Jump to content
FAS Goran
MISHONNIUM

Lancia Lybra 1.9 JTD - problem sa paljenjem / previše bučno / trese pri paljenju / dugo vergla

Recommended Posts

Prekjucer sam nasuo (moranjem) gorivo kod naseg jugo distributera petrola. Ne mogu vam opisati sta mi se sa motorom desava. Toliko je bucan, slabo vuce, trese se kao jarac, nemam reci. Sada shvatam zasto svi govore ne sipati tamo. Dosuo sam 30 lit na drugoj, preporucenoj pumpi na nekih 10 lit krsa koje je ostalo u tanku, kao i sonax aditiv za coscenje dizni common rail motora.. Nadam se da necu imati neke trajne posledice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada na momente vuce dobro a na momente lose. Kada je hladniji vuce bolje. Primetio sam da je ono vakuum crevce porozno, pa sam ga zamenio. Opet isti simptomi. Plasim se da nije neka koincidencija sa onim sipanjem na jp pumpi. Mozda cu ipak morati na ciscenje dizni.

Edited by MISHONNIUM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam novi clan, i ovo mi je prvi post, zelim da pozdravim sve.

I ja sam od zime vlasnik jedne Lybre 1.9 jtd 81kW.

Isti problem sa paljenjem kada je zagrejana. Od kad je pocelo toplo vreme, premeren preliv, zamenjena jedna dizna, radila ko zmaj 2-3 dana i opet isto, preliv OK, na dijagnostici javila 3 greske, sa kod klucem, imobilajzer i EGR koji je blokiran. Malo zaverglam duye da upalim, kako da upali na 3 klipa ne reaguje na gas i trese se sve, ugasi se sama posle 2-3 sekunde.

Zanima me da li je i kako resen predhodni problem da ne lutam. Inace mi lici na neku diznu mada ko zna.

Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada palis kola, drzi kljuc malo duze, dok ne upali. Videces, nece biti problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije valjda da nema drugo resenje?

Kako si ti resio problem?

Ova dizna sto sam zamenio i nije bas najbolja, dobri prelivi ali motor radi neravnomerno kad dodajem gas na malim obrtajima, do 2000 o/min. Koliko su ona Wurth sredstva za CR u stvari efikasna ili je cisto bacanje para i gubljenje vremena?

Edited by vranic.a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo neravnomeran rad na nižim obrtajima govori o zaprljanim diznama. Potraži temu "JTD - rešite se vibracije motora" (tako nekako) i pročitaje je celu. Osim što se govori o nosaču motora, ima mnogo postova oko čišćenja dizni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg, probao sam sve, i ciscenje dizni i zamenu senzora radilice (sumnjalo se i na to) i bolji akumulator i ovo i ono. Na kraju mi ostala ta fora sa kljucem kada palim. Sada vise nemam problema, palim normalno, svaki put bez greske. Kao da se samo od sebe resilo nekako. Lik u servisu mi prica kako su imali jednu 156-cu sa istim problemom. Veli menjali sve novo ali problem ostajao. Na kraju skapirali tu foru sa paljenjem. Fora radi perfektno, bar kod mene. Znaci verglaj ti dok on ne uhvati lepo. Evo vec godinu dana ga tako palim i super.

Edited by MISHONNIUM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci nije dizna, pa dobro bar sam resio sa jednom diznom preventivno los preliv :vava:

Pazi primetio sam da kad malo dam gas i ugasim tad, to nece da se desava.

Hvala na savetu, sledece je da ocistim zamenjenu diznu i GAS.

PS. desilo mi se pre neki dan da je auto olenjio katastrofa, trokira pri davanju gasa, nece da vuce, nabijem mu gas do poda i upali engine chech, ugasim upalim normalno, nista al da vuce nece. A motor se cuje kao GOLF II diesel :blink: .

Dodjem kuci, zamenim filter goriva, burazer par puta upali i ugasi, primetim neko sistanje, kad crevce vakuma za turbinu prslo sa donje strane, odsecem, nastavim, auto je povratio neverovatnu snagu, nisam mogao da verujem da takva sitnica pravi takve probleme. Pa eto da podelim iskustvo, mozda zatreba nekom.

Inace hvala na pomoci svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to ti je bio osnovni problem. Overboost ventil. Tebi turbina bila praktično neupotrebljiva, on se vrteo ma leru do 4000 (a treba na leru da prebacuje 5000 kao od šale). Palio ti je simbol za grešku preko 3000 obrtaja naročito u četvrtoj...praktično se ponašao kao da mu fali 30-tak konja. Stvar se drastično pogoršavala paljenjem klime....("dajem gas do daske on neće da ide"). Da si malko bliže, preporučio bih ti majstora, ovako....ali ne bi bilo lože da kad svratiš do Bgd-a nadješ nekog našeg klubskog i završiš sa "dečijim" bolestima motora jednom za uvek. thumbup.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo neravnomeran rad na nižim obrtajima govori o zaprljanim diznama. Potraži temu "JTD - rešite se vibracije motora" (tako nekako) i pročitaje je celu. Osim što se govori o nosaču motora, ima mnogo postova oko čišćenja dizni.

Dodao bi jos jednu cinjenicu koja moze drasticno da utice na rad jtd motora, a to je premali ili nestabilan napon na brizgaljkama motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to ti je bio osnovni problem. Overboost ventil. Tebi turbina bila praktično neupotrebljiva, on se vrteo ma leru do 4000 (a treba na leru da prebacuje 5000 kao od šale). Palio ti je simbol za grešku preko 3000 obrtaja naročito u četvrtoj...praktično se ponašao kao da mu fali 30-tak konja. Stvar se drastično pogoršavala paljenjem klime....("dajem gas do daske on neće da ide"). Da si malko bliže, preporučio bih ti majstora, ovako....ali ne bi bilo lože da kad svratiš do Bgd-a nadješ nekog našeg klubskog i završiš sa "dečijim" bolestima motora jednom za uvek. thumbup.gif

Sad turbina radi ko luda, fino `zvizdi` i ubacuje u sediste kad potopim gas, ali taj neravnomeran rad kad krecem i do 2000 obrtaja me iritira, a pojavio se kad sam zamenio diznu, posle 3-4 dana pocelo da zeza, zvao sam bosistu, ima u KV dobar, proveren, 20e mi rekao za proveru-ciscenje dizne, 40e teflon a ako je ulozak oko 100e.

Ovo je odlican motor ja sam odusevljen ali te sitnice iritiraju.

Jel neko probao onu foru WURTH CR, licno, pa da mi prenese utiske, svuda sam nalazio rekla-kazala po forumu ali nikad neko ko je isprobao da li radi?

Edited by vranic.a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam ja Wurth CR. Sve sto sam osjetio je znatno tisi i ugladjeniji rad motora i obrtaji su bili zakucani na leru. Sipao sam na pun rezervoar pa sam tu mozda malo pogrijesio. Mozda bi bilo bolje da sam na pola isl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast Wurth-u, nisu loši ti deterdženti, medjutim prava stvar su:

1. čiste brizgaljke, valjani ulošci

2. očišćena turbina, filter za vazduh, maf i map

3. dobro očišćen interkuler (i dobro povezan!!)

4. dobro dihovan overbooster i prohodna "pašteta"

Ako je sve ovo gore navedeno u optimalnom režimu, a motor i dalje kida, trese i udara....nešto ne valja ozbiljnije!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sva ta prica sa aditivima za mene je kao nadrimehanika. Iz licnog iskustva poboljsanja na motoru su neznatna i moze biti vece stete nego koristi pogotovu ako se sipa aditiv u uslovima gradske voznje-stani -kreni-egr otvori zatvori itd.

U potpunosti se slazem sa g.Damnjanovicem sa nabrojanim stavkama servisiranja gore navedenih stavki.

Jedini aditiv posle kog se osetilo znacajno poboljsanje rada na jtd 1.9 ja ZENOX aditiv. Sipan je na 30 lit evrodizela i nije spusten ispod 3000 obr/min na 150 km autuputa. Za vise informacija videti na www.ZENOX.COM i dodao bi jos-- sve na svoju odgovornost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle par meseci ponovo osvezavam.

Probao Wurth CR i nista, i dalje neravnomeran rad ali jedva primetan na oko 2000 o/min. Malo cima u II brzini hladan. Zvao Bosistu, rekao da promenim sve filtere i sipam ulje ATF u gorivo, mozda glavi neka dizna. NISTA.

Danas skidali sve dizne i stavili na sto kod bosiste, sve su odlicne i sve priblizno bacaju, kaze nisu one. Na dijagnostici nista ne javlja sve dobro, pumpa, turbina, EGR blokiran, kaze da je motor dobar.

Od kad sam poslusao savet da malo duze verglam nisam imao problema sa paljenjem.

Bosista kaze da moze biti senzor radilice ili bregaste ali do dizni nije, niti do sistema ubrizgavanja.

Nije to ne znam kakve vibracije, i samo se na 2000 osete u mestu, u voznji u visim brzinama ne, i to cimanje kad je hladan u II na 2000 o/min, ne gasi se u voznji, da li ja preterujem pa trazim nesto idealno ili ima neka sitnica koja zeza a da je mala??

Plasi me da ne poraste ta sitnica.

Bar mi lakse sto znam da su dizne dobre.

Gde se nalazi senzor radilice, mozda se pomerio ili neki zub nije OK?? Zagledao ali nisam video nista.

Pozdrav i u napred hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su kolicine dizni proverene dijagnostickim pregledom?

Jesu, dve su bile -2 ne znam koja je jedinica, jedna +2 i jedna +4 nekih jedinica. Zato su i skinute i stavljene na sto i na 1000bar su davale sve skoro iste vrednosti i predvidjene parametre. Sumnjali smo da je jedna koja je promenjena pravila problem posto je zadnja tri kataloska broja 119 a ostale su 068. Medjutim nema razlike. A i tu bi razliku odmah pokazala a ne bi par dana pretpostavljam.

Ideja mi je da mozda probam na racunaru da sve dizne priblizim na iste vrednosti. Mada mi i ono sa senzorom radilice zvoni u usima.

Sitnica koja me iritira, sto sam ukapirao koliko lepo elastican motor moze biti prilikom kretanja i kako prefinjeno moze da radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narode kad palim auto cuje se bucan zvuk koji prati velike potrese na motoru, u tom trenutku radi na znatno manjim obrtajima jos 3 do 4 sec(isto tako bucno) i onda se ugasi. citao sam neke teme na forumu i neko je pominjao nosac motora. Jel imao neko slican problem?

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim kakve veze ima nosac motora sa losim sagorevanjem i gasenjem motora. Miki ili Goran ce sigurno znati u cemu je problem cim pogledaju auto...

Edited by ZokiBubu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajde da dodam komentar na zbivanje od pre 3godine na mom autu. Lancia 2.4tds Hladna je palila kao luda uvek je bila napolju. Stoji 10dana u zimu napolju dojem s puta zagrejem i kao mina. Imala je neke ispade motor topao ili vruć ne upali odmah nego moram da anlasujem 7-8sec da upali. Znači bila je tu i kontrola EGR,protokomera, dijagnostika, skidana pumpa,dizne, bošista tvrdi majstori ne znaju da uzpče motor, mehaničar kaže ne Ja sam uzupčio to bošista nema pojma da uradi itd skini sa one stavi na ovu itd itd. Taman sam imao zakazan termin kod ne zavisnog majstora recimo sutra a meni taj dan na auto putu na oko 120km/h se izgasi. Normalno zna se rezultat ali tad je i otkriven uzrok. Kajla na zupčaniku radilice se jednostavno iz nekog razloga bukvalno okrunila mislim da je od gusa a toliko je mala mislim da je negde oko5-6mm tu je gubio red paljenja, mene je koštalo poprilično para a uzrok je bio taj. U ovom slučaju motor je novije konstrukcije ali zupčanici roleri itd mislim da su skoro isti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije senzor radilice u pitanju. Isprobano kod mene, zamenjen senzor i bez efekta.

Kajla na zupčaniku radilice se jednostavno iz nekog razloga bukvalno okrunila mislim da je od gusa a toliko je mala mislim da je negde oko5-6mm tu je gubio red paljenja.

Ovo mi zvuci skroz logicno... mada samo ako je kajla dobila lufta. Pretpostavljam da kada se skroz potrosi da se tada zupcanik okrece oko osovine i da bi paljenje bilo gotovo nemoguce.

Mozda gresim

Edited by MISHONNIUM

Share this post


Link to post
Share on other sites

U početku to je bilo veoma malo samo koliko da se primeti ali kada sam izašao na auto put i krenuo malo oštrije tu je bio kraj. Inače taj problem je bio prisutan oko 2-3 hiljade km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko ideju oko onih cudnih vibracija kod mene na oko 1800 obrtaja (pali ko mina na 0 stepeni ovih dana)???

PS gde se nalazi senzor radilice???

Na koliko predjenih km, se `steluju` ventili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je za ovu temu, pa molim administratore da pitanje premeste gde treba ( u slucaju da sam omasio )..

elem, juce sam kupio Libru 1.9 jtd iz 2001 g. Danas provozao oko 140 - 150 km. Sve bajno i sjajno. Bas kako sam i ocekivao...ali...

...dodjem kuci predvece. Parkiram auto i posle 3 sata krenem negde. Sednem u auto, dam kontakt, zaverglam....i verglam, i opet, i opet...

...nista. Vergla ali nece da upali. Ponovio sam to nekoliko puta. Pozovem majstora i sve to ponovim po njegovim instrukcijama...nista!

Krene majstor ka meni i stize pre po sata. Udje covek u auto, ubaci kljuc, dade kontakt...okrenu kljuc...i upali!

Odvezao ga je kod sebe u radionicu. Dogovor od juce je da zameni set kvacila.

Ovo sto mi se dogodilo me je izvrnulo iz carapa. Popizdeo sam.

Pitanje - da li se ovo nekome od vas desilo? U cemu je problem ?

Hvala unapred.

p.s. Ona cuvena i cudna lampica (slavina) je bila upaljena danas u voznji. Ne znam kad se upalila...uzivao sam u voznji, pa nisam obracao paznju. Nista neobicno se nije dogodilo...ni culo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...