Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW M3 25th Anniversary / 30th Anniversary

Recommended Posts

Peta epizoda ''Carfection'' serijala:

 

carfection.jpg Carfection video: BMW F80 M3 CS

 

Da, postoji M4 što bi ustvari bio pravi naslednik E92 M3 GTS, ali ipak...ne zove se M3. ''Club Sport'' (CS) verzija je negde ''na pola puta'' između Competition i GTS varijanti...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Sve generacije M3

 

Poslednja, šesta epizoda sa svim generacijama M3 na jednom mestu. Koja generacija, do sada, je najbolja?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thesmokingtire.jpg TheSmokingTire video: BMW E30 M3 sa 550KS

 

Preskočiti do 01:25...kako bi videli E30 M3 u koji je ubačen motor iz aktuelne generacije M3, doduše još malo aktuelne jer novi M3 treba da bude u prodaji od 2020. godine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kockica za velike dečake

 

bmw e30 cabrio naslovna.jpg

 

Ako je crvena boja strasti, a kabriolet karoserija koja najviše asocira na slobodu, recept za savršen automobil prilično je jednostavan. U zavisnosti od preferencija, mali crveni kabriolet može se začiniti na različite načine. Zaljubljenici u italijansku kuhinju dizajna tako će birati Fiat 124 Spider ili Alfu Duetto, dok će mlađe generacije mahom poći put Japana i Mazde MX-5, klasika naše budućnosti. Engleska će podariti crvene Mikelotijeve Triumphe, a kada je u pitanju Nemačka, za dobru automobilsku poslasticu otići ćemo u Bavarsku - pred BMW E30.

 

e30 decaci 010.jpg

 

Mića je na zadatu temu razmišljao isto kao i mi, te se od nedavno u njegovoj garaži nalazi jedan BMW E30 318i iz 1992. godine. Kako se zima bliži, svaki zrak sunca se mora iskoristiti, te smo zajedno sa njim izdvojili jedno prepodne za njegov klasik iz snova. ''To je bio jedan od automobila koji su mi bili na listi, koje sam morao da imam do kraja života. Tu su Golf 1 i Golf 2 GTI i Peugeot 205 GTi, automobili moje mladosti. Neke sam ostvario, neke još nisam, ali BMW je skinut sa liste'', počeo je Mića podsetivši nas na automobile o kojima se maštalo na prelazu između dve dekade - osamdesetih i devedesetih.

 

e30 decaci.jpge30 decaci 02.jpge30 decaci 06.jpge30 decaci 05.jpg

 

Nekoliko godina pre Miće, automobil se našao u rukama zaljubljenika u klasične BMW-e koji ga je kompletno restaurirao. Crvenom BMW-u tako je vraćen stari sjaj, ali je on ubrzo promenio vlasnika.

''Posle je automobil bio kod jednog dečka, a zatim kod mog druga koji nažalost više nije među nama. Od tog druga sam i uzeo auto'', dao nam je Mića kratku istoriju koja za koren ima trenutak kada je jedan umorni E30 dobio novu mladost na dar.

 

e30 decaci 08.jpge30 decaci 07.jpg

e30 decaci 04.jpge30 decaci 03.jpgbmw e30 cabrio naslovna.jpg

 

U procesu restauracije, BMW je dobio i par izmena u cilju poboljšavanja estetike. Tako, poznavaoci modela E30 će odmah primetiti felnu sa rasponom rupa 5×120, što nije bila njegova karakteristika osim u M3 verziji. Šire felne i niži stav daju ovom BMW-u agresivniji izgled, ali Mića naglašava da je vožnja po beogradskim ulicama time dosta otežana. Kako ga ima tek jednu sezonu, Mića priznaje da nije stigao da ga vozi dugo, ali da je svaka vožnja posebno iskustvo. Iako motor od 1.8l uparen sa automatskim menjačem nije najtraženiji među entuzijastima koji od E30 traže brzinu i okretnost, dovoljan je za lagano krstarenje kroz tople, sunčane dane. Takođe, tu je i šarm malog kabrioleta, te svaku vožnju prate sitna krckanja i šuškanja koja su neizbežni deo svakog klasičnog automobila.

 

e30 decaci 011.jpg

 

Ostvarivši još jednu veliku automobilsku želju, Mića je obogatio i svoju odabranu kolekciju još jednom legendom osamdesetih godina. Za razliku od drugih proizvođača, BMW nije imao nijedan kabriolet masovne proizvodnje sve do E30, te je ovaj automobil bitan deo istorije i identiteta bavarskog brenda. Kult BMW Kockice je sveprisutan još od kada je ona bila aktuelan automobil, a danas kada ju je gotovo nemoguće pronaći zdravu i očuvanu, ovakav kabriolet je pravi dragulj svoje vrste.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolheads.jpg PetrolHeads video: BMW E30 Kockica

 

Nije M3 već 318i, ali je plan da postane dosta drugačiji - već su stavljena druga sedišta, M volan, M aluminijumske papučice, menjač iz dizela/kratak diferencijal 4.4, a glavno tek sledi...doduše ostaće mu uvek par vrata viška :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1986. BMW 325iX za više od 54.000 evra

 

bmw 325 03.jpg

 

U Velikoj Britaniji je na prodaju ponuđen izuzetno očuvani primerak BMW-a 325iX iz 1986. godine, i to za 48.000 funti (54.635 evra).

 

bmw 325 02.jpg

 

Ovaj BMW 325iX sa pogonom na sva četiri točka i u Polaris Silver metalik boji je do sada prešao samo 510 km, a pokreće ga šestocilindrični benzinac sa 170KS i 222 Nm (u paru sa 5-stepenim manuelnim menjačem).

 

bmw 325 01.jpg

 

Ako Vas interesuje oglas možete pogledati klikom ovde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1988. BMW M3 sa 12.900 pređenih km

 

bmw m3 ogl03.jpg

 

U Americi je preko Bring a Trailer-a na prodaju ponuđen još jedan izuzetno očuvani primerak BMW-a M3 (E30). U pitanju je 1988. BMW M3 sa pređenih samo 8.000 milja (oko 12.900 km), u crvenoj boji (''Zinnoberrot''), sa 15-inčnim alu točkovima, kožnim enterijerom, klima uređajem, tempomatom, el. podizačima stakala i fabričkim patosnicama.

 

bmw m3 ogl02.jpg

 

Pod haubom je 2.3 četvorocilindraš sa 195KS i 230 Nm, u kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim menjačem.

 

bmw m3 ogl01.jpg

 

Ostaje još da se vidi koliko novca će budući vlasnik platiti za ovaj primerak...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1987. BMW E30 M3 u savršenom stanju ide na aukciju

 

bmw e30 3.jpg

 

BMW-ovim M3 modelima konstantno raste cena, a jedan E30 M3 će uskoro biti prodat na aukciji. Dani kada se na tržištu mogao naći polovan BMW M3 u pristojnom stanju i po povoljnoj ceni odavno su prošli jer danas ovakvi modeli koštaju na desetine hiljada evra.

 

bmw e30 2.jpg

 

Primerak BMW-a E30 M3 proizveden 1987. godine biće prodat na aukciju kuće Silverstone Auctions koja se održava 27. marta. Očekuje se da će novi vlasnik izdvojiti između 37.000 i 45.000 evra.

 

bmw e30 1.jpg

 

Jedan Britanac je uvezao automobil iz Nemačke 1999. godine, dugo ga je svakodnevno koristio, a onda ga je čuvao na suvom i vozio samo tokom lepog vremena i praznicima. Godine 2016. je obavljena restauracija, lakiran je u originalnu Diamond crnu boju, vraćeno je originalno vetrobransko staklo, a unutrašnjost je ponovo presvučena odgovarajućom tkaninom. M3 je dobio novu pumpu goriva, regulator pritiska, sistem dovoda goriva, filtere, disk pločice i diskove, a nedavno je zamenjen alternator i urađen veliki servis...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1991. BMW M3 E30

 

214081-bmw e30 02.jpg

 

U Americi je preko Bring a Trailer-a na prodaju ponuđen još jedan u nizu odlično očuvanih primeraka BMW-a M3 (E30).

 

214083-bmw e30 02.jpg

 

Ovde imamo 1991. BMW M3 sa pređenih 49.880 km, u Alpinweiß II beloj boji, sa 15-inčnim BBS alu točkovima, gumama 205/55 Vredestein Sprint+, kožnim enterijerom, klima uređajem, tempomatom, putnim kompjuterom...

 

214082-bmw e30 01.jpg

 

Pod haubom je 2.3 četvorocilindraš sa 195KS i 230 Nm, u kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M3 E30 sa 800 konja

 

214762-bmw e30 1.jpg

 

Jedan od najvažniji sportista u istoriji je doživeo ozbiljnu tjuning transformaciju inspirisanu automobilima koji se takmiče u šampionatu DTM. Kompletan bodykit je osmislio Khyzyl Saleem, felne je isporučio Brixton Forged, a kombinacija boja sa Tic-Tac nalepnicama je vrlo slična onoj kakvu je imao Allen Berg na svom BMW-u M3 E30, kojim je učestvovao u šampionatu DTM 1991. godine.

Ispod haube se nalazi 3.2 redni 6- cilindraš S52B32 iz BMW-a M3 E36, koji je dodatno ojačan ugradnjom turbopunjača i zamenom gotovo svih vitalnih komponenti. Ukupna snaga sada premašuje 800 KS, pogon je zadnji sa zatvaračem diferencijala, a menjač ručni 6-stepeni iz BMW-a M3 E36.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju trkački BMW M3 E30

 

bmw e30 03.jpg

 

BMW M3 proizveden 1990. godine, koji je pretvoren u trkački automobil, trenutno traži novog vlasnika. Radi se o generaciji E30 modela M3 koji je poslednji put vlasnika promenio 2014. godine. Tada je imao originalne panele karoserije, ali ne i motor. Unutrašnjost je bila potpuno ogoljena.

 

215270-bmw e30 02.jpg

 

Međutim, aktuelni vlasnik je uložio mnogo truda i spremio je automobil za uživanje na stazi. Sada BMW pokreće 3.2 S50R32 redni šestak iz modela E36 M3 sa evropskim specifikacijama, koji razvija 321KS/350Nm obrtnog momenta. Ovaj motor ima pojedinačna kućišta leptira za gas i Vanos varijabilnu kontrolu bregaste osovine. Tečnosti, senzori, bobine i svećice su zamenjene nedavno. Motor je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem iz modela E36 M3 sa američkim specifikacijama.

 

215271-bmw e30 01.jpg

 

Karoserija je lakirana u belu boju, a odlikuju je legendarne BMW M boje. Automobil je dobio i set 17-inčnih BBS felni te podesive amortizere. Kočnice su takođe preuzete od modela E36 M3. S obzirom na činjenicu da se radi o trkačkom automobilu, unutrašnjost je oslobođena od nepotrebnih delova, u njoj su OMP kadice i OMP sigurnosni pojasevi u šest tačaka. Takođe, tu je i Momo Prototipo volan, protivpožarni sistem i zaštitni kavez.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW E30 M3 Johnny Cecotto

 

215728-bmw e30 03.jpg

 

U Velikoj Britaniji je na prodaju ponuđen retki BMW E30 M3 Johnny Cecotto, jedan od samo 480 primeraka. BMW je E30 M3 Johnny Cecotto napravio 1989. godine u čast Johnnya Cecottoa koji je učestvovao u trkama na dva i četiri točka, uklkjučujući Formulu 1 i DTM. U DTM-u je učestvovao nekoliko sezona, i to za volanom BMW-a E30 M3.

 

215729-bmw e30 02.jpg

 

E30 M3 Johnny Cecotto je dobio unapređeni S14 2.3 četvorocilindrični motor sa 215KS, a tu su i BBS točkovi od 16 inča, hromirane izduvne cevi, tanje zadnje staklo, svetla za maglu i Evolution II aerodinamički paket.

 

215730-bmw e30 01.jpg

 

Automobil na slikama koji prodaje Fast Classics je 341. iz serije od samo 480 primeraka, a koji je 1997. godine završio u Velikoj Britaniji. Do sada je prešao 140.055 km, dok cena iznosi 98.810 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju jedan od ukupno pet originalnih BMW-a E46 M3 GTR

 

bmw gtr 03.jpg

 

U Australiji je na prodaju ponuđen vrlo redak i izuzetno poželjan BMW E46 M3 GTR iz 2001. godine. Reč je o automobilu koji je oživeo kroz saradnju sa BMW North America i Tom Milner's Prototype Technology Group-om (PTG), sve kako bi se takmičio u Rolex Sports Car Series. PTG je 2001. godine napravio samo pet M3 GTR-a, a ovaj primerak ima šasiju sa oznakom #005. Prva tri su bili prototipovi koji su koristili 3.4 litarsku verziju standardnog M3-ovog rednog šestocilindraša, a 4. i 5. automobil dolaze uz 4.0 atmosferski V8.

 

bmw gtr 02.jpg

 

Primerak #005 je imao svoj trkački debi 3. novembra 2001. godine na Daytona 3 Hour Grand Am Finale gde je završio na 15. mestu u GT klasi i napravio najbrži krug. Trkao se i na 24 sata Daytone 2002. godine, kao i godinu kasnije na Grand Am 400 mile u Kaliforniji i 24 sata Bathursta gde nije uspeo da završi zbog oštećenja na točku.

 

bmw gtr 01.jpg

 

Lista Young Timers Garage-a otkriva da je nakon Bathursta automobil stavljen u garažu, a dodaje se i da automobil dolazi sa opsežnim paketom delova i dodataka koji su bili izvorno dostupni trkačkim timovima. Tražena cena nije javno objavljena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: BMW E30 M3 by Redux

 

Ono što imamo ovde je originalni BMW E30 M3, ali onaj koji je Redux poboljšao i razvio. Da, to je restomod, što znači da ga ne možete nazivati Redux M3, inače bi vas BMW-ovi advokati mogli napasti. Ovaj auto je bio i ostao E30 M3, ali onaj koji se promenio u potrazi za savršenstvom. To ga je učinilo prilično skupim - preko 350.000 evra skupo, plus donator E30 M3 koji će služiti kao osnova.

Ali, za te pare može da se kupi i novi Ferrari SF90...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju očuvani BMW E30 M3 Cabrio

 

bmw m3 c03.jpg

 

BMW je proizveo više od 17.000 primeraka modela E30 M3 u coupe verziji, ali samo 781 kabriolet. Jedan od njih je upravo primerak s fotografija, koji je lakiran u Diamond crnu boju. Čini se da je sjajno održavan. Automobil poseduje originalne srebrne felne, a proizveden je 1991. godine. BMW E30 M3 Cabrio se prodaje u Irvajnu u Kaliforniji, u unutrašnjosti su M Tech presvlake od tkanine u kombinaciji sa sivom kožom na bočnim podrškama, delovima panela vrata te armaturnoj ploči. U unutrašnjosti se vide neki manji tragovi korišćenja, što je i normalno za automobil koji je prešao 130.906 kilometara.

 

bmw m3 c02.jpg

 

Automobil poseduje el. podizače prozora, grejače prednjih sedišta, M upravljač i ručicu menjača. Tu je i sva prateća dokumentacija uključujući servisnu knjigu. Nedavno je zamenjeno ulje, kao i gume.

 

bmw m3 c01.jpg

 

Kao i E30 M3 coupe, kabriolet pokreće 2.3 atmosferski četvorocilindrični motor čija snaga se putem petostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW E46 M3 brzo dostiže vrednost najnovijeg modela

 

221558-bmw e46 03.jpg

 

E46 je jedna od najvoljenijih generacija modela BMW M3, a njena cena na tržištu konstantno raste. Kada se pojavi primerak u prodaji, obično privuče veliku pažnju. Sjajan primerak BMW-a E46 M3 se pojavio na američkom tržištu polovnih automobila, nalazi se u sjajnom stanju i izgleda zaista fantastično. Lakiran je u Imola Red II boju, a poseduje 19-inčne M Style 67 felne sa duplim krakovima i Hankook Ventus V12 Evo2 gume dimenzija 225/40 napred i 255/35 pozadi. Karoserija je zaštićena folijom.

 

221559-bmw e46 02.jpg

 

Baš kao što je slučaj sa eksterijom, unutrašnjost je takođe u izuzetnom stanju. Presvučena je Nappa crnom kožom, a tu su i Titan Shadow detalji. Prednja sedišta imaju funkciju električnog podešavanja, a vozaču je na raspolaganju automatski klima uređaj, tempomat, BMW Business CD stereo i Harman Kardon ozvučenje.

 

221560-bmw e46 01.jpg

 

Zaista se radi o posebnom primerku jer je automobil prešao samo 1.931 kilometar. Pokreće ga 3.2 S54 redni šestocilindraš koji razvija 333KS i 355 Nm obrtnog momenta, a uparen je sa 6-stepenim manuelnim menjačem i diferencijalom sa ograničenom proklizavanjem. Aukcija se završava uskoro, najviša ponuda u trenutku pisanja teksta je iznosila 60.015 dolara, a cena osnovnog novog M3 modela u Americi iznosi oko 69.000 dolara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW E46 M3 koji košta preko 70.000 evra

 

223488-bmw e46 03.jpg

 

Nedugo nakon što je BMW E46 M3 sa malom kilometražom prodat na aukciji za 83.000 dolara, u prodaji se pojavio još jedan fantastičan primerak po ceni od 79.900 dolara. Automobil se nalazi u Vest Česteru u Pensilvaniji i prešao je tek 12.171 kilometar iako je star gotovo 20 godina.

 

223489-bmw e46 02.jpg

 

Lakiran je u Carbon Black Metallic boju i ima originalne 19-inčne aluminijumske felne s duplim krakovima. Kontrast crnoj boji pravi siva Nappa koža, a automobil poseduje šiber, GPS sistem, prednja elektronski prilagodljiva sedišta s funkcijom memorije i Harmon Kardon ozvučenje.

 

223490-bmw e46 01.jpg

 

Automobil pokreće BMW-ov 3.2 atmosferski redni šestocilindraš koji razvija 333KS i 355 Nm obrtnog momenta, a uparen je sa 6-stepenim manuelnim menjačem umesto mnogo manje traženog SMG menjača s kojim je u svoje vreme bio dostupan. Ne samo da je eksterijer u savršenom stanju, nego i u unutrašnjosti ima tek poneki znak korišćenja. Novi vlasnik će morati da izdvoji 79.900 dolara za automobil, što je više i od potpuno novog BMW-a M3 Competition koji se u Americi može kupiti za 72.800 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 1996. BMW E36 M3

 

Dugo je ovaj M3 bio poznat kao ''onaj drugi M3'' i ništa više osim toga. Naravno da je bilo teško nastaviti put slave koju je zadobio M3 E30.

Ali, u poslednje vreme počinje da postaje sve bitniji kolekcionarski primerak...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: BMW E30 M3 Sport Evo do F80 M3 CS

 

Sve generacije M3 u dužoj varijanti videa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...