Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Servisni interval / skraćivanje servisnog intervala?

Recommended Posts

33 minutes ago, Zvezdo said:

Poenta svega ovoga je da se nerazumnim skraćivanjem servisnog intervala neće povećati vrednost vozila pri naknadnoj prodaji!

 

 

Zamena teza. Odnosno tvoja licna ideja, pritom nerazumna. Ne verujem da postoji ijedna osoba koja menja ulje (filtere) na 10.000 i da to radi zbog toga da bi povecao cenu svog auta pri naknadnoj prodaju. A? Kako kako?

 

 

My-reaction-when-talking-to-most-people-my-age.thumb.gif.977f3ef18d0e9ae1b95698100b95809c.gif

 

Menjam ulje na 10.000 jer i tada kada istocim ulje curne "niz cep" kao voda a sve zbog ovoga, kako ti je covek lepo objasnio...

 

22 minutes ago, Dezurni said:

 

To što se negde "preko" servisi radne na 30, a kod nas na 10.000 km ima veze i sa kvalitetom goriva koje utiče na dugotrajnost ulja

 

Na sta mozes da nadovezes opet pricu o kvalitetu goriva i interval menjanja filtera. No dobro, ako ti mislis da je zamena na 60.000 ok... ... ... nemamo bas sta da diskutujemo...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da te podsetim da je tema o filteru goriva i da ga ja menjam i menjati ću ga kako je fabrika propisala odnosno kao i do sada na 55 000Km. Dakle ja i fabrika smatra da je to OK kako ti kažeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Milutinac said:

Ne verujem da postoji ijedna osoba koja menja ulje (filtere) na 10.000 i da to radi zbog toga da bi povecao cenu svog auta pri naknadnoj prodaju. A? Kako kako?

Pa jednostavno!

prodaje krš od auta koji je uvezen sa Boga pitaj koliko Km i on sa njime prešao isto toliko i onda uz 20 godina star auto prilaže servisnu dokumentaciju kako je sve rađeno u ovl. servisu i menjano sve kada treba i ne treba jer se on za razliku od drugih brine o svome autu. Na konto toga očekuje da će dobiti neku posebnu cenu koju smatra da je ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Zvezdo said:

Da te podsetim da je tema o filteru goriva

 

Tacno. Zato mi je i bilo cudno kada si ovde poceo o servisima. U sta svakako spada u zamena ulja pa i filtera dapace.

 

2 hours ago, Zvezdo said:

 

Mi ovde u ovom jadu od državice hoćemo da umesto  na 30 hiljada radimo servise na manje od 10 hiljada i da time napravimo od babe devojku! Ili time možda hoćemo da vozilu produžimo radni vek koji je uglavnom istekao.

 

Te sam resio da se I JA nadovezem na tu pricu. 

Opet cu reci...moras u celu pricu da ubacis kvalitet goriva (u koji si kao sto mogu primetiti jedan od retkih koji ne sumnja. Cudno.) sto i te kako u mnogome skrati "radni vek" ulja pa i filtera.

Tako da ne mozes porediti uslove u Nemackoj, Austriji, CH, itd i u, kako ti kazes, drzavici Srbiji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sreca tu je forum sa ogromnim brojem poseta, pa mozemo da vidimo ko kako odrzava auto samim tim neko ce se spasiti i preskociti automobile od ovih koji menjaju filtere na 50k.

Cik probaj da napises kada budes prodavao na koliko si menjao filtere, da vidimo koju ces cenu dobiti. 

Ali ako fabrika kaze... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Zvezdo said:

Pa jednostavno!

prodaje krš od auta koji je uvezen sa Boga pitaj koliko Km i on sa njime prešao isto toliko i onda uz 20 godina star auto prilaže servisnu dokumentaciju kako je sve rađeno u ovl. servisu i menjano sve kada treba i ne treba jer se on za razliku od drugih brine o svome autu. Na konto toga očekuje da će dobiti neku posebnu cenu koju smatra da je ok. 

 

nazare.jpg

 

3 hours ago, dekirs said:

Cik probaj da napises kada budes prodavao na koliko si menjao filtere, da vidimo koju ces cenu dobiti. 

 

Stooo???

U njegovom svetu je to normalno - "Filteri menjani redovno - na 60.000"

 

Jednom kad je kupio auto i to je to...

 

:rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalitet goriva u Srbiji? Tu sam temu bolno iskusio pre 18 godina i od tada sam u Srbiji u auto sipao možda dva rezervoara tako da...

Kada budem prodavao auto imati će možda 150 000 Km i da kupac će dobiti servisnu knjižicu gde se vidi da sam zadnji put menjao filter goriva pre valjda 6-7 godina a cenu ću dobiti istu kao i oni sa 500 000km kod kojih su servisi rađeni na 5 ili 50 hiljada Km.

 

Kao što na početku rekoh svako ima pravo da održava svoj auto kako hoće.

 

E da za nekih godinu dve ću vam okačiti sliku filtera goriva koji je menjan zadnji put u Stojanovu pre? Zaboravio sam davno..6-8 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako misliš na knjižicu za održavanje vozila naravno da ima.

A iskreno me i zaboli! Neće govno da se kvari! jedino ja propadam. Ja sam njega kupio a ne on mene. 

Da sebe održavam kao sva metalna govna što imam bio bih boljeg zdravlja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj polako.

Samo mi nije jasno ako se držiš toga šta je fabrika propisala u vezi km ne poštuješ za vremenski interval?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta ne poštujem?

Za filtere nema vremensko ograničenje a ulje i filter košta 3500-4000 din i menjam ga na 18-24 meseca (kada stignem) a za to vreme pređem do 10 000 km max. Da prelazim 20 000 opet bi ga tako menjao jer kraće vožnje od 15 km su jaaako retke.

 

IMG_20180814_134005.jpg

 

Za one koji ne znaju zamenski filter goriva za GP košta 50 e a original duplo. Da košta 1000 din kao i uljni menjao BiH ga verovatno češće.

Evo kada je zadnji put promenjen taj famozni filter goriva!

 

IMG_20180814_135824.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Zvezdo said:

Poenta svega ovoga je da se nerazumnim skraćivanjem servisnog intervala neće povećati vrednost vozila pri naknadnoj prodaji!

 

Ili jednostavno kupi vec popunjenu servisnu knjižicu. Što bi radio servis redovno kad je dokazivo popunjenom servisnom knjižicom. 

Ima ih na sve strane, samo nađeš km koja tebi odgovara :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja bivša marea, benzinac, nije imala filter goriva, već je koliko sam shvatio bio u sklopu benzinske pumpe. Zato je moja pumpa , kad je crkla, koštala 20000 dinara, a ostale 6-7000.
Dakle, pumpa je crkla na nekih 280000km, i tad je zamenjena. Samim tim, auto je prešao 280000km, bez menja filtera goriva i nikad nije imao problema zbog toga niti se osetila neka razlika kad je zamenjena pumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na 20000 menjao filter goriva...
Zanimalo me kakav je i otvorim ga, a unutra nista, skoro kao nov.. A ja u auto sipam i loz ulje i gasno ulje i svasta nesto...
Ne znam sto sam pisao ovo ali eto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar koji radi kao komercijalista u jednoj domacoj firmi, dobio sluzbenu skodu, koja je kupljena na lizing. Ne razumem se u te bankarske stvari, ali lizing je takvog tipa da podrazumeva sve - i registraciju i servisiranje, oni samo placaju ratu i to je sve. I sad u svom tom dilu, banka ime je ponudila takav paket (naravno kako bi im rata bila manja), da servisiraju aute na 20.000 km umesto na propisanih 15.000 km.... 

 

To je ono sto je neko vec napisao u temi, cesto proizvodjaci (ili cak dileri, lizing kuce?) produzuju servisni interval iz 'marketingskih' razloga, jer tih nekih ~5 god/150.000 km, ce izdrzati i ovako i onako, a posle sta ce biti, nije nikog briga. A pokazano je vise puta koliko ti motori stvarno mogu puno da predju, ukoliko se redovno odrzavaju (800+ hiljada im uopste nije strano)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14.8.2018. at 9:42 AM, Dezurni said:

Ko ne izlazi iz grada i pređe samo 5.000 km svakako ga čeka godišnji servis.

To što se negde "preko" servisi radne na 30, a kod nas na 10.000 km ima veze i sa kvalitetom goriva koje utiče na dugotrajnost ulja. I naravno da lošijem i starijem motoru sa dosta pređenih kilometara više pomogne skraćeni servisni ontervan nego ona narodna "što da menjam ulje kad ga već troši? Samo dolivaj".

Taj sam sa 5-6-7.000 km godišnje i uglavnom za tih godinu dana bude 90% gradske vožnje. E sad filter goriva (govorim za dizela pošto ga benzinac nema) menjam na svakom drugom malom servisu pa makar prešao 10.000 km za te dve godine.  

Nije obavezno da se tad menja ali ja tako praktikujem a filteri su od proizvođača Muller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pričate napamet, 400 sati rada je gornja granica za kvalitetno ulje. Lako se računa. Komplikovanija metoda je da se u celu jednačinu dodaje i potrošnja goriva , potrošnja ulja, broj hladnih startova, radna temperatura motora , stanje samog motora i način vožnje. 

Druga metoda je monitoring motornog ulja u eksplataciji, to već rade ozbiljne firme koje uzorkuju ulje i šalju u labaratorije.  Tu se gleda gomila parametara ali recimo TBN broj, ako on padne ispod 50% početne vrednosti preporuka je za zamenu ulja. 

 

206051_original.png

 

Neko ko 90% vremena provodi u gradu i ima prosečnu brzinu oko 25 km/h preći će godišnje oko 10000-12000 km što je sasvim OK zamenu ulja.
Veće prosečne brzine 90 % vremena na autoputu sigurno će dignuti interval na tih 30000 km za daleko kraći vremenski period.

Najbolje pred zimu da se zameni ulje.

Šta vam znači ulje zamenjeno na proleće kada je ono do zime solidno degradirano, puno gareži, na niskim temperaturma gusto da pod pritiskom uljne pumpe cepa filter ulja neke tamo nepoznate marke za koju majstori tvrde da je dobra.

Kupujte jeftine filtere nekih tamo čudnim marki. Čak i taj UFi se iskavario sa proizvodnom linijom u Kini.

Kvalitetan filter ulja, sa kvalitetnim filtracionim materijalom koji se ne cepa podpritiskom, sa silikonskim nepovratnim ventilom koji će zadržati svoju elastičnost svo vreme dok je na motoru,  sa jakim bypass ventilom. Bypass ventil se zimi kad je ulje gusto otvara i ulje se ne filtrira kako bi omogućio podmazivanje motora i ujedno zaštitio filtracioni materijal od cepanja. Slično se ponaša i pri višem broju obrtaja motora. Kvalitetni filteri imaju jaču oprugu i pritisak otvaranja je na 2 bara , lošiji čak ispod 1 bar.

 

 

 

I silikonski ventil koji je moj kolega izvadio iz svog filtera posle 9000 km.

 

 

 

 

To parče gume onemogućava ulje da se slije iz filtera nazad u karter. Tu se uočava razlika između dobrog filtera koji brzo gasi lampicu za ulje i lošeg kome treba par sekundi.

 

I SCT/Mannol Germany njihov filter za ulje.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj poslednji na snimku 100% @ivan.ik, jedino on otvara i seče stare filtere posle svake zamene. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod Forda, do 200 000km servisi su na 20 000km, posle te kilometraze na 15000km

pricam za ovu moju 1.6 tdci kantu

 

a ko hoce da gleda kad je filter ulja  menjan, eno mu servisni intervali u Fordu vec drugi-treci put sa moje strane, pa neka studira

 

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/16/2018 at 9:18 AM, Axic said:

Ovaj poslednji na snimku 100% @ivan.ik, jedino on otvara i seče stare filtere posle svake zamene. :lol:

Nije zadnji već drugi.

Evo kako izgleda filter kad se on dohvati bonseka. 

 

DSC00103.JPGDSC00104.JPGDSC00106.JPG

DSC00113.JPGDSC00114.jpgDSC00115.JPG

DSC00126.JPGDSC00127.JPGDSC00128.JPG

DSC00134.JPGDSC00137.JPGDSC00140.JPG

DSC00141.JPGDSC00143.JPGDSC00144.JPG

DSC00145.JPGDSC00155.JPG

 

 

I jeftin SCT filter goriva, rolna papira namotana  negde u Kini 

 

1.jpg

 

DSC00087.JPG

DSC00090.JPGDSC00091.JPGDSC00092.JPG

DSC00093.JPGDSC00096.JPGDSC00101.JPG

DSC00158.JPGDSC00162.JPGDSC00164.JPG

 

I UFI isto Kineski , nega su rusi sekli

 

1.thumb.jpg.08e08803a8dbd16fca92b343e665207c.jpg2.thumb.jpg.7c17d37429d49e3b93c2b646a9a40572.jpg3.thumb.jpg.a6b6caffc2a6b6a2c7facc05f9c58690.jpg

4.thumb.jpg.55a2d3f9fd93e5bde1521434b13e5048.jpg5.thumb.jpg.25e36904160c72af1568b6bed1863fe6.jpg

15.thumb.jpg.e6202d592fe88822c2768ab25379684c.jpg16.thumb.jpg.65f093f4de2c141800b29dfb06ef29fa.jpg17.thumb.jpg.2c40f495f29d2839bce7e39431546952.jpg

18.thumb.jpg.d2e9cc4cd5ad1f5ff88d245261fdfb8f.jpg19.thumb.jpg.3cbcc9f0fb98a51686a8c8357d9af404.jpg22.thumb.jpg.85e0f1693ee1ec6f93e69c76364eb1d0.jpg

5.thumb.jpg.25e36904160c72af1568b6bed1863fe6.jpg23.thumb.jpg.5aa4ef1c6fde0623c577a0cbe786c9ed.jpg24.thumb.jpg.01d4547cd8ed729923c083b54fa7d478.jpg25.thumb.jpg.5e4ea42179a6338f28c30f25b94280b9.jpg

26.thumb.jpg.f956010b4a439f66af709c4eca1da5d4.jpg27.thumb.jpg.6196b042f33a7f873dcd2de60623237d.jpg28.thumb.jpg.2da1223ffb2e442f95884d6c82efdf30.jpg

29.jpg30.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Kada je vreme za zamenu filtera?

 

Automobil je mnogima dodatni član porodice, a taj član porodice zahteva negu. Kako bi pravilno održavali svoj automobil, potrebno je pravovremeno zameniti filtere:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto je važan redovan servis automobila?

 

auto servis slika.jpg

 

Pošto se na ''crtaćem stolu'' osmisli novi model automobila, a pre nego što buduće vozilo stigne do fabričke proizvodne linije, na scenu stupaju različiti inženjeri koji rade na različitim elementima automobila, komponentama motora i drugim sklopovima. Oni podvrgavaju svaki pojedinačni deo rigoroznim testovima, pre nego što se izvrši njihova ugradnja. Ipak, koliko god bili dobro ispitani, delovi tokom upotrebe trpe velike pritiske i u načelu imaju ograničen vek trajanja. Zato je nužno obavljati periodične servise automobila, a to podrazumeva zamenu određenih potrošnih delova, tečnosti i ulja. Na šta treba obratiti pažnju?

 

- Filter vazduha
Svrha ovog filtera je da se vazduh, koji se meša sa gorivom kako bi se stvorila smeša za unutrašnje sagorevanje, pročisti od nepoželjnih čestica i spreči njihov ulazak u motor. Kako različita strana tela završavaju u ovom filteru, tokom vremena filter će se zaprljati, a zatim i začepiti. Vožnja sa filterom koji je u ovakvom stanju stvara rizik od smanjenja protoka vazduha prema motoru, što remeti odnos mešavine vazduha i goriva u komori za sagorevanje i odražava se na ukupne performanse automobila, a dovodi i do trošenja motora i njegove kontaminacije. Zato, kako bi se neželjeni efekti na vreme izbegli, preporučljivo je proveriti stanje filtera vazduha.

 

- Filter kabine
Filter polena ili filter kabine ima ulogu filtriranja vazduha koji dospeva u kabinski prostor vozila. Najčešće je smešten ispod komandne table ili iza odeljka za odlaganje stvari, a u retkim slučajevima i ispod haube. Kako mu se funkcija sastoji u tome da zaustavlja nečistoće koje bi inače dospele u kabinu i da vožnju učini ugodnom, naročito kod putnika koji pate od alergija i respiratornih problema, jasno je da će tokom vremena i ovaj filter postati zaprljan ili začepljen i da zahteva zamenu.

 

- Filter ulja i motorno ulje
Bez adekvatnog ulja koje apsorbuje toplotu i podmazuje motor, ovaj najvitalniji deo svakog vozila prerano će se istrošiti i može prestati sa radom. U zavisnosti od proizvođača i modela vozila, razlikuju se i servisni intervali za zamenu ulja i filtera, ali uobičajeno se kreću u rasponu od 10.000 do 20.000 km. Ako primietite da je ulje potamnelo znajte da će to uskoro dovesti do začepljenja i samog filtera, što može rezultirati lošim hlađenjem i podmazivanjem motora. Kako biste preduhitrili neželjene posledice, poštujte preporučene servisne intervale. Imajte na umu da što je vozilo starije i sa više pređenih kilometara taj interval postaje sve kraći.

 

- Filter goriva
U pitanju je obično papirnati uložak koji služi da spreči veće komade prljavštine da dospeju u sistem za cirkulaciju goriva. Filter je smešten duž cevi za dovod goriva, a to može biti ili ispod haube, u motornom prostoru ili pored rezervoara za gorivo, a u nekim slučajevima i u samom rezervoaru. Ako je pozicija filtera u samom rezervoaru, njegova zamena će biti zahtevniji posao za mehaničara jer je teže doći do filtera. Preporučeni interval zamene najčešće je svakih godinu dana, a ako se ovaj filter zapostavi i ne promeni na vreme može da izazove smanjenje protoka goriva i pad performansi vozila.

 

- Antifriz i kočiono ulje
Snaga koju motor proizvodi ujedno dovodi do njegovog zagrevanja, a kako se tokom tog procesa motor ne bi i pregrejao nužno je hlađenje. U tu svrhu postoji sistem koji koristi vazduh za hlađenje vode, odnosno antifriza bez kojeg bi se motor ubrzano istrošio i prestao da radi. Tehnologija savremenih automobila koristi mešavinu vode i antifriza, što motoru pruža veću otpornost na visoke temperature, a ima i antikorozivno svojstvo. Kočnice funkcionišu kao hidraulični sistem cevi i cilindara ispunjenih kočionom tečnošću. Ako kočiona tečnost sadrži sedimente, izgledaće mutno ili bezbojno i onda je vreme za njenu zamenu. Ako se ne zameni u propisanom intervalu, kočnice će izgubiti svojstva a moguća je i korozija.

 

- Zupčasti kaiš ili lanac
Svrha bilo kog od ova dva pogonska mehanizma je uskladiti okretanje radilice sa radom bregaste osovine. Lanac je za razliku od zupčastog kaiša daleko izdržljiviji i posljednjih godina se iznova masovno upotrebljava u industriji automobila nakon što je decenijama među proizvođačima dominirao zupčasti kaiš. Kako je svaki motor različit i servisni interval za zamenu ovog dela takođe se razlikuje. Za zupčasti kaiš najčešći interval zamene kreće se u rasponu od 40.000 do 150.000 km, a za lanac i preko 200.000 km. S obzirom na sklonost ovih delova prema istezanju, stanjivanju, čak i pucanju, najbezbednije ih je zameniti na vreme kako biste izbegli ozbiljna oštećenja motora koja mogu uslediti.

 

- Svećice i grejači
Kako SUS motor zahteva sagorevanje goriva kako bi radio, neophodno je stvoriti iskru da bi se upalila smeša vazduha i goriva u komori. Tu ulogu kod benzinskih motora obavlja svećica, dok sa druge strane kod dizela grejači pomažu pokretanje motora pri niskim temperaturama. Svećice se razlikuju po obliku i veličini i obično na jedan cilindar dolazi jedna svećica, iako postoje i oni sa više svećica po cilindru. Kako svaka svećica ima očekivani rok trajanja, ako se ne zameni na vreme može izazvati probleme sa startovanjem motora. Sa druge strane, dizel motori vrše sagorevanje uz pomoć kompresije u samom motoru, te im svećica nije potrebna. Ipak, grejači motora automatski se uključuju kada je neophodno dostići željenu temperaturu kako bi se obavilo sagorevanje.

 

- Kaiš
Ovaj deo smešten je sa bočne strane motora i može biti pojedinačni ili višestruki kaiš. On pokreće klima kompresor, servo pumpu, alternator, a najčešće i vodenu pumpu. Postoje dve vrste ovog kaiša: onaj koji prati oblik slova V i onaj koji se uvija. Bilo koji tip da je u pitanju, na površini sadrži nabore koji omogućavaju da nesmetano klizi preko kaišnika i da pritome ne spadne sa njih. Za ispravno funkcionisanje kaiša posebno je važna njegova zategnutost koja se reguliše uz pomoć zatezača. Zato, ako u vožnji čujete čudne zvuke poput cvilenja iz prostora ispod haube, najverovatnije je to posledica istegnutog ili oštećenog kaiša koji zahteva zamenu.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...