Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Servisni interval / skraćivanje servisnog intervala?

Recommended Posts

Čitam pomalo forum (novi vlasnik Lybre i JTD-a) pa neretko naiđem na izjave kako neko (na primer) menja ulje na 5.000 ili menja kočionu tečnost jednom godišnje ili već nešto slično. Neretko i pooneki majstor koji je aktivan na forumu napiše kako ON preporučuje da se servis uradi na "toliko i toliko" kilometara umesto onog što je preporučio proizvođač.

Sad, ajde, ponešto i mogu da shvatim. Na primer, gorivo je kod nas lošije (da li je prljavije ?) pa možda zamena filtera goriva ima smisla i pre servisnog intervala. Ali šta je sa ostalim ? Kočiona tečnost, rashladna tečnost, i čitav spisak drugih stvari koje nemaju ama baš nikakve veze ni sa gorivom, ni sa putevima.

Da li to ljudi, onako, iz dosade i viška para ? Treba li biti veći katolik od pape ?

Mislim, ako je proizvođač, imajući u vidu sve reperkusije koje mogu da proizađu iz njegove preporuke rekao da se nešto menja na 20.000 km - zašto bi to neko menjao na 10.000 ? Verujem da je servisni interval već u startu skraćen od srtane proizvođača, jer nije FIAT lud da preporuči servisni interval koji se proteže do krajnjih granica izdržljivosti. Sigurno ima bar 10% tolerancije.

Zanima me vaše mišljenje.

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje misljenje je da bi trebalo da se redovno menja ulje... na 10 000 km, ne zbog lose chorbe ili zato sto fiat ili ne znam ko ako kaze, vec zbog sebe. Ne razumem one koji to rade na 5000 ili 7000km... mislim da je to cist idiotizam.

za taj skraceni servisni interval bi mogao da pohvalim domisljate SRPSKE servisere i prodavce delova koji su se dosetili da ako se zale na losu exploataciju svega kod nas mogu da zarade malko vise nego kolega na zapadu. Inace ne vidim lose uslove... ili nesto losije nego u ostalim zemljama, kad LICNO JA sipam Euro diesel koji j iz uvoza, kupujem strano ulje(nije galax) koje je proizvodjac preorucio, kvalitet zamenskih delova bi mogao biti upitan, ali sta oni uticu na sam rad motora... mislim na samu mashinu i podmazivanje iste.

Posle 10 000km, ulje je garavo, manje viskozno, puno sranja a filter je u jos gorem sranju.... kako kod nas tako i napolju, pa bi ipak rekao da je pravi servisni interval 10 000 za sva kola bez izuzetka.

cekam ga...

Edited by chelic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog iskustva - servisni interval - 10.000km (preporučeno od Fiat-a - 30.000km!!!) - nastavljam istim tempom ;)

Uložak filtera goriva sam menjao jednom godišnje. Posle pretprošle zamene eurodizel sipan isključivo na Mol i Eko pumpama i Tifonu u Hrvatskoj (2 rezervoara). Na prošloj zameni uložak filtera je bio potpuno čist uz 2-3 kapi vode - sledeća zamena ide za 2 godine :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Lanciy Libry 1.9 JTD, uz sipano sintetičko ulje Selenia WR odgovarajućeg viskoziteta (zavisno od podneblja, tj. klimatskih uslova) proizvođač kaže da se treba zameniti posle pređenih 20.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servis pre servisnog intervala u Srbiji nije plod dosade ili viška para... :whistle:

Treba se setiti kao su npr. proizvođači automobila svojim dilerima u Srbiji davali posebna pravila oko garancije, tj. smanjivali su je, ograničavali broj kilometara, smanjivali servisni interval. Dosta modela u Srbiju nikada zvanično nije ni uvoženo, jer su proizvođači tih modela procenili da ne mogu da se voze u Srbiji (počev od nekvalitetnog goriva, pa dalje...).

Mercedes i dan danas ima listu pumpi na kojoj kupci novog Mercedesa u Srbiji moraju da sipaju bezolovni ili dizel ukoliko žele da im važi garancija. Jednom kupe na nekoj drugoj pumpi i ode garancija.

A, da bi došli do tog spiska pumpi, Jugopetrol je svojevremeno morao da obeća Mercedesu da će na tim pumpama gorivo biti u skladu sa specifikacijama...itd, itd.

E, sad...5.000 Km mi se čini kao preterivanje...tj. previše kratak servisni interval.

Ali isto tako...priče o 20.000 ili 30.000 Km u slučaju Srbije još godinama neće biti primenljive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...(počev od nekvalitetnog goriva, pa dalje...).

Šta dalje ? Osim goriva, šta je to što je u Srbiji različito od bilo koje druge zemlje, pa da može da utiče na (na primer) trajnost zupčastog kaiša, rashladne tečnosti, kočione tečnosti ili nečeg drugog ?

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servis pre servisnog intervala u Srbiji nije plod dosade ili viška para... :whistle:

Treba se setiti kao su npr. proizvođači automobila svojim dilerima u Srbiji davali posebna pravila oko garancije, tj. smanjivali su je, ograničavali broj kilometara, smanjivali servisni interval. Dosta modela u Srbiju nikada zvanično nije ni uvoženo, jer su proizvođači tih modela procenili da ne mogu da se voze u Srbiji (počev od nekvalitetnog goriva, pa dalje...).

Mercedes i dan danas ima listu pumpi na kojoj kupci novog Mercedesa u Srbiji moraju da sipaju bezolovni ili dizel ukoliko žele da im važi garancija. Jednom kupe na nekoj drugoj pumpi i ode garancija.

A, da bi došli do tog spiska pumpi, Jugopetrol je svojevremeno morao da obeća Mercedesu da će na tim pumpama gorivo biti u skladu sa specifikacijama...itd, itd.

E, sad...5.000 Km mi se čini kao preterivanje...tj. previše kratak servisni interval.

Ali isto tako...priče o 20.000 ili 30.000 Km u slučaju Srbije još godinama neće biti primenljive.

A kako dokazati da gorivo nije sipano na toj pumpi???

Najbolje gorivo je na NIS-u, pa slede MOL i LuK Oil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam radio u Lukoil-u. Potpuno sam upoznat sa ukupnom procedurom uvoza sirove nafte, predaji sirove nafte na obradu NIS-u i preuzimanju goriva. I ZNAM, sasvim sigurno da je gorivo isto na svim pumpama u Srbiji. Svaka razlika u kvalitetu tiče se isključivo dnevne proizvodnje, a na koju će pumpu da ode gorivo ovog ili onog kvaliteta - potpuna je slučajnost. NIS nema mogućnosti (dakle, sve i kad bi 'teo) da gorivo šalje na pojedine pumpe zavisno od njegovog kvaliteta.

Ali, dobro, kvalitet goriva nije ovde tema, tj. jeste onoliko koliko je to bitno za servisni interval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo da pojasnimo dve stvari.

Postoji garancija koju daje proizvođač automobila (fabrička garancija).

A, postoji i lokalna, dilerska garancija sa kojom proizvođač automobila nema ništa. Ovo što imamo u Srbiji su pretežno dilerske, zastupničke, ili lokalne garancije. Tek polako dolazi sve više fabričkih garancija koje važe i za Srbiju.

To je sve važno jer onaj čija je garancija određuje i servisne intervale...kojih se moraš držati ukoliko želiš da i dalje imaš garanciju.

Zašto onda oni skraćuju intervale? Zato što bi im u protivnom troškovi garancije bili veliki.

A, zašto bi im bili veliki? Zato što su lošiji uslovi eksploatacije vozila.

Ti lošiji uslovi nisu samo vezani za nekvalitetno gorivo. Garancija ne važi samo za motor, nego pokriva i neke druge komponente.

Evo npr...Selenia 20K, pakovanje od 2 litre...u Engleskoj košta 16.59 eura.

U Srbiji, Selenia 20K, takođe u pakovanju od 2 litre košta 25% manje, odnosno 12.5 eura.

Ako hoćeš, guglaj cene za Selenia proizvode u Italiji (ne samo ulja za motor, nego npr. i Paraflu...), pa ćeš i tu videti razliku u odnosu na cene kod nas.

To ne znači da je ovo kod nas falš...već da kao i kod proizvođača svih ostalih stvari za automobile, imaš podelu njihovih proizvoda po klasama.

Kao što imaš Valeo set kvačila treće klase...druge klase...ili prve klase. Sve je Valeo...i sve je original...ali nije sve istog kvaliteta.

Uvoznik koji daje garanciju zna šta se u Srbiju uvozi...i zato smanjuje servisne intervale. U protivnom...imao bi veće troškove garancije, a on to naravno ne želi, pa mu je najlakše da smanji servisni interval.

Kada auto izađe iz garancije (što je ubedljiva većina automobila koji se voze kod nas), nema više obaveznih servisnih intervala, već samo preporučenih. To dalje znači da ako hoćeš...drži onda interval i 20.000 Km...ili 30.000 Km... :thumbup:

---------------------------

Gorivo se ''krsti'' posle...dakle ne krsti ga NIS, nego prodavac.

---------------------------

Oko Mercedesa i NIS-a:

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i NAFTNA INDUSTRIJA SRBIJE Petrol su u 12 časova, u petak, 11. jula 2008 godine, na benzinskoj stanici NIS Petrola Zmaj 2 ispred predstavnika medija zvanično potpisali Protokol o dugoročnoj, strateškoj saradnji, kojim se ozvaničava nastavak i značaj dosadašnje saradnje, očekivanja za budućnost i uzajamna zahvalnost na ukazanom dugogodišnjem poverenju.

...U junu 2005 godine, dogodio se jedan od najvažnijih momenata u odnosu Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora i NIS Petrolom, kojim je uzajamno poverenje i izuzetna saradnja bila potvrđena i ojačana.

Te godine, donešena je iznenadna odluka da Daimler ne može da izveze na naše tržište ni jedno Mercedes-Benz, Chrysler ili Jeep vozilo koje je opemljeno DPF filterom (Diesel Particular Filter), usled činjenice da na našem tržištu ne postoji nizak sadržaj sumpora u dizel gorivu. U nameri da pomognu, NIS Petrol je uradio izuzetan posao. Oni su počeli da animiraju i utiču na poces izmene i definisanja dodatka u nomenklaturi standarda za novu kategoriju goriva koje ima nizak nivo sumpora - sa ma 50ppm sumpornog sadržaja. U trenutku kada je to bilo moguće, uveženo je oko 4000 tona dizel goriva sa niskim nivoom sumpora. Ova količina je isporučena samo na jednoj NIS Petrolovojbenzinskoj stanici u Beogradu i bila je namenjena samo za vlasnike Mercedes-Benz vozila...

Dokazuje se čuvanjem računa. Prešao si određeni broj kilometara...piše koliko si goriva potrošio...a, nemaš toliko računa za gorivo kupljeno na određenim NIS pumpama.

...ZNAM, sasvim sigurno da je gorivo isto na svim pumpama u Srbiji. Svaka razlika u kvalitetu tiče se isključivo dnevne proizvodnje, a na koju će pumpu da ode gorivo ovog ili onog kvaliteta - potpuna je slučajnost...

I, po toj slučajnosti...kada god sipam na OMV, meni Stilo 1.6 napiše u ovim letnjim mesecima potrošnju 11L...a, poslednjih nekoliko puta reših da malo promenim pumpu, počeo da sipam na EKO...i sada pokazuje 10.4 do 10.6 litara na 100 Km.

Takođe, kada sam sipao na OMV, nikad ne osetim onaj miris bezolovnog...na EKO posle 2 sekunde sipanja to osetim. Isti pištolj, ista aparatura...isto na pola metra od glave stoji pištolj za gorivo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bas tema kvalitet goriva, ali desilo mi se posle sipanja na LukOilu skoro ( 2 puta uzastopno sam sipao ) da prilikom dodavanja gasa u drugoj ili tecoj brzini cujem tzv. "zvecanje ventila". Sacekao da pridjem rezervi, sipao na drugom mestu vec drugi put i nista se ne cuje.... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim goriva, šta je to što je u Srbiji različito od bilo koje druge zemlje...rashladne tečnosti...

Paraflu UP, 1L košta u Italiji oko 10 eura. U Srbiji, košta oko 4-4.5 eura. Isti kvalitet? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dakle, ako je suditi po svemu navedenom em su nam delovi šnj klasa em su i kola koja su prodavana kao nova na ovom tržištu istog kvalinjteta :wallbash: :wallbash: :wallbash:

nego pored svega mene nešto drugo kopka - navodna "preporuka" da se mali servis: dakle svi filteri + ulje menja na 1 god bez obzira na kilometražu (ispod 5000km) ??? :question:

još jedna navlakuša lokalnih dilera delova / servisera ili ipak ima rezona .... :question:

Edited by phantom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta preporuka nije navodna već fabrička! U uputstvu lepo piše servisni interval 20.000km ili 1 godina :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

to uputstvo je pisao neki žabar kome je nepojmljivo da neko nepređe sa dizelom ispod 40 000km godišnje / odnosno 2 mala servisa minimum :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selenia kod nas nije sigurno ista kao Selenia u V.Britaniji, filteri ulja sigurno nisu isti kao u Italiji, filteri vazduha nisu isti kao u Svajcarskoj itd...

Sve sto mi kupimo je made in PRC (China), i klasa sigurno nije 1. nego 2 ili 3 (ako uopste negde to pise). Posto je u drugim drzavama kvalitetnije gorivo, putevi itd, tako su i zamenski delovi, ulja, filteri, svecice kvalitetniji i dugotrajniji. Nikakva nauka. Ja i dalje menjam ulje na 8000km, i mislim da cifra od 2500-3000din i 30min posla na parkingu nije tolika da se dovodi u pitanje interval zamene ulja na 10-15-20.000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam radio u Lukoil-u. Potpuno sam upoznat sa ukupnom procedurom uvoza sirove nafte, predaji sirove nafte na obradu NIS-u i preuzimanju goriva. I ZNAM, sasvim sigurno da je gorivo isto na svim pumpama u Srbiji. Svaka razlika u kvalitetu tiče se isključivo dnevne proizvodnje, a na koju će pumpu da ode gorivo ovog ili onog kvaliteta - potpuna je slučajnost. NIS nema mogućnosti (dakle, sve i kad bi 'teo) da gorivo šalje na pojedine pumpe zavisno od njegovog kvaliteta.

Ali, dobro, kvalitet goriva nije ovde tema, tj. jeste onoliko koliko je to bitno za servisni interval.

A gorivo koje je na slobodnom uvozu i ono koje se krsti sa kojecim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su ta ulja nize cene zato sto su duze stajala u magacinu.Bilo je akcija prodaje kvalitetnih ulja po 50% nizim cenama samo da se oslobodi skladisni prostor.Mada stoji tvrdnja da je za nase trziste i slicna istocnoevropska trzista rezervisan nizi kvalitet sto zbog slabe kupovne moci, sto zbog propisa a i zbog slabe informisanosti kupaca i neznanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da shvatim situaciju da postoji prva druga i treca klasa nekog proizvoda koji je deklarisan odredjenim osobinama?! Ako je tako to je cista obmana potrosaca ili falsifikat. Zamisli odes da kupis nov auto mercedes na primer i prodavac ti kaze ovo je c200 prve klase ovo je c200 druge klase, pa gde to ima? (Mislim u redu je sto postoji Mercedes A, B E C S i ostale klase.... ;-))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje klase proizvoda i u skladu s tim se i cene razlikuju. Mada, konkretno za ulje pre mislim da se cena formira prema potencijalu trzista i plateznoj moci.

Za neke potrosne delove, gume i slicno sigurno postoji vise klasa, pa samim tim i vise razlicitih cena za naizgled slicne proizvode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa prosto menjajte ulje na onoj kilometrazi za koju vam garantuju.

Meni npr, za stila garantuju na 10.000km i na toliko i menjam Selenia WR...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U auto servisu Ivanovic. Na veliki servis daju garanciju 50.000km, a na mali 10.000km E sad na koliko cu ja taj servis raditi moja je stvar. Kod njih i radim i uzimam delove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 15 dana mi je stigao nov automobil FIAT NEW DOBLO COMBI 1.6MJTD 105KS.

 

Čitajući uputstvo došao sam do dela gde se nalaze preporučeni servisni intervali.

Piše da se automobil servisira na svakih 20000km ili 12 meseci šta prvo istekne.

 

U uputstvu za isti automobil samo za Hrvatsko tržište taj interval je 35000km ili 24 meseca,

to se može naći na strani 194 uputstva, tj na sledeće dve slike.

 

 

cxcv910000.jpg  cxcv910001.jpg
 

U uputstvu za naše tržište servisni intervali su kao što sam rekao na 20000km ili 12 meseci (kad uslikam postaviću slike iz uputstva za naše tržište).

 

Interesuju me kako to da se toliko razlikuje servisni interval za ova dva tržišta.

 

Šta je to što se od nas krije pa se preporučeni servisni interval u Srbiji toliko skraćuje?

Da li je kvalitet goriva?

Da li je automobil lošije izrade pa samim tim mora i da se češće ide na servise?

 

Ako je automobil lošije izrade onda treba i da bude jeftiniji za naše tržište.

 

Ima tu niz pitanja koja bi se postavila ali to je po meni otvaranje pandorine kutije.

 

Šta vi mislite o tome?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni i 20.000 je mnogo, a kamoli jedno isto ulje da se vrti 35.000.
Znaci ja bi moje ulje od kada imam punta do sada promenio 2 puta, ukoliko ne racunamo menjanje ulja na tacno godinu dana

Kvalitet goriva igra ovde veliku ulogu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije u pitanju samo ulje, koje bih i ja menjao češće (što sam oduvek radio)

nego i ostali delovi koje se menjaju na određenoj kilometraži (remeni, poločice diskovi, itd.)

Za sve je kraći period.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...