MISHONNIUM 15 Posted June 30, 2010 Drugari, imam jedan cudan problem. Naime, jednom u recimo 20 paljenja motora desi se da motor upali ali radi onako kao kada benzinac radi na 3 cilindra i uzsano se trese. Tada nece da prima gas i ja moram da ga ugasim da bi to prestalo. odmah zatim okrenem kljuc i upali normalno. Danas mi se to desilo prvi put dva puta za redom. Onda je opet upalio normalno.Moram da napomenem da mi je iskljucen protokomer, kao i da mi je stradao prednji donji i gornji (koska) nosac motora.Da li neko zna sta bi to moglo biti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted June 30, 2010 Ne bih hteo da te plasim ,ali procitaj o ovom problemu koji se desio na Stilu JTD,isto se pomonje trokiranje ,ali u nesto drugacijoj varijanti,nadam se da to nije slucaj kod tebe ,ali ipak procitaj,preventive radi .http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41402&st=0 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 1, 2010 Hvala ti Mice, procitao. Kod pileta se to dogadjalo u toku eksploatacije, dok kod mene to nije slucaj. Ja imam problem samo pri paljenju, kada ide, ide glatko i bez problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 1, 2010 Mishonnium-e dragi, tebi je protokomer van funkcije. Meni se čini da je vrlo moguće da ti on pravi problem, pogotovu što mnogi od nas sučeljavajući se sa tim problemom vrše isključenje protokomera kda je motor zagrejan. U tom momentu ECU ne prijavljuje nikakvu grešku, motor radi lakše...medjutim, šta se dešava kad se motor potpuno ohladi. ECU pamti režim rada motora u "ispravnom stanju", ne pokazuje ti grešku na displeju, a tebi se javljaju razne maniogestacije, počev od toga da nemaš dovoljno vazduha kad ga pališ kad mu hladno, ili da proradi tek kad se zagreje. Može biti i da je neka od dizni zapušena..što opet može da pokaže slične simptome.Mislim da nije loše da se taj (inače sjajan motor kako sam ga ja spolja video) pregleda kod "doktora", jer su uglavnom u pitanju banalne stvari a novac uložen u sredjivanje se potpuno isplati pogotovu za nekog kome je vozilo potrebno svakodnevno i pali ga bar 20 puta dnevno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted July 1, 2010 Hvala ti Mice, procitao. Kod pileta se to dogadjalo u toku eksploatacije, dok kod mene to nije slucaj. Ja imam problem samo pri paljenju, kada ide, ide glatko i bez problema.Nema na cemu i drugi put ,nadam se ne na istu ovu temu Kazem nadam se i drago mi je da imas sto manje slicnosti sa Piletovim slucajem A zelim ti da to i sto pre resis,uz minimalne troskove . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted July 1, 2010 Neophodno je pre svega skinuti sumnju sa dizni. Kontrola kod majstora za dizel sisteme ubrizgavanja na aktuatoru za common rail dizne ili na kvalitetnom dijagnostickom uredjaju(npr. Bosch KTS) koji ima mogucnost ocitavanja kolicina za svaki cilindar zasebno. Protokomer ne bi trebalo da ima veze sa tim iako je direktno vezan za kolicinu goriva. ECU ima referentne vrednosti za slucaj nuzde i motor tako moze da radi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted July 1, 2010 a isto tako moze da se ponasa zbog zaprljanog egr-a Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 1, 2010 Mik, hvala na lepim zeljama.Gospodine Damjanovicu i gospodine Martini mislim da ste u pravu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 13, 2010 Danas sam skapirao da se ovaj poremecaj paljenja dogadja samo kada je motor topao. Tipa, stanem da kupim pljuge i vratim se u kola pa pokusam da upalim. Upali iz nekoliko pokusaja. Kada je hladan pali kao mina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 13, 2010 U svakom slučaju je problem oko usisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 13, 2010 Ma ziv sam se naplasio da nije u pitanju neki tezi mehanicki kvar.Do tada ću zapušiti egr, zameniti protokomer i malo očistiti taj usis, mozda tu klapnu koja se spominje i to.Nadam se da nije u pitanju nista strasno i da cemo otkriti sta je uzrok tog nesvakidasnjeg ponasanja. Bice to dobro iskustvo i za ostale. Objavicu ovde sta je bilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted July 15, 2010 Ma ziv sam se naplasio da nije u pitanju neki tezi mehanicki kvar. ...Ih ! "Teži mehanički kvar" Idi begaj ! Pa nije to Reno sa TDCi motorom ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 15, 2010 Nikakav mehanički kvar Mišonijume to ne može biti- jer da jeste manifestacije bi bilo vidljive stalno. Osobina mehaničkog sklopa je upravo teoriski beskonačno pomeranje sklopova gonjenih nekom silom. Elem, pošto tebi auto peva u režimu hladnog rada i toplog podnošljivo, a u režimu vrućeg "gubi dah", očigledno da ECU (centralni kompjuter) barata sa ulaznim podacima koji nisu verodostojni ostalim elektro sklopovima koji su takodje vezani za nju. A to je pre sveka disfunkcija EGR-a, isključen protokomer.... eto ti bar dve stvari koje mogu da kvare vozačku sreću, a uglavnom se to i dešava kod jtd motora. Kada se ti nedostaci otklone, zaboravićeš i da si imao problem.Osobina vozila sa elektronikom jeste upravo u tome da obezbede optimalno funkcionisanje svih sklopova, a u odnosu na zadati i trenutni režim rada. Ukoliko ti i jedan od lektro-"špijuna" ne radi kako treba, ECU dobija pogresne podatke, i pogresno pravi i smesu, prejako je obagacuje, osiromašuje, iz auspuha izlaze razni domovi.... neće usijan motor da pali, ne može da se prilagodi režimu toplog rada i uključene klime (lenjio se vuče na ubrzavanju, dodje ksebi tek na 2000 obrtaja, temeratura ide preko 90, iskljucivanjem klima automata - odmah se vraca u horizontalu itd.itd.)jedno me čudi, da ti u tim okolnostima ne gori crvena signalna lampa motora (trebala bi, obzirom da ECU prijavljuje kvar na signalnoj lampici obrtometra Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 15, 2010 (edited) Sve jasno Gospodine Damjanovicu.Ne, ne gori mi nikakva lampica, nista se ne pali od gresaka.Sutra idem kod majstora na ciscenje usisa, blokadu egr-a zamenu protokomera, a za svaki slucaj, kupio sam i senzor polozaja radilice, da zamenimo i to, obzirom da je misljenje da on moze da daje neke podatke kada je hladan a kada se zagreje da zakaze skroz.Sutra cemo videti sta ce biti. Edited July 15, 2010 by MISHONNIUM Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 16, 2010 Danas zamenjen protokomer, zatvoren EGR, zamenjen senzor radilice. Problem ostao isti. Ostalo da se provere dizne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 17, 2010 (edited) Sutra cu za svaki slucaj da proverim i kleme na akumulatoru. Edited July 17, 2010 by MISHONNIUM Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 18, 2010 Totalno zaboravih da napomenem da se taj problem sa paljenjem poceo dogadjati posle velikog servisa. Eto, mozda ce to dati neku smernicu pri trazenju odgovora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 19, 2010 Zna li neko koliko kosta ciscenje dizni? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 19, 2010 Po dizni... ili...? Gde to ima da se odradi osim kod Mikija? Jbg na odmoru covek, nema ga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted July 20, 2010 Za sve. A sto se tice Bosch servisa traze oko 30 e po dizni ( i neki nece da rade delphijeve dizne nego samo bosch) i to na skinute dizne tako da je racunica poprilicno jednostavna. A mnogi su radili kod Mikija i vidim da su zadovoljni sa ucinkom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted July 20, 2010 Ciscenje je jedno,a remont i podesavanje kolicina je druga stvar. Ako auto ne pali, a pri tome je sigurno do neke dizne ciscenje nece da pomogne jer je problem u prevelikoj prelivnoj kolicini,a tu ciscenje ne moze da pomogne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted July 20, 2010 (edited) Sta se podrazumeva pod remontom dizne? Menjaju se neki delovi? Ili se samo steluju postojeci?Evo jedne slike koju je miki postavio otoic. Ima tu sta da se vidi.Interesuje me da li ima neko ko je voljan da mi ustupi jednu pokvarenu diznu u istrazivacke svrhe? Vratio bih je nakon izucavanja, naravno. Edited July 20, 2010 by MISHONNIUM Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted July 21, 2010 Remont je menjanje uloska,teflonske kuglice,podesavanje kolicine ubrizgavanja i povratne kolicine. Uspesno i apsolutno tacno moze da se uradi jedino sa Common rail actuatorom sa mernom jedinicom. Taj uredjaj kosta u zavisnosti od proizvodjaca od 5-20k eura i nema veze sa aktuatorima koje "majstori" imaju i koji su placeni 300e. Diznu u ovlascenom Bosch servisu za JTD ne mozes sa uloskom,zamenom i podesavanjem bez 100e. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 21, 2010 A nova dizna 250? Quote Share this post Link to post Share on other sites