Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

9 minutes ago, MS PK said:
Kod mene duvaju na 2b , to im je po default-u default_D.gif

I dalje na 99% pumpi zateknem zadatu vrednost od 2.0 kad svratim na proveru
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 185 60 14 duvam napred 2.5,a pozadi 2.0,što znači da bi 18 gurao na 4 komotno :lol:

 

Šalu na stranu Riken all season ima tu manu da ako se drži na ispod 2,5 skida ivice kao blesav,tako da trpim što je tvrd i ćutim :lol:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, totti said:

I dalje na 99% pumpi zateknem zadatu vrednost od 2.0 kad svratim na proveru emoji3.png
 

A ja pre neki dan 4.5 bar... Glrdam, razmisljam, mozda neko bajs (drumasa) doterao... Ma jok opet je to slab pritisak za njih i hladno je, mislim se na kolima samo ako su neke besne dimenzije... I kaze tip sa pumpe bio teretni Iveco Daily natovaren pa dopumpavao :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kod mene na privatnom 14-ice sa dimenzijom 185/60 držim 2.1  - 2.2 bara oduvek dok na službenom 195/50 R15 na 2.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38863-uputstvo-fiat-grande-punto/

A tebi od toga treba: https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/GrandePunto_SRB.pdf

 

Po fabrici 2.3 napred, 2.1 Bar pozadi za normalno i 2.3/2.3 Bar za puno opterecenje. Za zimske gume i voznju na otvorenom standardno ide preporuka da se dopumpa desetu ili dve. Pa kako ti odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38863-uputstvo-fiat-grande-punto/

A tebi od toga treba: https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/GrandePunto_SRB.pdf

 

Po fabrici 2.3 napred, 2.1 Bar pozadi za normalno i 2.3/2.3 Bar za puno opterecenje. Za zimske gume i voznju na otvorenom standardno ide preporuka da se dopumpa desetu ili dve. Pa kako ti odgovara.

Hvala Ivane,otprilike tako i drzim pritisak,hteo sam da proverim jos jednom.A za otvoreno definitivno pomaze dopumpavanje,jer potrosnja zna da se spusti zbog toga i do neverovatnih 0.4 lit

Edited by milandjbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi da ne prepumpas, jer onda samo sredina gume gazi asftalt. Može doći do neravnomerne potrošnje gume. Isto tako nizak pritisak troši ramena gume. Najviše  do 0.2 bara povećati pritisak za zimsku vožnju. Ako je auto sa više tereta, pratiti uputstvo fabrike, pa korigovati pritisak. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, milandjbg said:

A za otvoreno definitivno pomaze dopumpavanje,jer potrosnja zna da se spusti zbog toga i do neverovatnih 0.4 lit

Mani se praćenja potrošnje na autu koji troši 4L na otvorenom :D zgazi bre to nekad, šta ga štediš toliko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo vise puta pominjanih varijacija pritiska u gumama, na nagle promene spoljne temperature...

U onom hladnijem intervalu sam napi*anio sve 4 gume na fabricki deklarisanih 2.3 Bar. Vidim danas mi gume "zvone" :) na neravnom. Izvadim manometar cisto da sacnem iz radoznalosti kada sam krenuo sa posla - sve 4 gume na skoro 2.6 Bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci dal sad kad je oko 0 da dopumpam gume na recimo 2.3 bara ( pitam za 14ce i 15ce ) ili treba guma da bude meksa sad kad je ladno na recimo 2.1...
Vodi se neka polemika uz pivo pa reko da pitam...
Pozdrav.

 

Edited by Ivan
Prebaceno, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je hladno onda dompumpas na fabricki predvidjen pritisak guma u tvojoj dimenziji za tvoj auto, uglavnom imas tu nalepnicu na B stubu kada otvoris vozacka vrata ili nekad na poklopcu rezervoara sa unutrasnje strane.

 

Jedino sto se menja sa padom temperature jeste da opadne pritisak u gumama, otprilike 0.1 bar za svakih 7 stepeni, tako da ako si zadnji put duvao gume na +14c sada na 0c bi manometar prikazao 0.2 bara manje pritiska jer se vazduh zgusnuo.

 

Tako da ukratko uvek guvas dume na predvidjen pritisak nezavisno od temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oket...ja reko da pravim neke kerefeke posto ja generalno volim kad su mi na kolima tvrdje gume...mrzim kad je spustena mekana a kao naduvana kako treba...ako nije kamen ne priznajem da je naduvana
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat i TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj i sta kaze uputstvo za tvoj auto. Pisali smo vec vise puta, preporuka je npr. u Fiatovim manualima, pa kako kome odgovara:

On 12/4/2020 at 2:40 PM, Ivan said:

Za zimske gume i voznju na otvorenom standardno ide preporuka da se dopumpa desetu ili dve.

Zbog nasih vajnih puteva, licno se (za istu dimenziju guma) drzim istog pritiska i zimi.

Jedino dodajem za neku brzu voznju na otvorenom ili kada je auto pod opterecenjem.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolisanje tačnosti manometara na benzinskim pumpama

 

pumpanje_guma.jpg.c076a84c83b62c24933d71b9c0ee35c8.jpg

 

Ispravan pritisak u gumama je izuzetno važan kod svakog automobila. Pritisak utiče na:

- potrošnju goriva
- kočenje
- ubrzano i nepravilno habanje guma
- ubrzavanje
- ponašanje u krivinama, naročito pri oštrijem skretanju i pri višim brzinama
- itd.


O tome smo detaljno pisali u tekstu: Zašto je toliko važan pritisak u gumama

 

Da li benzinske pumpe moraju da imaju manometre i kompresore za naduvavanje guma?
Ne moraju.

Međutim, ako ih imaju, onda manometri na njima moraju da budu baždareni – overeni od strane ovlašćene laboratorije.

 

Da li manometri kod vulkanizera moraju da se overavaju?
Ne, manometri kod vulkanizera ne moraju da se overavaju. To ne znači da vulkanizeri ne mogu samoinicijativno da pozovu ovlašćenu laboratoriju da im proveri tačnost manometra i da potvrdu da je manometar tačan, odnosno praktično da ga overe.

 

Manometri moraju da se overavaju jednom godišnje
Pravilnikom o vrstama merila koja podležu zakonskoj kontroli propisano je da vremenski interval periodičnog overavanja manometara za merenje pritiska u pneumaticima iznosi jednu godinu.

Inače, manometre proveravaju i overavaju (stavljaju žig) ovlašćena tela (laboratorije/firme, kao npr. Centar za motorna vozila AMSS) koja su dobila odobrenje od Direkcije za mere i dragocene metale.

Međutim, ta tela, tj. laboratorije ili firme idu da proveravaju manometre samo kad ih pozovu sa benzinske pumpe – ne mogu da idu da ih proveravaju samoinicijativno, bez poziva.

„Direkcija za mere i dragocene metale“ između ostalog vrši proveru da li su manometri na pumpama overeni.

 

Kako da znam da je manometar overen?
Overen manometar na sebi mora da ima žig, tj. nalepnicu kvadratnog oblika – ona je podeljena u četiri manja kvadrata, pri čemu svaki predstavlja po jedan kvartal u godini, a godina je napisana u sredini.

Kvartali su obeleženi rimskim brojevima, a nalepnica (tj. žig) je važeća do kvartala koji umesto rimskog broja ima kružić.

 

Kada overa (žig) prestaje da važi?
Žig (overa) prestaje da važi ako je:

- istekao rok na koji je manometar overen
- na manometru izvršena prepravka, odnosno popravka koja može uticati na njegove metrološke karakteristike
- manometar oštećen na takav način da je mogao da izgubi neko svojstvo bitno za overavanje
- žig uništen, uklonjen ili na bilo koji drugi način oštećen
- manometar promenom mesta ugradnje izgubio svoje metrološke karakteristike


Manometar čiji je žig, odnosno uverenje o overavanju, prestao da važi ne sme se upotrebljavati.

 

Ko vrši kontrolu da li su manometri na pumpama overeni (žigosani)?
Nadzor nad manometrima vrši „Direkcija za mere i dragocene metale“, u skladu sa odredbama Zakona o metrologiji, Zakona o inspekcijskom nadzoru i planovima nadzora, a u zavisnosti od procene rizika.

Pitali smo kakvi su bili rezultati kontrole u 2019. godini i dobili sledeći odgovor:

„U 2019. godini ovlašćena tela overila su 2.485 manometara, dok je zbog nedovoljnog nivoa tačnosti odbijeno, odnosno, žig nije dobilo 23 manometara. Od navedenog broja, 826 manometara overeno je na benzinskim pumpama, a odbijeno je overavanje 19 manometara.

Napominjemo i da je Direkcija za mere i dragocene metale u 2019. obavila meterološki nadzor nad ukupno 179 manometara u upotrebi, a da je kod 6 pronađena neusaglašenost.“

 

Kome vozači mogu da se obrate ukoliko posumnjaju da manometar nije ispravan, primete da nije overen (nema žig) ili je rok overe istekao?
Vozači koji posumnjaju u ispravnost manometra ili primete da manometar nije propisno žigosan mogu da se obrate Direkciji za mere i dragocene metale na mejl: office@dmdm.rs

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam fiat punto Evo 2011 god 1.3 multiJet gume su 185 65 R 15 na koliko bara trebaju biti napumpane posto nemam nalepnicu gde pise koliko fabricki trebaju biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Goran011

Za standardne uslove, za tu motorizaciju i dimenzije guma: 2.3 Bar napred, 2.1 Bar pozadi.

Sva korisnicka uputstva za Evo imas postavljena i na forumu, u odgovarajucoj sekciji:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38974-uputstvo-fiat-grande-punto-evo/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se dešava sa pritiskom u gumama zimi?

 

tesla zima.jpg

 

Niže temperature znače i niži pritisak u gumama, zato budite spremni na češće dopumpavanje guma tokom zimskih meseci.

 

U područjima sa više snega na putevima tokom zime postoji staro uvreženo mišljenje kako su nedovoljno napumpane gume bolje za vožnju po snegu jer gume tada imaju veću kontaktnu površinu sa podlogom. Iako to tehnički nije netačno (ponekad je, na primer, korisno za lakše izvlačenje iz peska), zapravo nikada nije bezbedno voziti sa niskim pritiskom u gumama, pa tako niti po snegu i niskim temperaturama. Vožnja sa nedovoljno napumpanim gumama tokom snežnih padavina povećava verovatnoću saobraćajne nezgode koja je povezana sa gumama, pokazala je studija američke Nacionalne uprave za bezbednost drumskog saobraćaja. Dakle, samo pravilno napumpane gume bolje ''voze'' kroz sneg, štede gorivo i ne manje važno - traju duže. Automobilske gume većine modela automobila obično pumpamo na pritisak od 2 do 2.4 bara, a preporučeni nivo za vaš automobil, koji je obično istaknut na nalepnici negde na automobilu (najčešće na limu unutrašnje strane, ili okvira vrata), valja primenjivati tokom cele godine jer ne postoje različiti brojevi za leto ili zimu.

 

Međutim, spoljna temperatura ipak utiče na pritisak u gumama, pa zato zimi kada stignu minusi treba češće da proveravate i po potrebi dopumpate gume nego u letnim mesecima, a sve kako biste održali idealan pritisak koji je jedan od bitnijih faktora za bezbednost vožnje. Leti te potrebe nema jer se topliji molekuli vazduha u gumi brže kreću i više se ''sudaraju'' jedan sa drugim, podižući pritisak u gumama na traženi nivo. Međutim, kada temperatura padne, molekuli vazduha usporavaju i ''lepe'' se međusobno što za rezultat ima pad pritiska vazduha i potencijalno nedovoljno naduvanu gumu. U praksi, mnogi proizvođači guma procenjuju da gume gube 0.06 bara na svakih 10 stepeni pada spoljne temperature.

 

Korisno: ako vaš automobil ima sistem za nadzor pritiska u gumama, svetleće upozorenje će se aktivirati sa padom pritiska od najmanje 25%. Ovaj sistem je posebno koristan za praćenje pritiska u gumama po hladnom vremenu. Ako nemate taj senzor, proverite gume nakon što je vaš automobil bio parkiran samo nekoliko sati (vožnja podiže temperaturu vazduha, a time i pritisak u gumama), kako biste dobili što tačniji podatak o gubitku pritiska u odnosu na propisani. Obavezno pritom proverite preporučeni pritisak za prednje i zadnje gume, jer se obično prednje zbog mase motora ispod poklopca pumpaju oko 0.2 bara više nego zadnje. Ako je rezultat ispod preporučenog pritiska za vaš automobil, upotrebite kompresor vazduha da ih napumpate dok ne dobijete željeno očitavanje.

 

Najbolje je proveravati gume jednom mesečno, jer se kod slabije napumpanih guma sa nižim bočnim profilom pad pritiska ne vidi uvek ''od oka'' kao kod onih sa višim profilom. Drugi znakovi da su vaše gume možda nedovoljno napumpane su: volan podrhtava, ako je u pitanju samo jedna guma ''vuče u stranu'', ili je zaustavni put kod kočenja duži.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

U praksi, mnogi proizvođači guma procenjuju da gume gube 0.06 bara na svakih 10 stepeni pada spoljne temperature.

Ovi ne da su promasili malo, nego citirano nema veze sa zivotom :) .

Iz mog iskustva, na svakih 7C varijacije spoljne temperature, pritisak u gumi se menja za oko 0.1 Bar. Najlakse se vidi na one nagle promene vremena, kada se na razliku od +/- 15C, pritisak u gumama poveca/smanji i po 0.2 Bar. Isto se moze naci i u gomili tehnicke specifikacije.

Sto bi znacilo da se na svakih 10 C, pritisak promeni za oko 0.14 Bar. Ili 2.35 puta vise nego sto je navedeno u tekstu iznad.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, mogu u automobilu da pratim pritisak i temperaturu guma u realnom vremenu i bas se to vidi, na svakih 7c bude promena oko 0.1b.

 

Takodje jos jedna stvar koju mnogi zaborave, jeste da put cesto bude drugacije temperature od ambijentalnog vazduha, tj moze biti i hladniji zimi ili jos topliji leti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno, obicno i bude tako.

Iz tog razloga se i na 3-4 C spoljne temperature pale lampice za upozorenje na led na putu.

Leti, preko dana, tek da ne pricamo koje su razlike u temperaturama asfalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voziti sa probušenom gumom nije pametno

 

tocak guma.jpg

 

Kada vam pukne guma najbolje je odmah stati na bezbednom mestu i zameniti je. Zašto? Ova vest je dokaz šta sve može da se dogodi ako nastavite sa vožnjom.

Vozača, 27-godišnjaka, iz nemačkog grada Delligsena sumnjiči se da je sa istrošenim naplatkom oštetio kolovoz na potezu od šest kilometara. Štaviše, učinio je to bez vozačke dozvole, jer mu je ona već bila oduzeta zbog vožnje pod uticajem droga. Sa zadnjim naplatkom Mercedes S-klase je oštetio podlogu puta. Naplatak se raspao, a na kraju je kočioni disk dodirivao površinu puta. Oštećenje na automobilu i površini puta je primetio stanovnik u ulici u Wallensenu. Svedok je pozvao policiju. Inspektori iz Hildesheima su otkrili trag od šest kilometara (nisu morali previše da se trude) koji je vodio do kuće vlasnika vozila i kome je uzet uzorak krvi. Optužen je za vožnju bez dozvole, a možda će morati da plati i štetu na putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...