Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
darko99

Punto mk.2 1.2 8v - gase mi se oborena svetla kada pustim duga

Recommended Posts

Kada prebacujem na duga svetla imam 50% šansi da mi si pri tome ugase kratka. Tom prilikom se čuje ispod volana ko da neki je relej izbacio a naravno kratka svetla se ugase. Ako odmah potom vratim na kratka pa opet na duga onda se upale i jedna i druga (ponekad moram da prebacim 2-3 puta). Ima li neko ideju zašto mi se gase kratka svetla???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok sedim sada za kompjuterom nisam siguran, ali mi se čini da je to normalno da se tada kratka ugase (osim za kratak ablend). Zamisli 55W+65W pa puta 2 to je ukupno 240W plus zadnja pa stop pa ventilator pa servo - užasno mnogo. Izaći ću posle napolje da proverim pa se javljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomislio sam i ja prvo na to...ali se onda setih da se na Stilu gase oborena pri paljenju dugih samo ukoliko su maglenke bile uključene. Dakle, tada ostaju da rade maglenke i duga.

Ali, ako maglenke nisu bile upaljene, onda ostaju i oborena i duga.

Ne znam da li na Puntu maglenke isto tako utiču i da li ih čovek uopšte drži upaljene, ali ako utiču i drži ih...eto rešenja. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne palim maglenke sem kad je magla :D a kad ih upalim onda se ugase duga dok kratka ostaju sve vreme upaljena (tj. trebala bi da budu). Kratka treba da budu upaljen uvek jer duga ne pokrivaju deo koji je blizu autu pa npr. brdska voznja postane prilichno neugodna ako se ugase kad upalim duga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada sam proverio i tačno je da treba da rade i duga i kratka zajedno. Pošto se isto dešava na oba fara, isključena je greška u faru ili releima. Releima upravlja kompjuter, a podatke dobija od kombinovanog prekidača na volanu. Imaš šemu u Autodati. Ja sumnjam na prekidač u volanu. Trebalo bi po šemi pratiti signale kontakta na volanu pa videti zašto i gde prekida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam da kod mene sa fabričkim maglenkama (u faru) ne gasi ni duga ni kratka....znam sigurno jer kad idem nekim sporednim lošim putem, popalim sve pa kad mi neko nailazi prvo skinem duga pa kasnije i maglenke. Znače maglenke i bez magle, em se na Puntu izmatiraju farovi vremenom, em maglenke bacaju dalje bočno, osvetle ivicu puta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo proverio maglenke... kad su mi upaljena i duga i kratka a ja upalim maglenke - kratka se opet ugase :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio sam detaljno šemu: ako su maglenke povezane tačno tamo gde je fiat predvideo po šemi, gasiće se kratka samo kada su upaljena i duga. Ipak da napomenem zbog ostalih: u Autodati sam ipak pronašao neka mala otstupanja u šemama za mog punta i za koleginu Astru. Treba proveriti više puta pažljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Stilu se provjereno gase kratka a maglenke i duga ostaju upaljena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam se i ja zamislio skroz. Uopste nisam razmisljao o tome...samo znam da na nekim autima npr. kod caletove fieste(skoro je nova tako da je mala sansa da je kvar) se gase kratka kada se upale duga. I upravo tako kao sto neko rece, deo blizu auta nije pokriven...

A na mom puntu kad upalim svetla nisam ni suguran da li sam ih upalio koliko su losa tako da nemam pojma...bas cu da vidim s polja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam da kod mene sa fabričkim maglenkama (u faru) ne gasi ni duga ni kratka....znam sigurno jer kad idem nekim sporednim lošim putem, popalim sve pa kad mi neko nailazi prvo skinem duga pa kasnije i maglenke. Znače maglenke i bez magle, em se na Puntu izmatiraju farovi vremenom, em maglenke bacaju dalje bočno, osvetle ivicu puta..

I ja sam imao taj problem, nakon menjanja sa kartkih na duga svetla javljalo se zakasnjenje od 2-3 sek i obavezno mi je gasio kartka svetla. Problem je bio u ablenderu (valjda se tako zove), jer neki "majstor" kada mi je namestao onu plastiku ispod volana je stavio duzi holsraf i probio mi u ablender. Skidanje ablendera i popravljanje kontakta unutar njega mi je resilo problem.Pazi samo kada ga rasturas da ti ne ispadnu federi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...