Petza 1 Posted June 28, 2010 Malo sam trazio na forumu i nisam nista nasao a hitno mi je! Posto sam kupio auto pre neki dan i ocu da odradim servis hteo bi da isperem staro ulje ,zanima me koji preparat da sipam? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petza 1 Posted June 28, 2010 Kolko kosta od prilike ,i gde moze u Bgd da se kupi ,hvala pozz... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Niksha 1 Posted June 28, 2010 Pozovi Kit Komerc ili AP Sport i reci ce ti cenu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted June 28, 2010 Evo necega iz Selenijinog/tutelinog programa Koristi se za ispiranje unutrasnjeg sistema podmazivanja benzinskih i dizel motora,pred zamenu ulja.a evo i celog asortimana Tutele za cetvorotockasehttp://www.anchialos-ae.gr/web_en/tutela.htmVerujem da su i Wurth,Wynss i ostali takodje delotvorni u te svrhe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petza 1 Posted June 28, 2010 Vazi druze hvala!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petza 1 Posted June 29, 2010 Zanima me jos ovo da ne otvaram novu temu bez veze ,koje ulje sipati u menjac i da li se ono uopste menja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 29, 2010 Petza, jesi nov na Forumu, ali ...dosta stvari smo pisali i pre nego što si se registrovao ovde, pa bi bilo dobro da uvek prvo pogledaš da li se o tome što te interesuje već negde pisalo i to pronađeš koristeći opciju za pretragu Foruma:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40109Ili, bar ručno da pogledaš sve izdvojene teme (one su uvek na vrhu) na svakom podForumu, jer bi tako video temu:Ulje i ostale tečnosti - fabričke specifikacijeA, u njoj piše:Fiat Grande PuntoAllestimento : 1.3 M-Jet 75CVMotore : 199A2000Cambio e differenziale : Tutela Car Technyx - 1.8 L Quote Share this post Link to post Share on other sites
djuragin 0 Posted July 5, 2010 bilo koje za 200-300din ne isplati se birati i traziti, koje nadjes sipaj...danas sam sipao neko za 215din motor radio 20min...uzeo u topstopu carplan...sipao sam 3litre selenie 20k u sportinga 1.2 16v 80Hp ili 59Kw, oseti se smanjila se potrosnja goriva i to dosta...a ulje kad se cekira cisto kao suza, ranije kad sam menjao ulje uvek je vec dobilo crnu boju...filter za sportinga sam nasao neki champion...zamena ulja 3l 20k selenia 1995dinfilter champion 330dincarplan sredstvo za ispirnje 215dinukupno 2540din u topstopu su odradili u cenu proizvoda...nista nisu naplatili ruke... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mateo 2 Posted August 25, 2010 (edited) Kako se koriste ovi preparati.....??? koja je procedura cuo sam da je dovoljno sipati u motor kad se ulje ispusti a cuo sam i to da valja dati malo gasa u leru. Edited August 25, 2010 by Mateo Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorjan 0 Posted August 10, 2011 (edited) ima li ko kakvo iskustvo sa tim stvarima? verovatno ima pa bih molio da me posavetuje malo.raditi ili ne raditi to?moj auto je Fiat Tipo 1.4ie 92god.benz/plin(mnogo vise plin).ja ga imam 2god(uvoz iz svice) i trenutno je u njemu Selenia Gold 10/40.(mislim da je malo retko za mene ali majstor tako rekao).i procitao sam vise tema o ulju za fiata,posetio vise sajtova ali ... nekako sam navikao da ovde dobijam odgovore. :thumbsup:koje ulje bi bilo pravi izbor? Edited August 10, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted August 10, 2011 Ispiranje izbegavaj, a ako ti je solidan motor slobodno koisti 10w40 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorjan 0 Posted August 10, 2011 solidan je, ne trosi ulje (mora malo, fiat je to) i ne duva na iber.nasao sam temu u delu uradi sam, pa sam se malo pokolebao u vezi ispiranja. ionako menjam ulje na 5000 km, bez obzira na njegov kvalitet, tako da cu to smatrati kao ispiranje motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted August 10, 2011 ispiranje motora,posebno takvog je mac sa dve ostrice.Slobodno mozes sipati i 15w40,nece mu biti nista lose,samo redovno menjaj,i miran si,po meni mozda i bolje 15w40. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorjan 0 Posted August 10, 2011 koje oznake Bane? ono sto je za gas? jedino sam nalazio njega da je 15/40 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted August 8, 2020 (edited) Upravo zamenio ulje i filter , kao što sam rekao Motul Eco clean 0w30 Prvo je išlo ispuštanje starog i zamena uljnog filtera a onda je sipano 5 litara Selenia Urania u gradaciji 0w20 + engine cleaner iliti čistač motora sve sa novim filterom ulja . 20 minuta rada u leru i onda sledi bacanje van Uranie i filtera, zatim opet nov filter i 5 Litara Motula u mašinu . Na prvoj slici vide se dve lokve ulja koje sam namerno sipao usporedbe radi- gornja je Selenia 0w30 nakon 10000 km a druga Urania 0w20 sa čistačem ,,, oba ulja na radnoj temperaturi i oba ista količina ( pola časice za rakijicu : ) ) Takođe na prvoj slici merača nivoa ulja je Selenia Forward dok je na drugoj Urania Lepo se vidi kako je ulje gotovo pa identično prljavo u oba slučaja , to je samo vizualno ali zamislimo šta bude u mašinama koje su dosta prešle a vlasnici nikada nisu sipali čistač a često su ćetali i preko 25000 km do sledeće zamene.. Ovo je prvo sipanje čistača i to na 500000 km , vidite i sami šta ispade iz kartera a treba uzeti u obzir da ja menjam ulje na 10-15 000 km... Edited August 9, 2020 by neshaoct prebačeno 1 1 dach@ and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10524 Posted August 8, 2020 Ja sam koristio neki cistac motora, sipa se u ulje pre zamene ulja, radi u leru po uputstvu, zaboravih.. Cca 10.. 15min. I istoci se. E sad, poredio nisam. U efekat.. Sta znam... Valjda je dobro... 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 8, 2020 Te čistače, cleaner bi izbegao u širem luku jer uvek zaostane izvesna količina koja degradira novo ulje. Rusi su radili te testove. Bolje kupiti kvalitetno ulje sa dobrim aditivima i menjati redovno. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted August 9, 2020 (edited) Za ciscenje motora od taloga je najbolje odraditi duplu zamenu ulja, sipas novo ulje, pustis ga odradi pola sata, ili mozes da vozis par dana (par stotina km) pa onda opet zamena ulja, a nadalje skratiti servisni interval. 10.000km je otprilike maksimum ko hoce da pazi i cuva motor maksimalno. Kada pogledas u americi se ulje na novim automobilima menja uglavnom od 4000 milja, pa do 10.000 milja u CBS (condition based service) gde racunar dozvoli toliko u idealnim uslovima inace skracuje i maksimalno 12 meseci. Moraju u americi da se cuvaju, da ne dobiju class action tuzbu da ih upropaste za stotine miliona Ulje se degradira nezavisno od kilometraze proticanjem vremena i radom u leru, cest rad u leru se smatra za teske radne uslove jer degradira ulje. p.s. verujem da mogu svi ovo da procitaju da ne prevodim. Quote Different driving habits and conditions can greatly affect the life of your engine oil and consequently the life of your engine. If you regularly travel less than 20 kilometres each trip, your driving habits require you to change your oil more regularly than you may think. It takes about 20 kilometres from a cold start to fully warm up the engine oil and reduce the rate of fuel contamination. These short trips cause engine oils to become saturated with contaminants. If your vehicle isn’t given adequate time to expel these contaminants, they will destroy the oil’s ability to protect your engine. Car trips less than 20 kilometres increase fuel dilution and result in engine oil thinning. Fuel enters the oil on cold start-up and is not vaporised out because the engine has not had time to reach normal operating temperature. If you often take short trips to work, the train station, school, or the shopping centre, your vehicle faces increased risk of engine wear and damage compared to those that travel longer distances. Approximately 80% of vehicles fall into this category. Generally, a vehicle that often travels less than 20 kilometres per trip should have an oil change every 5000 to 7500 kilometres, or every six months (whichever comes first). Topping up an engine low on oil is not the same as giving it an oil change. Contaminants increase in concentration each time the oil level drops which accelerates engine wear. 6 Many modern engines have reduced oil sump capacities causing the oil to be placed under stress because of a lower cooling capacity. This makes combating acid formation and oil sludge more difficult. Frequent oil changes are therefore essential to minimise the negative effects on your engine associated with oil stress. Edited August 9, 2020 by neshaoct prebacio slike na FLCS server / formatiranje 3 horvat, dekirs and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted August 9, 2020 Da, to za amere mi je uvek bilo cudno 13 hours ago, ivan.ik said: Te čistače, cleaner bi izbegao u širem luku jer uvek zaostane izvesna količina koja degradira novo ulje. Rusi su radili te testove. Bolje kupiti kvalitetno ulje sa dobrim aditivima i menjati redovno. Ja sam "cuo" na vise mesta da mogu da naprave i razne probleme od toga da ostete semeringe do toga da spuste talog u karter pa posle hoce sito uljne pumpe da se zapusi . 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Home 56 Posted August 9, 2020 (edited) Srećno zakivanje motora Edited August 9, 2020 by neshaoct pismo Foruma Quote Share this post Link to post Share on other sites
Matteo11 104 Posted August 9, 2020 Ti čistači zvuče kao neka teorija zavere... A meni kao teorija zavere zvuči ono zamena na 25000 km.... Elem, od kada čačkam po motorima sipam te čistače i nikada , ponavljam NIKADA, za 45 godina života nisam čuo ni video svojim očima da je čistač škodio ! A imao sam prilike da vidim mašine iz kojih neće staro ulje van, toliko je karter oblepljen katranom.... tu sigurno čistač ne pomaže a naravno da je kriv vlasnik kojeg čisto boli ona stvar za auto ili je ubeđen kako ta super-ulja zaista postoje Ako daklen sumljate u to kako je motor održavan , isperite ga 3 puta uljem i koristite slobodno čistač , može samo da pomogne i kao što reče kolega u postu gore : ne škodi da ga zamenite i ranije Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 9, 2020 (edited) 8 hours ago, MS PK said: Da, to za amere mi je uvek bilo cudno Ja sam "cuo" na vise mesta da mogu da naprave i razne probleme od toga da ostete semeringe do toga da spuste talog u karter pa posle hoce sito uljne pumpe da se zapusi . Pa fabrike ulja se ograđuju kada se prelazi na jača ulja z og činjenice da mogu da ratope naslage koje se nalaze u motoru. Opet kažem uvek ostaje izvesna količina starog ulja, ovek ostaje na zidovima cilindara, ležajevima radilice kanalima, bregaste i itd i to je noormalno jer bi motor svakog puta radio na suvo. Sad mogu misliti kako to izgleda sa tim hemikalijama za ispiranje koje zaostanu, kako one degradiraju ulje. Pa opet za to su i namenjene zar ne. Ima i tu jeftinih i skupih rešenja ali uglavnom ne rastapaju čvrste materije već ih samo da kažem odlepe. I to što Mića kaže pije vodu. Kolika su njivova svojstva podmazivanja kad im je upotreba limitirana na 10 do 30 minuta ? Uvek sam za bolje ulje, sintetiku. Kačio sam slike kako izgleda glava motora sa uljem starim preko 8000 km, apsolutno čisto, oprano a motor je radio preko 90 % u brdskim gradskim uslovima. Ispod bregaste se vidi zaostalo ulje, motor nije radio čitav dan. Edited August 9, 2020 by ivan.ik 1 Matteo11 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 927 Posted August 9, 2020 Nekada se je to radilo naftom. 2 MS PK and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 9, 2020 Radi se i sa petrolejom kada zap.eknu karike. Ali to je drugo. Quote Share this post Link to post Share on other sites