Jump to content
FAS Goran
klaywert

Fiat Punto mk.2 - veliki servis / mali servis

Recommended Posts

Ja imam taj Meta system alarm... I nisam nešto previše oduševljen.... Kad uključim alarm, nekad mi se pored svetlosnog signala, javi i zvučni signal, a nekad nema zvučnog signala... Nemam pojma zašto? Prvo sam mislio da zbog buke ne čujem, ali onda sam shvatio da je ipak to tako... Osim toga, baterije (dva komada) na daljinskom se vrlo brzo troše, pa se plašim da jednog dana neću moći da deaktiviram alarm. A dovoljno je da preko komandne table stavim onaj štitnik za sunce i već moram da priđem na metar od auta da bi ga otključao...

Postovao sam na ovoj temi već, kako mi izgleda ključ i daljinski...

http://www.fiat-lanc...=20#entry813788

Imam takođe Meta alarm (poslednji model za Punta, M872) i nemam zvučni signal pri zaključavanju/otključavanju, ali može da se uključi po želji. Zvuk kod zaključavanja se sada čuje samo ako držiš malo duže pritisnuto dugme na daljincu - u tom slučaju se deaktiviraju ultrazvučni senzori u kabini i čuje se pisak. To je standardna opcija ako želiš zaključati auto sa aktiviranim alarmom i recimo spuštenim prozorima. Zvuk (pištanje) pri zaključavanje se čuje i ako neka vrata nisu dobro zatvorena ili ako prebrzo otključaš/zaključaš auto (greškom dvostruki pritisak na dugme), dakle takođe jedna vrsta upozorenja. Inače alarm jako lepo radi i nemam zamerki. Isto tako nemam nikakvih problema sa daljincem, radi iz svih uglova do nekih 20-tak metara od auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na komentaru. Jel ima negde da se nađe neko uputstvo za Mata alarm? Ako imaš nešto u elektronskoj formi, postavi to na nekoj od tema, ili bar neki link...

Baš ću proveriti ovo što si napisao. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi...

Treba da radim mali servis pa bih to odradio sam... znam otprilike sta treba da se radi ali bi znacilo ako bi neko opisao detaljno da utvrdim gradivo....

I koje ulje je najbolje, filteri i gde kupiti? U pitanju je punto 1.2 8v 2001.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanes nad kanalom, sidjes i odvrnes sraf za ispustanje ulja na karteru (inbus, mislim da je 12'). Sacekas da iscuri, uzmes lanac za filtere ili probaj i rukom i odvrnes filter ulja i sacekas da se sve lepo ocedi.

Zavrnes sraf za ispustanje ulja na karteru do kraja, pazi da vratis bakarnu sajbnu ili stavi novu, uzmes nov filter za ulje, namazes gumicu na filteru uljem, i zasrafis jako ali rukom koliko mozes.

Sipas ulje u motor ( Selenia 20k ili Gold) staje oko 2,8l zavisi od velicine filtera ulja, znaci sipaj oko 2,5l sacekaj malo i proveri nivo na sipci. Tako radi vise puta dok nedodje nivo ulja izmedju polovine i max. Upali auto da poradi malo, gledaj da ugasi lampu za pritisak ulja, ugasi motor i ostavi ga neko vreme da se ulje spusti u karter i proveri ponovo nivo ulja u motoru, jer je sada malo ulja povukao filter za ulje. To ti je to.

Kada si vec nad kanalom, proveri i nivo ulja u menjacu. Sa prednje strane menjaca imas sraf isto inbus, odvijes ga i trebalo bi da krene ulje da curka. Ako nekrene, gurni prst malo unutra i ako je "blizu" rupe ne diraj nista, to je ok., samo lepo zavrni sraf. Za filter vazduha skines onaj plasticni poklopac iznad motora, ima valjda 12 srafova krstastih, izvadis stari, stavis novi, sve lepo stegnes i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako kao što napisa MS PK , mali servis uvek možeš sam uraditi (mislim da većina nas i radi ga u svojoj režiji ) . :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas u AP Sportu kupio "materijal" za mali servis za punta mk2 1.2. 8v 2004, ovaj na sliKi na avataru, srebrni :p, ali mi se nešto čini da nisam uzeo najbolji materijal, ili su me naivnog za*ebali:

Ulje selenia 20k;

filter ulja, neki plavi meat & doria (made in China piše na kutiji, a zemlja porekla EU);

filter klime tecneco filters iz italije;

kod filtera vazduha je možda najveći za*eb, uvalili su mi pravougaoni filter clean filters iz italije, liči na veliku četku (nisam otvarao plastiku da vidim da li je okrugli);

svećice champion rc87ycl copper plus, a piše i nešto na ruskom na kutijicama, "sveča zažiganija" :)

šta ja da vratim od ovoga, a šta da uzmem, molio bih za stručnije mišljenje?

Išao sam u AP sport u Zemunu kao mesto koje je po priči dobro snabdeveno, ali sad baš nemam takav utisak, (nemaju ngk svećice npr), a nisam baš naišao na stručnost i ljubaznost, ili zainteresovanost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulje je ok, filter ulje nemam pojma kakav je, ja koristim ili clean filters ili champion-ov. Svecice im lepo vrati i uzmi NGK koje kataloski idu za njega i sto se tice filtera vazduha sta znam ja sam taj stavljao par puta i potpuno je sve isto funkcionisalo kao i sa bilo kojim drugim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su te i za ulje presli, napisao si da vozis Punta 1.2 8v, u taj motor ide Selenija Gold, a 20k ide u, vise ventiske motore, motore sa vise bregastih vratila...npr 16v (2 bregaste ima u glavi motora), ali svakako moze i 20k da se sipa. Svecice svako vrati, i kupi NGK po kataloskom broju predvidjenom za motor koji vozis. Takodje mislim da kod tebe ide okrugao filter vazduha. Ako si sacuvao fiskalni racun nece te boleti glava oko vracanja, zamene delova u samoj prodavnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala vam..dao mi je prvo ngk svećice..pa je posle istrčao da mi kaže kako su to svećice za 16v, pa me je vratio i dao mi champion..lepo sam im rekao da je auto 2004, i on mi dade četvorougaoni filter vazduha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram reći i ovo, malo pre sam otvorio poklopac filtera i svih 12-13 šrafova da vidim da li su mi da lidobar filter, i naravno..nisu! U moj punto 1.2 8v iz 04 ide okrugli filter vazduha, a prodavac u AP sportu me je ubedio da je to kao zastava 10 ili punto clasic i dao mi je kockasti "četka" filter! :-/ Reko ajde čovek zna!

Baš sam razočaran. Sad moram da idem 30km da vraćam itd.. Bolje da sam uzeo u lokalnoj radnji, pa koliko košta da košta, bar bi me uslužili kao čoveka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja konkretno planiram da ga menjam na 50.000km, a uz njega ti ide i španer i vodena pumpa, a ulje menjam striktno na svakih 10.000km i tu obavezno odradim i dijagnostiku čisto da vidim da li je sve regularno i da li postoji nešto za menjanje :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mali servis zavisi od vlasnika na 5000, 8000, 10000, 15000, mozda nikad

:laughing: Ima nas raznih

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cu sad da radim veliki, i skf furam gde god mogu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sva je prilika da cu tako i ja... set zupcastog je slicna cena, ali zato v pumpa valeo oko 2500 a SKF 5200 :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih u slucaju vodene pumpe stavio Valeo, najvise zbog cene jer mislim da je za SKF naduvana, a Valeo i SKF su u rangu... Nisam imao ni jednu primedbu na Valeo vodene pumpe do sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzivas kao car :D

Kod mene je goran stavio set zupcastog SKF, a procali smo vec o tome, mislim o mom velikom servisu ...Cenim da je to skroz ok...SKF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto mi se ovih 11900 za mali servis crome čini puno još uvek...

Ne znam za Cromu, ali za Novi Bravo 1.9MJT samo cena filtera goriva je oko 6000 din.. Znaci, nemojte uporedjivati cene Champion filtera iz APa, nego nazovite Euroauto pa prverite cene UFI filtera, kao i SKF setova zupcastog i PKa, pa onda sudite o ceni.

Druze ja sam kupio novog punta multiJeta. Radio male servise u ovlascenom servisu. Poslednji servis su mi naplatili:

Selenia WR 5W-40 lit 3x 1050,20 3150,60 din

Filter goriva 3503,58 din

Filter polena 1894,15 din

Filter za ulje 1150,68 din

Filter za vazduh 1413,01 din

Usluge 1991,25 din

Ukupno 13102 din.

Pod pitanjem sto tako mnogo kazu da su stavili orginalne filtere

Pre neki dan radio opet servis na kolima ali u privatnoj reziji jedino sto sam u ovlascenom servisu kupio ulje, u jednoj lokalnoj prodavnici koja radi Fiat program uzmem filtere: vazduha, goriva, ulja i klime ukupna cena 2700 din.

Filter vazduha: Valeo

Filter ulja: Filtron

Filter goriva: champion

Filter klime: Filtron

Kad je covek izvadio filtere koji su ugradjivani u ovlascenom servisu imam sta i da vidim,

filter za vazduh pod nazivom "orginalan" je neki no name nikakvu oznaku nema na sebi,

Filter klime je marke Filtron isti koji sam i ja kupio u lokalnoj prodavnici kod njih je placen 1900 din, a ja ga kupio za 450 din. Filter goriva marke Filtron, a filter ulja nisam gledao jer nisam hteo da se zamazujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...