Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW M3 25th Anniversary / 30th Anniversary

Recommended Posts

Polovni BMW M3 E30

 

164893-bmw%20e30%201.jpg

 

Naravno da ovaj autombil očekuje da ga izvedete u bioskop i platite večeru pre nego što vas pusti unutra, ali ipak, ovaj klasični BMW M3 obećava da ćete biti u krevetu do jutra. Kuća SilverstoneAuctions zadužena je za prodaju primerka koji vidite, dok je aukcija zakazana za 13. maj. Ljudi zaduženi za aukciju procenjunjuju da će automobil biti prodat za cifru između 40 i 50.000 funti.

 

164894-bmw%20e30%2011.jpg

 

Proizveden 1990. godine, ovaj M3 je kao nov bio isporučivan predstavništvima u Minhenu, dok je potom transportovan širom Evrope, gde se slični primerci mogu pronaći do dana današnjeg.

 

164895-bmw%20e30%20111.jpg

 

Sa crvenim eksterijerom koji prekriva crnu kožu sedišta, ovaj posebni model je čistog izgleda koliko god je to moguće. Automobil poseduje manje od 80.000 pređenih kilometara na odometru i njegov vlasnik tvrdi da je savršeno održavan, dok je tokom njegove istorije vođena detaljna evidencija o servisima i redovnim tehničkim pregledima, kao i svim vrstama popravki, a sadrži originalne nemačke registarske dokumente i sve potrebne sertifikate.

 

164896-bmw%20e30%201111.jpg

 

Veoma primetne dorade ovog klasičnog BMW modela uključuju alu felne od 16 inča, obmotane u nove Toyo gume, sa novim oznakama, zajedno sa originalnim Bavaria ozvučenjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordni krug BMW M3-R E46 na Nurburgringu

 

bmw%20e46.jpg

 

Da biste ostvarili odlično vreme na Nurburgringu, nije baš neophodno da imate najnoviju ''mašinu'' čija se cena kreće preko 100.000 evra... Dovoljno je imati pravog sportistu u kojem još ima potencijala! U eri pomame proizvođača automobila za što boljim vremenima novih modela na čuvenom Nurburgring Nordschleife, pomalo su se zaboravile one nešto starije mašine, koje su svojevremeno imale daleko više trkačkog duha nego li današnji ''rekorderi''. Jedna od tih mašina je svakako i BMW M3 E46, koji je prošao kroz tretman ''mršavljenja'' - iz kabine je izbačeno sve što nije apsolutno neophodno, dok je, radi povećanja snage i obrtnog momenta, naročito na nižim obrtajima, ugrađen mehanički kompresor, te motor sada oslobađa gotovo 700 konja.

U kombinaciji sa dobrim vozačem, kao što je Inge Hansesætre, ostvareno je vreme 7:16.927 što je zaista odličan rezultat, imajući u vidu da je to brže i od zvaničnih fabričkih vremena automobila kao što su Ferrari 488 GTB, Porsche 911 GT2 RS (odlazeća generacija), pa čak i od BMW-a M4 GTS!

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Novi'' BMW 323i iz 1985. za 69.900 evra

 

bmw%20323.jpg

 

BMW-ova serija 3 E30 je stekla kultni status poslednjih godina, a samim tim i očuvaniji primerci počinju da vrede ozbiljan novac.

 

171560-bmw%20323%20111.jpg

 

Koliko ozbiljan? Šta kažete na 69.900 evra za automobil star 32 godine?

 

171559-bmw%20323%2011.jpg

 

Treba uzeti u obzir da je ovaj primerak, koji je osvanuo na nemačkom eBayu, sa pređenih tek 260 km praktično nov, ali za ovaj novac moguće je dobiti fino opremljeni, potpuno novi, M2 Coupe!

 

bmw%20323%201111.jpg

 

Takođe, E30 generacija serije 3 proizvodila se od 1982. do 1994., pa ju je BMW prodao u 2.339.520 primeraka. Ovo takođe nije prvi M3, već obični 323i. Toliko o ekskluzivnosti. Ipak, treba priznati da automobil na fotografijama izgleda predivno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M3 - specijalno izdanje povodom trideset godina na američkom tržištu

 

172361-bmw%20m3%201.jpg

 

Specijalno izdanje modela BMW M3 koje je izrađeno povodom trideset godina prodaje na američkom tržištu je bazirano na modelu BMW M3 sa manuelnim menjačem i Competition paketom opreme. U enterijeru dominiraju tri boje, crvena, bela i plava, a spoljašnost je ofarbana u crvenu metalik boju koja nosi ime Frozen Red II Metallic.

 

172362-bmw%20m3%2011.jpg

 

Samo na ovoj verziji će se naći sjajne zlatne aluminijumske felne veličine 19 inča napred i 20 inča pozadi. Isti je slučaj i sa natpisom ''30th Anniversary'' na zadnjem staklu. Pored ovih stilskih detalja, M odeljenje kompanije BMW je instaliralo i performantne delove kao što su amortizeri sa crvenim oprugama, spojler koji je u potpunosti izrađen od ugljenikovih vlakana i izduvni sistem sa titanijumskim prigušivačima. Međutim, enterijer je taj koji stvarno zapada za oko. Izrađen je u tri boje, crvenu, belu i plavu, kao omaž američkoj zastavi. Sedišta su obmotana Merino kožom, a natpis ''30th Anniversary'' se nalazi na komandnoj tabli.

 

172363-bmw%20m3%20111.jpg

 

BMW se još uvek nije izjasnio o ceni ovog specijalnog izdanja, ali će pretpostavljamo ona biti znatno veća nego kod regularne M3 verzije sa Competition paketom opreme čija je cena 71.200 dolara, odnosno, oko 62.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrhunski restaurirani BMW M3 E30 za 120.000 dolara

 

BMW M3 E30

 

BMW M3 E30 je odavno postao traženi klasik, cene su poletele u nebo, a vrhunski očuvani ili pedantno i profesionalno restaurirani primerci se plaćaju poput suvog zlata pa ovaj konkretni primerak vredi više od 100.000 evra.

 

BMW M3 E30

 

Originalna boja mu je bila bela, a sadašnji vlasnik ga je kupio 2004. godine i već 2005. je krenuo u restauraciju. Svi dotrajali delovi su zamenjeni novima ili jednako vrednim kao da su originalni, a izbor boje je pao na Valencia Orange.

 

BMW M3 E30

 

Motor je generalno repariran, kočnice, kvačilo i amortizeri su novi, kao i ECU, sva stakla, kompletna armatura, volan i ručica menjača. Vrata, sedišta i krov su obnovljeni, a jedini neoriginalni delovi su izduvni sostem Borla i H&R opruge.

 

BMW M3 E30 BMW M3 E30

 

Od trenutka kada je završena restauracija ovaj BMW M3 E30 je prešao samo 30 kilometara, a sada ga vlasnik prodaje na Ebayu za 120.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 37 godina prešao samo 14.488 km

Prodaje se BMW 320 Coupe E21

 

183438-bmw 320 1.jpg

 

Holandski diler ''Autoleitner'' je jedan od najpoznatijih evropskih trgovaca odlično očuvanih automobilskih klasika s malom kilometražom. Među brojnim modelima koji se nalaze na njihovom sajtu, posebnu pažnju zaslužuje prelepi BMW 320 serije E21. Iako napravljen davne 1981. godine, ovaj automobil je prešao svega 14.488 kilometara! Za pogon koristi 2.0 litarski karburatorski 6-cilindraš koji snagu od 120 konja prenosi na zadnje točkove.

 

183439-bmw 320 11.jpg

 

Na listi serijske opreme se nalaze mnogi raritetni detalji za 1981. godinu: 13-inčni alumunijumski točkovi s gumama Michelin 185/70 R13, električno podesiva spoljašnja ogledala, originalni alat i patosnice, metalik boja ''Brasilbraun''...

 

183440-bmw 320 111.jpg

 

Jedini mali ''nedostatak'' su žuti farovi s obzirom da je automobil kupljen u Francuskoj, a pre otprilike godinu dana - na 13.878 km - obavljena je generalka kod ovlašćenog BMW servisera.

 

bmw 320 1111.jpg

 

Inače, BMW E21 je prva generacija legendarne ''trojke'', model koji je pravljen od avgusta 1975. do decembra 1983. godine. U to vreme koštao je daleko manje od holandskog super-klasika, za koji ''Autoleitner'' traži 27.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rus ugradio mlazni pogon iz aviona MiG 23 u BMW ''kockicu'' i dobio paklenu zver

 

bmw mig.jpg

 

Autoentuzijasta je odlučio da se provoza u svom automobilu na mlazni pogon i postao internet zvezda. Na YouTube-u je objavljen snimak testiranja automobila sa ugrađenim turbo-starterom mlaznog motora iz aviona MiG-23, prenosi ''TV Zvezda''. Autor ovog snimka je ukratko naglasio da su mu motor dali njegovi prijatelji, a on sam ga je doveo u radno stanje, pričvrstio sve potrebne pumpe, spojio ga sa menjačem preko napravljenog adaptera. ''Guta gorivo u svemirskim količinama'', dodaje Igor Negoda. Neki korisnici interneta su u međuvremenu predložili Igora za novog rukovodioca ''Roskosmosa'', možda malo ishitreno jer daleko je od toga da se ''kockica'' vinula u nebo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova školjka BMW kockice je poslednja nova na svetu, takva je i cena

 

bmw e30 m3.jpg

 

Prodavac tvrdi da je ovo poslednji ''novi'' BMW E30 M3 na svetu!

 

Nakon što smo bili svedoci pojavljivanja 11 nevoženih primeraka Serije 5 u Bugarskoj, na Redditu se pojavila informacija da je u prodaji poslednji ''novi'' BMW E30 u M3 izdanju, i to po ceni od 30.000 USD. Prodavac je Paul Marshall, a deo se nalazi u Dalasu u Teksasu. Dakle, u ponudi je nova školjka bez VIN broja koju Marshal čuva već 15 godina. Uprkos činjenici da je potrebno još puno ulaganja i priličnoj ceni same školjke, svi se slažu da će se kupac brzo pojaviti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 323i E30 sa 260 pređenih km još čeka kupca

 

bmw 323.jpg

 

U oktobru 2017. godine smo objavili priču o senzacionalnom BMW-u 323i serije E30 proizvedenom 1985. godine. Ono što ga čini izuzetnim je činjenica da je besprekorno očuvani automobil prešao svega 260 kilometara! Objašnjenje: Skoro 30 godina ''trojka'' je stajala u salonu lokalnog dilera BMW-a pre nego što je 2014. automobil kupio izvesni kolekcionar i smestio ga u grejanu garažu.

 

171559-bmw 323 11.jpg

 

Crveni E30 je krajem 2017. ponuđen po ceni od skoro 70 hiljada evra, ali nije bilo zainteresovanih kupaca.

 

171560-bmw 323 111.jpg

 

Sada je belgijski trgovac ''Gem Classic Car'' ponovo ponudio raritetni automobil uz veliki popust - čak 22.000 evra. Dakle, BMW 323i E30 sa 260 pređenih kilometara može da se kupi za 47.990 evra.

 

bmw 323 1111.jpg

 

Potencijalni kupac dobija jedan od najlepših modela bavarske kompanije, pokretan 2.3 litarskim rednim 6-cilindrašem koji snagu od 150 konja prenosi na zadnje točkove preko 5-stepenog manuelnog menjača. Tu su i originalna Recaro sedišta, diferencijal s ograničenim proklizavanjem, kožni upravljač i originalni radio kasetofon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redux BMW E30 M3

 

redux 1.jpg

 

BMW E30 M3 je danas suvo zlato u svetu kolekcionara, a britanska kompanija Redux je odlučila da napravi 30 poboljšanih primeraka od kojih je jedan već isporučen.

 

redux 1111.jpg

 

Redux je za BMW E30 M3 izabrao 2.3 litarski četvorocilindrični motor i povećao njegovu zapreminu na 2.5L. Kupac je želeo i turbo punjač, ali kompanija nudi i verziju sa atmosferskim motorom. Pomenuti motor sa turbo punjačem isporučuje 390KS i 529 Nm obrtnog momenta, a uparen je sa 6-stepenim manuelnim menjačem, dok je petostepeni menjač dostupan opciono. Za bolju trakciju se brine diferencijal sa ograničenim proklizavanjem na zadnjoj osovini.

 

redux 111.jpg

 

Automobil ima prilagodljive amortizere, AP Racing kočiona klešta sa šest cilindara napred i četiri nazad, dok su karbon-keramički diskovi opcija.

 

redux 11111.jpg

 

Redux je poveo računa i o karoseriji pa je M3 dobio branike, krov, blatobrane i pragove od ugljeničnih vlakana. Opcija će biti i poklopac motora od ugljeničnih vlakana.

 

redux 111111.jpg

 

Unutrašnjost je bogata alkantarom kojom su presvučeni nebo, paneli na vratima i centralna konzola, dok se putnici smeštaju u kožom presvučena Recaro sedišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: BMW E30 M3 Sport Evo

 

5 epizoda koje obrađuju sve generacije BMW M3, tako da prva epizoda logično pripada E30:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srebrni strelac

 

wqwq303.jpg

 

Naširoko je poznata izreka da vreme leči sve, a kada se ona primeni na automobile, čini se adekvatnom za ovu zvezdu Nasleđa. BMW E36 je do skoro posmatran kao jedan od onih automobila, kao jeftina zabava podložna različitim oblicima sakaćenja, ali je vreme ipak izlečilo odnos prema trećoj generaciji BMW-ove Trojke. Sada, BMW E36 posmatramo drugačijim očima, kao autmobil koji će za samo nekoliko godina kriviti vratove prolaznika, jer su reprezentativni primerci sve ređi. Na jedan E36 318is iz 1993. godine koji već sada nagoveštava svetlu budućnost ove Serije 3 smo naišli na Instagramu i već na prvi pogled je bilo jasno da je u njega nisu uloženi samo vreme i novac, već pre svega znanje, ljubav i razumevanje.

 

wqwq302.jpg

 

Kao dete, Dragan je prvi susret sa BMW-om E36 imao ranih devedesetih godina kada je očev drug iz Nemačke dovezao tada aktuelni kupe. Pored celokupnog izgleda, jedan detalj ga je potpuno fascinirao i obeležio njegovu ljubav prema ovom modelu: ''Bio je to zeleni kupe i sećam se kako je on otvorio vrata i spušta se staklo. To je bilo 1994. godine, ja sam imao sedam i tad sam sebi rekao da ću ga kad tad imati.'' Kada je Dragan napunio osamnaest godina, E36 je još uvek bio izvan njegovog domašaja, a nekoliko godina kasnije, njegov prvi BMW je ipak postao E46. Naime, tek što je skupio novac za BMW koji je želeo, uz malu pomoć roditelja je dobio priliku da kupi noviju Trojku, što je ipak i učinio. U međuvremenu, Dragan je krenuo očevim stopama i kao mehaničar specijalizovan za bavarske automobile je vozio još nekoliko BMW-a serije E46, ali je želja za klasikom uz kog je sve počelo i dalje tinjala.

 

wqwq301.jpg

 

Pravi trenutak za ostvarenje snova i kupovinu projekta došao je pre godinu dana: ''Oženim se, dobijem prvo dete, sada će i drugo, i rešio sam da kupim igračku. Kum i ja smo vrteli oglase, on je gledao Golfa II, a ja E36. I, nađem ga okolini Požarevca za 800€, nije bio lupan, ali prednji i zadnji branik su visili, imao je fabričke felne, bio je pocepan... Prvo smo se natezali sa prodavcem da li da uopšte krećemo ili ne. Na kraju, u devet smo krenuli iz Novog Sada, kupio sam ga u 12 sati noću, odšlepao u jedan, a već sutradan je bio rasturen ceo. Hteo sam ga napraviti da bude lep, ali da ne ulazim preterano u detalje. Međutim, pošto sam takav kakav jesam, krenuo sam jedno po jedno i na kraju je ispalo ovo što je sada.''

 

Radovi su trajali ugrubo godinu dana, od marta 2018. do aprila 2019. godine, a suptilne modifikacije su pažljivo birane. Prednji i zadnji M branik došli su iz Nemačke, a Dragan je namerno izbegao da stavi M trepne i odabrao one sa Retke trodelne AC Schnitzer felne iz Makedonije, u još jednom sada ili nikada trenutku: ''Okačio sam oglas da tražim neke zanimljive felne i javio mi se čovek sa ponudom za ove. Kazao je da su nove i da može da ih donese do granice i mi smo naravno morali da krenemo odmah. Seo sam sa društvom u auto i gas u Makedoniju!'' Uz felne su došle i adekvatne opruge koje su spustile BMW na idealnu visinu, te potpuno sređivanje prednjeg i zadnjeg trapa, a kroz točkove se naziru kočnice sa E46 330ci. Enterijer je i originalno bio u crnoj koži ali dosta lošiji, pa je Dragan kombinovanjem i uklapanjem sa šest različitih sedišta došao do konačnog rezultata, sve vreme koristeći originalnu kožu. Kako bi ga prilagodio svom ukusu, Dragan je stavio i volan sa novijeg tipa E36.

 

wqwq300.jpg

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

kompletan tekst na - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Četvrta epizoda ''Carfection'' serijala:

 

carfection.jpg Carfection video: BMW E92 M3 GTS

 

GTS je izašao dve godine posle standardnog M3 te generacije BMW serije 3. Najekstremnija verzija M3 do tada, napravljena u svega 135 komada i prodavana za debelo preko 150.000 evra. Ali, nije BMW prodavao samo skupu šminku.

Motor je ovde veći, pa više nije 4.0 kao u M3 tog doba, nego 4.4 sa 30-tak KS više. Olakšavanje je bila takođe važna tema, tako da su zadnja sedišta izbačena, umesto zadnjih stakala tu je pleksiglas, vrata su lakša, izduv je napravljen od titanijuma. Ali, bilo je malo i dodavanja kg kroz ugradnju zaštitnog kaveza...tako da na kraju GTS ima oko 70 kg manje od BMW M3, i to samo ako vlasnik ne želi da mu se vrati klima i radio. :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...