Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Imas ovde korisnicko uputstvo, gde su i podaci o preporucenim pritiscima. Jedino sto ta 225/45 guma nije fabricki predvidjena za Stilo (mada se naravno vozi bez problema, ima je masa ljudi): 

https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/other/Stilo/100009215.pdf

 

Za fabricku 215/45/17 je preporucen pritisak 2.3 Bar. Otprilike toliko mozes da drzis i 225/45/17, na Bravu ih teram na takodje fabrickih 2.3 Bar.

Ako se planira voznja na otvorenom ide +0.1 Bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna indikativna stvar... Naime, u Srba je izgleda pod obavezno da se sve gume duvaju na 2.0, jer kako drugačije objasniti da svaki put zateknem aparat na pumpama sa tom zadatom vrednošću

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kako da objasnim vulkanizeru da mi pumpa na 2.6 jer toliko stoji na nalepnici na kolima, ali on je pametniji i kaze posto je dizel i tezak je napred treba ipak malo jaci pritisak, pa nagruva na celih 2.2!

Vise i ne pricam nego posle zamene guma pravac na pumpu na doradu

 

Ispravljam jer sam se zbunio malo sam sa sobom. Kad sam napisao 2.6 delovalo mi mnogo, ali sam proverio sada i stvarno jeste 2.6 za prednje i 2.4 za zadnje kad je neopterecen, a opterecen ide na 2,8 i 3,2!

Sta mislite, jel ovo ipak mnogo ili da se drzim fabricke preporuke?

Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo je, probaj do 2.5 i vidi na gumi pise max pritisak nemoj preko toga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je profil gume u pitanju? Recimo na ovim nasim dizelima je i za nesto nize profile (recimo u 17'', 215/45, 225/45, 205/50 i sl.) obicno oko 2.3 Bar. Licno se uvek drzim preporuke proizvodjaca, za svih ovih 20+ godina staza, nikada ni jedan problem. A za te "dorade" pritiska, standardni deo opreme su mi digitalni manometar i pumpa. Pisali smo vec, pa i na ovim varijacijama temperature kao sada, pritisak zna da ode +/- 0.2 Bar. A malo ljudi uopste vodi racuna o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan nas iskusni poznavalac automobilizma kaze da se u toku voznje i zagrijavanja gume u voznji pritisak podize i do 0.3 a u extremima i do 0.5. Zbog ovoga ne treba pretjerivati sa 2.6 i 3.2 kojima se odje gadjamo :-)

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo vise detalja, Meriva A je u pitanju, 1.7 DTH motor, poslednji u tabeli a profil je 185 60 R15

 

Vauxhall-Meriva-Tyre-Pressure-Placard.thumb.jpg.5e8d509d2b15df59d24482fcd616c187.jpg

 

Deluje i meni prevelik pritisak, ali do sada sam se drzao fabricke preporuke, i kada se gleda auto dok stoji, sa tim pritiskom guma je uz asfalt malo sabijena, na oko ne deluje pretvrdo, znate na sta mislim. U voznji ne deluje pretvrdo.

Ne gadjamo se ni sa cim odokativnim, nego sa fabrickom preporukom. Prazan auto je tezak preko 1400 kg. Naravno da zadnje nikad nisam toliko pumpao, drzim ih na 2.4

 

Ja ne mislim da je preterivanje ako radim kako je fabrika rekla

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog iskustva do sada pravilno napumpana guma izgleda kao da je izguvana malo :-)

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi dosta i od modela gume... Klasican primer je Dunlop Sport BluResponse, npr.

9 minutes ago, bojankov said:

Jedan nas iskusni poznavalac automobilizma kaze da se u toku voznje i zagrijavanja gume u voznji pritisak podize i do 0.3

Apsolutno tacno, davno sam to cisto iz radoznalosti merio na pauzi, posle normalne voznje na AP. Dobijao sam recimo po +0.2 Bar u odnosu na startnu vrednost pritiska.

Zato i u uputstvima stoji da se pritisak meri sa hladnim pneumaticima, i da se obicno doda upravo tih 0.3 Bar ako se guma doduvava kada je topla/u putu. Na zimske cesto dodaju +0.2 Bar, za optereceno vozilo takodje definisanu vrednost (zavisno od proizvodjaca)... Uvek naglasim da treba povesti racuna i na pomenute nagle promene spoljne temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vidis Ivane, sa Dunlop si potpuno u pravu, na punticu sam ih vozio i uvek sam ih pumpao za nijansu vise od propisanog, nekako mi se cinile mnogo izduvane. Inace uvek merim kada su gume hladne, imam pumpu pored parkinga pa iskoristim priliku sa vremena na vreme.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moje - Ivanove Dunlop drzim na 2.4b i opet je vizuelno meka , ma i pod prstom :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je ona stara

PV=nRT pa imamo da je
P=nRT/V i u svakom momentu mozemo videti koliko ce pritisak varirati u odnosu na T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sastav vazduha je od 75,5% do 78 % azot pa mislim da pumpanje čistim azotom ne menja situaciju u značajnijoj meri.

 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, mozete li mi reci svoje iskustvo i znanje koji je to zapravo ispravan pritisak u gumama za Grande Punta 1.4 TJet - 205/45/17 su dimenzije guma na njemu. Nalazio sam razlicite podatke pa me zanima kako vi odrzavate svog ljubimca, na kom pritisku ga vozite :D 

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zeljko1804

Pitanje je spojeno sa postojecom temom ;) , mozes da pogledas i dosadasnja iskustva pomocu Search foruma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče sam ukapirao zašto su mi fabrički gume bile na 2,8 napumpane, zato što su XL gume stavljene... dal je greška trebalo da bude za neki teretni il šta ko zna... Da li sa ovim imam neki nedostak u smislu neudobnija guma ili ne? Na koliko da držim napumpanu, kao da nije XL na 2,3?

 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,8 Bar je po evropskoj regulativi maksimalni (nad)pritisak u gumama za XL gume, dok je 2,5 maksimum za non-XL. Fazon je u tome što je za veće opterećenje potrebno jače naduvati gume da ne bi imale preširok bok i da bi gazeći sloj bio ravan a ne konkavan.

 

Kod tebe, ako ne opterećuješ auto redovno na 1800+ kg, verovatno bi bilo bolje da ne prelaziš 2,4 a najbolje tačno po specifikaciji auta.

Meni recimo piše da je prihvatljivi raspon od 2,4 napred / 2,2 nazad ("prazan") do 2,8/2,8 (sa 500 kg tereta u autu). Takođe obrati pažnju da li su gume tople ili hladne, jer i to utiče na pritisak. Uglavnom se podrazumeva da je naznačeni (nad)pritisak potrebno izmeriti na ~20°C, računaš na oko 0,1 Bar razlike na svakih 5°C (pritisak će opadati u hladnim gumama a rasti u toplim).

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...