Jump to content
FAS Euroauto Goran
klaywert

Fiat Punto mk.2 - veliki servis / mali servis

Recommended Posts

Toplota, vlaga, zamor materijala sve utiče na trajnost tako da nemoj da te čudi što je tako ispucao.

Ako ti je majstor rekao da je PK kaiš dobar a na slici i laik može videti da je ispucao onda menjaj majstora.

Za ono ulje nikad čuo a ona druga slika možda ta plastika tako naleže sa nekom plastičnom tiplom.

 

Oko zvučnika vidi u delu foruma ICE, tamo ćeš verovatno naći šta može biti problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ja bi od filtera stavio sve UFI ili ako su ti preskupi onda Champion.

Ulje Selenia ako ti nije skupo, jeftinija verzija Ina Delta Sint ona je po specifikacijama najsličnija Seleni 20K.

Svjećice te koje si napisao. Brtva poklopca VR ili Elring."

 

Nazalost vise se ne veruje nikome,svi lazu,od majstora do prodavaca.

Zupcasti kais tacno koji je,vidim da ima razlicitih sirina,broja zuba...i dali je isti slucaj sa pk kaisem?

Edited by Max82

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Max82 Pazi, filteri UFI jesu mal skuplji ali kad se sabere na kraju budu skuplji mozda 500-600 dinara za sva 3 što je složićeš se smešno. Po specifikaciji najsličnije, tačnije iz iste fabrike Petronas je Syntium 1000 10W-40 koje je zapravo Selenia 20k sa modernijom bazom a pritom jeftinije.

 

Najbolje da ti uzmeš komplet seta za zupčenje za 1.2 8v i tu nemaš greške. PK kaiš, zupčasti kaiš, Roler PK kaiša, Španer zupčastog i vodena pumpa. Ulje i filtere tu ne računam ali ovih 5 stavki su ti zapravo veliki servis i delovi koji idu pri zameni.

 

INA, Conti, Dayco.

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moze neko da napise sta sve ulazi u mali a sta u veliki servis ?
Prvi put sad treba da radim servise ali ne znam sta tacno pa da budem spreman kad dodjem kod majstora da me ne pokusa zeznuti ili da ne zaboravi nesto promjeniti 

Edited by bratpuntisha

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bratpuntisha

 

Mali servis:

-Motorno ulje 

-Filter ulja

-Filter vazduha

-Filter kabine(klime)

-Filter goriva ako je dizel (kod Punta mk2 benzinca nemas filter goriva)

 

Veliki servis:

-Zupčasti kaiš

-Španer zupčastog kaiša

-PK (linijski) kaiš

-PK roler (zatezač)

-Vodena pumpa.

 

E sad uz veliki servis se praktikuje da se zameni i rashaladna tečnost, eventualno još i kočiona.

Od setova zupčenja za veliki servis uglavnom se stavlja Dayco, Conti, INA, SKF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolji je uvek iz originala. Nije zgoreg da se potrazi kod ovlašćenog jer su svi tu negde sa cenom.

A od ostalih ne znam koji se kotira kao najbolji, ja sam stavio Dayco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam Vodenu Pumpu - Metelli, odneo sam je kod majstora i kaze mi da fali gumica ( oznaceno na sliku, kaze treba da ima gumica u zleb okolo propelera) jutor sam otisao na nekoliko mesta i na sva mesta ista ova Metelli vodena pumpa dolazi bez te gumice, pa sam se odlucio da uzmem Valeo ili neku drugu i na sve vodene pumpe sto sam video imaju zleb okolo propelera ali nemaju gumicu, majstor mi kaze da mora da ima gumica ili dihtung 100% u sprotivnom bi tekla rashladna tecnost.
Dali se neko razume da mi objasni u cemu je stvar, radi se za Fiat Punto Classic 1.2 8v 2009.
Dopuna: nesto sam pretrazivao na internet, neki stavljaju neki lepak ili silikon od malih tubica ne znam sta je to i kako se trazi. pr. ovde https://bit.ly/2GDJNPz
ovo su slike:

https://imgur.com/a/N8L7aUq
https://imgur.com/a/xGx0Ilj

 

pumpa.jpg

pumpa2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva crna gumica,nikad je nije ni bilo niti se ikad stavljala.

Tuga ko sve  popravlja kola,ako Punta ne poznaje dovoljno kojih ima vise nego Zastava nekada,onda ne bi trebalo da radi taj posao.

 

:sofa:i treba da se sakrije

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/25/2018 at 12:12 PM, marko89s said:

Kupio sam Vodenu Pumpu - Metelli, odneo sam je kod majstora i kaze mi da fali gumica ( oznaceno na sliku, kaze treba da ima gumica u zleb okolo propelera) jutor sam otisao na nekoliko mesta i na sva mesta ista ova Metelli vodena pumpa dolazi bez te gumice, pa sam se odlucio da uzmem Valeo ili neku drugu i na sve vodene pumpe sto sam video imaju zleb okolo propelera ali nemaju gumicu, majstor mi kaze da mora da ima gumica ili dihtung 100% u sprotivnom bi tekla rashladna tecnost.
Dali se neko razume da mi objasni u cemu je stvar, radi se za Fiat Punto Classic 1.2 8v 2009.
Dopuna: nesto sam pretrazivao na internet, neki stavljaju neki lepak ili silikon od malih tubica ne znam sta je to i kako se trazi. pr. ovde https://bit.ly/2GDJNPz
ovo su slike:

https://imgur.com/a/N8L7aUq
https://imgur.com/a/xGx0Ilj

 

pumpa.jpg

pumpa2.jpg

Slab ti je majstor.

Tu ide diht masa kako su kolege rekli.

Možeš naći kineske pumpe koje dolaze sa papirnatim dihtunhom (kao na slici) ali to bolje nemoj uzimat ...

2425247.thumb.jpg.aadbfa18f248ca55693153aa24abb52f.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto classic 1.3mjt 70ks. Planiram put za leto od nekih 3000km. Auto je kupljen nov 2010e. Pocinjem da ga spremam za letnju sezonu ali me muci pitanje velikog servisa. Od pocetka mali servis radim na maks 10 000km. Kompletno odrzavanje mi radi jedan majstor. Presao sam 135 000km i zanima me da li preventivno da menjam set lanca? P.s vodena pumpa jos uvek fabricka na njemu. Majstor me savetuje da vodenu pumpu ne diram jer fabricka najduze traje i da je na jednom primerku fabricku menjao na 190 000. A za veliki servis mi kaze da ne brinem jer kad dodje do potrebe za tim svako moze da cuje zvuk iz motora. Kakva su vasa iskustva sa tim?

Edited by rakic98

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskustva su da v.servis odradis najkasnije do 200hkm

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzio sam izbor ulja za mali servis kod Zastave 10,benzin,1.2,2008.g sa nekih 135 k pređenih km,pa me zanimaju vaše ocene i predlozi :

 

- MOTUL 2100 Power+ 10W-40 (polusintetika) 600 RSD/L

- SHELL HELIX HX7      10W-40 (sintetika)       565 RSD/L

- TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 (polusintetika) 500 RSD/L

 

Ja sam nekako najbliži varijanti da uzmem MOTUL, malo me buni ova cena jer je inače preskup,ali ne znam..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih kupio Motul u Mass Company-ju :) Oni su ovlasceni uvoznik za Motul program u Srbiji.

 

Bitno je da ne kupis fals ulje, sto nije tako lako ni prepoznati. Mozda bolje da uzmes Nisotec sa benzinske pumpe, ili Mol varijantu, to su  sigurno original... Drugar mi koristi Mol-ova ulja za Skodu Fabiu 1.2 HTP (generacijski relativno slican 1.2 na Z10), dugo dugo godina, i zadovoljan je... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si totalno..

Ovo je cena u Beo Car-u, oni bi valjda trebalo da imaju pravu robu,imaju ime :) 

A i ovo što kažeš za NIS-ovo ili MOL-ovo ulje je tačno,pogledaću..

Na kraju krajeva,sipam njihovo gorivo,što ne bih i ulje..

 

U MASS-u je 556 din/litru ,još jeftinije :)

Hvala na preporuci..

Edited by Milos1976

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bas i na forumu, potrazi digod, to sa fals uljima se radi na tako visokom nivou, da bukvalno u veleprodaje udje kao fals. Nemaju maloprodjae (koliko god bile dobrog renomea), nista sa tim ... :( 

 

Mislim da 8v atmo motor stvarno ne trazi poslednju rec tehnike u uljima, i da je najbitnije redovna zamena i da bude ta gradacija i specifikacija, sto pise da jeste... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

s obzirom da sam kupio Z10, sa 53000km, a po rečima vlasnika i nalepnice iz servisa  velik servis je rađen na 47000km, tj prethodne godine....

 

kako se može proveriti da li je uopšte menjana vodena pumpa....

 

kajš je vizuelno proveren, i dobrog je stanja... kao nov....

 

sve to pitam jer čitajući forum, vidim da su mnogi sa malom kilometražom zamenili kajš, ali ne i pumpu....ili su se razmišljali...

 

kada sam kupio auto, računao sam da je na velikom servisu zamenjeno sve, ulje je bilo prično tamno, ali rekoh cenim da tako treba, ali sada vidim da na mojih 11000 km od zamene ulja,  ( na TNG ), je svetlo i providno, skoro kao novo...( ne baš...ali ...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da proveris..nikako. cuces je ako bude losa, mada ako je fabricka ima ona da traje jos

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekoh, da nije nekog određenog proizvođača, pa da se može videti, pogledaću  može li joj se prići telefonom, da vidim šta piše...ako nešto piše na njoj, proizvođač itd....

 

vidim da joj je zamena u EU na 90 000km, a kod nas skraćena na 60 000km...

ma najmanji problem ako se bude čula, ne valja ako zakove ... u vožnji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto listao servisnu knjižicu za moju Zastavu 10 i vidim da mi je prilikom prethodnog v.servisa majstor zapisao da se sl uradi na 145k km..Pogledam na km sat i baš toliko :) Da li je neko skoro radio da mi kaže koliko me čeka kinte da izdvojim, a može i da pohvali majstora pa da mi olakša izbor (poslao sam na par servisa mailove pa dok čekam, a znam da ima tema i za preporuku servisa )..

I da, možda svakako da odem prvo da proverim stanje kaiša, pa da vidom čisto imam li još koju hiljadu km jer razmišljam o zameni auta? Mada, ne znam da li će neki majstor pogledati i reći "ne treba" umesto "aa, mora".. Pozdrav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milos1976 najviše 100-ak € delovi i to sa vodenom pumpom, SKF, Conti, Ina, Dayco, otprilike ti proizvođači.

Realno možeš i u nekom ovlašćenom da uradiš, neće to biti preskupo a dobićeš i garanciju i uradiš sada pa ko zna da li ćeš ti sledeći put. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garanciju dobija od svakog iole krstenog majstora samo u ovlascenom placa "ime" , doduse i kod privatnika ali su im svakako imena jeftinija :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada 2 odgovora, u jednom 23,5k a u drugom 22k..U prvoj varijanti ide zup kaiš, 2 kanalna, španer, pumpa i antifriz (delovi cca 14k+9k ruke), a u drugoj : set zup kaiša, pumpa, pk kaiš, španer pk kaiša, ulje + 4 filtera (dakle mali servis) , pregled i dijagnostika..

Treća ponuda : Zupcasti kais,spaner,pumpa za vodu,pk kais i spaner. Sva tri filtera i tri litra selenie 20K
14800 plus 7000 zamena i zupcenje motora.Znaci ukupno delovi i ruke 21800

Nisu baš u stavku iste specifikacije?<_<

 

Edited by Milos1976

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...