Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ja moje gruvam nekada i na 2.5

Fabrika kaze 2.4 prednje, 1.9 cini mi se zadnje. 185/60 14

Tako i treba na bas svim autima!

Bez ikakve potrebe napraviste opstu zbrku i nauku oko pritiska u gumama kao da vozite formule 1 po istoj stazi pa se razlika od 0,1 bar oseti  stotim delovima sekunde...

 

Za gume je zbog bezbednosti veoma bitno da nisu prazne i nista vise!

Tko hoce da smanji potrosnju goriva i zadrzi kompromis kod udobnosti neka ih pumpa oko 0.3 bara vise nego sto je fabrika preporucila. Vozne osobine se nece bitnije poremetiti i ako je guma napumpana na 3 bara ali ce auto biti neudobniji.

Na trkacem biciklu (sa normalnim gumama-unutrasnja+ vanjska) se gume pumpaju na 8 bara i nema razlike (u rekreativne svrhe) ako je napumpana na 3 ili 10 bara! Dakle to je 7 bara razlike.

Netko ce reci da se biciki i auti ne mogu porediti i opet praviti nauku ali i jedni i drugi se voze na gumama!

Bitno je samo da nisu prazne i necu reci da nema ali svi senzori za pritisak u gumama reaguju samo ako je u gumi pritisak manji od dozvoljenog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tko hoce da smanji potrosnju goriva i zadrzi kompromis kod udobnosti neka ih pumpa oko 0.3 bara vise nego sto je fabrika preporucila.

 

Fabrika i preporucuje +0,3 bara kad su gume tople.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bez ikakve potrebe napraviste opstu zbrku i nauku oko pritiska u gumama kao da vozite formule 1 po istoj stazi pa se razlika od 0,1 bar oseti  stotim delovima sekunde...

Koliko sam ja primetio, niko nije pricao o brzini, stotim delovima sekunde, itd...

Sto se mene tice pominjao sam da itekako osetim kada je razlika 0,2-0,3 Bar. I ostatak price je bio vezan za udobnost, bezbednost i ravnomerno trosenje guma. I malo caskamo na ovu vrlo cesto zapostavljenu temu, tako da nisam primetio nikakvu zbrku.

Na Xsari mi je profil 195/55/15 i fabricka preporuka je 2,4 Bar napred i 2,3 Bar pozadi.

 

Za gume je zbog bezbednosti veoma bitno da nisu prazne i nista vise!

Na ovo nemam komentar, a sto se mene tice, vozite i na 4 Bar :) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itekako se oseti taj 0.1-0.2 bara,sto se udobnosti tice,ja na mom stilu vozim 1.9 i napred i pozadi,i to mi odlicno odgovara.

Da li se vise habaju gume,ne znam,a i nije mi toliko bitno,bitnija mi je udobnost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahha, Dante da sam ja ono prvi video :D

Elem, nema potrebe da zatrpavate temu komentarima tipa "ma daj cime se vi bavite, bla bla bla..."

Ako vas ne zanima ili nemate sta pametno da kazete ili mislite da je glupo to sto pisemo - okrenite glavu, zaobidjite.

E sad, svako moze da pumpa kako voli i koliko voli, svako moze da vozi kako voli i da odrzava auto kako voli. Celu pricu sam napisao zbog sebe, Ivana i ostalih koje ova tema zanima. Mene je, pored toga da vidim na koliko da pumpam gume, jako zanimalo kako se to odredjuje pritisak, kako utice dimenzija i nosivost i tezina auta........na pritisak.

Jbg radoznao sam i volim mnogo toga da znam i to malo detaljnije a ne samo povrsno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi se da smo inzenjeri :) .

E sad, svako moze da pumpa kako voli

Mislis, da duva kako voli :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Stilo sa punim rezervoarom / prazan ima težinu od 1485 kg od toga na prednju osovinu otpada 860 kg (430 kg po točku) a na zadnju 625 kg (312,5 kg po točku). Fabrički dozvoljeno max opterećenje tj maximalna ukupna masa  1920 kg , dalje max opterećenje na prednju osovinu 1020 (510 kg po točku) a na zadnju 960 kg (480 kg po točku).

Retko ko zna težinu praznog vozila i koliko je osovinsko opterećenje. Uzmite reper opterećenje prednje osovine kod mene tj Stila 1,9 JTD Dynamic.

Gas kao i svaki drugi ima tendenciju pada pritiska sa padom temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U uputstvu za upotrebu auta postoji tabela za tezinu praznog vozila sa punim rezervoarom, i tezina max tereta i kada je sve tako natovareno koja je tezina na prednjoj a koja na zadnjoj osovini. I tako za svaki motor broj vrata ;)

@Ivan-uvek volim da znam zasto je to nesto takvo a ne mozda bas druvacije. Mogao sam godinama da vozim ovako i nista strasno. Pa pritisak u gumama proveravam samo kad se neka ispusti ili krecem na dalji put. Ali uvek me kopka kako je to bas neko sad odredio toliki pritisak. Verujem da se radi nas o tome sto si napisao.

Edited by kolega.jankovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

U uputstvu stoji težina praznog vozila za osnovni model i nema koliko otpada na prednju osovinu a koliko na zadnju. Tamo ti stoji maximalno dozvoljeno opterećenje po osovini / videćeš da kada sabereš da prelazi max ukupnu težinu. 

Izbaci tablice za 16-ice i 15-iice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto mk2 1.2 16V  :right: Letnji set 14ice: Prednje 2.0, zadnje 1.9. Ja pumpam i zadnje na 2.0 posto imam bocu sa plinom. 

Zimski set 14ice: Sve na 2,2bar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo_tezine.jpg

Tvoj prazan 1410kg, teret 510kg, ukupno 1920kg

Kad saberes max load prednje i zadnje osovine dobijes otpilike bas to.

U svakom slucaju max tezina na jednom tocku je 510kg po kojoj se gleda u onoj tabeli... valjda :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studirao sam to u sitna crevca. Najzanimljiviji su u testovima podaci za fabričku težinu i težinu na testu , dalje raspored težine u % / koliko otpada na prednju o. , koliko na zadnju. 

Svaki auto obavezno na vagu i treskalicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali off

Na jednom ispitu na masincu postoji pitanje oko odredjivanja tezista i rasporeda tezine.... kao primer na slici nacrtan Tamić i naravno gomila "strelica" tj sila, uglova.... Da bi vam odgovor na pitanje bio priznat-ova slika je obavezna.

Jedan od starijih studenata je pao ispit iako je nacrtao sliku-objasnjenje je bilo da je umesto Tamica nacrtao Ficu!

...Fica je iz knjige stare nekoliko godina...

Edited by kolega.jankovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je verovati mom manometru, 2.75 bara (40psi) prednje i 2.05 bara (30psi) zadnje... Gume 175/55 R15. Malo su mi smesni ovi komentari u fazonu ne vozite formulu i bitno samo da su naduvane, kao neko ko ulaze mnogo vremena u performanse i podesavanje auta mogu reci da je adekvatan pritisak u gumama vrlo bitan i da moze mnogo da utice na ponasanje auta... Meni kad opadne pritisak za 0.2 bara vec osetim da auto nije kako treba i da bezi preko nosa ili da zabacuje zadnjicu u zavisnosti gde je opao pritisak... Ljudi su obicno u fazonu ja ne vozim ko na trkama a kada jednom budu morali iznenada da reaguju i izgube kontrolu nad vozilom onda ce da se misle sta je do tog dovelo... Gume su jedina stvar koja povezuje auto sa kolovozom i sve sto ima veze sa njima i kvalitetom njihovog funkcionisanja treba da bude savrseno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sam i kupio ovu stvarčicu.Tačno i pouzdano meri.


 

Za sada prilično standardno za Stila, dakle bez glavobolja.

Čak mi je i akumulator pregurao onu hladnoću bez problema (5-6 dana bez paljenja). Doduše prvo paljenje tromo, posle vrti ko blesav. 

U spisak dodatne opreme dodao sam i digitalni merač pritiska u gumama Schwalbe Airmax Pro. http://www.schwalbetires.com/accessories/helpful_tools/airmax_pro    http://www.yowex.com/schwalbe-airmax-pro/

 

Schwalbe_Airmax_Pro_1.jpg Schwalbe_Airmax_Pro_2.jpg Schwalbe_Airmax_Pro_3.jpg

 

Izluđivalo me što svaki manometar vodi svoju politiku, čak i profesionalni. Gume nikad na pravom pritisku zadni put čak 2,4 atm, fabrika kaže za 15 1,9 atm + 0,2 za zimske.

Upoređen sa zvaničnim FLCS manometrom i oba pokazuju identične vrednosti. 

 

 

Marka "Messko"

22102012710.jpg 22102012721.jpg

22102012719.jpg 22102012717.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
YUgisa , čitaj . Lepo piše da je upoređen sa zvaničnim FLCS manometrom.

Inače zvao sam ove iz Zavoda za mere i dragocene metale pa da kod njih proverim tačnost.

 

 

Pritisak_i_opterecenje_1.jpg Pritisak_i_opterecenje_2.jpg

 

Pritisak u zavisnosti od brzine kretanja

 

Pritisak_i_opterecenje_3.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto mk2 1.2 16V  :right: Letnji set 14ice: Prednje 2.0, zadnje 1.9. Ja pumpam i zadnje na 2.0 posto imam bocu sa plinom. 

Zimski set 14ice: Sve na 2,2bar

Ja isto, iako nemam plin zimi sve četiri držim na 2.2, leti sve četiri na 2.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi bila nikad jasna ta fora sa istim pritiskom kod vozila gde je jedna osovina pod izrazenijim opterecenjem... Bilo koji auto da sam probao tako a da ima sve cetiri jednake gume je ili bezao preko nosa jer su mu prednje premekane ili zanosi zadnjica jer je previse tvrda guma pozadi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drago mi je da se tema zahuktala. Sto kaze cenjeni kolega Janakis, niko od nas ne preteruje, kada je sve OK proverim pritisak jednom u 10-15 dana, pred svaki put OBAVEZNO ili kada primetim neku nepravilnost (kao sto pomenuh iznad, kada je skoro naglo pala temperatura pritisak je pao za 0,2 Bar). Najmanji mi je problem da uzmem manometar i obletim caskom oko auta za 3 min. I YUgisa je lepo objasnio koliko to znaci, meni nisu bitna vremena nego udobnost, sigurnost i ravnomerno trosenje pneumatika.

A naravno, kao inzenjera me za sve zanima "zasto je nesto tako" i ne prihvatam nista zdravo za gotovo, moram da imam objasnjenje i sliku u glavi. Pa makar bio i hobi u pitanju. Je li tako, Janakis :) ?

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...