Jump to content
FAS Goran
lukatim

Bravo JTD - neće da upali

Recommended Posts

Postovani prijatelji,

vozim Fiat Bravu 1.9jtd evo vec 4-ta godina, medjutim u poslednje vreme mi se desava sledece; kad sipam vecu kolicnu euro dizela (10 litara pa na vise) auto mi se cesto gasi, dok vozim na rezervi auto funkcionise sasvim normalno, no kad je veca kolicina goriva u pitanju tu nastaje problem. Pri gasenju mi se pali crvena lampica u obliku dizne, a auto upali posle duzeg verglanja kada se ta ista lampica ugasi, pre samog paljenja u rezervoaru se cuje kao da se nekakav pritisak oslobodio, i tada se gasi lampica, i motor startuje normalno. To gasenje mi se desava sve dok gorivo opet ne dodje na rezervu ili barem blizu toga

Auto mi se gasi najcesce posle skudanja noge sa papucice gasa, usled menjanja brzine, ili posle preticanja!

Posto su te situacije prilicno nezgodne, nebih da se izlazem vecem riziku, da lije neko imao slicno iskustvo i sta predlazete?

Hvala unapred!

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam, u pocetku je bilo redje, ali ni to mi vise ne pomaze!?! :question:

Citam nesto o ovom problemu, cini mi se (onako na prvi pogled) da su simptomi u najmanju ruku mnogo slicni?

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=46375&hl=%20senzor%20%20visokog%20%20pritiska&st=0

Cini mi se da nista osim dijagnostike i merenja pritiska nece pomoci, ali sumnjam u jednu cinjenicu, zasto se to desava na vecoj kolicini goriva, a kada je na rezervi sve funkcionise normalno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi mi imamo običaj da kvar povezujemo sa nekim događajem koji se neposredno pre kvara dogodio ili sa nekom promenom nastalom u to vreme. Međutim to često nema veze sa problemom. Konkretno znam čoveka koji je imao problem sa regulatorom pritiska na Bravi 1.9JTD isključivo nakon što natoči naftu na pumpi i sve je ukazivalo na pumpu u rezervoaru a na kraju nije bila ona. Da ne nagađaš ni ti ni mi, najbolje oteraj auto na dijagnostiku kod nekog proverenog majstora i reci mu da ti se auto gasi nakon naglog oduzimanja gasa. Da je regulator pritiska u pitanju lako se utvrdi jednostavnim praćenjem pritiska na različitom broju obrtaja. A ako utvrdi da je zabeležena greška P0191 najverovatnije da je regulator u pitanju. Sve to ne mora da bude 100% tačno, može biti senzor, može pumpa... zato je tu majstor :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

 

Juče sam otišao do ortaka i dao mi je neko sredstvo da očistim creva od ventilacije jer se oseća na prašinu.

Isprskao taj "šlag" kroz otvore gde izduvava vazduh (u svakoj rupi), sačekao pola sata-sat i otišao kući (autom).

Parkirao sam se ispred zgrade i normalno okrenuo ključ da ugasim auto i tada nastaje priča:

Na instrument tabli sve kazaljke padaju, gase se lampice, auto se "ugasio" ali motor radi. Ja gledam i ne verujem...

Upalim ga ponovo i nakon 5 sekundi ugasim. Brže bolje ubacio sam već u rikverc i malo krenuo da shvatim da li stvarno motor još radi. Pomerio se on malo, stao sam i nakon toga se ugasi.

Shvatio sam odmah da sam verovatno izmokrio neke kablove, da se on ugasi kada mu nestane goriva u filteru i td. - to predpostavljam.

Par puta ga palio-gasio dok posle 5, 6 puta nije se odmah ugasio kada sam okrenuo ključ.

 

Danas ulazim u auto, okrenem ključ, sačekam da se lampica za grejač isključi, međutim lampice za greač, core ključ, za dizne, ulje, akumulator non-stop svetle i ne gase se. Probam da ga upalim i neće. Vergla najnormalnije u kontinuitetu, bez naznaka da će prebaciti i da će se startovati rad motora. Znači on vergla i ništa više, kao da nema goriva a ustvari ima minimum 20 litara.

 

E sada, ja sumnjam da sam okvasio neki kabl, rele, neki uređaj, komp ili ne znam ni ja šta... da li bi neko mogao da mi pomogne ili je (ne daj Bože) neko bio u ovakvoj situaciji?

 

P.S. Što se tiče teme, hteo sam da otvorim novu jer mislim da nije ovo uobičajan problem. Ako jeste, izvinjavam se unapred i zamolio bih moderatora/administratora da spoji ili pomeri temu gde joj je mesto.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da zamislim scenario po kom si napravio problem koji opisuješ. Eventualno da si nakvasio kontakt bravu. Sve ostalo vitalno je daleko od ventilacije.

Da nisi prskao ispod suvozačkog sedišta gde je najčešće inercioni prekidač za dovod goriva?

Koje je to sredstvo koje si koristio da znamo da ga neko od nas ne upotrebi? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi da ni meni nije bilo jasno. Okrenem ključ i auto je sav ugašen, a motor radi. Kao da neki patuljci još okreću radilicu. :)

Nisam prskao ispod suvozačevog sedišta, samo sam prskao sa leve srane volana, u sredini gde je cd player, na desnoj strani i kod vetrobranskog stakla.

Sredstvo je od firme arexons, a zove se puriklima ili tako nešto... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno si napravio  kratak spoj na dozni sa osiguracima,koja se nalazi levo ispod volana,osusi je fenom i osigurace koji se nalaze visoko vadi po lako i brisi ih.A to sto motor radi bez ins. table je osigurac pod haubom,ispred vozaca,nesecam se bas koji je ali videces kad ispitas koji ne radi. pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadio sam osigurače, sušio ih, brisao... Ne vredi. Oteraću ga kod ortaka do servisa pa ćemo videti. Javiću ovde šta mi se desilo da bi neko imao uvid ako se zajebe kao ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne ostanem dužan, rešio sam problem (sutra će ga odraditi), važno da su majstoji pronašli problem.

Neki kablić koji daje plus struju kompjuteru je u prekidu, odnosno pokvašen je i pravi problem. Danas smo upalili auto kada smo direktno prespojili sa akumulatora plus do kompa i upalio na prvu.

Odmah je prepoznao kod ključ, ugasio tu lampicu kao i za grejač.

Pošto je preveliki posao (i skup) ubacće novi rele koji će zameniti tu žicu i rešiće mi problem.

 

Pozz svima i nadam se da će nekome biti ovo od koristi (iskreno ne bih voleo ni da se desi ikome).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav raja imam problem u pitanju je fiat brava dizel 1.9 jtd 77kw stavio sam novu pumpu goriva i prva 2 dana bilo sve super malo jaci gas kad dam ufati i nakon par sekundi poceo da trza opet poslje toga dan-dva poceo se gasiti kad dam pun gas i dugo vergla i kad je hladan i kad je vruc. auto upali i dize i spusta obrtaje sam od sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...