Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Rekordi alkohola u krvi...

Recommended Posts

Ma pusti... Ja sam tehnički obrazovan a ove pravne j ne razumem, na pola suđenja shvatih da bi se 1000 puta bolje sam branio, a da advokat samo sedi tu zbog papirologije. Al jbg.

I advokat je dobio kurblu umesto novca.

 

Sad je kasno za naknadnu pamet.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj, ako sam te ja ispravno razumeo, ti si popio pre te voznje, dovezao kuci, nisu te videli/uhvatili, a kad si se vratio po kljuc, tad su te nasli i nisi hteo da duvas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako

 

Ali nisam pio, i nisam hteo da se podvrgnem alko testu kao domaćin u svom dvorištu, gledam zvezde i ne verujem. Njihovo obrazloženje je da sam se osetio, što možda i jesam, jer sam do kasno u noć pekao rakiju presipao točio, jebaji ga sada.

 

Nisam vam sve ni priznao...

Odveli me treznog na trežnjenje, 12 sati, mislim, sreća u nesreći prazna ćelija, što kaže frejžer (serija) da jače udahneš izvršiš samoubistvo, ne treba ti kaiš pertle...užas Na nogama bez dodirivanja bilo čega 12 sati trezan, lako je ovim komiranima, legnu spavaju, a životinje od ljudi spavajući obave i sve fiziološke potrebe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada kažeš pricip to deluje sažvakano i jadno i nejasno na kraju, misle ljudi da znaju šta je princip, to je celokupna spoznaja o tome zašto sam uopšte živ i koja je uopšte svrha što razumem da sam tu i tu spoznaju treba braniti i imati stav, bez obzira. I onda jedino tako ostaneš miran

 

Druže šta da radiš kada te privode, da se kurebecaš, ćuti i slušaj, ako imaš i znaš da ponudiš keš radi to, nisu baždareni na humanizam nego na kriminal.

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj malo....

U dvorištu zgrade sa kapijom ušla policija i tamo te zatekla i tražila alkotest. Nisi bio u autu ili auto ugašen?

Imaju li oni pravo da alkotestiraju pešake? Jel to uvedena opšta zabrana konzumiranja ili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako druže uska kapija ušli i onda sve ovo

Bio na ulazu od zgrade, zagazio stepenik.

 

Može pešak ali kao učesnik u saobraćaju, prelaz preko kolovoza, pogotovo na neobeleženom mestu.

Malo naivno doživljavam pravdu  

Oni su garant videli neko vozilo, pomislili da je tu skrenulo ušli, ja se nacrtao i ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

4.59: Imamo li novog rekordera u Srbiji?

 

alkohol.jpg

 

Vozaču je ekspresno određen pristvor od 30 dana, 15 kaznenih bodova i kazna od hiljadu evra

 

Policija je u ponedeljak, u selu Batuša u opštini Malo Crniće kod Požarevca, zaustavila S. I. koji je upravljao vozilom marke Honda i podvrgla ga alkotestu. Kako prenosi ''Urban City Radio'', na zaprepašćenje i nevericu saobraćajnih policajaca aparat je pokazao neverovatnih 4.59 promila alkohola u krvi! Ovaj vozač je rizikujući svoj i tuđe živote bio dovoljno bahat da u teškom alkoholisanom stanju upravlja motornim vozilom. Policija je vozaču odmah odredila zadržavanje do otrežnjenja, nakon čega je odmah procesuiran u požarevačkom Prekršajnom sudu, gde mu je po hitnom postupku određeno 30 dana zatvora, zabrana upravljanja devet meseci, 15 kaznenih poena, kao i, shodno novim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja (ZOBS), novčana kazna od 120.000 dinara. Prema ZOBS-u, vožnja sa nivoom alkohola u krvi većim od dva promila smatra se nasilničkom vožnjom i sankcioniše se sa jednim do dva meseca iza rešetaka i sa 14-16 kaznenih bodova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki treći vozač u Srbiji priznao da je vozio pijan

 

alkohol 1.jpg

 

Istraživanja Agencije za bezbednost saobraćaja pokazuju da vozači apsolutno podržavaju kažnjavanje svih koji voze pod dejstvom alkohola, iako je svaki treći među anketiranima priznao da je i sam vozio pijan. Direktorka Agencije Jasmina Milošević je, u serijalu razgovora ''Bez rukavica'', izjavila FoNetu da je u istraživanju, sprovedenom u svim opštinama u Srbiji, 80 odsto vozača priznalo da vozi brže od ograničenja. Milošević je dodala i da 64 odsto pešaka priznaje da je prelazilo ulicu van pešačkog prelaza ili na crveno.

 

Prema istraživanju, najveći broj pijanih vozača je otkriven u Nišu (1.04 odsto od ukupnog broja zaustavljenih i kontrolisanih), za kojim sede Smederevo (0.86 odsto), Kruševac (0.85 odsto), Zrenjanin (0.84 odsto) i Sremska Mitrovica (0.80 odsto). U saobraćaju su najugroženiji pešaci, osobe starije od 65 godina i vozači dvotočkaša, posebno motocikala i mopeda, ukazala je Milošević, napominjući da je među njima 20 odsto izjavilo da je vozilo bez obavezne zaštitne kacige. Ona je precizirala da je prosečna starost ''poginulog vozača'' motocikla 36 godina, mopeda 48 godina, dok je procenat korišćenja kacige kod motociklista 90 odsto, a mopedista 70 odsto. Prema istraživanju, najveći brocenat korišćenja kaciga je u Novom Sadu (93 odsto), i Beogradu i Smederevu (92 odsto), dok je najmanji u Novom Pazaru (44 odsto), Somboru (66 odsto) i Boru (70 odsto).  Posmatrano po broju nastradalih u saobraćajnim nezgodama prošle godine, Milošević je predočila da je najveći rizik stradanja na području opština Čajetina, Knića, Boljevca, Topole, Malog Iđoša i Ljiga. Opštine sa najmanjim rizikom stradanja su Lebane, Priboj, Babušnica, Plandište i Vlasotince. 

 

Tek svaki treći roditelj pravilno prevozi svoje dete

Kao poseban problem, Milošević je skrenula pažnju na činjenicu da tek svaki treći roditelj pravilno prevozi svoje dete u vozilu, bilo da za njega uopšte nema posebno sedišta, da ona nisu pravilno montirana, ili da dete ne sedi u njemu. U prošloj godini je svega 48 odsto vozača koristilo sedišta za decu do tri godine, a tek 27 odsto za decu od četiri do 12 godina. Statistika pokazuje da je najveći procenat korišćenja sedišta za decu do tri godine u Subotici (74 odsto), Kraljevu (68 odsto), Užicu (64 odsto) i Beogradu (62 odsto), a najmanji u Novom Pazaru (11 odsto) i Prijepolju (23 odsto). U Srbiji je na 76 odsto povećan procenat korišćenja sigurnosnih pojaseva na prednjem sedištu u putničkim automobilima, što je poboljšanje u odnosu na 2013, kad je bio 68 odsto, dok se na zadnjem sedištu vezuje tek 12 odsto putnika, rekla je Milošević. Više od 20 odsto ispitanika je reklo da im je potpuno normalno da im se suvozač na prednjem sedištu ne vezuje pojasem, a više od polovine njih je izjavilo da im nije problematično ukoliko na zadnjem sedištu saputnici nisu vezani pojasom. Najveća stopa korišćenja pojaseva na prednjim sedištima je u Novom Sadu (92 odsto), Kikindi i Zrenjaninu (88 odsto), Subotici (87 odsto) i Somboru (86 odsto), a najmanji u Prijepolju (60 odsto), Smederevu (62 odsto), Novom Pazaru (63 odsto) i Šapcu i Kraljevu (67 odsto).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazna ga otreznika u sekundi

 

yt.jpg

 

Kraljevčanin koji je vozio sa 4.25 promila dobio mesec dana zatvora, ostao bez vozačke i određena mu je kazna zatvora od mesec dana. Prekršajni sud u Kraljevu doneo je odluku da dobije zabranu upravljanja vozilom u trajanju od deset meseci, četrnaest kaznenih poena i novčanu kaznu u iznosu od 120.000 dinara. Njega je policija zaustavila u nedelju uveče u Kraljevu u redovnoj kontroli saobraćaja. Alko test je pokazao da ima neverovatnih 4.25 promila alkohola u krvi.

''I Policiji je bilo neverovatno kako je neko mogao da vozi sa toliko alkohola u sebi'' - kaže izvor iz policije.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije imao realno toliko, mozda je popio zestoko par min pre kontrole.
Pre dvadesetak godina dunuo sam zivu votku koju sam pio sa drugarima u bubi vozeci 30km/h epilog 7.2 nakon pola sata ponovljeno 2.4...da je jos pola sata proslo bilo bi oko 1.

Послато са X5max_PRO уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pijani Englez vozio autoputem, ali bez pneumatika!

 

pijani englez.jpg

 

Britanska saobraćajna policija, u oblasti Norfolk, na svom Twitter profilu je objavila neobičan incident. Na autoputu A11 zaustavljen je automobil koji je ''izgubio'' pneumatik i kretao se samo na čeličnoj felni. Tačnije, na nečemu što je ostalo od felne. Predstavnici reda su primetili automobil, koji se na neuobičajen način kretao autoputem. Nakon što ga je policija zaustavila, test je pokazao da je vozač imao 1.26 promila alkohola u krvi. On nije bi ni svestan da vozi samo na oštećenoj felni i nije mogao da se seti gde je ''izgubio'' pneumatik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanac vozio pijan dva puta iste noći

 

195234-vozac.jpg.6ebdda19afcbc781adafe13e8f22b52c.jpg

 

Tridesetšestogodišnji Keni Ngujen iz Brentvuda u Nju Hemširu vozio je pijan dva puta iste noći, zbog čega mu preti ozbiljna kazna, prenosi FoNet. Policija je u nedelju uveče, nešto pre ponoći, obaveštena da jedan automobil krivuda po putu. Patrola je zaustavila Ngujena i nakon što je utvrđeno da je pijan odvela ga je u pritvor na trežnjenje, preneo je AP. Oko tri sata ujutro po njega je došla supruga i uz plaćenu kauciju Ngujen je oslobođen, ali su ga policajci iz redovne patrole nešto kasnije videli da vozi automobil na parkingu jedne benzinske stanice. Ponovo je uhapšen i uz optužnicu za vožnju u alkoholisanom stanju i za kršenje uslovnog otpusta prebačen je u zatvor, gde će sačekati suđenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mortus pijan i bez dozvole vozio pun automobil, a kada je video Policiju pravio se mrtav

 

alkohol.jpg

 

U roku od samo nekoliko sati na srpskim putevima uhvaćena su čak dvojica vozača koja su u stanju teške alkoholisanosti upravljali automobilima, a da užas bude još veći - nijedan od njih nije imao vozačku dozvolu! Potencijalne tragedije izbegnute su samo pukom srećom i odgovornim pristupom poslu saobraćajnih policajaca iz Šida i Stare Pazove. Kako ''Blic'' nezvanično saznaje, najpre je u Šidu priveden zbog vožnje u pijanom stanju Zoran H. (27) iz mesta Vašice. On je, prema informacijama koje posedujemo, vozio automobil marke Volkswagen koji je bio pun putnika. ''Kada je ugledao policiju, zaustavio je automobil 20 metara pre vozila saobraćajaca. Pogasio je sva svetla i ''pravio se mrtav'' - priča izvor ''Blica''. To, očekivano, nije promaklo policajcima, koji su u šoku prišli vozilu. ''Kada mu je policija tražila dokumentaciju, on nije imao šta da im priloži na uvid jer nije ni imao vozačku dozvolu. Policajci su ga tada testirali na alkohol. Izmerena su mu čak 2.2 promila alkohola u krvi'' - priča naš sagovornik.

 

Slična situacija dogodila se ubrzo potom u Staroj Pazovi. Vozač Zoran P. (27), koji je vozio Renault zaustavljen je u redovnoj kontroli saobraćajne policije. ''Vozio je gradskom ulicom kada je naišao na policajce. Zaustavljen je nakon čega je i kod njega utvrđeno da nema vozačku dozvolu, odnosno da nije ni položio vozački ispit. I kod ovog vozača izmerena je visoka količina alkohola u krvi - čak 1.63 promila'' - kaže naš sagovornik. Obojici vozača je određeno zadržavanje do 12 sati, odnosno prebačeni su u treznilište, a potom pušteni da se brane u redovnom postupku. Takođe, obojici je napisana prekršajna prijava.

 

preuzeto sa - blic.rs

 

 

Edited by neshaoct
izmena naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam bio momak ,tamo osamdesetih,vozio sam caletovu Ladu ,i negde oko  ponoci. kod opstine Novi Beograd,zaustavi me policija.Ja sa ortacima u kolima ,svi popili, i naduvam  negde oko 1.5 promila. Naprave oni zapisnik,potpisem ja, i otprilike zavrsi se" parkirajte auto,momci ajd sad pesaka kuci, a ti da se slucajno nisi vratio po auto". E ko da mi je dade ideju! Krenemo mi da se snalazimo za prevoz(nisam siguran da li je uopste bilo nocnog prevoza),i ja odlucim da napravim pesaka jedan krug,pa da se vratim po auto.I posle jedno sat vremena eto mene opet  u autu ,pogled levo ,desno nema nikog i krecem ! Mislim da sam presao 200-300 metara ista ekipa: Borise(sad mi i ime znaju) dobro jutro opet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američke sudije sve više sumnjaju u policijske aparate za alko-test

 

alko test.jpg

 

Američke sudije sve više sumnjaju u rezultate policijskih uređaja za alko-test koji vozače mogu poslati u zatvor. Kako prenosi Beta, posle svoje obimne istrage o tome u SAD i analize niza slučajeva, list zaključuje da se ne može verovati alko-testovima koji se zasnivaju na analizi vazduha izdahnutog iz pluća. Jedan milion Amerikanaca godišnje bude uhapšen posle policijskog alko-testa prenosnim uređajem ako je koncentracija alkohola u njihovoj krvi 0.08 promila ili viša, i zato gotovo svima predstoji osuda za krivično delo.

 

Ali ti testovi - temelj krivičnog pravosudnog sistema, često su nepouzdani, jer alko-metri u gotovo svim policijskim stanicama u Americi sa alarmantnom učestalošću daju iskrivljene rezultate, iako se reklamiraju kao precizni do treće decimale. Samo sudije u Masačusetsu i Nju Džersiju su za proteklih 12 meseci odbacile rezultate više od 30.000 testova daha, uglavnom zbog grešaka osoblja pri testiranju i slabog državnog nadzora uređaja testiranja.

 

Ti aparati su osetljivi, laboratorijski instrumenti, ali u mnogim slučajevima nisu pravilno kalibrisani i daju rezultate koji su ponekad i 40 odsto previsoki. Održavanje i popravka alko-testera zavise od policijskih stanica čiji su standardi za to loši, policija nema stručnost potrebnu za to, a firme koje proizvode te aparate se rukovode komercijalnim interesom. Uz to, utvrđeno je da neke policijske laboratorije koriste ustajale hemijske agense ili čak i agense "kućne izrade" za te aparate, te tako dobijaju iskrivljene rezultate. U Masačusetsu, policajci su koristili i aparat u kojem je nadjeno - gnezdo miševa. Stručnjaci su otkrili ozbiljne greške i u programiranju i u softveru tih mašina.

 

Ti testovi nikada nisu ni bili namenjeni da se koriste na taj način

Savezne države SAD čak kupuju uredjaje kojima ne veruju ni njihovi eksperti, a policijski službenici učestalo deaktiviraju zaštitne sisteme samih uređaja koji bi trebalo da osiguraju tačnost testova. "Njujork tajms" je intervjuisao više od 100 advokata, naučnika, rukovodilaca i policajaca i pregledao desetine hiljada stranica sudske evidencije, korporativne dokumentacije, poverljivih mejlova i ugovora. Sve to zajedno otkriva dubinu problema širom SAD koji je do sada samo povremeno privlačio pažnju, piše list.

Osnovno je što ''ti testovi nikada nisu ni bili namenjeni da se koriste na taj način'', rekao je Džon Fusko koji je rukovodio Nacionalnim analitičkim sistemima za patente. Posledice oslanjanja pravnog sistema na te testove su dalekosežne jer su mnogi pogrešno osudjeni na osnovu sumnjivih dokaza, a kada se otkriju nedostaci testiranja, rešenje je odbacivanje niza rezultata, te time i oslobadjanje potencijalno opasnih vozača. Tako je jedan vozač osudjen zbog navodna 0,32 promila alkohola u krvi, iako su lekari rekli da je to toliki nivo pijanstva da se gubi svest.

 

Potom je oslobođen jer je država Masačusets bila prisiljena da odbaci sve svoje rezultate testova daha, čak 36.000, u jednom od najvećih izuzeća forenzičkih dokaza u američkoj istoriji. Uz tehnička ograničenja prenosnih uređaja za merenje alkohola u dahu, masovnih i relativno jeftinih, rezultat testiranja zavisi i od potrebne količine izdahnutog vazduha koja je za mnoge prevelika, a zavisi i od paste za zube, tečnosti za ispiranje usta, čak i od toga da li je vozač koristio neko sredstvo za dezinfekciju ruku i da li je podrignuo pri testiranju. "Njujork tajms" piše da pokušaji sprečavanja vožnje u pijanom stanju prethode postojanju automobila. Pred kraj 19. veka, Velika Britanija je zabranila da se bude pijan dok se upravlja ''kolima, konjima, stokom ili parnom mašinom''. Prvim hapšenjem u svetu zbog pijane vožnje smatra se slučaj londonskog taksiste Džordža Smita koji je 1897. godine slupao svoje vozilo posle, kako je rekao, ''dve ili tri čaše piva'', te je kažnjen sa 20 šilinga novčane kazne (nešto više od jednog evra). Početkom 1930-ih godina, pri kraju višegodišnje ''Prohibicije'' - opšte zabrane alkoholnih pića u SAD, jedan biohemičar je izumeo mašinu veličine kofera, s bočicama hemikalija i balonom u koji treba duvati.

 

Testovi daha jednostavniji i dostupniji

Alkohol u dahu izazvao bi reakciju: pijaniji vozač, jača boja hemikalija. Zvali su ga ''Pijanometar'' (Drunkometer). Dve decenije kasnije, policijski fotograf i hemičar-amater Robert Borkenstajn razvio je sličnu, lako prenosnu mašinu koju je nazvao ''Dahoanalizator'' (Breathalyzer). Policijske uprave širom SAD su kupile taj pronalazak i druge, slične, koje su razvili konkurenti Borkenstajna. Zatim, 1980. godine, posle velike građanske kampanje zbog jednog smrtonosnog udesa, došlo je do zaoštravanja američkih zakona o vožnji u pijanom stanju i masovne kupovine uređaje za testiranje daha. I to je imalo rezultata: broj poginulih u SAD u udesima povezanim s pijanstvom, prepolovljen je sa 21.000 1982. godine, na 10.500 po poslednjem godišnjem obračunu, čak iako se u tom razdoblju udvostručio broj kilometara koje Amerikanci prevezu godišnje.

 

U većem delu SAD prag ilegalnog pijanstva iznosi 0.08 grama alkohola na 100 mililitara krvi. Jedini način da se to direktno izmeri je vađenje krvi, što je pravno komplikovano jer zahteva pravosudni nalog, te su testovi daha u tom pogledu jednostavniji i dostupniji. Aparati za testiranje koštaju i po 10.000 dolara ili više, ali policijske laboratorije ih kupuju u hiljadama. Tim aparatima je potrebno manje od jednog minuta da urade svoje proračune. To je jedna od spornih stvari u sudnicama jer je teško doći do odluke da se aparati pregledaju forenzički, naročito njihov softver, da bi se otkrile fabričke mane ili da li je uređaj korišćen kako treba. Problem s tim je što je nabavka takvog aparata izazov jer proizvođači neće da ih prodaju javno, i čak i od sudova skrivaju podatke o njima. U jednom od takvih slučajeva, 2007. godine, Vrhovni sud u Nju Džersiju je utvrdio da softver za jedan od masovnih policijskih aparata za alko-test sadrži ''hiljade grešaka u programiranju'' i da ima ''mehaničke i tehničke nedostatke'' koji mogu dovesti do pogrešnih rezultata. Taj uređaj je, državnom odlukom, ipak i dalje u upotrebi. Svaka savezna država SAD ima svoje aparate i standarde, svaka odlučuje koliko će ih rigorozno testirati, a nekoliko država koristi uređaje koje su druge ocenile kao nepouzdane. Ono o čemu se naposletku raspravlja je ko je kriv za to stanje i šta je skuplje: kažnjavanje nevinih, ili oslobadjanje nekih koji jesu vozili pijani, zaključuje ''Njujork tajms''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove godine u Srbiji iz saobraćaja isključeno više od 42.000 vozača zbog vožnje u alkoholisanom stanju

 

alkohol srbija.jpg

 

Ove godine je u Srbiji iz saobraćaja isključeno više od 42.000 vozača zbog vožnje u alkoholisanom stanju, saopštilo je Ministarstvo unutrašnjih poslova. Od toga je 1.700 vozača upravljalo vozilom u stanju potpune alkoholisanosti, piše u saopštenju. Takođe, 350 vozača je isključeno zbog vožnje pod dejstvom psihoaktivnih supstanci. Ministarstvo je najavilo da će Saobraćajna policija od 9. do 15. decembra sprovesti pojačanu kontrolu vožnje u alkoholisanom stanju i pod dejstvom psihoaktivnih supstanci. To će biti deo takve medjunarodne akcija u 29 zemalja - članica ''Mreže saobraćajnih policija Evrope'' (TISPOL).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod dejstvom alkohola u poslednjih nekoliko dana uhvaćeno 400 vozača

 

alkohol srbija.jpg

 

Tokom poslednjeg dana prethodne godine i prva dva dana ove godine ukupno je otkriveno 400 vozača koji su vozili pod dejstvom alkohola, a njih 25 je bilo u stanju potpune alkoholisanosti, što znači preko dva promila alkohola, izjavio je Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije. On je za RTS rekao da je najviše zabeleženo 3.19 promila u Požarevcu, a vozač je čim se otreznio odveden kod sudije i izrečena mu je kazna zatvora od 45 dana. Pored toga, otkrivena su i dva vozača pod dejstvom psihoaktivnih supstanci - u Kragujevcu i Somboru. Vida je naveo da tokom novogodišnje noći nije bilo incidenata niti težih saobraćajnih nezgoda.

 

''Tome je svakako doprinela i saobraćajna policija koja je pojačano kontrolisala saobraćaj, pre svega je akcenat bio na otkrivanju prekršaja u upravljanju vozilom pod dejstvom alkohola'', rekao je Vida. Na pitanje koje prekršaje su vozači najčešće pravili, Vida kaže da su najčešći prekršaji prekoračenje brzine i nekorišćenje sigurnosnog pojasa i ističe da se saobraćajna policija usmera da otkriva upravo te prekršaje, jer oni najviše utiču na bezbednost saobraćaja. Istakao je da preliminarni podaci pokazuju da je godina za nama statistički gledano po pitanju bezbednosti saobraćaja najbolja od kada se ova merenja vrše. ''Imamo najmanji broj poginulih lica od kada se prati bezbednost saobraćaja u Srbiji'', rekao je Vida i ukazao da je prošle godine bilo više stradalih pešaka i biciklista. Tokom 2019. je 27 biciklista više stradalo nego 2018. godine, dodao je Vida.

 

preuzeto sa - N1info.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Pijani vozač je 20 puta opasniji od treznog''

 

alkohol.jpg

 

Trenutno se ''lome koplja'' oko nekoliko predloga novog Zakona o bezbednosti u saobraćaju Srbije koji bi trebalo da bude usvojen tokom ove godine, a među izmenama ovog propisa moglo bi se naći i uvođenje nulte tolerancije na alkohol kod vozača. Kako pišu ''Novosti'', mišljenja stručnjaka su podeljena. Dok jedni svesrdno podržavaju da se kažnjava svaka kap žestine, drugi upozoravaju na moguće posledice takve odluke.

 

''Predlog nije nov i gurali smo ga i u prošli ZOBS, ali nije prošao'', objašnjava profesor dr Milan Vujanić, jedan od naših najeminentnijih stručnjaka iz oblasti saobraćaja. ''I sada je neizvesno da li će proći. Mislim da je zakonski propis o tome da profesionalni vozači ne smeju da imaju ni kap alkohola u krvi sasvim dovoljan argument za uvođenje novog pravila i kod ostalih vozača. Dovoljan motiv za to su i puni stupci crne hronike.'' Alkohol je u Srbiji u 14 odsto slučajeva imao uticaj prilikom saobraćajnih nesreća sa smrtnim posledicama. Zvanična statistika kaže da od 1.000 kontrolisanih vozača sedam vozi pod dejstvom alkohola. Nedavno je u Vrnjačkoj Banji otkriven vazač sa 4.21 promila. Tu nema dileme da li takva osoba zaslužuje kaznu, ali polemika se najviše vodi oko onih vozača koji popiju ''samo jednu''.

 

''Pijani vozač je 20 puta opasniji od treznog, ali da li i onaj koji ima izmereno 0.21 promil alkohola u krvi'', pita se Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije. ''Postoje zvanična istraživanja koja pokazuju kako se reaguje u slučaju tog najnižeg stupnja pijanstva i teško je tvrditi da je takva osoba imala smanjene sposobnosti. Naravno da je određivanje granice alkoholisanosti velika dilema. Ukoliko bi se uvela nulta tolerancija ne bi bilo kalkulisanja, koliko bi ko popio do 0.2, onda to ima smisla čisto iz praktičnih razloga. Međutim, struka je bila i protiv smanjenja sa granice 0.3 na 0.2, a tada je prevladao argument da je to u skladu sa preporukama Ujedinjenih nacija.''

 

Okanović napominje da, u slučaju da se uvede nulta tolerancija, postoji opasnost da bi vozač sa naprimer 0.15 promila alkohola, koji učestvuje u saobraćajnoj nesreći sa velikom materijalnom štetom i nastradalima, izgubio pravo na regres štete od osiguravajuće kuće. ''To bi značilo da će ta osoba morati da plati veliku sumu, milion evra i više, da će, ako nije neki tajkun već prosečan srpski vozač, morati da proda sve što ima i da će mu do kraja radnog veka odbijati pola plate'', upozorava Okanović. ''I zato tu treba biti oprezan oko određivanja dozvoljene granice. Argument kako profesionalci mogu ne stoji, jer smatram da mora da postoji razlika između profesionalnih i običnih vozača.''

 

Obavezno alko-testiranje

Zakonom je propisana i obaveza vozača da bez odlaganja postupi po nalogu ovlašćenog lica i omogući ispitivanje, odnosno alko-testiranje. Za vozača koji to odbije da učini predviđena je kazna zatvora od najmanje 15 dana ili novčana kazna od 100.000 do 120.000 dinara i 14 kaznenih poena. Odbijanje vozača da se podvrgne ispitivanju na prisustvo alkohola jedan je od razloga za zadržavanje vozača u pritvoru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova kazna za pijane vozače u Holandiji

 

alkohol.jpg

 

Holanđani su uveli radikalnu meru za praćenje vozača koji su pijani izazvali saobraćajnu nesreću. Svi takvi vozači koji su na uslovnij slobodi dobiće oko noge poseban uređaj koji će, analizirajući znoj, neprestano nadgledati njihovo stanje. Uređaj će 24 sata dnevno pratiti stanje vozača i meriti nivo alkohola svakih pola sata i te podatke će slati službi za nadzor saobraćajnih prestupnika. Holanđani su već pokrenuli pilot program koji je pokazao da je čak 71% ljudi odustalo od konzumacije alkohola nakon što im je oko noge postavljen uređaj za praćenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki drugi vozač ne može dobro da proceni da je li previše popio

 

cetiri-kazne-u-jednom-danu.jpg

 

Odlučiti koliko je sigurno piti pre vožnje uvek je kockanje - ali sada je jedna studija pokazala koliko nas greši pri tome. Naime, istraživači su zamolili 90 ljudi da popiju pivo ili vino i kažu kada misle da su prekoračili ograničenje. Eksperiment je otkrio da čak 53% njih greši prilikom procene da li su sigurni za vožnju. Autori studije sugerišu da im podsticanje ljudi da više razmišljaju o tome koliko su popili, a ne o tome kako se osećaju, može pomoći da procene svoju sposobnost da bolje voze. Dr Kai Hensel, vođa studije sa Univerziteta Cambridge i Univerziteta Witten/Hardecke u Nemačkoj, za Harm Reduction Journal je rekao: ''Ovi nalazi pokazuju važnost pažljivog razmišljanja o sedanju za volan''.

 

Uoči Božića, policija Velike Britanije se bori protiv vožnje pod uticajem alkohola i droge. Prošle godine je uhvaćeno više od 6.700 alkoholiziranih vozača. Dr. Hensel je dodao: ''U zemljama sa zakonskim ograničenjima alkohola, obično je vozač taj koji donosi sud o tome koliko je popio i koliko je sposoban za vožnju. Ali kao što smo pokazali, nismo uvek dobri u donošenju ove presude. Čak je svaka druga osoba u našoj studiji podcenila koliko su pijani - a to može imati razorne posledice''.

 

Podaci Ministarstva za saobraćaj pokazuju da je broj ljudi poginulih ili teško povređenih u nesrećama u vožnji pod uticajem alkohola na britanskim putevima dostigao osmogodišnji maksimum u 2019. godini. Bilo je oko 2.050 žrtava u sudarima u kojima je najmanje jedan vozač bio iznad dozvoljene količine alkohola, što je povećanje od 8% u odnosu na prethodnu godinu i najveći nivo od 2011. I istraživači u Nemačkoj su primetili da učesnici postaju lošiji u proceni koncentracije alkohola u dahu, što su bili pijaniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...