Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Servisni interval / skraćivanje servisnog intervala?

Recommended Posts

Ma ne diraj nista do 200hkm,to jest kazi sledecem vlasniku da uradi na toj kilometrazi ako ne prodje dovoljno godina pre toga

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog svega nabrojanog sam uvek izbegavao da kupim auto od prvog vlasnika ako je stariji od 4-5 godina, jer prvi vlasnik skoro uvek nikako ne odrzava auto.

Kad sam uzimao 2 i 4g star auto tu sam gledao iskljucivo prvi vlasnik, a kod auta 8-10-12g sve sto sam gledao od prvog vlasnika bilo je debelo zapusteno i zrelo za ogromna ulaganja.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Nikola JTD said:
Ima onaj Autoanaliza YT on je mislim na 100 otisao da uradi, i ispada da je bzvz bacio lovu, a nikad to nece biti ni priblizan deo kao fabricki. Ja ne bi pipao nista.

Ne bih se slozio da je bacio pare, kais star 10 godina po meni ne moze biti siguran kais, e sad, 100 ljudi 100 cudi, 100 zena 200 s...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste G6 kod onog. Ovo sto kaze @vagenovac jeste zanimljiva teorija.

Generalno ko planira da nov auto tera 8 godina, ne mora nesto mnogo da ulaze, pogotovu ako je to cirka 150kkm. 
Ja racunam da mi se isplati da odrzavam jer moze da ostane u krugu porodice auto, a i ko zna kad ce biti prilike za sledeci ako bude opet ekonomska kriza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511 nazalost nije teorija, nego iskustvo iz prakse, naravno da ima izuzetaka uvek i svuda, ali je ovo uglavnom kako sam naveo.

 

Pritom vozila od prvog vlasnika stara 8-12 godina budu vrlo ceste debelo zacenjena u odnosu na druge, dok stanje neretko bude jedva prosecno ili ispod proseka.

Dok su vozila 3-5 godina skoro kao nova, vecinom od prvog vlasnika i skoro sva u odlicnom stanju.

 

Prvi vlasnici vozila starih recimo 10g cesto voze automobil sa nekom manom, nece da ulazu, jer planiraju uskoro da ga menjaju, a pod izgovorom da je fabricka ugradnja najbolja nisu zamenili nista osim onog sto se ocigledno raspalo.

 

Nesto od potrosnog materijala tipa gume/kocnice su obnovili pre recimo 4-5 godina, pa je sad to opet doslo na red, uz gomilu jos drugih stvari, da ne nabrajam sad sve stvari.

 

Problem je sto taj neki auto star tih 10g nije prosao nijedan ciklus zatezanja/utezanja, mnoge mane koje bi drugi vlasnik sredio, tipa ocesano/ogrebano negde, prestalo neko dugme da radi itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz licnog iskustva potvrdjujem. Zategao sam X stvari a ostalo je jos par kako bi auto bio top stanje opet. Prvi vlasnik izvadi debeo kes i vriste mu jaja posle da vadi pare posle 10-ak godina jer planira uskoro da ga isutira.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki auto koji nije nov je potencijalni bunar. Osim ako nisi uzeo od picajzle koja je svaki zvuk resavala. A znas koliko je takvih...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni ili relativno nov - par godina star ili bas star, kao taj stilo. Ovo u sredini je bunar :D
 

I taj beli nije '01

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima itekako dobrih auta 10g starih, samo sto je tu teze razdvojiti zito od kukolja i auto se da nalickati, dok kod starijih od 15g tu se lakse vidi koji je krs, a koji je dobar, posto stvarno odlicnih automobila starih 15-20g nema, mislim tu je odlicno ako mu je ocena 3/5, a ne 5/5 ako me kapirate :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i Stilo je u vecini slucajeva bunar. Retko ko ga i dalje odrzava iole pristojno.
Sledeci cu uzeti ili jako mlad ili nov. Da svaki put ispravljam magarcu q, ne mogu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako vas preskakanje intervala zamene ulja može dovesti u probleme?

 

222128-ulje.jpg

 

Promene ulja u motoru su propisane servisnim intervalima, a ako ih propustite suočavate se sa velikom lutrijom koja će u nekom trenutku imati neprijatan ishod. Zbog toga vam donosimo primer vlasnika pick-up Ram 1500 EcoDiesel iz 2018. godine, koji će sada platiti zamenu celog motora.

 

Dakle, električar iz Bowmanvillea, Ontario, kupio je novi pick-up pre nekoliko godina sa garancijom od 62.000 milja (100.000 km). U novembru 2021. i sa oko 91.000 km na brojaču kilometara, motor pick-upa se zapalio na autoputu. Mada još uvek unutar kilometraže pokrivene garancijom, zahtev za besplatnim popravkom je odbijen. Razlog?

Nisu obavljene sve promene ulja u predviđenim intervalima. Promene ulja je izvršila nezavisna prodavnica autodelova i ulja. Tamošnji zaposleni je rekao vlasniku da njegov Ram može da pređe 23.000 km između dve zamene ulja. Ali niko se nije preterano trudio da pogleda korisnički priručnik vozila. U njemu, naime, piše da ni pod kojim okolnostima intervali zamene ulja ne smeju da prelaze 16.000 km ili 12 meseci. Upućuje vlasnike da svoj pick-up daju na servis što je pre moguće, najkasanije 805 km nakon uključivanja indikatora promene ulja. Cena zamene dizel motora je oko 15.000 dolara pre oporezivanja. Vozač Rama je rekao da to ne može priuštiti i da će auto morati na otpad.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask želi brze servise za Tesle po uzoru na Formulu 1

 

tesla garaza.png

 

Multimilijarder i najveći deoničar Tesle Elon Musk (Ilon Mask) želi da postigne do sada neviđenu efikasnost. Sa najnovijom objavom na Twitteru je opet pokrenuo bujicu komentara.

 

Naime, napisao je da želi da servis budu gotov u istom satu kada vozač ostavi električni automobil u radionicu. Musk kao uzore pominje timove mehaničara Formule 1 koji su ekstremno brzi u rešavanju svih problema. Ovo nije prvi pokušaj da Tesla pokušava da postigne visoku efikasnost i brzinu u servisima. Godine 2015. kompanije je angažovala Kennyja Handkammera, veterana F1 i bivšeg glavnog mehaničara Red Bull Racinga, kao globalnog direktora servisnih inovacija. Handkammer je implementirao brze servisne staze inspirisane F1 da bi skratio vreme čekanja. Sada je očigledno cilj da se dodatno smanji vreme servisiranja. U postizanju veće brzine servisiranja Tesli ide na ruku i činjenica da ima električne automobile na kojima je potrebno mnogo manje rada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se dešava s motorom kada ne promenite ulje 96.000 kilometara?

 

230790-ulje.jpg

 

Dok se česte izmene ulja u vozilima s pogonom na unutrašnje sagorevanje smatraju rutinskim, postoje slučajevi ekstremnog zanemarivanja kod iznenađenih automehaničara. Videozapisi pokazuju užasno stanje ulja i motora nakon što vlasnici prekorače njihov životni ciklus za hiljade kilometara. Većina proizvođača automobila predlaže intervale izmene ulja od 6 do 12 meseci, ili nakon pređenih 10.000 do 15.000 kilometara. Nažalost, ovaj Seat Leon 1.8 TSI proveo je puno više vremena na putevima između servisa, što dokazuje stanje ulja u motoru. Španski kompaktni hatchback došao je u servis sa check-engine lampicom, samo da bi pregled pokazao da vlasnik nije zamenio ulje 60.000 milja (96.000 km). Ova crna viskozna masa koja izgleda kao nekakav gusti sirup, davno je započela život kao svetlo motorno mazivo. Ova vrsta ulja verovatno je izazvala štetu na motoru, koji je u ovom slučaju široko korišćeni 1.8 četvorocilindraš VW grupe sa turbom. Jadni auto je u poslednjim pokušajima da spasi svoje umiruće srce pokušao da upozori vozača lampicom check-enginea, šaljući grešku zbog neispravnosti varijatora bregastog vratila. Ako mislite da se ova vrsta nezgoda dešava samo u starim polovnim vozilima, razmislite još jednom.

 

U videu imamo priliku i da vidimo isti slučaj zanemarivanja, ovoga puta u Ford Mustangu Shelby GT500 prethodne generacije. Vlasnik automobila došao je po novo kvačilo kada je mehaničar shvatio da ulje nije menjano 75.000 kilometara. Stanje ulja u 5.4 V8 bilo je loše kao što možete i očekivati. Video uključuje i neke druge zanimljive slučajeve poput Land Rovera Discovery Sporta kojem benzin puni rezervoar rashladne tečnosti umesto rezervoara benzina.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redovna zamena ulja je poslednja stvar na kojoj treba štedeti. Naravno, ne bi trebao ići ni u drugu krajnost, jer mislim da ni od preterivanja koristi nema.

Ja sam jako dugo ( pogrešno je reći "godinama", pre "decenijama" ) ulje menjao svakih 5.000 km, bez obzira što sam nekada davno to tako često menjao mineralno ulje na nekim davnim motorima, a kasnije i sintetičko ulje. Pa sam tako došao na kraju u stanje teške mentalne bolesti da sam na HDI-u ulje menjao svakih 5.000 km i/ili svaka 3 meseca.

Onda mi je jedan dobar drug iskreno rekao i otvorio oči rečima: "Brate, ne zameri, ti si baš teška budala ..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislio da ćeš da napišeš da je rekao: ti si baš težak moron

 

Ajd' što mi kao korisnici iz neznanja i neupućenosti nekad ostanemo u prošlosti, ali veći je problem što to i dosta majstora ostaje. Dobar deo njih (nevezano za branšu) uopšte kao da nije svestan tehnoloških napredaka i uopšte se ne trudi da ide u korak sa vremenom.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko njih ulaze u sebe, edukaciju..? Vidis da retko koji servis ima i alat koji im treba za posao koji su prihvatili a tek da su isli na obuke i ostalo :D A cene su kod svih maltene iste.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...