Nikolicabg 1 Posted July 19, 2018 Izvinjava se, U pitanju je Stilo 1.9 jtd sa 5 vrata. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted July 22, 2018 Imas ovde korisnicko uputstvo, gde su i podaci o preporucenim pritiscima. Jedino sto ta 225/45 guma nije fabricki predvidjena za Stilo (mada se naravno vozi bez problema, ima je masa ljudi): https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/other/Stilo/100009215.pdf Za fabricku 215/45/17 je preporucen pritisak 2.3 Bar. Otprilike toliko mozes da drzis i 225/45/17, na Bravu ih teram na takodje fabrickih 2.3 Bar. Ako se planira voznja na otvorenom ide +0.1 Bar. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikolicabg 1 Posted July 22, 2018 Hvala puno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted October 27, 2018 Jedna indikativna stvar... Naime, u Srba je izgleda pod obavezno da se sve gume duvaju na 2.0, jer kako drugačije objasniti da svaki put zateknem aparat na pumpama sa tom zadatom vrednošću Sent from my SM-G950F using Tapatalk 2 Zvezdo and Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted October 27, 2018 Manje 1.8 a vece na 2.0 Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 317 Posted October 29, 2018 (edited) I kako da objasnim vulkanizeru da mi pumpa na 2.6 jer toliko stoji na nalepnici na kolima, ali on je pametniji i kaze posto je dizel i tezak je napred treba ipak malo jaci pritisak, pa nagruva na celih 2.2! Vise i ne pricam nego posle zamene guma pravac na pumpu na doradu Ispravljam jer sam se zbunio malo sam sa sobom. Kad sam napisao 2.6 delovalo mi mnogo, ali sam proverio sada i stvarno jeste 2.6 za prednje i 2.4 za zadnje kad je neopterecen, a opterecen ide na 2,8 i 3,2! Sta mislite, jel ovo ipak mnogo ili da se drzim fabricke preporuke? Edited October 29, 2018 by milan-jtd Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted October 29, 2018 Mnogo je, probaj do 2.5 i vidi na gumi pise max pritisak nemoj preko toga Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted October 29, 2018 Koji je profil gume u pitanju? Recimo na ovim nasim dizelima je i za nesto nize profile (recimo u 17'', 215/45, 225/45, 205/50 i sl.) obicno oko 2.3 Bar. Licno se uvek drzim preporuke proizvodjaca, za svih ovih 20+ godina staza, nikada ni jedan problem. A za te "dorade" pritiska, standardni deo opreme su mi digitalni manometar i pumpa. Pisali smo vec, pa i na ovim varijacijama temperature kao sada, pritisak zna da ode +/- 0.2 Bar. A malo ljudi uopste vodi racuna o tome. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted October 29, 2018 Jedan nas iskusni poznavalac automobilizma kaze da se u toku voznje i zagrijavanja gume u voznji pritisak podize i do 0.3 a u extremima i do 0.5. Zbog ovoga ne treba pretjerivati sa 2.6 i 3.2 kojima se odje gadjamo :-)Sent from my SM-N960F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 317 Posted October 29, 2018 Malo vise detalja, Meriva A je u pitanju, 1.7 DTH motor, poslednji u tabeli a profil je 185 60 R15 Deluje i meni prevelik pritisak, ali do sada sam se drzao fabricke preporuke, i kada se gleda auto dok stoji, sa tim pritiskom guma je uz asfalt malo sabijena, na oko ne deluje pretvrdo, znate na sta mislim. U voznji ne deluje pretvrdo. Ne gadjamo se ni sa cim odokativnim, nego sa fabrickom preporukom. Prazan auto je tezak preko 1400 kg. Naravno da zadnje nikad nisam toliko pumpao, drzim ih na 2.4 Ja ne mislim da je preterivanje ako radim kako je fabrika rekla Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6885 Posted October 29, 2018 Bitno je meriti kad su gume hladne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted October 29, 2018 Iz mog iskustva do sada pravilno napumpana guma izgleda kao da je izguvana malo :-)Sent from my SM-N960F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted October 29, 2018 Zavisi dosta i od modela gume... Klasican primer je Dunlop Sport BluResponse, npr. 9 minutes ago, bojankov said: Jedan nas iskusni poznavalac automobilizma kaze da se u toku voznje i zagrijavanja gume u voznji pritisak podize i do 0.3 Apsolutno tacno, davno sam to cisto iz radoznalosti merio na pauzi, posle normalne voznje na AP. Dobijao sam recimo po +0.2 Bar u odnosu na startnu vrednost pritiska. Zato i u uputstvima stoji da se pritisak meri sa hladnim pneumaticima, i da se obicno doda upravo tih 0.3 Bar ako se guma doduvava kada je topla/u putu. Na zimske cesto dodaju +0.2 Bar, za optereceno vozilo takodje definisanu vrednost (zavisno od proizvodjaca)... Uvek naglasim da treba povesti racuna i na pomenute nagle promene spoljne temperature. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 317 Posted October 29, 2018 E vidis Ivane, sa Dunlop si potpuno u pravu, na punticu sam ih vozio i uvek sam ih pumpao za nijansu vise od propisanog, nekako mi se cinile mnogo izduvane. Inace uvek merim kada su gume hladne, imam pumpu pored parkinga pa iskoristim priliku sa vremena na vreme. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted October 29, 2018 Ja moje - Ivanove Dunlop drzim na 2.4b i opet je vizuelno meka , ma i pod prstom Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока 1 Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted October 29, 2018 Pa to je ona stara PV=nRT pa imamo da jeP=nRT/V i u svakom momentu mozemo videti koliko ce pritisak varirati u odnosu na T. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 257 Posted October 30, 2018 Ah ta termodinamika Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dukadin 11 Posted October 30, 2018 Pumpajte azotom Quote Share this post Link to post Share on other sites
kakoonobese 43 Posted November 2, 2018 (edited) Sastav vazduha je od 75,5% do 78 % azot pa mislim da pumpanje čistim azotom ne menja situaciju u značajnijoj meri. Edited November 2, 2018 by Ivan Ne citiraj prethodni post ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 257 Posted November 2, 2018 (edited) Edited November 2, 2018 by Nikola 1.6 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zeljko1804 9 Posted August 2, 2019 (edited) Pozdrav ljudi, mozete li mi reci svoje iskustvo i znanje koji je to zapravo ispravan pritisak u gumama za Grande Punta 1.4 TJet - 205/45/17 su dimenzije guma na njemu. Nalazio sam razlicite podatke pa me zanima kako vi odrzavate svog ljubimca, na kom pritisku ga vozite Edited August 2, 2019 by Ivan Spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14517 Posted August 2, 2019 2.2 napred, 2.1 nazad po knjižici Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17454 Posted August 2, 2019 @Zeljko1804 Pitanje je spojeno sa postojecom temom , mozes da pogledas i dosadasnja iskustva pomocu Search foruma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted October 7, 2019 (edited) Juče sam ukapirao zašto su mi fabrički gume bile na 2,8 napumpane, zato što su XL gume stavljene... dal je greška trebalo da bude za neki teretni il šta ko zna... Da li sa ovim imam neki nedostak u smislu neudobnija guma ili ne? Na koliko da držim napumpanu, kao da nije XL na 2,3? Edited October 7, 2019 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
McSteel 550 Posted October 7, 2019 (edited) 2,8 Bar je po evropskoj regulativi maksimalni (nad)pritisak u gumama za XL gume, dok je 2,5 maksimum za non-XL. Fazon je u tome što je za veće opterećenje potrebno jače naduvati gume da ne bi imale preširok bok i da bi gazeći sloj bio ravan a ne konkavan. Kod tebe, ako ne opterećuješ auto redovno na 1800+ kg, verovatno bi bilo bolje da ne prelaziš 2,4 a najbolje tačno po specifikaciji auta. Meni recimo piše da je prihvatljivi raspon od 2,4 napred / 2,2 nazad ("prazan") do 2,8/2,8 (sa 500 kg tereta u autu). Takođe obrati pažnju da li su gume tople ili hladne, jer i to utiče na pritisak. Uglavnom se podrazumeva da je naznačeni (nad)pritisak potrebno izmeriti na ~20°C, računaš na oko 0,1 Bar razlike na svakih 5°C (pritisak će opadati u hladnim gumama a rasti u toplim). Edited October 7, 2019 by neshaoct formatiranje 2 Kosta Smosta and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites