Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

On 5/27/2020 at 10:23 PM, Ivan said:

Sa ovim se nikako ne bih slozio, a kod mene potvrdjeno iz prakse od 20 i kusur godina staza. Uvek sam se trudio da imam "krstene" gume, a ispustale su jedino ako je postojao neki problem. Od kada imam svoj auto, uz gomilu alata u gepeku uvek vucem i manometar. Ranije analogni, zadnjih godina digitalac (sa merenjem u stotu Bar). Cak ni sa All Season gumama koje su bile non-stop na autu nisam nesto ovako primetio.

 

Moje sve gume ispuštaju i zahtevaju korekciju. Baš mi je čudno ovo što čitam, a pogotovo za all-season koje ne skidaš sa auta po 2-3-4 godine, da drže toliko stabilan pritisak. 

 

Za zapisnik: na nove felne 19", sa kojima je stigao auto, je pred prošlo leto stavljena PS4S, nova naravno. Zimus su stajale odložene malo duže, zbog situacije sa virusom, i oko pola bara su izgubile za okvirno 5 meseci nevoženja.

 

S obzirom da mi je svaki set van sezone _uvek_ gubio pritisak, ja to naduvam malo jače pred odlaganje, da bi me za montiranje čekao odmah vozan automobil. I tu sledi manja korekcija, ali nije neophodna istog momenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi i kako ih zalepe na felni, ja sam 4 vulkanizera promenio dok nisam naisao na jednog koji redovno namontira gumu. Pre toga sam imao probleme sa odredjenim tockovima da moram da ih dopumpavam stalno, otkad je namontirano i otkad imam metalne ventile, imam zanemarljivo ispustanje, tj primetio sam kad vise vozim auto da je konstatniji pritisak, kada ga ne vozim tipa 10ak dana, onda primetim da obicno neka guma izgubi malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/28/2020 at 1:18 PM, nidza said:

Moje sve gume ispuštaju i zahtevaju korekciju. Baš mi je čudno ovo što čitam.

 

Takodje x2

 

Bukvalno jednom mesecno doduvavam...operem kola, produzim do NIS pumpe i odradim i gume. NIkada odstupanja nisu veca od 0.1-0.2, ali mora da se proverava. Iskreno ne verujem da ih ne proveravam po 5-6 meseci da odstupanje ne bi bilo vece od 0.1...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je moje iskustvo Nidzo, bukvalno mesecima ne moram da doduvavam gume. Sve do nekog veceg pada spoljne temperature, eventualno ako se opterecuje auto, poslednje bas retko. Ne bih naravno ni pominjao da je drugacije. Ovaj zadnji manometar bas lepo i lagano nalegne na ventil da ni tu ne izgubim maltene nista (s obzirom da prekontrolisem bar 3 puta mesecno).

A na toj jednoj turi CrossClimate koje sam imao pre neku godinu, naravno da sam morao da doduvavam pred zimu ili ispustam pred toplije vreme (ili na nagle promene uslova i temperature). Ali kada su temperature stabilne u duzem periodu, nikakvih problema. Opet, sa trenutnim P7 Cinturato ne pamtim da sam manje razmisljao o kontroli pritiska, drzi i ne mrda. Desavalo mi se naravno vise puta da guma ispusta "na kvarno". Ono sitno, da te nervira :) , da moras da kontrolises i doduvavas - ali je uglavnom uvek u pitanju bio neki problemcic koji se resavao u hodu (ventil, montaza, nagazen ostar predmet u gumi, i sl...).

Naravno da merim i poredim sa istim, licnim manometrom. U gepeku, pored svega ostalog, vucem i pumpu da mogu da korigujem kuci u dvoristu ili na putu (ne daj Boze). Kao i da ne zavisim od toga da li negde na benzinskoj kompresor radi ili ne.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne dovodim u pitanje ništa rečeno, samo ne delim to iskustvo. Meni je nov auto stigao iz fabrike, sa P-Zero gumama i ispuštale su isto kao i sve gume koje sam do sad vozio i kao i ovaj sad ovaj Mich.

 

Kad god se setim da proverim pritisak, nedostaje malo. Prosto sam navikao da ne može drugačije. Evo šta kaže internet:

https://www.utires.com/articles/car-tires-lose-air-time-find/

Quote

About 1-3 psi per month is normal for air loss, but you still should check inflation rates often, and re-inflate your tires.

 

1 psi = 0.07bar

3 psi = 0,21bar

 

Mislim da bi pednatnijom proverom i sam utvrdio da ipak gubi malo, prosto ne može drugačije. Izmeri sad i za mesec-dva dana, ujutru rano oba, pa da se ovde nađemo na istom mestu i da vidimo razultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pratim ja to mnogo duze ;) . Takodje, ne sporim nista napisano i naravno da postujem tudja iskustva i znanje, niti tvrdim da sam 100% u pravu. Isto kao sto i ja imam svoje iskustvo, sigurno ovde nismo na tom nivou konverzacije da baronisemo :) .

Za mene je -0.2 Bar (vrednost koja se iznad navodi kao gornja normalna granica) vec poprilicno veliko odstupanje koje itekako primetim i u voznji (na prosecnim 45-55 profilima), tako da mi u tim slucajevima nije ni potreban manometar da bih notifikovao razliku. I to primetim jedino ako spoljna temperatura naglo padne, a ne stignem da doduvam gume odmah. Isto tako, trudim se da uvek merim u istim uslovima, uvek je sa istim manometrom i tako 20 i kusur godina. Cisto kazem da poprilicno unazad imam uglavnom odlicna iskustva sa gumama generalno, a i da (opet iz moje prakse) nema potrebe da dopumpavam u duzem periodu. A vec i 0.5 bar razlike pocinje polako da mi cacka zivac :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne stigne tebi da se ispolji ovo svojstvo gume ako vodiš računa na način kako si opisao. Trebalo bi da ih pustiš i ne diraš do sličnih uslova kad si uradio prvo merenje i vrlo naučno izvesno bi izmerio koliko je vazduha napustilo topli dom.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce, ne sporim tvoju logiku. Samo kazem da (iako kontrolisem) nemam potrebu doduvavanja, niti je to nesto o cemu razmisljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim prvi problem je osloboditi se postojeceg vazduha u gumi, da bi uopste postigao 100% azot unutar gume, to se na trkackim tockovima resava sa 2 ventila po felni, jedan sluzi za duvanje, dok se kroz drugi luftira. Takodje sve te price kako se ovo ili ono dobija nije razlog zasto se koristi na trkama, na trkama se koristi samo zbog konstantnih karakteristika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je temperaturno stabilniji, ali mi nije bilo jasno koliko to može da se oseti na običnim kolima. Ovo za luftiranje nisam znao, ima logike. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu nazalost da nadjem snimak ja jubito, ali gledao sam neki razgovor sa inzenjerom iz F1 i usustini 3 razloga su za koriscenje, dostupnost, tako da nije skup i mogu da ga nabave bilo gde, drugi razlog je cistoca, ne mora da se filtrira kao vazduh od prasine (itd) i treca stvar je da nije podlozno vlagi kao obican vazduh. I rekao je da sve prednosti koriscenja dolaze upravo iz toga da nema zagadjenja kao kod vazduha, a ne iz cinjenice da ima kiseonika i ostalih gasova kao u slucaja vazduha. Postoji i tehnika vakumiranja guma nakon montaze pa da se onda pune azotom, to moze preko 1 ventila, ali je problem sto zna guma da se odlepi od felne.

 

Usustini cak i da uradis sve to u praksi, to bi podrazumevalo da svaku korekciju pritiska opet korigujes sa azotom.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otkrivam rupu na saksiji :) , cisto drugarski podsetnik - ne zaboravite da doduvate gume na ovu naglu promenu spoljne temperature. Varira od -0.15 do -0.2 Bar, za ovo sto sam kontrolisao od privatnog do sluzbenih auta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je priča sa azotom. Dali varira manje nego kad je guma naduvana vazduhom. Smeta li nešto kad je azot u pitanju posle dopunjavati vazduhom gumu 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/28/2020 at 11:16 PM, YUgisa said:

Mislim prvi problem je osloboditi se postojeceg vazduha u gumi, da bi uopste postigao 100% azot unutar gume, to se na trkackim tockovima resava sa 2 ventila po felni, jedan sluzi za duvanje, dok se kroz drugi luftira. Takodje sve te price kako se ovo ili ono dobija nije razlog zasto se koristi na trkama, na trkama se koristi samo zbog konstantnih karakteristika.

 

On 5/29/2020 at 9:00 AM, YUgisa said:

Ne mogu nazalost da nadjem snimak ja jubito, ali gledao sam neki razgovor sa inzenjerom iz F1 i usustini 3 razloga su za koriscenje, dostupnost, tako da nije skup i mogu da ga nabave bilo gde, drugi razlog je cistoca, ne mora da se filtrira kao vazduh od prasine (itd) i treca stvar je da nije podlozno vlagi kao obican vazduh. I rekao je da sve prednosti koriscenja dolaze upravo iz toga da nema zagadjenja kao kod vazduha, a ne iz cinjenice da ima kiseonika i ostalih gasova kao u slucaja vazduha. Postoji i tehnika vakumiranja guma nakon montaze pa da se onda pune azotom, to moze preko 1 ventila, ali je problem sto zna guma da se odlepi od felne.

 

Usustini cak i da uradis sve to u praksi, to bi podrazumevalo da svaku korekciju pritiska opet korigujes sa azotom.

 

10 hours ago, dach@ said:

Koja je priča sa azotom. Dali varira manje nego kad je guma naduvana vazduhom. Smeta li nešto kad je azot u pitanju posle dopunjavati vazduhom gumu 

 

Ta je prica :D U idealnim uslovima ima uticaja, u komercijalnim uslovima koji vladaju za siroke narodne mase tako nesto je suplja prica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/2/2020 at 10:12 PM, Flex said:

Ne mozes da punis vazduhom. Tj mozes ali onda si dzabe ubacivao azot.

Gde da nađe azot posle radnog vremena ili u manjim sredinama. Veoma nezgodno. 

Spoljni vazduh ima veliki procenat azota..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre dve nedelje kupio sve četiri nove zimske gume "Viking" dimenzija 155/80 R13 79T. Isprva sam bio ubeđen da ću kupiti samo dve nove, jer sam dobio četiri zimske na felnama kada sam kupio Pandu, pa ona ideja da ću napred staviti dve nove, a dve novije stare pozadi. Međutim, vulkanizer me je ubedio dokazima da su iako dobre po sredini na "gazu" (oko 6 mm), potpuno otišle sa strane. (Što stvarno jeste bio slučaj, koji me je malo i zabrinuo kada sam se informisao o razlozima zašto gume odu samo sa strane... no to je druga tema.)

 

Posle ove uvodne priče :) ono što me zanima za diskusiju je vaše mišljenje koliko je bitno pridržavati se FIAT uputstva da se u prednjim pneumaticima održava pritisak od 2,1 bar, a u zadnjim 1.8 bara? To mi je prilično nebulozno, ja sam na benzinskoj letnje napumpao na 2,1 bar svee četiri i prednje su izgledale ispušteno, posle sam ih nabio na 2,4 bar, jer sam negde pročitao da treba dodati 0,3 bar kada su tople gume posle vožnje, što je bio tada slučaj. Koliko održavanje preporučenog pritiska utiče na vek trajanja gume? I da još nečega se setih, video sam na YouTube -u svojevremeno da neko u Kanadi izduvava gume da prilično legnu kada je kolovoz sa onim finim ledom nakon ledene kiše. Povećava se dodirna površina, trenje i automobil ide stabilnije. Koliko je to tačno, a koliko YouTube lovačka priča.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nature

 

Napumpaj kako knjižica kaže što se pritiska u gumama tiče. Gume se ne pumpaju ''na oko''. :D 

Razlika između hladnih i toplih postoji, to je sve ok...i ako npr. voziš autoputem, staneš na pumpu i vidiš 2.4 - to je ok jer kad se ohlade biće 2.1 ili 2.2, kao što si i rekao.

 

Nema potrebe za tim egzibicijama zimi, nećeš nikada voziti po dubokom snegu. Po ledu se izbegava vožnja jer nema guma u prodaji kod nas (sa ''spajkovima'') koje jedine mogu po ledu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...