Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Servisni interval / skraćivanje servisnog intervala?

Recommended Posts

Steta samo sto svi kupujemo ta vozila sto im je menjano ulje na 30k, jer preko svi idu u servis po propisanim intervalima :D
Jedino da kupis nov pa sam da skratis :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mineralno 10000

Polusintetika 20000

Sintetika 30000

To otprilike kažu proizvođači uz manje razlike.

Sad što su ljudi kod nas u veku mineralnog ulja to je druga stvar.

Da i filteri se menjaju na svaku drugu promenu ulja ako se ne manja vrsta ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/28/2018 at 10:21 AM, dekirs said:
Steta je samo sto ce neko na kraju kupiti auto od ovih sto menjaju ulje na 30k..

Pa ti si kupio takav od žabara
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz svo tvoje znanje i znanje ostalih clanova ne verujem da bi mogli objasniti zasto treba da se radi na 10k..
Ako fabrika tako kaze ko smo mi da kazemo suprotno :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda pre 10 god.drugar hteo da kupi Subaru impreza onaj prvi sto je izašao kao golf zastupnik je bio kod dušanovca iza mosta fabrika je kod nas propisala mali servis na 15 hiljada vratili se sa probne vožnje kad gazda tu i krene priča o autu i pomenu da oni menjaju ulje na 5 hilj. i to sintetiku ja kažem pa prodavac reče 15 hilj. da tako je ali ja praktikujem na 5 hilj.da se radi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se auto u 80posto svog radnog veka muči u gradu (kratke relacije sa nezagrejanim motorom) onda interval zamene može biti i 5000 km. U drugim slučajevima nema ekonomske opravdanosti preterivanja sa skraćenjem servisnog intervala. Meni su u ovlaštenom stručnjaci pokušali objasniti da se zbog lošeg goriva i loših puteva treba prepoloviti zamena pk kaiša!?! Pri tome me nitko nije pitao gde se najčešće koristi auto.

Filter goriva sam menjao na 55 hiljada i kada sam ga rasekao bio sam razočaran jer sam mislio da je unutra Bog zna šta.

E sad ako se kod nas prodaju falš delovi i ulja pod original onda je druga priča.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj komšija dobio Stila jtd od brata iz D. U priči kako ga služi, kaže, odlično, nikakva ulaganja !
Ček bre, ja znam da je auto 3 god kod tebe .
Neeee, 5 god ili 60 hkm.
Pitam, na koliko menjaš ulje, kaže, nikad ima ga još na šipci. Doliću kad padne ispod min.
Ja pametan, ajd ležeći da mu zamenim, ulje u vidu katrana, vazdušni filter u vidu lopate sitnog uglja i sl.
Od tada dajem samo savete i ništa drugo.
Na kasnijoj dijagnostici (problem pravio nepovratni ventil na kućištu filtera goriva) ustanovimo da je Stilo prešao 870 hkm.
JTD je mazga, lepo ja kažem, na 300 hkm je tek razrađen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/13/2018 at 1:41 PM, Milutinac said:

zamena na 10.000 - sto da ne.

Isto je, menjao ih na svakih 100 ili bar 30 000 km.

Dajte si par minuta vremena pa otvorite bilo koji filter goriva i bit će te razočarani jer je i nakon puuuno Km još uvek relativno čist.

Nemojmo preterivati gde nije neophodno.

Vremena smeća u gorivu su prošla odavno, gorivo je loše ali nije prljavo kao nekada.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Zvezdo said:

Isto je, menjao ih na svakih 100 ili bar 30 000 km.

 

Kad je isto na 100 i na 30.000km "verujem" da je isto i na 100.000 pa onda i ne vidim zasto menjamo filtere uopste.
Nije isto i ne moze biti isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 100 000 ne znam jer ga nisam toliko držao na autu ali skoro 60 jesam tako da znam o čemu pričam.

A menjamo prečesto sve jer smo bogat narod koji mnogo drži do svog voznog parka koji se mahom sastoji od isluženih auta sa tržišta gde ljudi kupuju nove aute i servisiraju ih po preporuci proizvođača.

A šta proizvođači znaju o autima?

 Mi ovde u ovom jadu od državice hoćemo da umesto  na 30 hiljada radimo servise na manje od 10 hiljada i da time napravimo od babe devojku! Ili time možda hoćemo da vozilu produžimo radni vek koji je uglavnom istekao.

Da se razumemo tko ne izlazi iz grada servisni interval od 5 hiljada mu neće mnogo pomoći ali tko godišnje prelazi preko 30 hiljada i naravno ne samo po gradu nema potrebe preterivati.

 

Poenta svega ovoga je da se nerazumnim skraćivanjem servisnog intervala neće povećati vrednost vozila pri naknadnoj prodaji!

Naravno svako ima pravo da se o svom vlasništvu brine kako hoće i smatra da je tako najbolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Zvezdo said:

Da se razumemo tko ne izlazi iz grada servisni interval od 5 hiljada mu neće mnogo pomoći

Ovde si pogrešio. Ko ne izlazi iz grada i pređe samo 5.000 km svakako ga čeka godišnji servis.

To što se negde "preko" servisi radne na 30, a kod nas na 10.000 km ima veze i sa kvalitetom goriva koje utiče na dugotrajnost ulja. I naravno da lošijem i starijem motoru sa dosta pređenih kilometara više pomogne skraćeni servisni ontervan nego ona narodna "što da menjam ulje kad ga već troši? Samo dolivaj".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...