Jump to content
FAS Goran
dara

Punto - vlaži semering

Recommended Posts

Elem, pre neke 3 nedelje majstor mi je sređivao auto : ulje, filteri, promena pumpe za benzin, dizne, čišćenje senzora radilice = 150€. Tada ni je rekao da je sve ostalo u redu, ali da je primetio da neki semering, koji je dole kod kvačila "vlaži" i da bi ga trebalo menjati jer bi tu moglo da mi curi ulje. Predložio je da to ostavimo za sledeći mesec jer je to deo koji ne košta puno ali ruke koštaju - morao da skida korpu kvačila da do njega dođe... Ja sam u međuvremenu pratila šta se dešava i nisam primetila fleke od ulja na parkingu.

Moje pitanje je - da li da se upuštam u zamenu semeringa, ako samo "vlaži" i skidanje kvačila zbog toga ili .... da jednostavno ponesem ulje kad krenem na put pa ako počne da curka dospem??? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I moj menjač je vlažan, tj. mastan od ulja...ali kao i kod tvog Punta nema fleka od ulja pod autmobilom makar auto stajao i dva dana bez pomeranja. :thumbup:

Jedino što svaki put na servisu, ako treba, dospe se i minimalna količina ulja (na špric) u menjač. :thumbup:

Jeste da nema fleka, ali se ipak ulje u manjim količinama gubi.

Inače, dosta Fiata ima tu boljku, tj. više je onih sa masnim menjačem, nego sa suvim. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, na savetu :)

Ne sumnjam ja u majstora uopšte, nego, ako ne mora da se dira kvačilo zašto dirati... a iskreno i finansijski baš nisam spremna na ovu avanturu kada se spremam na letovanje - platila sam međunarodnu vozačku i poslušala savete te uplatila i članstvo u AMSS, čekam da mi stigne žuta kartica pa na put. Kupila sam i navigaciju da se ne izgubim.

Jedino mi još preostaje da još jednom proverim tečnost u hladnjaku, pritisak u pneumaticima, moram da kupim PP aparat i komplet sijalica (iako ne znam kako se menjaju) i via Italia :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da se skida menjač...na to je verovatno mislio, a, set kvačila kao set neće dirati, tj. neće ga menjati i stavljati drugi... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sve vreme u dilemi da li je rekao da mora da skida kvačilo ili menjač :thumbup:

Očigledno mi ne ide najbolje mehanika... Dakle - menjač! Ako je to česta boljka kod fiata onda da ne diram... I meni se desi po 2-3 dana da ne vozim ali fleke od ulja nema.

A zašto zavergla malo prvi put kad ga palim, oko 2sec max iako je akumulator nov, a posle u toku dana kresne iz prve? Da li je i to normalno? :unsure:

Edited by dara

Share this post


Link to post
Share on other sites

daro ne bih da te plasim kako sam te shvatio taj semering se nalazi unutar mjenjaca tz semering spojnicke osovine on sluzi da ulje iz mjenjaca ne prodje u dio gdje se nalazi korpa lamela i druk lezaj,jer ako prodje zamasti lamelu i sta se desi lamela prokliza nemozes vozit.....

e sad vidi i kod mene je otisao taj semering to mi majstor rekao kad mi je mjenjao set kvacila al tad nije bilo za kupit semering tako da mi je ostao stari.to mi je mjenjao ima nekih 3000 kilometara a ja nisam primjetio da mi lamela kliza il nesto drugo....savjet kad se vratis sa letovanja promjeni to da ne mislis o tome. ruke ce te kostati 30 eura ne moze vise plus novi semering koji ne znam koliko kosta al mislim da nije mnogo....bez panike

Share this post


Link to post
Share on other sites

I daro imas akciju na eko pumpama zove se Pit Stop provere ti za dzaba pneumatike kolicine tecnosti sve (Ulje motora, tecnost hladnjaka, tecnost kocnica.....) i jedino sto moras i imas obavezu ako nema dolivanja tj ako uzimas njihovo ulje je da im ostavis podatke koje upisu na neku crvenu karticu 8Ime prezime adresu i broj telefona, mozes i tudji). Kako mi je objasnio kolega podatke uzimaju da bi napravili neku vrstu baze i kasnije vas obavestavali o akcijama koje prave.

Nadam se da ovo nije neka velika reklama ali cisto da se zna, akcija je strava i namenjena je onima koji idu na put.

Share this post


Link to post
Share on other sites

postoji jos jedan semering iza zamajca na radilici i potrebno je skinuti i menjac, set kvacila i zamajac da bi se zamenio. kad on curka pojavljuje se ulje na spoju menjaca i motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo ti onda pitaj koji semering je u pitanju pa javi :welcome:

A i ja samo da potvrdim da je i meni menjač masan, al izgubi tipa za godinu dana 20 ml, što znači 2 godine opušteno da vozim, na 2 godine ionako menjam menjačko ulje bez obzira na kilometražu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

taj semering pusta motorno ulje,radilica je u pitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se i ja uclanim u grupu sa masnim menjacima :thumbsup:

Kod mene se javlja fleka na poluosovini do menjaca,ali isto moze da stoji godinu dana nema kapi ulja ispod. Nista opasno samo sto treba cesce kontrolisati ulje u menjacu. Inace, do sada nisam imao ni najmanji problem sa menjacem

Edited by alfa&omega

Share this post


Link to post
Share on other sites

odakle se najbolje vidi da je mjenjac masan odozdal ispod auta il odozgo onako kad se otvori hauba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad više ne znam da li je jedno, drugo ili treće :question:

Definitivno se vidi odozdo taj semering ali je majstor rekao da mogu sa tim da vozim malo gubi ulja i to je to...

Svakako moram sutra do njega, danas kad sam vozila auto-putem čula sma da mi auto huči i zviždi i to se čuje od točkova, iz vaših postova na forumu zaključila sam da je ležaj... :wallbash:

Ajde, zameniću i to pre nego što krenem u inostranstvo, shvatila sam da to može brzo da se uradi <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima! 

Treba mi jedan savet, tj misljenje  o jednom problemu. 

Pre sat vremena sam menjao semering na bregastoj. Majstor je to promenio, ja srecan krenuo od njega i auto mi se ugasi posle 5 metara. Posle vise pokusaja paljenja nisam uspeo. Kasnije je konstatovano da je pukla kajla na remenici. Jel moguce da je to njegovom greskom izazvano, jer je stavljao remenicu bez skidanja spanera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo svaka mu cast ako je uspeo da skine remenicu bez skidanja spanera i samog zupcastog kaisa...Ako se radi o puntu 2 1.2 8v i ako je menjan semering bregaste,velika verovatnoca da je majstor zeznuo stvar!Ne pali ga nego odslepaj do nekog drugog ali majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da uspeo je to da uradi. Radi se o Puntu Kecu. Jer je auto radio bez problema koliko je kod mene, i onda posle 5 metara voznje u njegovom dvoristu samo se ugasio i nije hteo da upali, cudan zvuk se cuo prilikom verglanja. Onda je zakljucio da je pukla kajla na remenici. Ja sam zbog svega toga odmah posumljao da je njegova greska...

Inace kais je zatezao tako sto sam ubacio u 5 brzinu i on je gurao auto napred nazad da bi namestio kais, bez popustanja spanera!!! 

Edited by nikolasm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam bio u servisu zbog lupanja u zadnjem delu ( ispalo da je auspuh dotrajao).

Usput, rece mi covek da treba menjati i semering biraca brzina a to su mi rekli i u drugom servisu pre 3-4-5 godina. 

 

Jedini znak problema sa tim semeringom je masna fleka na manzetni poluosovine ispod akumulatora. U ovih priblizno 4 godine, ulje menjaca je proveravano barem 2 puta i nikada nije falilo ( nema ni fleke na parkingu).

 

 

Treba li to menjati uopste ( s obzirom da minimalno curka) i koliki je to posao ?

 

Iz prethodnih postova nisam shvatio mora li da se skida menjac ili je prilaz jednostavniji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...