Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Audi S5 Sportback / A5 Sportback / RS5

Recommended Posts

Audi A5 facelift

 

a5 fcl 013.jpg

 

Nakon što je pre nekoliko meseci obnovio aktuelnu generaciju modela A4, Audi je sada doterao i kompletnu gamu modela A5 (Coupe, Cabrio i Sportback).

 

a5 fcl 012.jpg

 

Bez obzira na verziju, svi sada između ostalog imaju doterane branike, veće otvore za vazduh, širu prednju masku, standardna LED prednja svetla (opciono Matrix LED svetla), LED zadnja svetla, novi dizajn alu točkova, a dostupna je i nova District Green metalik boja.

 

a5 fcl 011.jpg

 

Na raspolaganju će inače biti ukupno 11 boja za karoseriju kao i tri paketa opreme (Standard, Advanced i S Line).

 

a5 fcl 010.jpg a5 fcl 009.jpg

 

Treba reći da se krov kod A5 Cabria može otvoriti za 15 sekundi (pri brzinama do 50 km/h), kao i da zapremina prtljažnika kod ovog modela iznosi 370 litara.

 

a5 fcl 008.jpg a5 fcl 007.jpg

 

A5 između ostalog ima i Head-up displej, 12.3-inčnu digitalnu instrument tablu, MMI infotainment sistem sa 10.1-inčnim ekranom osetljivim na dodir, adaptivni tempomat, sistem koji vozača upozorava da je izašao iz svoje trake, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, parking assistant, Bang & Olufsen sound sistem...

 

a5 fcl 006.jpg

 

Na početku prodaje će kupcima biti dostupna četiri motora, svi sa 48V mild hybrid sistemom i automatskim menjačem. Bazna verzija kod dizelaša je 35 TDI sa 2.0 TDI agregatom od 163KS, dok bazni benzinac 40 TFSI pokreće 2.0 TFSI motor sa 190KS.

 

a5 fcl 005.jpg

 

Na vrhu ponude u Evropi je S5 varijanta sa 3.0 V6 dizel motorom koji razvija 255 kW/347KS i 700 Nm obrtnog momenta, uz Quattro pogon, 8-stepeni automatski menjač i 48V mild-hybrid sistem.

 

a5 fcl 004.jpg a5 fcl 003.jpg

 

Audi S5 Coupe i S5 Sportback do 100 km/h ubrzavaju za manje od 5 sekundi, a najveća brzina je el. ograničena na 250 km/h.

 

a5 fcl 002.jpg

 

U S5 paketu su i aero body kit, sportsko oslanjanje, veći alu točkovi, sportski kočioni sistem, crna ili crvena kočiona klešta, izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, kao i sportska sedišta i volan sa zaravnjenim donjim delom.

 

a5 fcl 001.jpg

 

Za tržišta van Evrope, obnovljeni S5 će moći da se dobije i sa 3.0 litarskim TFSI benzincem sa 260 kW/354KS i 500 Nm (u ovom slučaju S5 Coupe do 100 km/h stiže za 4.7 sekundi, a S5 Sportback za 4.9 sekundi).

Najjeftiniji A5 u Nemačkoj će moći da se dobije za 42.900 evra (verzija A5 Coupe 40 TFSI), dok S5 tamo startuje od 66.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi bi mogao da ukine model A5 Sportback

 

a5 sportback 002.jpg

 

Audi je odlučio da smanji broj i raznovrsnost svojih modela. Kako prenosi B92, predsednik Audija, Bram Šot je već najavio da mu je cilj redukcija broja modela koji su u ponudi ovog proizvođača, jer smatra da je Audi ''uključen u previše projekata'' i da to mora da se promeni. On je kazao i da će se Audi fokusirati na ključne modele i one koji su relevantni sa stanovišta kupaca. U tom smislu, već je doneta odluka o ukidanju jednog modela - Audija TT, koga će zameniti ''električni automobil u istom cenovnom rangu''.

 

a5 sportback 001.jpg

 

Ipak, to neće zadovoljiti predsednika Audija, koji se u intervijuu za Autocar zapitao: ''Da li nam je potreban i Sportback model, pored regularne limuzine iz iste familije?'' Šot je kazao i da u kompaniji već razmatraju konkretan model koji je kandidat za ''odstrel'', ali nije otkrio o kom vozilu je reč. Međutim, već se spekuliše da Šot najverovatnije misli na Audi A5 Sportback, koji bi mogao da izostane iz ponude nemačkog proizvođača nakon aktuelne generacije. Inače, sledeća generacija Audija A4 planirana je za 2022-2023. godinu, a A5 Coupe i A5 Sportback bi trebalo da stignu nešto kasnije, ali je sudbina Sportback verzije neizvesna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Audi S5 Sportback

 

197078-abt s5 002.jpg

 

ABT Sportsline u svojoj ponudi ima i modifikovanu varijantu Audija S5 Sportback. ABT Sportsline je za njega predvideo pojačani 3.0 TDI V6 dizel motor (sa 347KS i 700 Nm na 384KS i 760 Nm obrtnog momenta), opcioni aero paket (prednji spojler, zadnji difuzor), set novih opruga (auto je niži do 40 mm), hromirane izduvne cevi, kao i komplet novih alu točkova od 20 inča.

 

197079-abt s5 001.jpg

 

U vesti se navodi i da je ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno sa serijskih 4.9 na 4.7 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

honestjohn.jpg HonestJohn video: Test Audi RS 5 Sportback

 

Audi dodaje u svoju ponudu RS5 sa parom vrata više i malo većim gepekom (u odnosu na RS5 Coupe), pod nazivom Sportback. Suština je da koštaju isto, pa ''ispada'' da Audi časti :) sa još dvoje vrata i malo više mesta. Motor više nije sa 8, nego je 2.9 sa 6 cilindara u V rasporedu i pravi 450 konja. Kao što se za 2.9 V6 u Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio sa pravom kaže da je to ustvari Ferrari motor, tako se za ovaj može reći da je to Porsche motor (iako iz Audija jednako tvrde, kao i oni u Alfi, da su ga sami napravili uz samo saradnju sa ljudima iz Ferrari/Porsche-a):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland video: Test Audi RS5 Sportback

 

Praktičnija verzija modela RS5, sa drugačijom linijom zadnjeg dela zbog čega ima veći gepek i liči na hatchback modele. Sportista, ali sa više osvrta na potrebe porodice:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljeni Audi RS5

 

199035-audi rs5 07.jpg

 

Audi je u septembru već prikazao restilizovanu verziju modela A5 i S5, dok je za sam kraj ove godine sačuvao i premijeru obnovljenog RS5.

 

199034-audi rs5 06.jpg

 

RS5 modelske godine 2020 (kao Coupe i Sportback) se prepoznaje pre svega po promenjenom prednjem delu, sa širom saćastom maskom (i malim otvorima za vazduh iznad nje), opcionim matrix LED svetlima i doteranim branikom.

 

audi rs5 05.jpg

 

Tu su i izmenjeni pragovi i doterani zadnji difuzor, par novih boja za karoseriju (Turbo Blue i Tango Red), kao i stajling paket od ugljeničnih vlakana (krov od ugljeničnih vlakana je recimo zaslužan za 4 kg manju masu).

 

199036-audi rs5 04.jpg

 

Ističu se i alu točkovi od 19 ili 20 inča (dostupni i u gloss black izdanju), kao i crna ili crvena kočiona klešta. Kao opcija se takođe nude i karbon-keramičke kočnice.

 

199039-audi rs5 03.jpg

 

Deo opreme čine i sportska sedišta i volan sa zaravnjenim donjim delom, unapređeni infotainment sistem sa 10.1-inčnim ekranom osetljivim na dodir, 12.3-inčni Audi Virtual Cockpit, Apple CarPlay i Android Auto, adaptivni tempomat, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, parking assistant, Bang & Olufsen sound sistem.

 

199037-audi rs5 02.jpg

 

Pod haubom je 2.9 litarski V6 bi-turbo agregat sa 331 kW/450KS i 600 Nm obrtnog momenta, uz 8-stepeni tiptronic menjač i pogon na sva četiri točka.

 

199038-audi rs5 01.jpg

 

Ovaj sportski model od 0 do 100 km/h stiže za 3.9 sekundi, a može do el. ograničenih 250 km/h (opciono i 280 km/h). Cene za 2020. Audi RS5 u Nemačkoj startuju od 83.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dpccars.jpg DPCcars video: 2020. Audi RS5

 

Dizajnom liči na veću braću RS6 i RS7, a srce mu je 2.9 TFSI twin-turbo V6 sa 450 konja i 600 Nm obrtnog momenta.

Do ''stotke'' stiže za 3.9 sekundi i ide do 280 Km/h:

 

 

 

Unutrašnjost:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Audi RS 5 Sportback 2.9 TFSI quattro

 

rs5 s 017.jpg

 

Zaista su retki automobili kao što je Audi RS 5 Sportback koji imaju tako dobre performanse, a tako ih je lako kontrolisati. Kada bih ukratko želeo da opišem kako se vozi Audi RS 5 Sportback, možda bi najprikladnije bilo da parafraziram naslov popularnog romana poznatog čehoslovačkog pisca Milana Kundare ''Nepodnošljiva lakoća postojanja''.

Dakle, nepodnošljivo lako! I iako ovde nije Praško proleće 1968. godin već jedno sasvim drugo, mada je društveno uređenje skoro pa slično, glavna tema, a to je odnos između težine i lakoće, sukob između trenutnog zadovoljstva, slobode u potpunosti i osnovnih principa društva, moralnih načela i sličnog, je tu!

 

rs s 016.jpeg

 

Pogledajte samo kako RS 5 Sportback - izgleda odlično! Niska silueta, oštre linije, veliko međuosovinsko rastojanje, kratki prepusti, dugačka hauba, mat-crni logo i veliki uvodnici vazduha u istom stilu, karakterističan RS difuzor, pa izduvni sistem i tako dalje i dalje.

 

rs5 s 015.jpeg

 

Ima tu još mnogo detalja koji naglašavaju progresivni i izrazito dinamični izgled ovog modela kuće Audi. A sve to ''okupljeno'' na jednom mestu zvanom RS 5 Sportback deluje baš onako impresivno.

 

rs5 s 014.jpeg

 

Istina, u familiji ima i više i manje sportskih veoma bliskih rođaka, poput verzija sa dvoja vrata i kraćim međuosovinskim rastojanjem kao što je RS 5 Coupe, i A5 Sportbek i S5, ali RS 5 Sportback se dodatno još malo razlikuje po agresivnijem prednjem delu, velikoj masci i uvodnicima vazduha. A što je još bitnije, tu je V6 biturbo od 2.9 litara kojim se ponuda motora za ovaj model sa petora vrata kruniše.

 

rs5 s 013.jpeg

 

Sve ovo, a pogotovo uvođenje spomenutog agregata, učinjeno je da bi se bolje pariralo rivalima. Znamo i kojim jer čuvena nemačka trojka nikada ne prestaje sa ''nadmudrivanjima” BMW ima M3, a Mercedes C 63, logično je da Audi odgovori.

 

rs5 s 012.jpeg

 

Taj TFSI V6 biturbo od 2.894 ccm nekako i jeste najbolji izbor, ne samo zbog 450 konjskih snaga koje stavlja na raspolaganje u području između 5.700 i 6.700 obrtaja u minutu, već ponajviše zbog maksimalnog obrtnog momenta. U ovom slučaju on iznosi 600 Nm, a dostupan je od 1.900 od 5.000 obrtaja.

 

rs5 s 011.jpeg

 

Ovako, to su samo cifre na papiru, ali uživo, stvar je mnogo bolja. Kada stisnete gas RS 5 Sportback će se rado odazvati i za tren, koji traje 3.9 sekundi došli ste do 100 km/h. Da nema elektronski ograničenu brzinu, ovaj Audi bi dostizao i 280 km/h, a ne ''samo'' 250. Međutim, nije suština u tome da automobil to može, već sa kojom lakoćom on to čini. I nije bitno da li je stotinka tamo ili ovamo, nego samog osećaja u vožnji koji je odličan.

 

rs5 s 010.jpeg

 

Osmostepeni automatski tiptronik menjač ima odlično odmerene prenosne odnose, pogotovo ako imamo u vidu da je ovo automobil sa permanentnim pogonom na sva četiri točka, tj. quattro i sa diferecijalom koji se po potrebi sam ''zaključava''. Snaga se prenosi u odnosu 40:60 između osovina napred i nazad, tako da je upravljivost veoma dobra, ali i sigurnost. Zapravo, elektronika može preneti točkovima napred i do 70% snage ukoliko je to neophodno, baš kao i do 85% nazad, ali sve zavisi od situacije.

 

rs5 s 009.jpeg

 

Na karting stazi, znači tu gde motor nema mnogo prostora da se razigra, do izražaja dolaze upravljivost i preciznost. RS 5 Sportback je oštar i tačan, tako da ga je u svakom momentu mogu da ga postavim upravo tamo gde želim i kako želim. Kočnice ''grizu'' baš onako kako treba i ja tu ne bih ništa menjao.

 

rs5 s 008.jpeg

 

Razlike između modova Comfort, Auto, Dynamic i Individual koji su dostupni putem Audi Drive Select su primetne, pogotovo kod oslanjanja i upravljanja. Inače, upravljač odlično leži u rukama i što bi mladi rekli - sve mi se ''...đa''.

 

rs5 s 007.jpeg

 

Ipak, ovo nije automobil samo za jurnjavu po stazi već mnogo, mnogo više od toga. To je vozilo za svaki dan, koje lako možete da prilagodite potrebama. Jer, on možda ne ''grmi'' kao njegovi rivali, mada se povremeno oglasi prilikom naglog dodaavanja ili oduzimanja gasa. Više je onako neupadljiv, ali poslušan kada zatreba.

 

rs5 s 006.jpeg

 

Čak mogu da konstatujem i dobroćudan, čak i u situacijama kada je vozač previše ambiciozan. Lako ga je kontrolisati, odnosno morate biti baš bahati i da silno ne poštujete zakone fizike, pa da upadnete u problem. Uz to odlikuje ga odlična trakcija prilikom izlaska iz krivine, bez dima od spaljenih guma kao kod AMG ili M takmaca. A da li je manje zabavan za vožnju od njih? Pa, zavisi šta očekujete od automobila. U svakom slučaju ovde nećete imati svakodnevnu borbu. Možete ga podesiti u Comfort i biti potpuno opušteni, dok će adaptivno oslanjanje uraditi ostatak posla. Mada, ako baš volite dinamiku i imate sportske ambicije ni Dynamic mod vas neće izneveriti.

 

rs5 s 005.jpeg

 

I ako vam sve to nije dovoljno, moguće je da doplatite još za RS spotsko oslanjanje, gde će automobil biti još za 7 mm bliže tlu, a uz DRC (Dynamic Ride Control), keramičke kočnice i drugačije podešen upravljač, osećaj će biti još bliže onim vozilima iz odeljenja Audi Sport. Ipak, zapanjujuće je to kako se sve kod RS 5 Sportback odvija lako i uglađeno! Unutar vozila mir i tišina, mada se oseća ona tipična decentna sofisticiranost kuće iz Ingolštada. Dizajn možda više nije tako jednostavan kao nekada, ali je kvalitet još unapređen i po pitanju materijala, ali i izrade, iako je to sada već na takvom nivou da su u pitanju nijanse. Mada, upravo nijanse danas opredeljuju kupce i zato proizvođači ne žele ništa da prepuste slučaju.

 

rs5 s 004.jpeg

 

Dobro... Audi nikada nije igrao na adute u vidu raskošnog enterijera i previše instrumenata, a ta priča se i sada nastavlja. Pogotovo u situaciji kada postoji virtuelni kokpit na TFT ekranu od 12.3 inča koji se može personalizovati u zavisnosti da li neko voli više ili manje informacija. Naravno, tu je i centralni ekran visoke rezolucije od 8.3 inča na kojem se prezentuju informacije sa MMI infotejment i drugih sistema, u zavisnosti od toga kakve se komande zadaju na multifunckionalnom rotacionom kontroleru, koji se već duže vreme nalazi u vozilima marke sa četiri prstena.

 

Uz sve ovo, pored mogućnosti konekcije sa mobilnim uređajima svaki RS 5 Sportback ima i čitav niz sistema koji asistiraju vozaču, poput adaptivnog tempomata, automatske kontrole visine svetlosnog snopa, održavanja vozila u saobraćajnoj traci, pomoći pri parkiranju, itd. Što se tiče udobnosti ona je veoma dobra, pogotovo na sedištima napred. Ta RS sportska sedišta za karakterističnim štepovima na mekoj napa koži u obliku saća odlično obuhvataju telo. I pronalaženje idealnog položaja za upravljačem nije nikakav problem.

 

rs5 s 003.jpeg

 

Pozadi, budući da je deklarisano da je ovo automobil za pet osoba je situacija zadovoljavajuća. Niska linija krova uzima svoj danak tako da osobe višeg stasa mogu imati problema, jer za noge prostora ima, ali za glave, pa baš i ne. I ona ''peta osoba'' koja sedi u sredini biće suočena sa prilično širokim centralnim ''tunelom'', tako da uz nešto uži sedalni deo, komfor neće biti na nivou. No, taj problem nema samo Audi RS 5 Sprotback, već i svi njegovi rođaci koji prate taj stil, a svakako i konkurenti. Ako nekoga zanima prtljažni prostor, ovaj automobil ni u tome ne oskudeva. Sa 465 litara u osnovnoj konfiguraciji to je sasvim dovoljno za prosečne potrebe.

 

rs5 s 002.jpeg

 

Nema sumnje da RS 5 Sportback ima izvanredne performanse i da se vozi sa lakoćom. Čak većom od svojih glavnih rivala koji ga prate i po pitanju prostranosti i praktičnosti, a naravno i brzine. E sad, iskreno, zanima me zašto se Audi odlučio da napravi automobil koji ima tako dobre performanse, ali to nekako vešto krije.

 

rs5 s 001.jpeg

 

On je tiši i mirniji, pa verovatno i lakši za svakodnevnu upotrebu, samo što to ne ističe na način na koji bi se to moglo očekivati. Da li je u pitanju samo dobro predviđanje i osećaj za tržište ili nešto drugo, pokazaće vreme. Međutim, nemam dilemu da će se mnogima ovaj RS 5 Sportback izuzetno svideti. I bez obzira što osnovna cena od 84.500 evra koliko košta kod nas nije mala interesenata će biti, pa čak i onda kada se doda još mnogo dodatne opreme kao na ovoj verziji za koju je potrebno izdvojiti 118.200 evra.

 

A objasniti u čemu je privlačnost ovog modela je i lako i teško?!

Baš kao i razjasniti odnos između trenutnog zadovoljstva i slobode koju ne samo ovaj automobil, već i mnoge druge slične stvari omogućavaju, čak i ako im nasuprot stoji neminovnosti poštovanja nekih osnovnih društevnih principa i morala. Uostalom, sigurno već znate da su neka od najvećih zadovoljstava u životu na samoj ivici prihvatljivosti. A upravo tu se nalazi i ta nepodnošljiva lakoća postojanja koji Audi RS 5 Sportback svakako pruža. Možda nije pravi ''hardcore'' RS automobil, ali Audi RS 5 Sportback svakako ima šta da ponudi po pitanju performansi.

 

▲ lakoća upravljanja, preciznost vođenja kroz krivine, odlične performanse
▼ cena dodatne opreme

 

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...