Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

CONING ti je ispod kalemegdana, kad ides ka Nebojsinoj kuli iz pravca zeleznicke stanice, posle Beopetrol pumpe jedno 20m sa leve strane, imas ogromne reklame njihove tu, ne mozes da omasis. A sad da li pumpaju za dz, ne znam, ali mislim da da :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Listam temu, razna misljenja, a mene zanima konkretno, na koliko napumpati 165/60/14 sa alu felnama??? :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ravno 2 bara i to je to.Za tu gumu i tu tezinu auta to je optimum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

zanima me koliko često kontrolišete pritisak u gumama i šta preporučujete za put na more. U pitanju je Stilo 1.9 jtd karavan, naravno letnje gume ,čeline standardne felne, gume 195/65 R 15 91 H.

HVALA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u gume stavio azot jos u martu, kontrolisao pre dve nedelje, pred put na more i samo je jedna tek malo ispustila.

Inace drzim pritisak na 2 u svim gumama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neophodan pritisak u gumama zavisi od mnogo faktora... opterećenje auta, spoljašnja temperatura, način vožnje, vrsta gume itd itd... Na svakoj gumi piše preporučeni pritisak i to je nešto čega mi se trebalo pridržavati uz konsultacije sa parametrima iz manual-a. Za gumu ovih dimenzija i auto te veličine i težine 2 je itekako malo! 2,2-2,3 je minimum. Što se tiče priče prednje/zadnje mislim da to kod ovog modela nema neke prevelike razlike... on jeste karavan i ima opterećenje ako se tovari, ali isto tako ima i veliki i težak motor tako da je opterećenje čini mi se izjednačeno i napred i nazad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo bih da dodam da je nazalost :unsure: ,pritisak u gumama,kod nas :X ,uslovljen i katastrofalnim putevima :thumbdown: po kojim vozimo

Evo o cemu se radi,ako napumpate gume po knjizi :book: ,to jest po uputstvu koje ste dobili uz auto,po nasim rupetinama i jarkovima na asfaltu :wallbash: ,auto ce vam skakati kao jarac :rant:

Proverio ja na vise Italijana,ako je po knjizi 2.4,najvise po nasim kraterima je 2.1 dpo 2.2,a opet za manji auto,kao sto je Punto,ako je 2.1,1.9 ce biti idealno.

Zasto :huh: ,pa zato sto ce te na svojim bubrezima i ledjima osetiti bitnu razliku :yes ,ukoliko spustite pritisak za ta 0.2 bara,veruj te mi :p drugi auto :thumbup: ,a ako ne verujete probajte :o .

Ono sto pise u knjizi je za idealne uslove ekspoloatacije :whistle: ,sto podrazumeva puteve ravne ko tepsija <_< i redovno zamenjene kvalitetene gume :rolleyes: ,a to je kod nas je to skoro nemoguce,bar ovo za puteve :realmad: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako preteraš sa ispumpavnjem, dobiješ na udobnosti :thumbup: , ali ti se auto u krivini ponaša kao pihtija :whistle: .

Mislim da nije baš dobro ići ispod 2bar.

Šire gume, niži profil = veći pritisam (malo nelogično) ali tako je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno ne ispod 2 bara ... u sl neke ozbiljne rupe ako je guma previse napumpana ona trpi opterecenje i moze doci do njenog ostecenja, u suprotnom ako nije dovoljno napumpana guma prepusta silu udara felni sto moze dovesti do ostecenja iste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazite mi sta se dobije i u cemu je fora kad se pune gume azotom? :unworthy:

Edited by neshaoct
moved post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na koliko 195/45 R15?

Googlao malo i nadjem 2.3/2.2, 2.2 obe, cak i manje a meni to nesto malo, sta znam...

Imao neko iskustva sa pritiskom na ovoj dimenziji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niži pritisak od propisanog osim povećane potrošnje ima i za posledicu veće deformisanje pneumatika samim tim i veće zagrevanje istog. Čak može doći i do oštećenja ili do raslojavanja.

Svaka fabrika pneumatika preporučuje pritiske u zavisnosti od datog opterećenja, dok proizvođači automobila to malo pojednostave. Retko ko zna koliko mu je automobil prazan težak na prednjoj osovini tj zadnjoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Koji pritisak preporucujete za gume 195/65 R15, celicne felne, Fiat Stilo 1.9 JTD, 5-oro vrata?

I gde na kolima mogu da pogledam preporuceni pritisak za gume?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.9 je preporučeni. Ako posle vožnje pumpaš kad su gume tople dodaj uvek 0.3. Ja mislim da sam duvao 2.3/2.1, iako fabrika preporučuje sve 4 da budu iste. Mnogo nešto legne napred (logično) pa ja volim da dodam malo više u odnosu na zadnje.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na brzom odgovoru :) Sada nadjoh na internetu da je to preporuceno, mada ima dosta rupa na nasim putevima, tako da verujem da treba malo jace od 1.9 da se napumpa?

Posto je JTD u pitanju i tezak je motor, da li prednje moraju malo jace da se napumpaju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisah ti sve gore, 2.3 sam ja duvao prednje, 2.1 zadnje kada su gume na radnoj temperaturi.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je neko vec napisao ali ja mislim da se pritisak guma gleda samo po autu a ne po dimenzijama guma koje su na njemu. Ako na isti auto stavimo gume od 14, 15 ili 16 inch-a pumpamo ih sve na 2.2 bara ako je tako za taj auto predvidjeno jer se vecim gumama samo povecava kolicina vazduha a njegov pritisak ostaje uvek isti koja god da je guma na tom autu.

 

Ako nisam u pravu neka me neko ispravi. pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno je nerelevantna količina vazduha, samo pritisak. Zavisi od svega, dimenzije gume (pre svega profil), tipa automobila i konkretne gume. Neke gume se bolje ponašaju ako su malo naduvanije, neke obrnuto.<br /><br />U svakom slučaju, malo preduvana guma je manji problem od izduvane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako, kada duvamo gume nemamo merač za količinu vazduha, jer je to i ne bitno, već samo koliki je njegov pritisak a to se po meni gleda od auta do auta a ne od gume do gume osim ako nisu neke ekstremne. Ako je za auto proizvođač odredio da napred budu 2.4 a nazad 2.3 bara nebitno je koju dimenziju gume stavljamo jer ih opet moramo duvati na 2.4 i 2.3 bara koliko je proizvođač auta predvideo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemanja grešiš, svaka guma ima za određenu težinu definisani pritisak i uglavnom se razlikuju.

Jednostavna su fabrička uputstva.

Znaš li koliko ti je težak auto (za vozačem) na prednjoj osovini, a koliko na zadnjoj ? A kolika su dozvoljena opterećenja ?

Moj Stilo je recimo sa (lik sa tehničkog 82 kg) vozačem i punim rezervoarom težak 1515 kg od toga na prednju osovinu otpada 875 kg a na zadnju 640 kg. Max ukupna masa 1920 kg,max opterećenje osovina, prednja o. 1020 / zadnja 960 kg. 

 

Prostudiraj tabele za Stila i videćeš relacije.

 

 

Stilo_pritisci.jpg Stilo_tezine.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ali kako ta guma, od recimo 17'', zna dal će je montirati na stila ili BMW serije 7 koji je duplo teži? Ako se montira na BMW-a, ne bitno šta je proizvođač gume rekao, ona se mora naduvati koliko je nemac propisao. Ili grešim?

 

Mada iz tabele vidim da si u pravu jer ako je guma tanja mora se naduvati jače da ne bi na rupi dotakao felnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...