fandjo 1 Posted June 28, 2010 Gledam u manualu da kablovi na svecice idu po redosledu 4-1-3-2 medjutim meni na bobini pise 1-4-2-3 i bobina je Beru.Drugo posto bobina ima dva sekundarna namotaja i za krajeve namotaja su vezane svecice, znaci li to da svecice 1 i 4 pale istovremeno bez obzira sto je u cilindru 1 faza paljenja smese a u cilindru 4 pocetak faze usisavanja smese pa moze da baci varnicu.Jer inace kako bi se zatvorilo strujno kolo u sekundarnom namotaju ,i sta bi se desilo kad jedna svecica ili kabal nebi bili ispravni da libi druga mogla da baca varnicu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted June 28, 2010 To su takozvane dvovarnicne bobine i rade bas kako si rekao. Bacanje varnice na zajednickim sekundarima je istovremeno i rad bobine nema veze sa neispravnoscu kabla ili svecice na jednom od cilindara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Niksha 1 Posted June 28, 2010 Kad jedan kabl ili svecica ne bi bili ispravni ne bi, logicno, bacao varnicu na taj klip. Na tom autu kompjuter popunjava tu prazninu i trudi se da odrzi ler gas na 850rpm pa se manje vidi razlika u radu na leru nego na autima koji nemaju elektroniku.A bobina okida na principu 2+2, 1 i 4, 2 i 3, tako da mozes da omasis pozicije kablova, zamenis 4 sa 1. i 3 sa 2, nista se nece desiti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted June 29, 2010 Na to sam i mislio da ako zamenis mesta 1i4 da bi radio normalno, dal je prvo 1 ili 4 nema veze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kajla 0 Posted October 23, 2011 (edited) Nema negativnih pojava sto se tice snage i rada motoraCuje se caktanje bobine u toku rada motora da li je to uobicajena pojava? Edited October 23, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
dexxybor 0 Posted April 12, 2016 Pozdrav, Ponovo imam problem sa bobinom pa bih trebao da kupim novu, medjutim, nedoumica je koju uzeti posto postoje bobine sa dve vrste otpornosti, sto bi se laicki reklo, "jace" i "slabije". Da li neko zna zasto je to tako i da li bih jacom bobinom dobio bolju varnicu i sl. U pitanju je Fiat Brava 1.6 16v `97. 103 KS. Evo nekih podataka na koje sam naisao. Quote Share this post Link to post Share on other sites