Jump to content
FAS Goran
Petza

Koje sredstvo za ispiranje motora?

Recommended Posts

Malo sam trazio na forumu i nisam nista nasao a hitno mi je! Posto sam kupio auto pre neki dan i ocu da odradim servis hteo bi da isperem staro ulje ,zanima me koji preparat da sipam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo necega iz Selenijinog/tutelinog programa :yes

980.jpg

Koristi se za ispiranje unutrasnjeg sistema podmazivanja benzinskih i dizel motora,pred zamenu ulja.

a evo i celog asortimana Tutele za cetvorotockase

http://www.anchialos-ae.gr/web_en/tutela.htm

Verujem da su i Wurth,Wynss i ostali takodje delotvorni u te svrhe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me jos ovo da ne otvaram novu temu bez veze ,koje ulje sipati u menjac i da li se ono uopste menja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petza, jesi nov na Forumu, ali :whistle: ...dosta stvari smo pisali i pre nego što si se registrovao ovde, pa bi bilo dobro da uvek prvo pogledaš da li se o tome što te interesuje već negde pisalo i to pronađeš koristeći opciju za pretragu Foruma:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40109

Ili, bar ručno da pogledaš sve izdvojene teme (one su uvek na vrhu) na svakom podForumu, jer bi tako video temu:

Ulje i ostale tečnosti - fabričke specifikacije

A, u njoj piše:

Fiat Grande Punto

Allestimento : 1.3 M-Jet 75CV

Motore : 199A2000

Cambio e differenziale : Tutela Car Technyx - 1.8 L

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bilo koje za 200-300din ne isplati se birati i traziti, koje nadjes sipaj...danas sam sipao neko za 215din motor radio 20min...uzeo u topstopu carplan...sipao sam 3litre selenie 20k u sportinga 1.2 16v 80Hp ili 59Kw, oseti se smanjila se potrosnja goriva i to dosta...a ulje kad se cekira cisto kao suza, ranije kad sam menjao ulje uvek je vec dobilo crnu boju...filter za sportinga sam nasao neki champion...

zamena ulja 3l 20k selenia 1995din

filter champion 330din

carplan sredstvo za ispirnje 215din

ukupno 2540din u topstopu su odradili u cenu proizvoda...nista nisu naplatili ruke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se koriste ovi preparati.....??? koja je procedura cuo sam da je dovoljno sipati u motor kad se ulje ispusti a cuo sam i to da valja dati malo gasa u leru.

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima li ko kakvo iskustvo sa tim stvarima?

verovatno ima pa bih molio da me posavetuje malo.raditi ili ne raditi to?moj auto je Fiat Tipo 1.4ie 92god.benz/plin(mnogo vise plin).ja ga imam 2god(uvoz iz svice) i trenutno je u njemu Selenia Gold 10/40.(mislim da je malo retko za mene ali majstor tako rekao).i procitao sam vise tema o ulju za fiata,posetio vise sajtova ali ... nekako sam navikao da ovde dobijam odgovore. :thumbsup:koje ulje bi bilo pravi izbor?

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

solidan je, ne trosi ulje (mora malo, fiat je to) i ne duva na iber.nasao sam temu u delu uradi sam, pa sam se malo pokolebao u vezi ispiranja. ionako menjam ulje na 5000 km, bez obzira na njegov kvalitet, tako da cu to smatrati kao ispiranje motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ispiranje motora,posebno takvog je mac sa dve ostrice.

Slobodno mozes sipati i 15w40,nece mu biti nista lose,samo redovno menjaj,i miran si,po meni mozda i bolje 15w40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koje oznake Bane? ono sto je za gas? jedino sam nalazio njega da je 15/40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo zamenio ulje  i filter ,  kao što sam rekao Motul Eco clean 0w30

Prvo je išlo ispuštanje starog i zamena uljnog filtera a onda je sipano 5 litara Selenia Urania u gradaciji 0w20 + engine cleaner iliti čistač motora sve sa novim filterom ulja . 

20 minuta rada u leru i onda sledi bacanje van Uranie i filtera, zatim opet nov filter i 5 Litara Motula u mašinu . 

 

Na prvoj slici vide se dve lokve ulja koje sam namerno sipao usporedbe radi- gornja je Selenia 0w30 nakon 10000 km a druga Urania 0w20 sa čistačem ,,, oba ulja na radnoj temperaturi i oba ista količina ( pola časice za rakijicu : )   ) 

 

Takođe na prvoj slici merača nivoa ulja je Selenia Forward dok je na drugoj Urania

Lepo se vidi kako je ulje gotovo pa identično prljavo u oba slučaja , to je samo vizualno ali zamislimo šta bude u mašinama koje su dosta prešle a vlasnici nikada nisu sipali čistač a često su ćetali i preko 25000 km do sledeće zamene..

 

Ovo je prvo sipanje čistača i to na 500000 km , vidite i sami šta ispade iz kartera a treba uzeti u obzir da ja menjam ulje na 10-15 000 km...

 

IMG_20200808_175758.jpg IMG_20200808_153312.jpg

IMG_20200808_160207.jpg IMG_20200808_153407.jpg IMG_20200808_160351.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam koristio neki cistac motora, sipa se u ulje pre zamene ulja, radi u leru po uputstvu, zaboravih.. Cca 10.. 15min. I istoci se. E sad, poredio nisam. U efekat.. Sta znam... Valjda je dobro...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te čistače, cleaner  bi izbegao u širem luku jer uvek zaostane izvesna količina koja degradira novo ulje. 

Rusi su radili te testove. 

Bolje kupiti kvalitetno ulje sa dobrim aditivima i menjati redovno. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ciscenje motora od taloga je najbolje odraditi duplu zamenu ulja, sipas novo ulje, pustis ga odradi pola sata, ili mozes da vozis par dana (par stotina km) pa onda opet zamena ulja, a nadalje skratiti servisni interval.

 

10.000km je otprilike maksimum ko hoce da pazi i cuva motor maksimalno. 

Kada pogledas u americi se ulje na novim automobilima menja uglavnom od 4000 milja, pa do 10.000 milja u CBS (condition based service) gde racunar dozvoli toliko u idealnim uslovima inace skracuje i maksimalno 12 meseci.

Moraju u americi da se cuvaju, da ne dobiju class action tuzbu da ih upropaste za stotine miliona :) 

 

Ulje se degradira nezavisno od kilometraze proticanjem vremena i radom u leru, cest rad u leru se smatra za teske radne uslove jer degradira ulje.

 

p.s. verujem da mogu svi ovo da procitaju da ne prevodim.

Quote

Different driving habits and conditions can greatly affect the life of your engine oil and consequently the life of your engine. If you regularly travel less than 20 kilometres each trip, your driving habits require you to change your oil more regularly than you may think.

It takes about 20 kilometres from a cold start to fully warm up the engine oil and reduce the rate of fuel contamination.

These short trips cause engine oils to become saturated with contaminants. If your vehicle isn’t given adequate time to expel these contaminants, they will destroy the oil’s ability to protect your engine.

Car trips less than 20 kilometres increase fuel dilution and result in engine oil thinning. Fuel enters the oil on cold start-up and is not vaporised out because the engine has not had time to reach normal operating temperature.

If you often take short trips to work, the train station, school, or the shopping centre, your vehicle faces increased risk of engine wear and damage compared to those that travel longer distances. Approximately 80% of vehicles fall into this category.

Generally, a vehicle that often travels less than 20 kilometres per trip should have an oil change every 5000 to 7500 kilometres, or every six months (whichever comes first). Topping up an engine low on oil is not the same as giving it an oil change.  

Contaminants increase in concentration each time the oil level drops which accelerates engine wear. 6 Many modern engines have reduced oil sump capacities causing the oil to be placed under stress because of a lower cooling capacity. This makes combating acid formation and oil sludge more difficult. Frequent oil changes are therefore essential to minimise the negative effects on your engine associated with oil stress.

 

maintenance-schedule.jpg hyundaimaintenancemenuback.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server / formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to za amere mi je uvek bilo cudno :)
 

13 hours ago, ivan.ik said:
Te čistače, cleaner  bi izbegao u širem luku jer uvek zaostane izvesna količina koja degradira novo ulje. 
Rusi su radili te testove. 
Bolje kupiti kvalitetno ulje sa dobrim aditivima i menjati redovno. 

Ja sam "cuo" na vise mesta da mogu da naprave i razne probleme od toga da ostete semeringe do toga da spuste talog u karter pa posle hoce sito uljne pumpe da se zapusi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti čistači zvuče kao neka teorija zavere...

A meni kao teorija zavere zvuči ono zamena na 25000 km....

 

Elem, od kada čačkam po motorima sipam te čistače i nikada , ponavljam NIKADA, za 45 godina života nisam čuo ni video svojim očima da je čistač škodio ! 

A imao sam prilike da vidim mašine iz kojih neće staro ulje van, toliko je karter oblepljen katranom.... tu sigurno čistač ne pomaže a naravno da je kriv vlasnik kojeg čisto boli ona stvar za auto ili je ubeđen kako ta super-ulja zaista postoje

 

Ako daklen sumljate u to kako je motor održavan , isperite ga 3 puta uljem i koristite slobodno čistač , može samo da pomogne i kao što reče kolega u postu gore : ne škodi da ga zamenite i ranije

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, MS PK said:

Da, to za amere mi je uvek bilo cudno :)
 

Ja sam "cuo" na vise mesta da mogu da naprave i razne probleme od toga da ostete semeringe do toga da spuste talog u karter pa posle hoce sito uljne pumpe da se zapusi .

Pa fabrike ulja se ograđuju kada se prelazi na jača ulja z og činjenice da mogu da ratope naslage koje se nalaze u motoru.

Opet kažem uvek ostaje izvesna količina starog ulja, ovek ostaje na zidovima cilindara, ležajevima radilice kanalima, bregaste i itd i to je noormalno jer bi motor svakog puta radio na suvo. Sad mogu misliti kako to izgleda sa tim hemikalijama za ispiranje koje zaostanu, kako one degradiraju ulje. Pa opet za to su i namenjene zar ne. Ima i tu jeftinih i skupih rešenja ali uglavnom ne rastapaju čvrste materije već ih samo da kažem odlepe. I to što Mića kaže pije vodu.

Kolika su njivova svojstva podmazivanja kad im je upotreba limitirana na 10 do 30 minuta ?

 

Uvek sam za bolje ulje, sintetiku. 

Kačio sam slike kako izgleda glava motora sa uljem starim preko 8000 km, apsolutno čisto, oprano a motor je radio preko 90 % u brdskim gradskim uslovima.

 

 

IMG-b2446d6ddfe3c5785f3a2918e0f2e3b6-V.thumb.jpg.f173f02a48a1f24c57c51c92695ea047.jpg

 

Ispod bregaste se vidi zaostalo ulje, motor nije radio čitav dan.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi se i sa petrolejom kada zap.eknu karike. Ali to je drugo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...