Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

1 hour ago, lapobb said:

na "tvrdje" napumpani pneumatici , brze strada trap...jedna od mana.

 

 

Ne mora da znaci i na mekse naduvani pneumatici mogu da izazivaju brze stradanje jer se guma lakse sabije i direktnije prenosi opterecenje na felnu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ne filozofiramo.

pre cesh   s..ebati trap ( automobila ) sa  preterano tvrdo napumpanim pneumaticima.

 

 

PS

ubrzanje je bolje..jedan od pluseva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nisam naleteo na par ljudi koji su se bojali da ne preduvaju gume jer ce im auto biti previse neudoban pa su na moje insistiranje za probu naduvali i iznenadili se vecom udobnoscu sto mozemo slobodno izjednaciti sa manjim opterecenjem na trap, mislim da nije nikakvo filozofiranje nego razumna mogucnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, lapobb said:

3

jel mislis da su ovakva pitanja kao pitanja na kvizu pa lupis i ako prodje prodje? Neko moze da nastrada zbog tvog lupetanja

 

Na svakom copavcu pise koliki mora da bude pritisak, i na vecini pise 60psi ili ti 4bara

 

MINI_Cooper_Spare_Tire__45158.1384189658

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pise maksimum dozvoljeni pritisak ili preporucen pritisak? Jer na normalnim gumama pise maksimalan pritisak, naravno niko ne duva ni blizu toga...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, YUgisa said:

Pise maksimum dozvoljeni pritisak ili preporucen pritisak?

 

Inflate to ... (znaci preporucen pritisak). I upravo se najcesce vrte ove vrednosti koje Zhorz pominje, na prethodnoj strani napisah da je na mom Michelin copavcu preporuceno 4.2 Bar, identicna vrednost stoji i u fabrickoj knjizici. Neko na prethodnoj strani napisa da je to recimo za Punta manje.

A oznaka Max stoji za brzinu (koju po fabrickoj preporuci ne treba prelaziti, ukoliko je copavac montiran), obicno stave 80 km/h. Mada, zvizde ljudi i sa njim :D .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, davno sam imao copavac u ruci a ni onda nisam obracao paznju na natpise... Znam da se duva vise nego klasicna guma, ali nisam obracao paznju da li pise preporucen pritisak na samoj gumi ili je mozda na felni uz ogranicenje brzine...

 

Ima onih dragstera kod nas koji voze copavce na ne pogonskoj osovini :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/27/2016 at 11:28 PM, YUgisa said:

Da nisam naleteo na par ljudi koji su se bojali da ne preduvaju gume jer ce im auto biti previse neudoban pa su na moje insistiranje za probu naduvali i iznenadili se vecom udobnoscu sto mozemo slobodno izjednaciti sa manjim opterecenjem na trap, mislim da nije nikakvo filozofiranje nego razumna mogucnost.

 

Bravo YUgisa, da nisi ovo napisao mislio bih da sam lud. Upravo to ja primecujem na mojim 225/40 r18 .  Na 2.6-7 osetim da se lepse i mekse ponasa od 2 do 2.2-3. Neverovatno, nisam smeo nikom ni da govorim da me ne bi sprdali :)

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/23/2016 at 9:35 AM, CrackFox said:
 
Bravo YUgisa, da nisi ovo napisao mislio bih da sam lud. Upravo to ja primecujem na mojim 225/40 r18 .  Na 2.6-7 osetim da se lepse i mekse ponasa od 2 do 2.2-3. Neverovatno, nisam smeo nikom ni da govorim da me ne bi sprdali


Moze samo da se sprda onaj ko ne kapira da je to tako projektovano da bude. Meni su 19" sve 4 na 2.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako želite da se vozite bezbedno i ekonomski prihvatljivo, pravilno naduvani pneumatici su jedan od osnovnih preduslova.

Prema statističkim podacima, većina vozača zaboravlja na kontrolu protiska u pneumaticima.

 

nissan guma.jpg

 

Nissan ima rešenje. Za većinu vozača, kontrola pritiska u pneumaticima je prilično dosadna. Najpre je potrebno proveriti koji je preporučeni pritisa, zatim proveriti aktuelni i uskladiti pritiske u pneumaticima sa preporučenim. Ovu operaciju otežava i neodgovarajuća oprema i različiti sistemi za vazduh na benzinskim pumpama. Zato je Nissan razvio novi sistem Easy Fill Tire Alert, koji vozačima pomaže da na najlakši način stignu do ciljanog pritiska u pneumatima. Automobil koristi već postojeće senzore pritiska u pneumaticima, tako da nema dodatnih delova, već samo unapređenje softwarea. Ako postoji informacija o odstupanju od optimalnog pritiska u pneumaticima, za aktivaciju sistema Easy Fille Tire Alert potrebno je samo da se zaustavite pored kompresora, izabrati položaj menjača u položaj P, povući ručnu kočnicu i započeti proces duvanja.

U trenutku kada počne duvanje pneumatika, automobil će zablinkati migavcima, a kada postigne željeni pritisak, na kraju će zatrubiti. Ovaj sistem ima dvanaest modela marke Nissan, ali najveći deo je dostupan na američkom tržištu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno deluje, ali iako sam pobornik novih tehnologija, neverovatno da proces zaglupljivanja ljudi stize u sve pore zivota...

Opet, bolje ista nego nista, posto dosta ljudi i ne vodi racuna o pritisku u pneumaticima... Ali zasto bi svoje mozgove zamarali sa time koji je preporucen pritisak, da li je slucajno preporuka doduvati gume bar za 0.1 Bar prilikom brze voznje na otvorenom, da ih je potrebno naduvati i vise prilikom veceg opterecenja vozila, da pritisak zna da varira i po 0.3 Bar na vecim promenama spoljne temperature, da skoci po 0.1 Bar vec posle par desetina km voznje na autoputu, itd. itd... Cudi me jedino da informacija ne izlazi jos i na nekoj ekrancini ili mobilnom uredjaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što ga mrsomude razni stručnjaci ok je al kad su uslovi idealni ,ravan dobar put malo hrapav nije gladak da kliza..A šta da mi ovde radimo sa neravnim putevima i rupčagama?Asfaltom koji nije obnavljan 40 god?

Koje naduvavanje na 3 bara..Valjda treba i guma da malo apsorbuje a ne samo da se ponaša kao kamen..Onda bi po tome stavljali one punjene gume kao kod bagera..

Nisu svi uslovi isti..Ima sad po yt raznih što dele savete kako pravilno ovo kako ono..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu kod nekih straijih modela tj utovarivač ..Imao sam te gume matori kupio na otpadu zbog felni a teške su ko zemlja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uporno tražim neku bitnu razliku između ovog kad auto svirne i onog kad kompresor na pumpi zapišti kad dostigne zadati pritisak.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti

Kompresor pisne na koliko ga nastelujes i koliko tebi treba (ako je uopste tacan na pumpi :D ).

A ovo signalizira ono sto je postavljeno u idealnim uslovima, sto uopste ne znaci da ti to treba.

Ali opet bolje ista nego nista, a verujem da opet kroz software potencijalno moze da se izabere da blinkne na neke specificne slucajeve (potrebne pritiske).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikolicabg

 

Kao što reče @neshtry, treba da znamo na kom autu su te gume?

Takođe, cifru koju ćeš dobiti (kad saznamo koji je auto u pitanju), povećaj za 0.3 ako ćeš proveravati pritisak kada su gume već zagrejane...

Imaš ovde vlasničkih uputstava za dosta modela, a u njima postoje i preporučeni pritisci u gumama zavisno od dimenzije:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/102-uputstva-za-fiatlanciaalfa-romeo-modele/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...