Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

BMW M3 25th Anniversary / 30th Anniversary

Recommended Posts

Treća epizoda ''Carfection'' serijala:

 

carfection.jpg Carfection video: BMW E46 M3 CSL

 

1.383 komada verzije CSL je proizvedeno tokom 2003. godine. To je ujedno i kompletna njihova proizvodnja. 

110 kilograma lakši od standardnog E46 M3, što je dobrim delom postignuto manjom upotrebom stakla (plastika umesto stakla), i karbonom (krov, sedišta...). Povećanje snage nije bilo značajano u odnosu na standardni M3 tog doba, ali je zato dosta urađeno na menjaču, oslanjanju...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srebrni strelac

 

wqwq303.jpg

 

Naširoko je poznata izreka da vreme leči sve, a kada se ona primeni na automobile, čini se adekvatnom za ovu zvezdu Nasleđa. BMW E36 je do skoro posmatran kao jedan od onih automobila, kao jeftina zabava podložna različitim oblicima sakaćenja, ali je vreme ipak izlečilo odnos prema trećoj generaciji BMW-ove Trojke. Sada, BMW E36 posmatramo drugačijim očima, kao autmobil koji će za samo nekoliko godina kriviti vratove prolaznika, jer su reprezentativni primerci sve ređi. Na jedan E36 318is iz 1993. godine koji već sada nagoveštava svetlu budućnost ove Serije 3 smo naišli na Instagramu i već na prvi pogled je bilo jasno da je u njega nisu uloženi samo vreme i novac, već pre svega znanje, ljubav i razumevanje.

 

wqwq302.jpg

 

Kao dete, Dragan je prvi susret sa BMW-om E36 imao ranih devedesetih godina kada je očev drug iz Nemačke dovezao tada aktuelni kupe. Pored celokupnog izgleda, jedan detalj ga je potpuno fascinirao i obeležio njegovu ljubav prema ovom modelu: ''Bio je to zeleni kupe i sećam se kako je on otvorio vrata i spušta se staklo. To je bilo 1994. godine, ja sam imao sedam i tad sam sebi rekao da ću ga kad tad imati.'' Kada je Dragan napunio osamnaest godina, E36 je još uvek bio izvan njegovog domašaja, a nekoliko godina kasnije, njegov prvi BMW je ipak postao E46. Naime, tek što je skupio novac za BMW koji je želeo, uz malu pomoć roditelja je dobio priliku da kupi noviju Trojku, što je ipak i učinio. U međuvremenu, Dragan je krenuo očevim stopama i kao mehaničar specijalizovan za bavarske automobile je vozio još nekoliko BMW-a serije E46, ali je želja za klasikom uz kog je sve počelo i dalje tinjala.

 

wqwq301.jpg

 

Pravi trenutak za ostvarenje snova i kupovinu projekta došao je pre godinu dana: ''Oženim se, dobijem prvo dete, sada će i drugo, i rešio sam da kupim igračku. Kum i ja smo vrteli oglase, on je gledao Golfa II, a ja E36. I, nađem ga okolini Požarevca za 800€, nije bio lupan, ali prednji i zadnji branik su visili, imao je fabričke felne, bio je pocepan... Prvo smo se natezali sa prodavcem da li da uopšte krećemo ili ne. Na kraju, u devet smo krenuli iz Novog Sada, kupio sam ga u 12 sati noću, odšlepao u jedan, a već sutradan je bio rasturen ceo. Hteo sam ga napraviti da bude lep, ali da ne ulazim preterano u detalje. Međutim, pošto sam takav kakav jesam, krenuo sam jedno po jedno i na kraju je ispalo ovo što je sada.''

 

Radovi su trajali ugrubo godinu dana, od marta 2018. do aprila 2019. godine, a suptilne modifikacije su pažljivo birane. Prednji i zadnji M branik došli su iz Nemačke, a Dragan je namerno izbegao da stavi M trepne i odabrao one sa Retke trodelne AC Schnitzer felne iz Makedonije, u još jednom sada ili nikada trenutku: ''Okačio sam oglas da tražim neke zanimljive felne i javio mi se čovek sa ponudom za ove. Kazao je da su nove i da može da ih donese do granice i mi smo naravno morali da krenemo odmah. Seo sam sa društvom u auto i gas u Makedoniju!'' Uz felne su došle i adekvatne opruge koje su spustile BMW na idealnu visinu, te potpuno sređivanje prednjeg i zadnjeg trapa, a kroz točkove se naziru kočnice sa E46 330ci. Enterijer je i originalno bio u crnoj koži ali dosta lošiji, pa je Dragan kombinovanjem i uklapanjem sa šest različitih sedišta došao do konačnog rezultata, sve vreme koristeći originalnu kožu. Kako bi ga prilagodio svom ukusu, Dragan je stavio i volan sa novijeg tipa E36.

 

wqwq300.jpg

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

kompletan tekst na - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Četvrta epizoda ''Carfection'' serijala:

 

carfection.jpg Carfection video: BMW E92 M3 GTS

 

GTS je izašao dve godine posle standardnog M3 te generacije BMW serije 3. Najekstremnija verzija M3 do tada, napravljena u svega 135 komada i prodavana za debelo preko 150.000 evra. Ali, nije BMW prodavao samo skupu šminku.

Motor je ovde veći, pa više nije 4.0 kao u M3 tog doba, nego 4.4 sa 30-tak KS više. Olakšavanje je bila takođe važna tema, tako da su zadnja sedišta izbačena, umesto zadnjih stakala tu je pleksiglas, vrata su lakša, izduv je napravljen od titanijuma. Ali, bilo je malo i dodavanja kg kroz ugradnju zaštitnog kaveza...tako da na kraju GTS ima oko 70 kg manje od BMW M3, i to samo ako vlasnik ne želi da mu se vrati klima i radio. :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peta epizoda ''Carfection'' serijala:

 

carfection.jpg Carfection video: BMW F80 M3 CS

 

Da, postoji M4 što bi ustvari bio pravi naslednik E92 M3 GTS, ali ipak...ne zove se M3. ''Club Sport'' (CS) verzija je negde ''na pola puta'' između Competition i GTS varijanti...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Sve generacije M3

 

Poslednja, šesta epizoda sa svim generacijama M3 na jednom mestu. Koja generacija, do sada, je najbolja?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thesmokingtire.jpg TheSmokingTire video: BMW E30 M3 sa 550KS

 

Preskočiti do 01:25...kako bi videli E30 M3 u koji je ubačen motor iz aktuelne generacije M3, doduše još malo aktuelne jer novi M3 treba da bude u prodaji od 2020. godine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kockica za velike dečake

 

bmw e30 cabrio naslovna.jpg

 

Ako je crvena boja strasti, a kabriolet karoserija koja najviše asocira na slobodu, recept za savršen automobil prilično je jednostavan. U zavisnosti od preferencija, mali crveni kabriolet može se začiniti na različite načine. Zaljubljenici u italijansku kuhinju dizajna tako će birati Fiat 124 Spider ili Alfu Duetto, dok će mlađe generacije mahom poći put Japana i Mazde MX-5, klasika naše budućnosti. Engleska će podariti crvene Mikelotijeve Triumphe, a kada je u pitanju Nemačka, za dobru automobilsku poslasticu otići ćemo u Bavarsku - pred BMW E30.

 

e30 decaci 010.jpg

 

Mića je na zadatu temu razmišljao isto kao i mi, te se od nedavno u njegovoj garaži nalazi jedan BMW E30 318i iz 1992. godine. Kako se zima bliži, svaki zrak sunca se mora iskoristiti, te smo zajedno sa njim izdvojili jedno prepodne za njegov klasik iz snova. ''To je bio jedan od automobila koji su mi bili na listi, koje sam morao da imam do kraja života. Tu su Golf 1 i Golf 2 GTI i Peugeot 205 GTi, automobili moje mladosti. Neke sam ostvario, neke još nisam, ali BMW je skinut sa liste'', počeo je Mića podsetivši nas na automobile o kojima se maštalo na prelazu između dve dekade - osamdesetih i devedesetih.

 

e30 decaci.jpge30 decaci 02.jpge30 decaci 06.jpge30 decaci 05.jpg

 

Nekoliko godina pre Miće, automobil se našao u rukama zaljubljenika u klasične BMW-e koji ga je kompletno restaurirao. Crvenom BMW-u tako je vraćen stari sjaj, ali je on ubrzo promenio vlasnika.

''Posle je automobil bio kod jednog dečka, a zatim kod mog druga koji nažalost više nije među nama. Od tog druga sam i uzeo auto'', dao nam je Mića kratku istoriju koja za koren ima trenutak kada je jedan umorni E30 dobio novu mladost na dar.

 

e30 decaci 08.jpge30 decaci 07.jpg

e30 decaci 04.jpge30 decaci 03.jpgbmw e30 cabrio naslovna.jpg

 

U procesu restauracije, BMW je dobio i par izmena u cilju poboljšavanja estetike. Tako, poznavaoci modela E30 će odmah primetiti felnu sa rasponom rupa 5×120, što nije bila njegova karakteristika osim u M3 verziji. Šire felne i niži stav daju ovom BMW-u agresivniji izgled, ali Mića naglašava da je vožnja po beogradskim ulicama time dosta otežana. Kako ga ima tek jednu sezonu, Mića priznaje da nije stigao da ga vozi dugo, ali da je svaka vožnja posebno iskustvo. Iako motor od 1.8l uparen sa automatskim menjačem nije najtraženiji među entuzijastima koji od E30 traže brzinu i okretnost, dovoljan je za lagano krstarenje kroz tople, sunčane dane. Takođe, tu je i šarm malog kabrioleta, te svaku vožnju prate sitna krckanja i šuškanja koja su neizbežni deo svakog klasičnog automobila.

 

e30 decaci 011.jpg

 

Ostvarivši još jednu veliku automobilsku želju, Mića je obogatio i svoju odabranu kolekciju još jednom legendom osamdesetih godina. Za razliku od drugih proizvođača, BMW nije imao nijedan kabriolet masovne proizvodnje sve do E30, te je ovaj automobil bitan deo istorije i identiteta bavarskog brenda. Kult BMW Kockice je sveprisutan još od kada je ona bila aktuelan automobil, a danas kada ju je gotovo nemoguće pronaći zdravu i očuvanu, ovakav kabriolet je pravi dragulj svoje vrste.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolheads.jpg PetrolHeads video: BMW E30 Kockica

 

Nije M3 već 318i, ali je plan da postane dosta drugačiji - već su stavljena druga sedišta, M volan, M aluminijumske papučice, menjač iz dizela/kratak diferencijal 4.4, a glavno tek sledi...doduše ostaće mu uvek par vrata viška :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar video: BMW M3 CSL (E46)

 

M3 CSL E46 se smatra možda i najboljim M3 autom do sada napravljenim: ima 3.2 redni šestak sa 360 konja, lagan je jer ima oko 1.300 kg (110 kilograma lakši od standardnog E46 M3), što je dobrim delom postignuto manjom upotrebom stakla (plastika umesto stakla), i karbonom (krov, sedišta...), idealan raspored mase 50:50, ponaša se kao pravi trkački auto...ali mu je glavna slaba tačka robotizovan menjač. Do sada se zna da je na 4 komada urađena konverzija na klasilčan manuelac, a ovo je jedan od ta četiri automobila. Svi delovi za konverziju su OEM, mogu se kupiti od BMW-a i lakše je nego što se misli da se obavi prepravka. Skida se postojeći menjač, otvara, uklanja mu se pumpa, na kraju dodaje i pedala za kvačilo...i onda se isti taj menjač (prepravljen) vraća nazad:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1986. BMW 325iX za više od 54.000 evra

 

bmw 325 03.jpg

 

U Velikoj Britaniji je na prodaju ponuđen izuzetno očuvani primerak BMW-a 325iX iz 1986. godine, i to za 48.000 funti (54.635 evra).

 

bmw 325 02.jpg

 

Ovaj BMW 325iX sa pogonom na sva četiri točka i u Polaris Silver metalik boji je do sada prešao samo 510 km, a pokreće ga šestocilindrični benzinac sa 170KS i 222 Nm (u paru sa 5-stepenim manuelnim menjačem).

 

bmw 325 01.jpg

 

Ako Vas interesuje oglas možete pogledati klikom ovde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1988. BMW M3 sa 12.900 pređenih km

 

bmw m3 ogl03.jpg

 

U Americi je preko Bring a Trailer-a na prodaju ponuđen još jedan izuzetno očuvani primerak BMW-a M3 (E30). U pitanju je 1988. BMW M3 sa pređenih samo 8.000 milja (oko 12.900 km), u crvenoj boji (''Zinnoberrot''), sa 15-inčnim alu točkovima, kožnim enterijerom, klima uređajem, tempomatom, el. podizačima stakala i fabričkim patosnicama.

 

bmw m3 ogl02.jpg

 

Pod haubom je 2.3 četvorocilindraš sa 195KS i 230 Nm, u kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim menjačem.

 

bmw m3 ogl01.jpg

 

Ostaje još da se vidi koliko novca će budući vlasnik platiti za ovaj primerak...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1987. BMW E30 M3 u savršenom stanju ide na aukciju

 

bmw e30 3.jpg

 

BMW-ovim M3 modelima konstantno raste cena, a jedan E30 M3 će uskoro biti prodat na aukciji. Dani kada se na tržištu mogao naći polovan BMW M3 u pristojnom stanju i po povoljnoj ceni odavno su prošli jer danas ovakvi modeli koštaju na desetine hiljada evra.

 

bmw e30 2.jpg

 

Primerak BMW-a E30 M3 proizveden 1987. godine biće prodat na aukciju kuće Silverstone Auctions koja se održava 27. marta. Očekuje se da će novi vlasnik izdvojiti između 37.000 i 45.000 evra.

 

bmw e30 1.jpg

 

Jedan Britanac je uvezao automobil iz Nemačke 1999. godine, dugo ga je svakodnevno koristio, a onda ga je čuvao na suvom i vozio samo tokom lepog vremena i praznicima. Godine 2016. je obavljena restauracija, lakiran je u originalnu Diamond crnu boju, vraćeno je originalno vetrobransko staklo, a unutrašnjost je ponovo presvučena odgovarajućom tkaninom. M3 je dobio novu pumpu goriva, regulator pritiska, sistem dovoda goriva, filtere, disk pločice i diskove, a nedavno je zamenjen alternator i urađen veliki servis...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1991. BMW M3 E30

 

214081-bmw e30 02.jpg

 

U Americi je preko Bring a Trailer-a na prodaju ponuđen još jedan u nizu odlično očuvanih primeraka BMW-a M3 (E30).

 

214083-bmw e30 02.jpg

 

Ovde imamo 1991. BMW M3 sa pređenih 49.880 km, u Alpinweiß II beloj boji, sa 15-inčnim BBS alu točkovima, gumama 205/55 Vredestein Sprint+, kožnim enterijerom, klima uređajem, tempomatom, putnim kompjuterom...

 

214082-bmw e30 01.jpg

 

Pod haubom je 2.3 četvorocilindraš sa 195KS i 230 Nm, u kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M3 E30 sa 800 konja

 

214762-bmw e30 1.jpg

 

Jedan od najvažniji sportista u istoriji je doživeo ozbiljnu tjuning transformaciju inspirisanu automobilima koji se takmiče u šampionatu DTM. Kompletan bodykit je osmislio Khyzyl Saleem, felne je isporučio Brixton Forged, a kombinacija boja sa Tic-Tac nalepnicama je vrlo slična onoj kakvu je imao Allen Berg na svom BMW-u M3 E30, kojim je učestvovao u šampionatu DTM 1991. godine.

Ispod haube se nalazi 3.2 redni 6- cilindraš S52B32 iz BMW-a M3 E36, koji je dodatno ojačan ugradnjom turbopunjača i zamenom gotovo svih vitalnih komponenti. Ukupna snaga sada premašuje 800 KS, pogon je zadnji sa zatvaračem diferencijala, a menjač ručni 6-stepeni iz BMW-a M3 E36.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju trkački BMW M3 E30

 

bmw e30 03.jpg

 

BMW M3 proizveden 1990. godine, koji je pretvoren u trkački automobil, trenutno traži novog vlasnika. Radi se o generaciji E30 modela M3 koji je poslednji put vlasnika promenio 2014. godine. Tada je imao originalne panele karoserije, ali ne i motor. Unutrašnjost je bila potpuno ogoljena.

 

215270-bmw e30 02.jpg

 

Međutim, aktuelni vlasnik je uložio mnogo truda i spremio je automobil za uživanje na stazi. Sada BMW pokreće 3.2 S50R32 redni šestak iz modela E36 M3 sa evropskim specifikacijama, koji razvija 321KS/350Nm obrtnog momenta. Ovaj motor ima pojedinačna kućišta leptira za gas i Vanos varijabilnu kontrolu bregaste osovine. Tečnosti, senzori, bobine i svećice su zamenjene nedavno. Motor je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem iz modela E36 M3 sa američkim specifikacijama.

 

215271-bmw e30 01.jpg

 

Karoserija je lakirana u belu boju, a odlikuju je legendarne BMW M boje. Automobil je dobio i set 17-inčnih BBS felni te podesive amortizere. Kočnice su takođe preuzete od modela E36 M3. S obzirom na činjenicu da se radi o trkačkom automobilu, unutrašnjost je oslobođena od nepotrebnih delova, u njoj su OMP kadice i OMP sigurnosni pojasevi u šest tačaka. Takođe, tu je i Momo Prototipo volan, protivpožarni sistem i zaštitni kavez.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW E30 M3 Johnny Cecotto

 

215728-bmw e30 03.jpg

 

U Velikoj Britaniji je na prodaju ponuđen retki BMW E30 M3 Johnny Cecotto, jedan od samo 480 primeraka. BMW je E30 M3 Johnny Cecotto napravio 1989. godine u čast Johnnya Cecottoa koji je učestvovao u trkama na dva i četiri točka, uklkjučujući Formulu 1 i DTM. U DTM-u je učestvovao nekoliko sezona, i to za volanom BMW-a E30 M3.

 

215729-bmw e30 02.jpg

 

E30 M3 Johnny Cecotto je dobio unapređeni S14 2.3 četvorocilindrični motor sa 215KS, a tu su i BBS točkovi od 16 inča, hromirane izduvne cevi, tanje zadnje staklo, svetla za maglu i Evolution II aerodinamički paket.

 

215730-bmw e30 01.jpg

 

Automobil na slikama koji prodaje Fast Classics je 341. iz serije od samo 480 primeraka, a koji je 1997. godine završio u Velikoj Britaniji. Do sada je prešao 140.055 km, dok cena iznosi 98.810 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...