YUgisa 2512 Posted July 27, 2016 1 hour ago, lapobb said: na "tvrdje" napumpani pneumatici , brze strada trap...jedna od mana. Ne mora da znaci i na mekse naduvani pneumatici mogu da izazivaju brze stradanje jer se guma lakse sabije i direktnije prenosi opterecenje na felnu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
lapobb 1 Posted July 27, 2016 da ne filozofiramo. pre cesh s..ebati trap ( automobila ) sa preterano tvrdo napumpanim pneumaticima. PS ubrzanje je bolje..jedan od pluseva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2512 Posted July 27, 2016 Da nisam naleteo na par ljudi koji su se bojali da ne preduvaju gume jer ce im auto biti previse neudoban pa su na moje insistiranje za probu naduvali i iznenadili se vecom udobnoscu sto mozemo slobodno izjednaciti sa manjim opterecenjem na trap, mislim da nije nikakvo filozofiranje nego razumna mogucnost. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted July 28, 2016 8 hours ago, lapobb said: 3 jel mislis da su ovakva pitanja kao pitanja na kvizu pa lupis i ako prodje prodje? Neko moze da nastrada zbog tvog lupetanja Na svakom copavcu pise koliki mora da bude pritisak, i na vecini pise 60psi ili ti 4bara Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2512 Posted July 28, 2016 Pise maksimum dozvoljeni pritisak ili preporucen pritisak? Jer na normalnim gumama pise maksimalan pritisak, naravno niko ne duva ni blizu toga... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17434 Posted July 28, 2016 11 hours ago, YUgisa said: Pise maksimum dozvoljeni pritisak ili preporucen pritisak? Inflate to ... (znaci preporucen pritisak). I upravo se najcesce vrte ove vrednosti koje Zhorz pominje, na prethodnoj strani napisah da je na mom Michelin copavcu preporuceno 4.2 Bar, identicna vrednost stoji i u fabrickoj knjizici. Neko na prethodnoj strani napisa da je to recimo za Punta manje. A oznaka Max stoji za brzinu (koju po fabrickoj preporuci ne treba prelaziti, ukoliko je copavac montiran), obicno stave 80 km/h. Mada, zvizde ljudi i sa njim . Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2512 Posted July 28, 2016 Ok, davno sam imao copavac u ruci a ni onda nisam obracao paznju na natpise... Znam da se duva vise nego klasicna guma, ali nisam obracao paznju da li pise preporucen pritisak na samoj gumi ili je mozda na felni uz ogranicenje brzine... Ima onih dragstera kod nas koji voze copavce na ne pogonskoj osovini Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted August 23, 2016 (edited) On 7/27/2016 at 11:28 PM, YUgisa said: Da nisam naleteo na par ljudi koji su se bojali da ne preduvaju gume jer ce im auto biti previse neudoban pa su na moje insistiranje za probu naduvali i iznenadili se vecom udobnoscu sto mozemo slobodno izjednaciti sa manjim opterecenjem na trap, mislim da nije nikakvo filozofiranje nego razumna mogucnost. Bravo YUgisa, da nisi ovo napisao mislio bih da sam lud. Upravo to ja primecujem na mojim 225/40 r18 . Na 2.6-7 osetim da se lepse i mekse ponasa od 2 do 2.2-3. Neverovatno, nisam smeo nikom ni da govorim da me ne bi sprdali Edited August 23, 2016 by CrackFox Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2512 Posted August 23, 2016 Jbg, kad tad i ja ubodem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Raketa 2 Posted September 14, 2017 Na koliko treba pumpati gume na fiat 500(fica) 195/45 r16 ? Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 726 Posted September 14, 2017 Napred 2.4, nazad 2.3. Na drugom mestu pise 2.2 i 2.0, ko ce ga znati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted September 14, 2017 On 8/23/2016 at 9:35 AM, CrackFox said: Bravo YUgisa, da nisi ovo napisao mislio bih da sam lud. Upravo to ja primecujem na mojim 225/40 r18 . Na 2.6-7 osetim da se lepse i mekse ponasa od 2 do 2.2-3. Neverovatno, nisam smeo nikom ni da govorim da me ne bi sprdali Moze samo da se sprda onaj ko ne kapira da je to tako projektovano da bude. Meni su 19" sve 4 na 2.8 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 29, 2018 Ako želite da se vozite bezbedno i ekonomski prihvatljivo, pravilno naduvani pneumatici su jedan od osnovnih preduslova. Prema statističkim podacima, većina vozača zaboravlja na kontrolu protiska u pneumaticima. Nissan ima rešenje. Za većinu vozača, kontrola pritiska u pneumaticima je prilično dosadna. Najpre je potrebno proveriti koji je preporučeni pritisa, zatim proveriti aktuelni i uskladiti pritiske u pneumaticima sa preporučenim. Ovu operaciju otežava i neodgovarajuća oprema i različiti sistemi za vazduh na benzinskim pumpama. Zato je Nissan razvio novi sistem Easy Fill Tire Alert, koji vozačima pomaže da na najlakši način stignu do ciljanog pritiska u pneumatima. Automobil koristi već postojeće senzore pritiska u pneumaticima, tako da nema dodatnih delova, već samo unapređenje softwarea. Ako postoji informacija o odstupanju od optimalnog pritiska u pneumaticima, za aktivaciju sistema Easy Fille Tire Alert potrebno je samo da se zaustavite pored kompresora, izabrati položaj menjača u položaj P, povući ručnu kočnicu i započeti proces duvanja. U trenutku kada počne duvanje pneumatika, automobil će zablinkati migavcima, a kada postigne željeni pritisak, na kraju će zatrubiti. Ovaj sistem ima dvanaest modela marke Nissan, ali najveći deo je dostupan na američkom tržištu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted May 29, 2018 Kako se ovi iz Citrona nisu setili pre njih...?!Zanimljivo.sa TT Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17434 Posted May 29, 2018 Interesantno deluje, ali iako sam pobornik novih tehnologija, neverovatno da proces zaglupljivanja ljudi stize u sve pore zivota... Opet, bolje ista nego nista, posto dosta ljudi i ne vodi racuna o pritisku u pneumaticima... Ali zasto bi svoje mozgove zamarali sa time koji je preporucen pritisak, da li je slucajno preporuka doduvati gume bar za 0.1 Bar prilikom brze voznje na otvorenom, da ih je potrebno naduvati i vise prilikom veceg opterecenja vozila, da pritisak zna da varira i po 0.3 Bar na vecim promenama spoljne temperature, da skoci po 0.1 Bar vec posle par desetina km voznje na autoputu, itd. itd... Cudi me jedino da informacija ne izlazi jos i na nekoj ekrancini ili mobilnom uredjaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 287 Posted May 29, 2018 To što ga mrsomude razni stručnjaci ok je al kad su uslovi idealni ,ravan dobar put malo hrapav nije gladak da kliza..A šta da mi ovde radimo sa neravnim putevima i rupčagama?Asfaltom koji nije obnavljan 40 god? Koje naduvavanje na 3 bara..Valjda treba i guma da malo apsorbuje a ne samo da se ponaša kao kamen..Onda bi po tome stavljali one punjene gume kao kod bagera.. Nisu svi uslovi isti..Ima sad po yt raznih što dele savete kako pravilno ovo kako ono.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted May 29, 2018 Kod bagera nisu punjenje gume Misliš na viljuškar Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 287 Posted May 29, 2018 Jesu kod nekih straijih modela tj utovarivač ..Imao sam te gume matori kupio na otpadu zbog felni a teške su ko zemlja.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted May 29, 2018 Ja uporno tražim neku bitnu razliku između ovog kad auto svirne i onog kad kompresor na pumpi zapišti kad dostigne zadati pritisak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted May 29, 2018 Razumem te potpuno.Sve je teže pratiti novotarije. sa TT Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17434 Posted May 29, 2018 @totti Kompresor pisne na koliko ga nastelujes i koliko tebi treba (ako je uopste tacan na pumpi ). A ovo signalizira ono sto je postavljeno u idealnim uslovima, sto uopste ne znaci da ti to treba. Ali opet bolje ista nego nista, a verujem da opet kroz software potencijalno moze da se izabere da blinkne na neke specificne slucajeve (potrebne pritiske). Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted May 29, 2018 Ovo je što bi Nišlije rekle čist pederaj... 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikolicabg 1 Posted July 19, 2018 (edited) Postovanje svima, Da li mozete da mi kazete na koliko se pumpaju gume 225/45/17. Unapred hvala Edited July 19, 2018 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14489 Posted July 19, 2018 Zavisi i od vozila,namene i težine Za koje vozilo ti treba? 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 19, 2018 @Nikolicabg Kao što reče @neshtry, treba da znamo na kom autu su te gume? Takođe, cifru koju ćeš dobiti (kad saznamo koji je auto u pitanju), povećaj za 0.3 ako ćeš proveravati pritisak kada su gume već zagrejane... Imaš ovde vlasničkih uputstava za dosta modela, a u njima postoje i preporučeni pritisci u gumama zavisno od dimenzije: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/102-uputstva-za-fiatlanciaalfa-romeo-modele/ Quote Share this post Link to post Share on other sites