Marko Topola 50 Posted April 23, 2014 Kraj. Legende ste Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted April 23, 2014 Ja moje gruvam nekada i na 2.5Fabrika kaze 2.4 prednje, 1.9 cini mi se zadnje. 185/60 14Tako i treba na bas svim autima!Bez ikakve potrebe napraviste opstu zbrku i nauku oko pritiska u gumama kao da vozite formule 1 po istoj stazi pa se razlika od 0,1 bar oseti stotim delovima sekunde... Za gume je zbog bezbednosti veoma bitno da nisu prazne i nista vise!Tko hoce da smanji potrosnju goriva i zadrzi kompromis kod udobnosti neka ih pumpa oko 0.3 bara vise nego sto je fabrika preporucila. Vozne osobine se nece bitnije poremetiti i ako je guma napumpana na 3 bara ali ce auto biti neudobniji.Na trkacem biciklu (sa normalnim gumama-unutrasnja+ vanjska) se gume pumpaju na 8 bara i nema razlike (u rekreativne svrhe) ako je napumpana na 3 ili 10 bara! Dakle to je 7 bara razlike.Netko ce reci da se biciki i auti ne mogu porediti i opet praviti nauku ali i jedni i drugi se voze na gumama!Bitno je samo da nisu prazne i necu reci da nema ali svi senzori za pritisak u gumama reaguju samo ako je u gumi pritisak manji od dozvoljenog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 23, 2014 Tko hoce da smanji potrosnju goriva i zadrzi kompromis kod udobnosti neka ih pumpa oko 0.3 bara vise nego sto je fabrika preporucila. Fabrika i preporucuje +0,3 bara kad su gume tople. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17666 Posted April 23, 2014 (edited) Bez ikakve potrebe napraviste opstu zbrku i nauku oko pritiska u gumama kao da vozite formule 1 po istoj stazi pa se razlika od 0,1 bar oseti stotim delovima sekunde...Koliko sam ja primetio, niko nije pricao o brzini, stotim delovima sekunde, itd...Sto se mene tice pominjao sam da itekako osetim kada je razlika 0,2-0,3 Bar. I ostatak price je bio vezan za udobnost, bezbednost i ravnomerno trosenje guma. I malo caskamo na ovu vrlo cesto zapostavljenu temu, tako da nisam primetio nikakvu zbrku.Na Xsari mi je profil 195/55/15 i fabricka preporuka je 2,4 Bar napred i 2,3 Bar pozadi. Za gume je zbog bezbednosti veoma bitno da nisu prazne i nista vise!Na ovo nemam komentar, a sto se mene tice, vozite i na 4 Bar . Edited April 23, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted April 23, 2014 Itekako se oseti taj 0.1-0.2 bara,sto se udobnosti tice,ja na mom stilu vozim 1.9 i napred i pozadi,i to mi odlicno odgovara.Da li se vise habaju gume,ne znam,a i nije mi toliko bitno,bitnija mi je udobnost Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted April 23, 2014 Hahahha, Dante da sam ja ono prvi video Elem, nema potrebe da zatrpavate temu komentarima tipa "ma daj cime se vi bavite, bla bla bla..."Ako vas ne zanima ili nemate sta pametno da kazete ili mislite da je glupo to sto pisemo - okrenite glavu, zaobidjite.E sad, svako moze da pumpa kako voli i koliko voli, svako moze da vozi kako voli i da odrzava auto kako voli. Celu pricu sam napisao zbog sebe, Ivana i ostalih koje ova tema zanima. Mene je, pored toga da vidim na koliko da pumpam gume, jako zanimalo kako se to odredjuje pritisak, kako utice dimenzija i nosivost i tezina auta........na pritisak.Jbg radoznao sam i volim mnogo toga da znam i to malo detaljnije a ne samo povrsno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17666 Posted April 23, 2014 Vidi se da smo inzenjeri .E sad, svako moze da pumpa kako voliMislis, da duva kako voli . Quote Share this post Link to post Share on other sites
endbringer 15 Posted April 23, 2014 Extra tema. Punto mk2 1.9 jtd gume 195/50r15,kojj pritisci napred i nazad? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 23, 2014 http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=b_-r2sunDlo#t=70 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 23, 2014 Moj Stilo sa punim rezervoarom / prazan ima težinu od 1485 kg od toga na prednju osovinu otpada 860 kg (430 kg po točku) a na zadnju 625 kg (312,5 kg po točku). Fabrički dozvoljeno max opterećenje tj maximalna ukupna masa 1920 kg , dalje max opterećenje na prednju osovinu 1020 (510 kg po točku) a na zadnju 960 kg (480 kg po točku).Retko ko zna težinu praznog vozila i koliko je osovinsko opterećenje. Uzmite reper opterećenje prednje osovine kod mene tj Stila 1,9 JTD Dynamic.Gas kao i svaki drugi ima tendenciju pada pritiska sa padom temperature. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted April 23, 2014 (edited) U uputstvu za upotrebu auta postoji tabela za tezinu praznog vozila sa punim rezervoarom, i tezina max tereta i kada je sve tako natovareno koja je tezina na prednjoj a koja na zadnjoj osovini. I tako za svaki motor broj vrata @Ivan-uvek volim da znam zasto je to nesto takvo a ne mozda bas druvacije. Mogao sam godinama da vozim ovako i nista strasno. Pa pritisak u gumama proveravam samo kad se neka ispusti ili krecem na dalji put. Ali uvek me kopka kako je to bas neko sad odredio toliki pritisak. Verujem da se radi nas o tome sto si napisao. Edited April 23, 2014 by kolega.jankovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 23, 2014 U uputstvu stoji težina praznog vozila za osnovni model i nema koliko otpada na prednju osovinu a koliko na zadnju. Tamo ti stoji maximalno dozvoljeno opterećenje po osovini / videćeš da kada sabereš da prelazi max ukupnu težinu. Izbaci tablice za 16-ice i 15-iice. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted April 23, 2014 Punto mk2 1.2 16V Letnji set 14ice: Prednje 2.0, zadnje 1.9. Ja pumpam i zadnje na 2.0 posto imam bocu sa plinom. Zimski set 14ice: Sve na 2,2bar Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted April 23, 2014 Tvoj prazan 1410kg, teret 510kg, ukupno 1920kg Kad saberes max load prednje i zadnje osovine dobijes otpilike bas to. U svakom slucaju max tezina na jednom tocku je 510kg po kojoj se gleda u onoj tabeli... valjda Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 23, 2014 Studirao sam to u sitna crevca. Najzanimljiviji su u testovima podaci za fabričku težinu i težinu na testu , dalje raspored težine u % / koliko otpada na prednju o. , koliko na zadnju. Svaki auto obavezno na vagu i treskalicu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted April 23, 2014 (edited) Mali offNa jednom ispitu na masincu postoji pitanje oko odredjivanja tezista i rasporeda tezine.... kao primer na slici nacrtan Tamić i naravno gomila "strelica" tj sila, uglova.... Da bi vam odgovor na pitanje bio priznat-ova slika je obavezna.Jedan od starijih studenata je pao ispit iako je nacrtao sliku-objasnjenje je bilo da je umesto Tamica nacrtao Ficu!...Fica je iz knjige stare nekoliko godina... Edited April 23, 2014 by kolega.jankovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 23, 2014 Ako je verovati mom manometru, 2.75 bara (40psi) prednje i 2.05 bara (30psi) zadnje... Gume 175/55 R15. Malo su mi smesni ovi komentari u fazonu ne vozite formulu i bitno samo da su naduvane, kao neko ko ulaze mnogo vremena u performanse i podesavanje auta mogu reci da je adekvatan pritisak u gumama vrlo bitan i da moze mnogo da utice na ponasanje auta... Meni kad opadne pritisak za 0.2 bara vec osetim da auto nije kako treba i da bezi preko nosa ili da zabacuje zadnjicu u zavisnosti gde je opao pritisak... Ljudi su obicno u fazonu ja ne vozim ko na trkama a kada jednom budu morali iznenada da reaguju i izgube kontrolu nad vozilom onda ce da se misle sta je do tog dovelo... Gume su jedina stvar koja povezuje auto sa kolovozom i sve sto ima veze sa njima i kvalitetom njihovog funkcionisanja treba da bude savrseno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 23, 2014 Zato sam i kupio ovu stvarčicu.Tačno i pouzdano meri. Za sada prilično standardno za Stila, dakle bez glavobolja.Čak mi je i akumulator pregurao onu hladnoću bez problema (5-6 dana bez paljenja). Doduše prvo paljenje tromo, posle vrti ko blesav. U spisak dodatne opreme dodao sam i digitalni merač pritiska u gumama Schwalbe Airmax Pro. http://www.schwalbetires.com/accessories/helpful_tools/airmax_pro http://www.yowex.com/schwalbe-airmax-pro/ Izluđivalo me što svaki manometar vodi svoju politiku, čak i profesionalni. Gume nikad na pravom pritisku zadni put čak 2,4 atm, fabrika kaže za 15 1,9 atm + 0,2 za zimske.Upoređen sa zvaničnim FLCS manometrom i oba pokazuju identične vrednosti. Marka "Messko" Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 23, 2014 Otkud znas da je tacan? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 23, 2014 YUgisa , čitaj . Lepo piše da je upoređen sa zvaničnim FLCS manometrom.Inače zvao sam ove iz Zavoda za mere i dragocene metale pa da kod njih proverim tačnost. Pritisak u zavisnosti od brzine kretanja Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 23, 2014 Hm, ja imam vise od 2 stepena nagiba Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20035 Posted April 23, 2014 Punto mk2 1.2 16V Letnji set 14ice: Prednje 2.0, zadnje 1.9. Ja pumpam i zadnje na 2.0 posto imam bocu sa plinom. Zimski set 14ice: Sve na 2,2barJa isto, iako nemam plin zimi sve četiri držim na 2.2, leti sve četiri na 2.0. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 23, 2014 Nije mi bila nikad jasna ta fora sa istim pritiskom kod vozila gde je jedna osovina pod izrazenijim opterecenjem... Bilo koji auto da sam probao tako a da ima sve cetiri jednake gume je ili bezao preko nosa jer su mu prednje premekane ili zanosi zadnjica jer je previse tvrda guma pozadi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17666 Posted April 23, 2014 (edited) Drago mi je da se tema zahuktala. Sto kaze cenjeni kolega Janakis, niko od nas ne preteruje, kada je sve OK proverim pritisak jednom u 10-15 dana, pred svaki put OBAVEZNO ili kada primetim neku nepravilnost (kao sto pomenuh iznad, kada je skoro naglo pala temperatura pritisak je pao za 0,2 Bar). Najmanji mi je problem da uzmem manometar i obletim caskom oko auta za 3 min. I YUgisa je lepo objasnio koliko to znaci, meni nisu bitna vremena nego udobnost, sigurnost i ravnomerno trosenje pneumatika.A naravno, kao inzenjera me za sve zanima "zasto je nesto tako" i ne prihvatam nista zdravo za gotovo, moram da imam objasnjenje i sliku u glavi. Pa makar bio i hobi u pitanju. Je li tako, Janakis ? Edited April 23, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted April 24, 2014 Bas tako. Mada okolina (ne ovde na forumu) to ne vidi tako. Jos malo pa cu biti čudak, ludi naucnik ili tako nesto Quote Share this post Link to post Share on other sites