ivan.ik 625 Posted October 10, 2014 Novi profesionalni pa imaju velike razlike a da ne pričam o ovim na pumpama koji preživljavaju svakakve torture. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted October 11, 2014 Povremeno proverim pritisak, uvek na istoj pumpi koja je na 300m od moje kuce. Drzim na nekih 2.2bar 225/45 R17 i tako mi je ok. Za par dana skidam letnje, stavljam zimske pa cu sa digitalnim merilom da isproveravam dubinu sare po sirini, da vidim da nije previse potroseno po rubu ili centru. Sve jedno, ne opterecujem se mnogo pritiskom koliko da nije ispustila skroz, da nije busna i sl.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 11, 2014 Za par dana skidam letnje Za par dana se biti i dalje 26 °C Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted October 11, 2014 I onda nas sneg iznenadi Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted October 12, 2014 Ma nema veze, treba i one da se trose Sad ce, jos neki dan Miholjskog leta i onda cim padne na 15° a ulovim malo vremena eto stila na zimskim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 12, 2014 Čekaj da krenu temp oko nule i padavine za sada pretoplo. I malo opasno sa zimskim na većim plusevima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted October 12, 2014 Zimske pre sredine novembra necu videti Valjda zato sto ih jos nisam kupio Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 12, 2014 Ako bude kao i ovih godina 10-20 decembra pa do 10 feb. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 18, 2014 Da li je pritisak u gumama dobar? Obično se toga setimo u vožnji, kilometrima daleko od najbliže pumpe. Kad bismo samo mogli nekako da ga proverimo iz vozila. U stvari možemo, pojedini automobili merač pritiska imaju u standardnoj opremi, a kod ostalih se može naknadno ugraditi. Evropska unija je još prošle godine uredbom odredila da svi novi modeli vozila koji u proizvodnju uđu od početka 2014. moraju imati sistem za merenje pritiska u pneumaticima u standardnoj opremi. Odlična ideja. Na ovaj način poboljšava se bezbednost u vožnji, a istovremeno i snižava potrošnja i povećava životni vek pneumatika.Naime, nepravilan pritisak značajno povećava otpor kotrljanju pneumatika i time povećava potrošnju goriva, a takva guma i ne naleže pravilno na podlogu čime se njena potrošnja ubrzava za do 60 odsto. Kao posledica ubrzanog trošenja i nepravilnog naleganja na felnu ivice pneumatika se pregrevaju pa ovakav pneumatik može čak i pući. Štaviše, istraživanje u Nemačkoj je pokazalo da je uzrok oko 85 odsto svih pucanja pneumatika tokom vožnje upravo nepravilan pritisak. Upozorenje je jasno: Prednja leva guma je izgubila pritisak i potrebno ju je napumpati Naravno, ovaj procenat bi bio značajno manji kada bi se vozači disciplinovali i redovno proveravali pritisak u pneumatiku. Kako to, očigledno, nije moguće, preostaje nam da se za pomoć obratimo tehnici, tačnije elektronskim meračima pritiska u pneumaticima. Naravno, ove merače je moguće i naknadno ugraditi, a zavisno od modela i iskustva vlasnika automobila to je moguće izvesti čak i samostalno za nešto više od sto evra. Za one kojima je to previše novca ostaje savet. Redovno, makar dva putmesečno i pred duga putovanja proveravajte pritisak u pneumaticima. Proveru vršite dok su gume nezagrejane i podesite pritisak u skladu sa količinom prtljaga. Ko želi da uštedi gorivo,vrednost pritiska, propisanu od proizvođača, može da uveća za 0,3 bara. Guma je izgubila pritisak? Ovo su najčešći uzroci Bilo da su oštećenja nastala usled gaženja eksera, šrafa ili komada stakla, u najvećem broju slučajeva specijalista (vulkanizer) će moći da ih popravi. Izuzetak su oštećenja nastala na bočnom, nosećem zidu pneumatika koja se ne mogu popraviti. Vodite računa o tome da kapice ventila nisu samo estetika već one štite ventile od prljavštine i oštećenja i gubljenja pritiska. Do gubljenja pritiska može doći i usled korozije na ivici felne. Ovo su sistemi za kontrolu pritiska Senzor u pneumatiku Ovo je novi sistem koji je fabrički ugrađen u gumu, a bežičnom vezom šalje podatke o temperaturi i pritisku do vozila, ili čak vašeg „smartfona“. Senzor na ventilu Kao što mu ime kaže, ovaj senzor je integrisan u ventil. Podatke šalje bežično do ekrana smeštenog u vozilu. Radi na baterije koje traju pet do sedam godina. Senzor na felni Opet ime govori sve. Senzor je postavljen na ivicu felne pomoću metalne trake. Ovakvo rešenje se ne koristi često jer je na tom mestu senzor podložan oštećenju Merenje pomoću ABS senzora U ovom slučaju koristima informacije senzora ABS-a koji, između ostalog, računa brzinu okretanja točka. Kada guma izgubi pritisak, ona se povećava naknadna ugradnja. Vizuelni indikator Ovo je najjednostavnije rešenje. Zavisno od pritiska menja se boja ove kapice ventila. Mana? Ne može se proveriti u toku vožnje. Set od četiri u prodavnicama auto-delova košta oko deset evra. Elektronske kapice Naknadna ugradnja, može se kupiti u specijalizovanim radnjama i naručiti putem interneta. Senzori su u kapicama, a podatke šalju u elektronski čitač koji se smešta negde u kokpit vozila. ZAKLJUČAKSistemi za nadzor pritiska vozila su prilično korisni i isplativi za naknadnu ugradnju. Na ovaj način uštedećete gorivo i, što je još važnije, sprečiti potencijalnu nesreću usled pucanja gume, a eliminisaćete i naporne provere pritiska na pumpama. izvor - mojauto.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted October 18, 2014 Senzori su odlicna stvar, kod mene ispod 1.8bar izbace upozorenje na tabli Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted October 18, 2014 Ja imam senzore........al nemam na sta da gledam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17649 Posted October 25, 2014 Cisto ako nekoga zanima info. Jutros uzeo da doduvam gume zbog zahladjenja - u odnosu na oko 25C pre nekoliko dana kada sam zadnji put kontrolisao, pritisak u gumama je na ovih 8 stepeni pao za 0,3 Bar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 25, 2014 Isto se i meni desilo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17649 Posted October 25, 2014 Znam ja sta se desava , zato sam i uzeo da doduvam gume. A konkretnu cifru napisah posto mozda nekome od neiskusnijih forumasa bude koristan info . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 25, 2014 Malo fizike i kako se ponašaju gasovi pod pritiskom na različitim temperaturama. Sad samo treba naći pravu skalu. Pad pritiska sa padom temperature u odnosu na referentno merenje. Šta bi bilo referentno 25 C u hladu + auto ne vožen u zadnjih par sati ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted April 19, 2015 I na koliko da puNpam 16 195-45 zna li neko da mi kaze, hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 19, 2015 Imaš Contijevu tablicu pritisak guma zavisno od težine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Uros1992 0 Posted July 12, 2015 (edited) Posto uskoro putujem, kakav pritisak u gumama teba za voznju autoputem. Da li se smanjuje pritisak ili povecava u odnosu na standardni? Edited July 14, 2015 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted July 12, 2015 U brate, ima cela disertacija na forumu. Samo potrazi Quote Share this post Link to post Share on other sites
dexxybor 0 Posted July 30, 2015 Sve pregledah ali niko da kaze koliko napumpati gume na Fiat Brava 1.6 za duzi put. Napred letnje Kleber 185/60-14 a nazad M/S Sava 185/60-14 ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20025 Posted July 30, 2015 Ja na Puntu sa 185/65 R14 drzim na 2.2 napred i nazad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted July 30, 2015 Lele,lele Axicu, ti ce poletis na 120 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted July 30, 2015 Što brate, kod mene 2,3 bara napred, 2,1 pozadi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted July 30, 2015 Ja na puntu drzim 2.4 napred, 2.2 pozadi. Tako mu pise i u knjizici, ako treba okacicu sliku ovde. Mada za pozadi nisam 100% siguran, ali napred je 2.4 sa 185/60 R14 gumom Quote Share this post Link to post Share on other sites
dexxybor 0 Posted July 30, 2015 Rekoh ja, 1000 misljenja . Dobro, 2.4 napred (letnje) al` procitah negde ovde na forumu da zbog tezine prtljaga i punog rezervoara i putnika na zadnjem sedistu i zadnje moraju vise da se napumpaju, plus, zadnje su mi M/S pa kako sam procitao one se pumpaju i bez opterecenja za 0.2 bara vise od prednjih. I sada sa svime ovim, koliko koje da napumpam. Misljenja ?... e, i jos nesto. Ako se zbog duze voznje pritisak u gumama sam podize koliko je onda pocetno stanje pumpanja ? Quote Share this post Link to post Share on other sites