Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pozdrav ljudi, doslo vreme da se stave letnje gume, a posto je nalepnica bila skinuta sa auta kada sam ga kupio hteo sam ovde da postavim pitanje za pritisak u gumama. U pitanju je Fiat grande punto 1.9 multijet, letnje gume su 205/40 r17. Ja sam nasao fabricke podatke na netu, ali je on iz fabrike izasao sa 205/45 r17 gumama. Sta mislite, koji pritisak da vozim na prednjim, a koji na zadnjima? Hvala unapred na odgovorima! 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@infectedspecimen

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom.

Uputstva za Grande imas okacena i na nasem forumu, u odgovarajucoj sekciji:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/102-uputstva-za-fiatlanciaalfa-romeo-modele/

 

Tacno, Grande je fabricki nosio 205/45/17, a preporuceni pritisci za 1.9 verzije su bili 2.6 Bar napred i 2.3 Bar pozadi (2.8/2.5 bar pri opterecenju).

Obicno se sa smanjenjem visine, guma pumpa na visi pritisak. S obzirom da sada imas nizi profil za ceo 1 cm od fabrickog (9.2 vs 8.2 cm) - licno bih isao na taj minimalno fabricki propisani, plus jos malo :) .

A s obzirom na nizi profil gume i tezak 1.9 dizelas napred - probao bih za pocetak bar sa 1-2 desete u plusu.

Evo ti i isecka iz eLearn cisto kao dodatak:

 

Untitledzz.thumb.png.25c645f686f0b18120d2cd3f1a98e575.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobronamerni savet - proverite pritisak u gumama ;) . Pogotovo ko vozi nize 40 ili 45 profile guma i sl.

Krecu hladnija jutra, mozda i po 20 i kusur stepeni razlike u odnosu na temeparature kada ste zadnji put korigovali.

U praksi je to i po 0.4 Bar manje, vidim vec na par automobila.

Teoretski, pritisak u gumi se menja za 0.1 Bar, na svakih 7C promene spoljne temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jos uvek imam dilemu na koliko pumpati gume. Nekako mi nije logicno da mi proizvodjaci automobila preporucuju pritisak, mislim da bi to trebali proizvidjaci guma. Konkretno, Sava AS meni izgledaju nedovoljno napumpane na 2,3 2, 4, imaju kao mali "trbuscic".  Na starom Bravu sam imao neki Tigar AS i on mi je na 2,5 izgledao a i ponasao se kao da su nedovoljno napumpane gume.

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao je ovde neko da pritisak u gumama zavisi i od proizvođača, naravno nezvanično. Moja iskustva su da uvek dodam bar 0,1bar. Uvek je manja greška imati veći pritisak nego manji. Zbog manjeg pritiska trpe bokovi gume, dođe do raslojavanja platna i može da dođe do pucanja gume kada se vozi. Naravno pucanje neće doći kada voziš 20km/h već kada recimo pretičeš na autoputu pri 120-130... Takođe ne sme ni preveliki pritisak, po mojim iskustvima maksimalno 0,3bara od preporuke proizvođača. I naravno treba paziti da se pritisak meri na hladnim gumama!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tadej

S obzirom da im je ikonica ista, tj. za isto opterecenje - pretpostavljam gume na vecem pritisku, zarad neke zanemarivo manje potrosnje (Eco).

S druge strane, prepumpana guma se brze trosi po sredini, neudobnija je, generalno gledano.

Nisi napisao koji profil 17'' je u pitanju, posto je i to vrlo bitno. Sto nizi profil, potreban je i veci pritisak (zbog bokova, rupa, itd.).

Ako je neki standard, tj. putnicko vozilo je u pitanju, recimo 225/45/17 - licno sam ih drzao na 2.3-2.4 (na fabricku preporuku od 2.3 Bar). Slicna prica kao na slici iznad, gde je preporuka od 2.2-2.5 Bar. Koliko ces varirati od fabricke preporuke, zavisi i od tvog ukusa, udobnosti, sta ti je vec bitno od karakteristika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim po netu, za tu dimenziju kazu 2.2 Bar u normalnim uslovima, za sve motorizacije. A u praksi bih 17'' te visine licno drzao ipak na malo vecem pritisku - taman izmedju te dve vrednosti koje su ti navedene kao preporuka na poklopcu rezervoara. Provozas i vidis sta ti odgovara ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, city said:

Ja jos uvek imam dilemu na koliko pumpati gume. Nekako mi nije logicno da mi proizvodjaci automobila preporucuju pritisak, mislim da bi to trebali proizvidjaci guma. Konkretno, Sava AS meni izgledaju nedovoljno napumpane na 2,3 2, 4, imaju kao mali "trbuscic".  Na starom Bravu sam imao neki Tigar AS i on mi je na 2,5 izgledao a i ponasao se kao da su nedovoljno napumpane gume.

 

Vise zavisi od vozila nego od gume.

Zamisli dizelcinu od 2400 kubika i benzinca od 1600 na istoj sasiji i sa istim gumama, zbog mase motora je logicno da ce dizel biti bar 100-150 kila tezi na prednjoj osovini, i da mora veci  pritisak kod dizela da ne bi jeo spoljne ivice guma. Takodje, proizvodjac gume ne zna da li vozis prazan auto ili si komercijalista koji cepa van ciji je gepek pun tegli ajvara do vrha :), pa moras da dignes pritisak na npr +0.4 bar na zadnjoj osovini i +0.1 na prednjoj...

A zamisli i istu gumu na razlicitim vozilima, npr 185/65 R15 na Multipli na metan, i na malom Puntu 1.2, nikako ne moze isti pritisak.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan sam prednje napumpao na 2,7 a zadnje 2,5 i ne primecujem neku razliku u udobnosti. U krivinama mi deluju ok pa videcu kako ce se ponasati, trositi. Inace, vozim Brava 1,6, 105ks ako je bitno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blago vama kad ne primecujete razliku :) . Kako ovo pade temperatura i samim tim i pritisak u gumama za oko 0.3 Bar - imao sam utisak kao da vozim na zvakama.

Na oba auta, mada nesto manje na 40 profilu i 19'' felnama. A pogotovo na 14'' balonima sa 70 profilom, koji se pumpaju na primetno manji pritisak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim, ne primecujem razliku od napumpanih na 2,5 koliko sam ih pumpao do sad :) Tigar na starom Bravu je na 2,3 2,4 lelujao u krivinama, nekako mi bio nesiguran i njih sam pumpao 2,7 i sasvim je drugi osecaj bio. Ove Sava ne lelujaju ali mi nekako izgledaju nedovoljno napumpane na 2,4,  2,5

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan ako auto stoji ne vozi se cesto , ili noci napolju , na nedelju do dve mora refill , 2.7 bara ja cepam , mora u krivinu da cepa punim gasom , ja golfa podesio ni ne prokliza tek na blink blink upali kontrolu , te 18tice mora gruvas na 2.8 ako hoces da ide punim gasom , i amorte menjas ko carape i to je to , tako se vozi ... najjace da cu na balonjarama da lelujam kao ono apriori gospodin sa mustiklom i 20 na sat "ajarenja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je malo lakse da se covek isprsi za nepune 300 kintE :) .

Vrsi extra posao jos od vremena Stila, znaci vec 8. godina. A takodje poklonio vec par komada:

On 9/6/2016 at 3:59 PM, Ivan said:

Posle par nedelja koriscenja, slobodno mogu da dam preporuku za ovaj digitalni manometar. Iako deluje jednostavno, vrlo je precizan i lak za koriscenje.

Kada se u obzir uzme jos i cena od citavih 2.5$ (koliko sam ga platio preko eBay, ukljucujuci i CR2032 bateriju), mislim da je smesan trosak za izuzetno korisnu stvar.

 

120820164073.jpg.014ab419d186e478a617e39d8aaa7db0.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Ivan said:

Mozda je malo lakse da se covek isprsi za nepune 300 kintE :) .

Vrsi extra posao jos od vremena Stila, znaci vec 8. godina. A takodje poklonio vec par komada:

 

Ja imam neki stari mehanicki , mada nikad ga nisam koristio, kontrolisem gume na svake dve nedelje :) alergican sam na balonjare stil hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pod ovim u oglasu B.K.A. 121 misli na Bulevar Kralja Aleksandra, jbg, mogao sam i ja da ti pokupim i donesem na neko druzenje. Ili narucis preko Alija, po 200-300 kinti su kada se naleti na akciji.

Lakoca merenja zavisi od ventila koji je ugradjen na gumama. Ako je sa duzom iglicom koja je u ravni sa vrhom ventila, dovoljno je bukvalno samo nasloniti senzor. Neverovatno lagan za koriscenje. Ali ako je iglica vise "potopljena" pod nivoom oboda ventila, mora malo da se pritegne.

Meni slican sljaka vec 7-8 godina kao satic i izuzetno je precizan, sto je interesantno. Jos s obzirom na cenu - vrhunski korisna stvar.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidis nisam ni gledao da li imaju prodavnicu :) Mada, ako mi nije negde usput ne bih se ni  cimao za par stotina dinara,  onako kazem preterali su. Hajde da je nesto kabasto, tesko ali ovo par santimentara, desetak grama... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...