Jump to content
FAS Goran
klaywert

Fiat Punto mk.2 - veliki servis / mali servis

Recommended Posts

Covek je pitao da li da menja i vodenu pumpu ... Kad je bal, nek se je## i princeza, bolje da menjas sve, nego posle da juris majstora da opet skida sve, a menja samo vodenu pumpu ... Usput racunaj i da zamenis antifriz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih Barone da sam na tvom mestu uradio v. servis. Mislim da ce ti biti mirnija glava a pritom sto rece jedan od kolega u postovima iznad nece ti majstor platiti stetu koja bi verovatno ispala 2x skuplja i veliki servis nikad nije bacanje para. U svakom slucaju menjaj i pumpu za vodu, oba kajisa, spaner zupcastog, roler kanalnog i sto rece Beli mozes i antifriz i svecice ako ih nisi do sad menjao.

Naravno antifriz i svecice nisu moranje uz veliki servis, njih mozes i pred zimu da zamenis ako trenutno nisi u mogucnosti.

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

sutra cu da odem do servisa pa cu videti sta ce mi reci, zanimljivo je to da u knjizi uopste ne pise kada treba raditi servise...

Pise, i to bas ovako kako je Totti napisao, i pise da se na 45.000km proverava u kakvom je stanju. Ima tabela u kojoj je sve to oznaceno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bas cu da pogledam opet, al ja u tim tabelama video samo ono tipa na 1000km proveriti tecnosti i sl

hvala svima na odgovorima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek pise vremenski interval i interval u predjenim kilometrima, znaci sta prvo od toga naidje. 5 godina je za parce ojacane gume sirine 2cm i debljine 0,5cm saaasvim dosta kao sto sam i rekao pa i da je stajala u sobi :D I menjaj i pumpu za vodu jer je na toliku ukupnu cifru ona toliko mala stavka da ne razumem zasto ljudi prave dilemu oko toga. Ona ti je par hiljada din, a ako se desi da zezne nakon v.servisa, ruke za zamenu kostaju isto kao i za ceo v.servis.

@Goran, trebam da ti slikam moj stari kajs od stila pa da vidis kakve tragove su ostavile na njemu 5god i 50i neka hiljada km. A spaneri i pumpa za vodu ko novi

Edited by MS PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam veliki servis na Zastavi 10 uradio posle osam godina i 33000km. Osim linijskog svi ostali delovi su bili kao novi, tako da kada bi se sad pitao sigurno bi vozio deset godina sa orginalnim fabrickim delovima, pod uslovom da se uklapam sa kilometrazom koju je propisala servisna knjiga! Inace desetku sam kupio sa 19000km i bila je stara 6 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažem, meni tih 5 godina deluje sramotno malo... Nisam nikad čuo da je kod još nekog auta toliko malo propisano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao cega se ovde covek sve nacita. Zar mislite da je fabricka pumpa za vodu istog kvaliteta kao zamenska? Fabricke ljudi ne menjaju ni posle 100.000,zamenske daj boze da pola te cifre izdrze. Kupi "najkvalitetniju" pumpu na trzistu koju mozes naci kod nas i uporedi je sa fabrikom,pa ce ti se samo kazati.

Coveku savetujete da obavezno zameni pumpu,a antifriz i svecice,ako je u mogucnosti?! Pa koliko kostaju te 2 stavke? Pa nece valjda antifriz menjati pred zimu,ako vec sad odradi veliki servis kada se moze isprati ceo sistem od starog

. Pa jos ako ima plavi,a hoce recimo crveni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I slazem se i ne sa tobom.Prvo, ja bih menjao pumpu.Na sestrinom Z10 je izgledala kao nova, ali po skidanju iste se videlo da bi bilo rizicno voziti jos bez velikog servisa.Drugo, kod mene se podrazumeva da se svecice menjaju na 30000 km/ u mom slucaju na 20000 km jer imam TNG i nemam nameru da povezujem veliki servis sa zamenom svecica, sem ako se ne pogodi kilometraza/vreme.Sada, posle velikog servisa kod sestre, koji sam gledao kako se radi, planiram pod OBAVEZNO da zamenim i antifriz, a ne da se ispusta, pa skuplja, pa da se vraca.

Edited by pedjabj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me kad treba menjati zupcasti kaiš na puntu ?  Imam Classic-a sa LPG (fabricki) i klimom 2010 godiste i presao sam oko 50000 km. 

Da li u slucaju pucanja zupcastog mogu da se iskrive ventili ? 

 

Hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imamo istu ili slicnu pricu.Ja planiram da to uradim pocetkom 2017-te.Presao sam 45000km. ,isto godiste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema opasnosti po ventile na tom motoru,1,2 8v ne krivi ventile!

Share this post


Link to post
Share on other sites

90.000 km ili 5 godina, šta pre dođe.

+1

Moze za 5 godina da se predje recimo 25.000km ali svakako treba promeniti kais. Nije neka skupa investicija a mirna glava.

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kais za 1,2 8v je od 800din pa navise,spaner je od 3500,nije velika investicija!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

90.000 km ili 5 godina, šta pre dođe.

+1

Moze za 5 godina da se predje recimo 25.000km ali svakako treba promeniti kais. Nije neka skupa investicija a mirna glava.

 

 

Hvala svima. Odlucio sam da zamenim sve (spaner, kais, pumpu .. ), posto nisam strucan za te radove, ne bih voleo da me ostavi negde uz put....

Nadam se samo da je tacan info da ventili ne mogu da stignu glave kod ovog punta sa 8v, 1.2 jer sam ranijih godina sa drugim automobilom imao neprijatno iskustvo (nije bio fiat) kad je otisao kais.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažu da se to ne može desiti, a opet pročitao sam na više mesta da Classic ima drugačiju glavu (a pogotovo model sa fabričkim TNG-om za koji i FAS kaže da ima izmena u odnosu na standardan), tako da ko će ga znati, ni ja ne bih rizikovao i menjao bih to prema fabričkoj preporuci, a to je 90.000 ili 5 godina. Mir nema cenu.

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi sam vlasnik fiat punta classic 1.2 dynamic 2009 g. Za ovih 6 godina presao sam samo 21.000 km. Redovno sam menjao ulje,filter ulja,filter vazduha i antifriz prosle godine. Inace ovaj model je bez klime. Treba mi neki savet da li je potrebno raditi veliki servis zbog starosti automobila a ne kilometraze? 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slicno kao za mali servis - predjena kilometraza ili vremenski interval, isto vazi i za veliki servis.

Pogledaj sta tacno kaze fabrika za tvoj model, sa originalnim delovima je npr. kod Stila, zavisno od modela, preporuka 120-150 000km ili 5 godina (3 godine u otezanim uslovima eksploatacije).

Sa zamenskim delovima, majstori ovde obicno preporucuju 60-70-80 000 km ili tih 5 godina.

Ako auto ostavljam za sebe, u tvom slucaju bih svakako uradio veliki servis. Pogotovo sto pojedine komponente mnogo brze propadaju nekoriscenjem i stajanjem.

Ako nisi, obavezno zameni i kociono ulje, izuzetno je higroskopno, upija vlagu, samim tim ubrzava propadanje elemenata kocionog sistema, a u kriticnim situacijama pogorsava kocenje. Ako gledamo vremenski, preporuka je menjati ga na 2 godine.


Moje skromno misljenje.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz ljudi evo kupio sam Punta 1.2 8v 44kw 2000god benzinac, hocu da mu uradim veliki i mali servis. sta sve spada pod veliki a sta pod mali servis?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...