu, razvijajući vozilo Sion na pogon s ugrađenim solarnim ćelijama. Automobil može da pređe 305 kilometara, a može da se puni strujom proizvedenom solarnim ćelijama ili iz konvencionalnih izvora. Prve isporuke automobila su planirane za prvu polovinu 2023. navela je kompanija u svom zahtevu za IPO. Sono je izvestio i o više od 14.000 rezervisanih i unapred plaćenih vozila, što korespondira sa neto prihodima od prodaje od otprilike 300 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedan automobil na solarni pogon uskoro u prodaji

 

220244-sono.jpg

 

Nemačka startap kompanija Sono Motors predstavila je svoj prvi automobil sa solarnim ćelijama - model Sion, koji će se u prodaji naći 2023. godine. Kompanija je na prototipu radila punih devet godina, a rezultat je vozilo opremljeno sa 248 solarnih ćelija koje na nedeljnom nivou mogu dopuniti vozilo za dodatnih 245 km. To znači da će vam za gradsku vožnju ili kratke relacije bili dovoljno solarno punjenje, dok se za veći domet baterija može puniti na standardnim punjačima ili kućnim utičnicama. Sa punom baterijom Sion može preći 305 km, a punjenje na brzom punjaču do 80% traje 35 minuta.

 

Osim solarnih ćelija, još jedna novina čini ovaj model jedinstvenim. Naime, vozilo je opremljeno V2X tehnologijom koja Sionu omogućava da služi kao skladište električne energije i napaja uređaje, druga električna vozila, pa čak i čitave kuće. Oni, koji žele da koriste solarnu energiju u svojim domovima, mogu poručiti Sono dvosmerni zidni punjač preko koga mogu napajati vozilo ili pak koristiti električnu energiju iz baterije automobila za potrebe domaćinstva punih pet dana. Kompanija je razvila i aplikaciju Sono koja će korisnicima omogućiti da odrede količinu električne energije koju će vozilo predati. Narudžbine za Sion već su otvorene, a kompanija je saopštila da je do sada pristiglo 16.000 rezervacija. Cena ovog modela je 28.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Australijanci pomoću solarnih panela žele da pređu 15.000 km Teslinim električnim automobilom

 

tesla print.jpg

 

Naučnici iz Australije testiraju 3D odštampane solarne panele koji bi trebalo da omoguće Teslinom Modelu 3 da pređe 15.100 kilometara tokom putovanja koje startuje u septembru. Cilj naučnika je da podstaknu ljude na razmišljanje o koracima potrebnim za zaustavljanje klimatskih promena. Projekat Charge Around Australia će napajati Teslin električni automobil Model 3 sa 18 štampanih plastičnih solarnih panela, koje će raširiti pored vozila kada bude potrebno punjenje baterije.

 

Pronalazač štampanih solarnih panela, Paul Dastoor, rekao je da će tim s Univerziteta Newcastle testirati ne samo izdržljivost panela nego i njihove potencijalne performanse za druge primene. ''Ovo je zapravo idealan test u kojem ćemo dobiti informacije o tome kako bismo mogli da koristimo i napajamo tehnologiju na drugim udaljenim lokacijama, npr. u svemiru'', izjavio je Dastoor. Štampani solarni paneli su lagana, laminirana PET plastika koja se može napraviti po ceni manjoj od 8 dolara za kvadratni metar. Paneli su napravljeni komercijalnim štampačem koji se prethodno koristio za štampanje nalepnica za vino.

 

Dastoor je rekao da se nada da će korišćenjem panela za punjenje električnog automobila motivisati Australijance da bolje razmisle o električnim vozilima, kao i da bi paneli mogli da olakšaju njihovu ''napetost zbog dometa''. ''Zajednica traži ovakve odgovore na probleme uključujući klimatske promene'', dodao je on. Teslin Model 3 će krenuti na putovanje koje će trajati 84 dana, a cilj tima je da poseti oko 70 škola i upozna učenike s onim što budućnost možda donosi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solarno električno vozilo Lightyear 0

 

lightyear 04.jpg

 

Holandski startup električnih vozila je predstavio serijsku verziju svog solarnog automobila, koji je preimenovan u Lightyear 0.

Opisan kao prvi solarni automobil na svetu spreman za proizvodnju, Lightyear 0 je evolucija Lightyeara One, kako u pogledu dizajna tako i u pogledu performansi. Što se tiče stila, promene uključuju redizajnirane branike, nova prednja i zadnja svetla, osvetljenu značku u (sada debljoj) traci koja povezuje farove, nove ručicee na vratima, bočne kamere pomerene sa vrata na prednje blatobrane u nižem položaju i nove aero točkove. Aero poklopac za zadnje točkove je besplatna opcija.

 

lightyear 03.jpg

 

U unutrašnjosti, promene su suptilne i uključuju dodavanje dva otvora za vazduh sa svake strane kontrolne table, novi centralni displej i izgled dugmadi za biranje pogona na centralnoj konzoli. Kabina sadrži kožu na bazi biljaka, tkanine napravljene od recikliranih PET boca i drvene dekorativne elemente.

 

lightyear 02.jpg

 

Što se tiče specifikacija, Lightyear 0 mnogo obećava. WLTP domet je naveden na 625 kilometara, dok pet kvadratnih metara solarnih panela pružaju dodatnih 70 kilometara dnevno u idealnim uslovima. U oblačnim uslovima, EV startap računa da će solarni paneli automobila proizvesti dovoljno električne energije da pređu 35 kilometara dnevno. Delimično zahvaljujući svom rekordnom koeficijentu otpora od samo 0.19, potrošnja energije Lightyear 0 iznosi 10.5 kWh na 100 kilometara.

 

lightyear 0.jpg

 

Lightyear već prima narudžbine za svoje solarno električno vozilo, koje će ući u proizvodnju u Finskoj ove jeseni. Prve isporuke u Evropi se očekuju u novembru. Cene počinju od 250.000 evra, bez PDV-a, ali kompanija obećava da će lansirati manji model Lightyear Two oko 2025. godine.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Autoban idu solarne ploče

 

autoban solar.jpg

 

Autoputevi bi mogli da se koriste za proizvodnju električne energije uz pomoć solarnih sistema. Pilot projekat u kojem će deonica autoputa u Nemačkoj biti pokrivena fotonaponskim modulima sada poprima oblik. Temelji za konstrukciju biće postavljeni pre kraja ove godine, a čelična konstrukcija, koja uključuje fotonaponske elemente, trebalo bi da bude postavljena u prvom i drugom kvartalu 2023.

Demonstrator će biti krov dimenzija 10m×17m od fotonaponskih modula koji će biti podignut oko 5.5 m iznad kolovoza sa čeličnom konstrukcijom. Konstrukcija će biti izgrađena na području puta i odmorišta Im Hegau - Ost u blizini Singena u Baden-Württembergu, koja ide paralelno sa autoputem A81. Projekat će više od godinu dana pratiti razna merenja i nauka. To bi trebalo da rezultira saznanjima za mogući kontinuirani rad ovakvih posebnih građevina. Slično razmišljaju i u Švajcarskoj gde vlada ispituje koje deonice autoputeva su prikladne za pokrivanje solarnim pločama. Teoretski, prihvatljive su sve rute koje ne prolaze kroz tunel. Zvučne barijere takođe mogu da budu opremljene panelima. Potencijal samo bukoizolacijskih barijera iznosi oko 55 GWh električne energije godišnje, što bi bilo oko 0.05% potrošnje ukupne električne energije u Švajcarskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja prvog solarno-električnog automobila

 

lightyear 0 03.jpg

 

Holandska kompanija Lightyear, koja je poslednjih šest godina provela razvijajući tehnologije za izradu prvog električnog vozila na solarni pogon na svetu, sada je ušla u novu fazu. Prvi model, Lightyear 0, ušao je u proizvodnju.

Napredak u tehnologiji baterija je rezultirao značajnim smanjenjem vremena punjenja u poslednjih nekoliko godina. Osnivač i izvršni direktor Lightyeara Lex Hoefsloot, međutim, mišljenja je da će brzi prelazak na električna vozila rezultirati velikim brojem vozila koja traže pristup infrastrukturi za punjenje, koja se neće povećavati u skladu s povećanom potražnjom. Automobili Lightyear na solarni pogon, međutim, neće toliko zavisiti o infrastrukturi.

 

lightyear 0 02.jpg

 

Lightyear 0 se isporučuje s kablom za punjenje, ali ima i autonomiju koja raste sa sunčevom energijom. Baterija u automobilu ima skromnih 60 kWh što obećava domet od 463 km s jednim punjenjem. U kombinaciji sa solarnim punjenjem koje je dostupno pomoću dve zakrivljene ploče, Lightyear 0 može da pređe 695 km. Verovatno je to preambiciozno, ali je zanimljivo. Na bazi prosečne dnevne vožnje od 35 km, Lightyear 0 može da se vozi puna dva meseca pre nego što ponovo mora da se spoji na utičnicu.

 

lightyear 0 01.jpg

 

Lightyear se udružio s finskom kompanijom Valmet Automotive za svoje proizvodne zahteve. Za početak, fabrika će proizvoditi jedan automobil nedeljno i nastoji da poveća proizvodnju do prvog tromesečja 2023. Lightyear radi na modelu Two, za koji se očekuje da će zahtevati još manji pristup električnom punjenju i da će biti jeftiniji. Lightyear 0 košta oko 250.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački razvoj solarnog automobila pred propašću

 

226795-sono 04.jpg

 

Uprkos relativno velikom interesu kompanija se nalazi u finansijskim problemima. Proizvod je gotov, a to znači da je električni auto sa solidnim performansama i značajnim potencijalom korišćenja solarne energije spreman za proizvodnju. Skoro da i nema konkurencije, pogotovo kad ponovimo da je planirana cena 25.000 evra. Potvrdilo je to i više od 20.000 primljenih rezervacija.  Međutim, sve to očigledno nije dovoljno. Kako tvrde osnivači Jona Christians i Laurin Hahn, nisu uspeli da prikupe dovoljno novca za sigurno pokretanje proizvodnje. Na zvaničnom sajtu su objavili video u kojem potvrđuju da nisu uspeli na projektu prvog solarnog automobila. Ako se nešto ne promeni, moraće da obustave projekat automobila i otpuste veći deo radne snage.

 

226798-sono 02.jpg

 

''Govore nam da ne pravimo auto, da restrukturiramo firmu i da otpustimo 70% naših ljudi'', objavljuju na sajtu i objašnjavaju da povraćaj novca i okončanje projekta za njih nisu opcija. Zato pokreću kampanju u kojoj žele da tokom narednih 50 dana prikupe još 3.500 rezervacija, od kojih će svaki novi interesent dobiti popust od 3.000 evra. Podsetimo, auto ima cenu od 25.000 evra. Pritom se ne libe da mole za donacije, pozajmice i svaki drugi oblik finansijske pomoći. Ako skupe dovoljno novca, biće to ''okidač za pozitivni domino-efekat''. Podsetimo, firma je u septembru objavila da je primila 20.000 rezervacija, a svako je u proseku uplatio 2.000 evra. Sono Sion je tzv. prvi solarni auto. Ima električni pogon snage 163KS i 270 Nm, bateriju kapaciteta 54 kWh, a solarne ćelije mu omogućavaju dodatni domet od 112 do 245 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Australijski studenti postavili neverovatan rekord

 

sunswift 02.jpg

 

Australijski automobil pogonjen solarnim ćelijama, kreiran od strane tima studenata, četvrtine mase jednog Teslinog modela, prevalio je 1.000 kilometara za manje od 12 časova uz jedno punjenje, ostvarujući provizorni Ginisov svetski rekord. Sunswift 7 Univerziteta Novog Južnog Vesla u Sidneju, postavio je vreme od 11 časova, 53.32 minuta u prevaljivanju 1.000 kilometara na Australijskom automobilskom istraživačkom centru južno od Melburna. U prevodu, vozilo je ostvarilo prosečnu brzinu od 85 km/h, i za sada nezvanično obezbedilo rekord za Sunswift trkački tim, kao ''najbrži EV na distanci od 1.000 kilometara sa jednim punjenjem''. Zvanično prizanje i sertifikat za Ginisov svetski rekord, biće dodeljeni kada tim stručnjaka analizira i potvrdi podatke o vremenu i telemetriji automobila.

 

Menadžerka Sunswift tima, Andrea Holden, studentkinja mašinstva na UNSW, rekla je da je ''čudan osećaj'' pružiti doprinos nečemu što se smatra najboljim na svetu. ''Pre dve godine, kada smo započeli konstruisanje ovog automobila, nametnute su vanredne mere zbog pandemije, tako da smo imali mnogo teškoća'', rekla je Holden. ''Bilo je mnogo posla i mnogo stresa, ali je sve bilo vredno toga.'' Sunswift 7 je poslednji u nizu uspešnih solarno pogonjenih automobila iz UNSW-a, još od prvog modela proizvedenog 1996. Raspolaže masom od samo 500 kilograma, što je jedna četvrtina težine Tesle. Krasi ga superiorna efikasnost zahvaljujući aerodinamičkom dizajnu, štedljivim motorima i pogonskom lancu s izuzetno malim otporom.

 

Ipak, postavljanje rekorda nije prošlo bez drame, jer je problem s menadžmentom baterije izazvao potpuno zaustavljanje automobila u jednom momentu. Pravila kažu da vozilo ne sme da bude stacionarno više od 15 minuta bez prekida, a timu je bilo potrebno 14 minuta i 52 sekunde da reši problem i vrati se na stazu. Po UNSW-u, potrošnja energije Sunswifta 7 je iznosila samo 3,8 kWh na 100 pređenih kilometara, u šta dobijamo pravi uvid kada pogledamo koliko troše najefikasniji serijski elektromobili koji se kreću današnjim putevima - 15 kWh/100 km, dok prosek iznosi oko 20 kWh/100 km. Sunswift 7 naravno nije serijski automobil, baš kao ni Emilia 4 proistekla iz srpsko-italijanske kooperacije. To znači da ne poseduje neophodan komfor i druge atribute neophodne za svakodnevnu eksploataciju, ali je zapravo reč o demonstraciji onoga na čemu treba da se radi da bi automobili bili efikasniji, održiviji i ekološki podobniji.

 

sunswift 01.jpg

 

''Ovo je neverovatno, sjajno. Vau'', rekao je profesor Ričard Hopkins, načelnik tima, čovek koji je osvojio četiri F1 titule kao šef operacija u Red Bull-u. ''Čitava ova godina je bila podređena ovom trenutku, a nije se radilo o prostom krstarenju. Da budem iskren, imali smo sumnje u vezi s tim da li ćemo moći da ostvarimo ono što smo planirali. Dakle, doći ovde i uraditi zadatak koji smo sebi postavili, najlepši je mogući osećaj. Siguran sam da taj sentiment dele u čitavom timu. Treba da imamo u vidu da se ne radi o najbolje plaćenim, profesionalnim kreatorima automobila iz Štutgarta koji rade za Mercedes. Ovo je skup veoma pametnih amatera, koji su uzeli sve potrebne sastojke i spojili ih na briljantan način. Međutim, ovi mladići i devojke su budućnost i oni su to demonstrirali sa Swiftom. Zamislite šta će tek uraditi kada ih pustimo u svet.''

 

Sunswift 7 je kompletirao 240 krugova na Highway Circuitu AARC-a, što je ekvivalentno većoj distanci nego što je ona između Sidneja i Melburna. Automobil se zaustavljao samo zbog promene vozača svakih nekoliko sati, kao i zbog probušene gume, uz spomenuti problem s menadžmentom baterije. Sunswift 7 nije serijski automobil budućnosti zbog troškova koji ga prate i spomenutog odsustva komfora, ali predstavlja smernicu kojom svet treba da ide da bi automobile učinio efikasnijim, održivijim i ekološki podobnijim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solarni električni automobil Aptera

 

aptera 03.jpg

 

Pre samo nešto više od tri godine, 2019. pokrenut je startap Aptera, s misijom izrade najefikasnijeg električnog vozila na svetu. Aerodinamični oblik, mala masa, elektropogon i punjenje putem solarnih panela na karoseriji vozila zamislili su kao dobitnu kombinaciju, a ovih dana su otvorili i rezervacije te otkrili kako izgleda prvi produkcijski model.

Apterin solarni električni dvosed ne bi morao da bude spojen na punjač gotovo nikada - i to mu je za sada glavna prednost. Naime, električnu energiju može da prikupi putem vlastitih fotonaponskih panela, čineći vožnju potpuno besplatnom. Dnevna proizvodnja struje dovoljna je, navode, za oko 65 kilometara gradske vožnje. Kompanija je već sada prikupila dovoljno prednarudžbina (preko 40.000), kao i dovoljno kapitala za početak serijske proizvodnje. Ona će biti pokrenuta uskoro, s planom da vrlo brzo dođe do 10 hiljada vozila godišnje, a nedugo zatim čak i dvostruko toliko. Do 2028. planiraju osam fabrika širom sveta.

 

aptera 02.jpg

 

Sada predstavljeni model, Aptera Launch Edition, biće napravljen u 5 hiljada identičnih primeraka, kako bi se, za početak, proizvodni proces maksimalno pojednostavio. Imaće ugrađena tri elektromotora ukupne snage 128 kW, koji će dvosed ubrzavati do 100 km/h za oko 4 sekunde, uz najvišu brzinu od 163 km/h te ukupni domet od 650 kilometara.

 

aptera 01.jpg

 

U slučaju da nije prikupio dovoljno energije iz solarnih panela, moći će da se priključiti na punjač - pritom će se na kućnoj utičnici od 220V puniti brzinom od 92 kilometra dometa na sat. Prednarudžbine se primaju uz avans od 100 dolara, a ukupna cena vozila je između 25.900 i 44.900 dolara (zavisno od dometa i opreme), uz napomenu da bi mogla da se promeni pre isporuke.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin ''Charge On Solar'' omogućava vlasnicima punjenje pomoću sunca

 

tesla charge solar.jpg

 

Tesla je predstavio novu karakteristiku "Charge on Solar" koja može da pretvori višak solarne energije u procenat u bateriji. Vlasnicima Tesle će biti potrebno nekoliko specifičnih stvari da bi nova karakteristika funkcionisala. Evo kratkog pregleda tehnologije i načina na koji funkcioniše.

 

Kako bi iskoristili ovu novu karakteristiku, korisnicima je potreban Teslin automobil sa verzijom softvera 2023.26 ili novijom, Tesla Powerwall sa verzijom softvera 23.12.10 ili novijom i solarnu energiju. Konačno, biće im potrebna aplikacija Tesla (verzija 4.22.5). Nakon što su te stavke sve na mestu, korisnici mogu jednostavno da otvore aplikaciju Tesla, odaberu dotično vozilo, a zatim pritisnu ''Charge on Solar''. Aplikacija će zatim tražiti od korisnika da postavi ograničenje punjenja i željenu lokaciju punjenja. Ukratko, ovo bi trebalo da omogući korisnicima da povuku samo onoliko punjenja koliko žele iz mreže pre dopunjavanja samo solarnom energijom.

 

Nakon što se prebaci na solarno punjenje, vozilo će pratiti situaciju punjenja u stvarnom vremenu i prema potrebi prilagođavati nivo snage punjenja svakih deset sekundi. Korisnici takođe mogu da odrede kada će koristiti solarno punjenje, a kada ne. Jedna od velikih prednosti ovde je jednostavno povećanje ukupne snage koju možete da iskoristite putem solarnih panela. Umesto da mora da povlači energiju koja je već u Powerwallu, ovaj novi sistem to preskače i jednostavno pokreće vozilo. Takođe je važno napomenuti da, bar za sada, ova karakteristika radi samo sa Tesla Powerwallom. Oni koji imaju baterije trećih strana koje skladište solarnu energiju za sada ne mogu da iskoriste ''Charge on Solar''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...