Jump to content
FAS Goran
Petza

Fiat Grande Punto 1.3 / 1.9 MJet - podiže obrtaje

Recommended Posts

peco poslao sam ti poruku nisam video da si skoro bio ovde.

pitanje je bilo u vezi tvog problema sa ler gasom.

Procitaj poruku pa mi odgovori ako mozes ili ovde ili mi pusti poruku.

Pozz !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 2004 1.9 mulijet.

Elem, desava mi se u voznji po gradu bez ikakvog cimanja i ostre voznje da dodjem do semafora, izbacim na ler pustim sve a obrtaji se blago popnu sa 800 na 900 do 1000, onda malkice pipnem gas i obrtaji se vrate gde treba.

Sta to moze da bude i da li je nesto sto moze prouzrokovati nesto vece/ozbiljnije?

Edited by neshaoct
edit & prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada motormi racunar dobija inform. da se vozilo krece a pustite gas i pritisnete kvacilo, namerno zadrzava ler malo iznad normalnog jer ocekuje da nastavite voznju. Za njega nije normalno da se vozilo krece a motor radi na leru. Meni Craysler drzi 1500 obrtaja dok se ne zaustavim a ubrizgavanje je isto kao na Stilu 1,9 jtd.

 

Evo moje jučerašnje iskustvo koje me je zadesilo na GP-u, 1,3 Mjt, 55kw, '07 (sa 180.000 km pređenih). Kratak uvod o vozilu: kod mene je 14 meseci i za taj period pređoh oko 11.000km. Veliki servis nisam radio jer mu u servisnoj Austrijskoj knjižici stoji (a nalepnica na šoferki to isto potvrđuje) da mu je veliki servis rađen Decembra '12, uvežen s početka Augusta '13 kod nas i ja ga pazario krajem Augusta. (malo mi sumnjivo da neko odradi veliki servis i posle 7 meseci proda vozilo.. Al' ajde de, servisna knjižica ne laže).

 

Simptomi na vozilu:

Palim juče popodne vozilo, puštam ga da se zagreje u mestu 2-3 mina na jučerašnjih 8 celzijusa i krećem sa vožnjom. Spuštam ga iz treće u niži stepen da bi i motor uporedo kočio sa kočionim sistemom i pri zaustavljanju izbacujem ga u ler, tada se rad (zvuk) motora pojača u trajanju na celih 2-3 sekunde, kao da mu je dodat saug (tako nekako) a na bord kompjuteru mi ispisuje da mu je potrošnja 22 pa čak 25 litara, a obrtomer se nešto malo propne, e sad, pošto mi je upaljeno umereno grejanje, osetim da mi kroz ventilaciju ubacuje sagoreli miris goriva, kao da pomalo štipka raspiratorne disajne organe u meni, kao da je neka koncetrisana hemija i smoga sagorelog goriva u pitanju.

Skoro sam mu radio mali servis pa sam ga zagledao od ispod kad je već podignut i vidim da mu je pleteno crevo što spaja srednji lonac i prednji deo auspuh sistema čađavo crn. Inače, malo mi se taj srednji lonac čuje kao da prdi, kao da je produvao ali je na početku, ne zna mu se dan kada će ga šlog snaći.

 

Šta bi i do čega sve ovo moglo biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je normalno osim sistema izduva sto i sam znas. Popravi nepropusnost izduva i resit ces problem sa mirisima izduva u kabini, usput proveri i sva creva u motornom prostoru ali do njih nije problem.

Sto se tice kratkotrajnog povecanja okretaja to je normalno. Prilikom usporavanja pre kasno si pritisnuo kvacilo i spustio si okretaje ispod praznog hoda pa je motor sam "dodao gas" da se ne bi ugasio. Deo odgovora ti je i u citatu sto si postavio. 

Inace 1.3 MJET  nema da kazemo propisani tzv veliki servis kada se menja lanac i ostalo. Neka preporuka je nakon 250 000Km ako se pre toga ne zameni jer se cuje. Znaci moguce je da je kod tebe uradjen, jer ako se lanac pocne cuti treba polako razmisljati o zameni. Moguce je i da su samo zamenili PK kais pa to nazvali velikim servisom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno sam uzeo 1.3 multijet 90 ks. Auto me počeo zezati, dakle kad je topal, počnu mu obrtaji lagano skakati sa cca 800-1200, i izbaci lampicu motora.

Na dijagnostici očitava neki senzor pritiska turba? Da li je moguće da je taj senzor ili ga nešto drugo j...?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

Imao sam prošle godine sličnih problema. Na kraju ustanovljeno da mi je pletenica na auspuhu bila pocepana i prljav vruć dim izbacivala u motorni prostor.

Zakrpljena i od tada ništa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno jer se lampica ugasi sama od sebe, a obrtaji se znaju smirit kao da se nista ne dogadja.. Tako mi se dogodi i kad je hladan, malo skacu i nakon par sekundi se smiri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promjenjen MAP senzor.. Stari je bio bolesno prljav.. Sto znaci da bi trebao i cijeli usis razmontirat i ocistit. Kad he topal radi normalno, jedino ga jos hebe onih par sekundi kad se upali, tj kad je hladan.. ne znam zastu tu jos zeza sa obrtajima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

Već duže vreme mi se dešava da posle vožnje (ne uvek) kada stanem obrtaji mi "zakucaju" na nešto ispod 1000 i auto počne da se trese, a kada ga ugasim, sačekam 20-ak sekundi i ponovo upalim sve radi normalno kao da ništa nije bilo. Da li neko možda zna o čemu se radi? Snimio sam da biste videli kako to izgleda

 

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi. Isti ili sličan problem kod mene na GP 1.3 mjet ali onaj od 84KS. iz 2010.godine. Auto poseduje start stop opciju ako uopste znaci za moj problem. Naime desava se da auto prilikom startovanja dok je motor hladan(nisam primetio kada je zagrejan) digne dva tri puta sam obrtaje na oko 1500-1800 obrtaja i onda sam spusti na oko 850 i posle toga je sve normalno. Pali lepo iz prve, lepo vuče, nema oscilacija u radu,nedimi koliko sam i mogao da primetim itd. U čemu može biti problem odprilike i od čega možda prvo krenuti. Hvala 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz svima, 

Dal je moguce da obrtaji variraju od 800 do 1000-1100 u leru ako je kompresor klime neispravan? Cuje se krklja, cak mi se i par puta ugasio motor pri stajanju na semafor kad je skroz usporio na leru. Usput u pitanju je 1.3mjt 90ks 2006

Edited by Pizon84

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pizon84

Vrlo moguce. To vise verujem da nije do kompresora klime vec do remenice. Proveri kaiseve i pokretne delove (majstor ofc) da ne pokida kaiseve pa bude belaja. Nisam nasao u podforumu za GP, ali iz dela za Bravo ima da se cita :

 

Remenica klime Stilo/Bravo

 

PK kais

 

Za te simptome za kompresor ne bih znao, neko strucniji ce napisati, ali variranje obrtaja, cangrljanje i prooratni zvukovi koji iole imaju veze sa tim mahom su vezani za remenice i kaiseve. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, ISV_01 said:

@Pizon84

Vrlo moguce. To vise verujem da nije do kompresora klime vec do remenice. Proveri kaiseve i pokretne delove (majstor ofc) da ne pokida kaiseve pa bude belaja. Nisam nasao u podforumu za GP, ali iz dela za Bravo ima da se cita :

 

Remenica klime Stilo/Bravo

 

PK kais

 

Za te simptome za kompresor ne bih znao, neko strucniji ce napisati, ali variranje obrtaja, cangrljanje i prooratni zvukovi koji iole imaju veze sa tim mahom su vezani za remenice i kaiseve. 

Bio kod majstora, menjao sam lanac i plivaju i, ostalo da se zameni set kvacila. Proveravao je remenicu ikaze da kais lepo klizi i kad je zamenio lanac i skinuo pk kais i dalje se cculo krkljanje sto je sigurno kompresor. Samo sam hteo da vidim da li je neko imao slicnu situaciju i dal je stvarno taj kompresor toliko bitan da se gasi motor u leru ako je neispravan. Inace klima radi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je kompresor los iz nekog razloga ( losi lageri, preopterecen sistem a moze i sam kompresor unutra da bude los) moze da koci, blokira i samim tim da pravi preveliko opterecenje i ugasi motor na ler gasu, mada bi u voznji trebao da primetis pad snage motora kada ukljucis klimu. Pisem kao laik ali sam imao takav slucaj da su mi bili losi lageri u kompresoru i to je pravilo veliko opterecenje po motor da na kraju nije mogao da radi na ler gasu :) Skinite makar kajs od klime pa probajte bez kompresora kako se ponasa.

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovezem na temu: Imam grande punta 1.3mjet 90ks problem je sledeci,auto na leru dize obrtaje od 900 do 1200 kada je hladan i to traje nekih minut dok ne slozi i pocne lepo da radi,kada ga vozim i hocu da drzim konstantu brzinu tj na konstantnom broju obrtaja auto cima napred nazad,ima pravih 154000km,kupio sam 4 nove dizne i  zamenio malo je mirniji rad malo manje cima ali opet nije to to,posle toga je kupljen nov protokomer kao i MAP senzor ali se nista nije promenilo sta moze biti problem? Hvala

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rile@ to se i meni desava. Doduse traje par sekundi samo, pozadi na auspuh izbacuje nevidjebi smrad, cuje se onako vrum vrum obrtaji skakucu za po 100-200rpm posle tipa 10tak sec se to smiri i sve normalno dok se ne ohladi opet. Goran mi je rekao da se to jednostavno desava kod nekih modela kad se izvadi dpf i ugasi egr (kod mene je to uradjeno) na kompu je sve savrseno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,ja jos uvek nisam nasao neko konkretno resenje za to cudno variranje ler gasa ,znaci kada se automobil ponovo upali nakon sto je razvio radnu temperaturu tih problema nema,ali hladan varira obrtaje, kazaljka skace svake sekunde po nekih 100rpm gore dole, i auto baci taj beli dim prilikom paljenja. U pitanju je 1.3 mjt(75 ks) grande punto 2007 sa nekih 120.000km.Auto se vozi zadnjih pola godine,medjutim pre toga nije vozen par godina i bio je veoma zapusten. Dizne proverene,kompletan sistem usisa vazduha proveren i ociscen,svi senzori kao i turbina provereni i ocisceni,zamenjeni dihtunzi,novi set kvacila ubacen,odradjen servis,sve osim lanca promenjeno,vecina problema je resena osim ovog variranja ler gasa (doduse automobil je testiran dok spoljasnja temperatura nije prelazila 10-15 stepeni), kao i blagi trzaj automobila prilikom prelaska iz druge u trecu brzinu(znam da nije tema,ali eto usput da napisem),ocekivao sam voznjom ce se malo popraviti stanje menjaca,s obzirom da je dugo stajao ,medjutim ponasanje menjaca i dalje nije na nekom normalnom nivou,rikverc dosta teze ide u odnosu na druge automobile (recimo punto 2 sporting 1.4  95 ks). Board pokazuje prosek od 5.6l/100km,a trenutna potrosnja prema boardu ne pada ispod 4,1l ,pritom auto maltene nije osetio pravu gradsku voznju,pa mi se ove brojke cine 5-10% vise iznad ocekivanja,(u 80% slucajeva sipam dizel sa aditivima na molu,gume su m + s, 175/55 r15 i neko najcesce opterecenje je 150-200kg,klima nije radila,vozio se u zimskom periodu). Iskljucio sam nekoliko problema,pa eto ako neko zna moguce resenje za taj ler gas,da li je ova potrosnja korektna sudeci po navedenim parametrima i kakvo je stanje menjaca kod drugih clanova,bio bih mu veoma zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rile_KG, @Nikola JTD, mogu da budu grijaci, imam istu manifestaciju na 1.6hdi, par minuta sjecka ler gas i zesce smrdi.. kad se ugrije sve ok.

Ne mogu da organizujem provjeru grijaca, nece niko da se prihvati posla, rizik loma.

@GdeBasItalijanaDaUzmem, sve si provjerio sem grijace..bilo bi interesantno kakav ce biti rezultat poslije zamjene grijaca.

Nedje sam procitao da "Imaju funkciju i na +13, i rade i do 4 minuta po startovanju auta, verovao ili ne..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...