Jump to content
FAS Goran
strcentar

Ducato Maxi - Adria Coral / Fiat & ostali kamperi

Recommended Posts

Kamp prikolica opremljena baterijama i svojim pogonom

 

216658-prikolica02.jpg

 

Kamp prikolice će uskoro imati i vlastiti električni pogon. Nemački proizvođač Dethleffs je pokazao šta je sve sposobno takvo vozilo: eksperimentalni e-Home Coco je spojen na Audi e-Tron Sportback i uglavnom se vlastitim snagama vozio od južne Nemačke do jezera Garda u Italiji.

 

To je prvi put da je ovakva električna kombinacija uspela da prevali put od gotovo 400 kilometara bez potrebe za punjenjem baterija na putu. Ruta je započela u južnonemačkom gradu Isny im Allgau, a završila na jezeru Garda u Italiji. Ovim dostignućem karavanska marka Dethleffs je najavila blisku budućnost ove vrste prevoza i turizma. Teška prikolica ima veliki uticaj na raspon vožnje električnih automobila i domet e-automobila u nekim slučajevima može da se prepolovi. Sve više proizvođača želi da reši taj efekat tako što će kamp prikolice opremiti i električnim pogonom. U ovom slučaju je Dethleffs u dno e-Home Coco ugradio dva paketa baterija, svaki kapaciteta po 40 kWh. Punjenje se vrši preko CCS tačke sa strane (što je danas uobičajeno u automobilima). Umesto normalne osovine između točkova, karavan ima dva elektromotora u centralnom kućištu. Na parkingu ili mestu za kampovanje motori mogu da rade odvojeno i pokreću uređaje u prokolici, dok su na putu dobri za opterećenje od 90 kilovata, odnosno 122 KS.

 

216659-prikolica01.jpg

 

Ta dodatna snaga ide uz 408 KS (300 kW) Audija e-Tron Sportback koji je korišćen za prevoz prikolice. Budući da prikolica ima svoj izvor snage, Audi je značajno rastrećen, pa je umesto 800 kilograma, koliko je teška prikolica, pritisak na vozilo bio kao da ima samo 100 kg dodatnog tereta. Kamp prikolica ima vezu sa automobilom pa tačno zna kada vozač automobila koči. Ako Audi, na primer, uspori, električni motori prikolice će takođe pomoći u kočenju u deliću sekunde. Kao osigurači, tu su dodatne disk kočnice na prikolici. Na bočnoj strani kamp kućice se nalazi CCS veza za punjenje baterija. Nakon gotovo 400 kilometara vožnje, koja je uključivala i penjanje na planiske prevoje, u baterijama automobila je ostalo 19% snage, dok je prikolici ostalo još 21%.

Dethleffs radi na e-Home Coco nekoliko godina i želi da pokrene proizvodnju ovog modela u roku od tri godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Trafic SpaceNomad

 

...i Hippie Caviar Hotel 100% električni kamper.

Dostupan u dve dužine, sa četiri i pet sedišta i veliki izbor motora, od 110 do 170 KS, sa ručnim i automatskim menjačem (za motore od 150 i 170 KS). Potpuno novi Trafic SpaceNomad prilagođava se različitim potrebama svojih kupaca koji su potrazi za slobodom bez ograničenja smeštaja ili parkiranja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka kompanija Volkner predstavlja najluksuzniju kuću na točkovima

 

218038-volkner 05.jpg

 

Putovanja kamp prikolicama ili rekreacionim vozilima nekada nisu bila luksuzna, ali danas je situacija svakako drugačija. Barem je to slučaj ukoliko pitate Volkner, nemačku kompaniju zaduženu za kreiranje kopnenih jahti, koja je nedavno predstavila svoj najnoviji model - 6.5 miliona evra vrednu Volkner Performance S 2021 kuću na točkovima, koja vrlo lako može postati vrhunski primerak svoje vrste.

 

218039-volkner 04.jpg

 

Teško 18 tona, ovo vozilo je luksuzni penthaus na točkovima, koji može primiti i hiperautomobile svojih vlasnika - poput Bugatti Chirona ili bilo kog drugog - u svoju specijalnu pregradu. Performance S serija lansirana je 2019. godine, ali je verzija namenjena novom dobu opremljena fantastičnim i neverovatno skupocenim detaljima.

 

218040-volkner 03.jpg

 

Kopnena jahta kreirana je na šasiji Volvo modela sa 460 konja ili Mercedesa sa 430 ks, koje same koštaju preko 1.5 miliona evra. U skladu sa željama klijenata, modeli dalje mogu biti prilagođeni na osnovu budžeta i željenog enterijera.

 

volkner 02.jpg

 

Kada se radi o performansama i enterijeru, ovaj model svakako podiže lestvicu po pitanju luksuza, ali to čini i tako što u ponudu dodatno uključuje predivni Bugatti Chiron, brižno parkiran u patentiranoj Volkner garaži. Ovaj model dodaje oko tri miliona dolara finalnoj ceni, pretvarajući ga u najskuplji dom na točkovima, na čitavom svetu.

 

volkner 01.jpg

 

Nakon što superautomobil izađe iz garaže, hidraulična platforma se može koristiti kao veranda ili trpezarija na otvorenom, dok takođe nudi dovoljno mesta za dva e-bicikla, uz dodatnu pregradu za više dvotočkaša. Raskošni dnevni boravak vile na točkovima deluje kao da pripada hotelu sa pet zvezdica. Izdašno dekorisana loža takođe igra ulogu trpezarije u svom prednjem delu, gde se posebno ističe BrilliantDark finiš enterijera, kombinovan sa staklenim vratima i opcionim audio sistemom vrednim 299.276 eura. Unutar ove zgrade na točkovima možemo videti i savršeno opremljenu kuhinju, suvo kupatilo i spavaću sobu, dok pored toga vozilo sadrži i tuš sa zvezdanim krovom. Luksuzni motorni dom dolazi sa grejanjem u više zona, kompjuterskim radnim prostorom i izobiljem skladišnog prostora untuar spavaće sobe i trpezarije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solarni dom na točkovima kreće na jednomesečno putovanje

 

stella 03.jpg

 

Električni automobili privlače sve više pažnje, a tim studenata s Univerziteta Eindhoven je napravio korak prema budućnosti tako što je odlučio da krene na evropsko putovanje u solarnom vozilu. Ovaj projekat je posebno interesantan zbog činjenice da se radi o vozilu koje zapravo predstavlja ''dom na točkovima'' koji nudi prostor za život te je opremljen tušem, ležajevima za spavanje, kuhinjom i infotainment sistemom.

 

Najnovije solarno vozilo je nazvano Stella Vita, koje je takođe legalno za put. Njegova glavna karakteristika je krov koji se može proširiti pomoću električnog sistema. Sistem u suštini gura krov prema gore, a dva dodatna panela se izvlače čime se povećava solarna površina na 17.5 kvadratnih metara. To je dvostruko više u odnosu na formu vozila kada je u pokretu. Unutrašnjost je namenjena za dve osobe, prijatna je za život, sadrži sofu, sto, krevet i kuhinju.

 

stella 02.jpg

 

Infotainment sistem je spojen sa svim delovima vozila i može poslužiti za praćenje potrošnje energije.

 

stella 01.jpg

 

Tim studenata sada planira putovanje do južnog vrha Španije te druženje s ljudima tokom putovanja. Putovanje će biti dugo 2.896 kilometara i trajaće mesec dana. Studenti će posećivati i univerzitete u nadi da će inspirisati druge studente da se posvete inovacijama, a sastaće se i s političarima u svrhu promocije borbe protiv klimatskih promena. Domet vozila iznosi više od 730 kilometara dnevno. Studenti planiraju da proizvedu i prvi komercijalni automobil na solarni pogon i tvrde da su blizu realizacije ovog projekta.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Expedition Timberline Off Grid Concept

 

218949-ford explorer.jpg

 

Ford Expedition Timberline Off Grid Concept ima povišeni klirens (320 mm), FOX Performance Elite amortizere, 17-inčne Method Race točkove, 35-inčne General Grabber gume za sve terene, dvobojni eksterijer, Thule Tepui Explorer šator, dušek za dve osobe, Turtleback prikolicu...

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solarni kamper uspešno obavio putovanje dugo 2.000 kilometara

 

stella 02.jpg

 

Solarni kamper koji su u svom projektu razvili studenti sa Univerziteta u Ajndhovenu uspešno je obavio svoje putovanje dugo 2.000 kilometara. Električni kamper nazvan Stella Vita je pravi pokretni dom koji je proputovao Južnu Evropu i prešao 2.000 kilometara u svrhu podizanja svesti o klimatskim promenama u nadi da će inspirisati ljude. Kamper je krenuo na put nakon što je grupa od 22 studenta provela godinu i po razvijajući ga i pripremajući za putovanje iz Ajdhovena do Tarife, najjužnijeg dela Pirinejskog poluostrva. Putovanje je trajalo od 19. septembra do 15. oktobra.

 

stella 03.jpg

 

Stella Vita je regularno registrovano vozilo koje se može kretati na javnim putevima. Prethodno su obavljene sve provere kako bi se obezbedila ispravnost, ali tokom putovanja je bilo problema sa pogonom. Zbog toga je tim odučio da se izbegavaju autoputevi, a kamper se zaustavio u Zolderu gde je tim naporno radio da bi rešio probleme sa pogonom. To je učinjeno promenom delova, a zatim je putovanje nastavljeno prema Briselu. Kamper Stella Vitta je na svom putovanju prolazio kroz Francusku te je posetio Pariz, Bordo i Bijaric. Put je tim kasnije vodio do Španije. Vožnja od Saragoze do Madrida je prošla ''glatko'', ali onda se začuo čudan zvuk. Vozilo je transportovano od Toleda do Kordobe iz bezbednosnih razloga.

 

stella 01.jpg

 

Nakon određenih teškoća tim je na kraju stigao do Tarife nakon pređenih 2.000 kilometara. Upriličena su druženja sa brojnim studentima i aktivistima u cilju podizanja svesti o klimatskim promenama i promovisanja novog održivog načina kretanja. Inspirativno putovanje je obavljeno bez potrebe za gorivom, kao ni punjenjem električnom energijom. Samoodrživi pokretni dom je koristio samo sunčevu energiju. Sada se studenti nadaju da će se pojaviti kompanija zainteresovana za njihove ideje te da Stella Vita neće završiti na ovom putovanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao švajcarski nožić: Kamp prikolica jedinstvenog dizajna

 

kamp 3.jpg

 

Zaljubljenici u kampovanje najbolje znaju koliko je bitno da kamp prikolica bude funkcionalna i praktična. Čini se da je kineski dizajner Hu Jong - koji je kreirao kamp kućicu sa fotografija - uspeo da zadovolji osnovne zahteve kampera, a da istovremeno napravi prikolicu izuzetno zanimljivog izgleda.

 

220060-kamp 2.jpg

 

Kao inspiracija za dizaj spoljašnjosti poslužio mu je najveći sisar na svetu - kit, a za funkcionalnost - švajcarski džepni nožić. Naime, kada se parkira na željenu lokaciju, ova naizgled mala kamp prikolica može da se proširi tako da sadrži dnevnu sobu, kuhinju, kupatilo i spavaća sobu. Osim toga, zahvaljujući brojnim proziorima obezbeđena je dobra osvetljenost i priliv svežeg vazduha u unutrašnjost kućice.

 

kamp 1.jpg

 

Kuhinja može da se potpuno izvuče za spoljašnju upotrebu po lepom vremenu ili da ostane pokrivena za kuvanje u zatvorenom kada je vreme loše. Dizajner Hu Jong opisuje kućicu kao kao dovoljno izdašan prostor za četvoročlanu porodicu. Ova interesantna kamp prikolica osvojila je 2021. godine Red Dot nagradu za dizajn u Nemačkoj, a sada je u ranoj fazi razvoja proizvodnje. Cena nije saopštena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SOD Rise 4x4 kao luksuzni stan na točkovima

 

sod 03.jpg

 

Videli smo brojne terenske kampere, a videli smo i neke modifikovane Mercedesove Unimogove. Moramo priznati da ih nismo baš viđali u kombinaciji, posebno ne sa dodatim ''otmenim stambenim prostorom''. Naime, spolja ovaj ''kamper'' izgleda prilično poslovno u sivoj nijansi, ali kad zakoračite unutra, ulazite u potpuno drugi svet impozantne ''kuće'' za sve terene duge 6.90 metara, široke 2.48 metara i visoke 3.90 metara. Komplet je upotpunjen zadnjim nosačem za motocikle ili kvad (500 kg nosivosti), na koji je pričvršćen i rezervni točak.

 

sod 02.jpg

 

Kompanija odgovorna za ovaj kamper je Stone Offroad Design, sa sedištem u Nemačkoj nedaleko od Minhena. Pun naziv njihove kreacije je SOD Rise 4x4, a kao što možete zamisliti, korišćenje Unimoga kao platforme znači da kompanija nije trebalo da dira ništa oko mehanike. Umesto toga, SOD se fokusirao na unutrašnjost, koja se po želji može ukloniti i koristiti bez kampera.

 

sod 01.jpg

 

Bela, crna i siva se stapaju da bi stvorili nešto nalik otmenom stanu u Njujorku. Dnevni boravak na zadnjoj strani ima veliki kauč sa malim stočićem u sredini. Tu je čak i viseći luster postavljen na podnožje kreveta koji se spušta preko kauča da bi stvorio drugu spavaću sobu. Potpuno opremljena kuhinja pored kauča uključuje indukcijsku peć, rernu i skromnu sudoperu, sve završeno u kamenu s mramornom površinom. Tu je i frižider-zamrzivač pune veličine nasuprot dnevnog boravka. Ugaona vrata vode u kompletno kupatilo koje je jednako otmeno kao i ostatak priče. Neobičan WC je postavljen pored malog umivaonika sa velikim ogledalom na zidu i tušem. Pored kupatila ćete naći glavnu spavaću sobu sa fiksiranim krevetom.

SOD Rise 4x4 koristi litijum-jonsku bateriju od 400 Ah i opremljen je sa do 840 vata solarne energije. Spreman je da prenosi 400 litara vode, a sa grejanjem i klima uređajem može da se koristi u svako godišnje doba. Dostupno je nekoliko verzija SOD Rise 4×4: prva ima dizelski motor od 231KS i prodaje se za 699.900 evra, dok druga ima 400 konjskih snaga i 899.900 evra. Prve isporuke u SOD-u očekuju u drugoj polovini 2022.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes EQV kao električni dom na točkovima

 

mercedes eqv kamper04.jpg

 

Evropska industrija ''motorizovanih domova'' se sve više oslanja na elektrifikaciju, a primer je modifikovani Mercedes EQV koji je švajcarska kompanija Soritmo Walter Ruegg PLC pretvorila u pokretni dom. EQV je električni ''brat'' Mercedesove V-Klase, a Soritmo je izvršio brojne modifikacije da bi ga pretvorio u kompaktni kamper. U ponudi je krov koji se izvlači u visinu, a dostupni su i solarni paneli koji skupljaju energiju za punjenje akumulatora i pomoćnih baterija.

 

mercedes eqv kamper03.jpg

 

Podizanjem krova se dobija više prostora u unutrašnjosti, a putnici u nižem delu mogu da se odmaraju na krevetu koji se izvlači. Sortimo nudi i kuhinjsku jedinicu sa sudoperom, plinskom rernom, frižiderom i fiokama.

 

mercedes eqv kamper02.jpg

 

Koliko je EQV teži od standardnog nakon modifikacija, za sada nije poznato, kao ni da li je došlo do smanjenja njegovog dometa.

 

mercedes eqv 01.jpg

 

Trenutno Mercedes nudi EQV sa dva pogona. EQV 300 dolazi sa 90 kWh baterijom koja omogućava domet izmeđi 326 i 363 kilometra, dok EQV 250 sa 60 kWh baterijom prelazi između 213 i 236 kilometara. Oba modela su dostupna u dužinama od 5.140 i 5370 mm. EQV poseduje inteligentni navigacijski sistem sa aktivnim upravljanjem dometa tako da vlasnik ne mora da brine da će isprazniti baterije. Takođe, tu je i Mercedesov MBUX infotainment sistem. Cena koju Sortimo traži za kombi nije navedena, ali je poznato da kraći EQV 250 u Nemačkoj košta najmanje 67.818 evra, dok je za najskuplji i najduži EQV 300 potrebno izdvojiti 72.280 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Dokker kamper

 

dacia kamper 03.jpg

 

Industrija kampera bukvalno cveta, ali nisu uspešni samo veoma skupi i luksuzni modeli koji koštaju više od 80 hiljada evra i nedostupni su mnogima. Jeftine transformacije takođe postaju sve popularnije i brojnije. Već smo videli kampere na bazi Lade za manje od 13.000 evra, dok Volkswagen California, koliko god popularan, očigledno više ne može da konkuriše ovim jeftinim cenama.

 

Španska kompanija Yevana svojom najnovijom transformacijskom ponudom baziranom na Dacia Dokkeru želi da bude deo ovog trenda koji je i dobar i jeftin. Za samo 9.750 evra proizvođač pretvara rumunski kombi u potpuno opremljeni dom na točkovima. Navedena cena, međutim, još ne uključuje vozilo ali odlaskom na sajtove polovnjaka moguće je pronaći polovni Dokker u dobrom stanju za 5.000 evra ili nešto više.

 

dacia kamper 02.jpg

 

Ovaj kompaktni kamper je dugačak samo 4.36 metara, ali ima prtljažni prostor od oko 800 litara koji je pretvoren u prostor za dve osobe u koji možete da stavite sve što želite. U kabinu se može smestiti sklopivi bračni krevet sa sklopivim dušekom debljine 70 mm koji se oslanja na okvir od breze. Osim spavaće sobe, Dokker ima prenosnu kuhinju, frižider od 31 l, sudoperu od nerđajućeg čelika, rezervoar za svežu vodu od 32 litre kao i spoljašnji tuš.

 

dacia kamper 01.jpg

 

Unuteašnji dizajn prerađene Dacije je kombinacija šperploče i LED rasvete, što kabinu čini svetlom i prijatnom dok za napajanje vozilo koristi solarnu ploču, bateriju od 100Ah i inverter od 600W.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bischofberger Audi 100 kamper

 

223641-audi 100 04.jpg

 

Neobičan i zanimljiv, Bischofberger Audi 100 je ujedno i veoma retko vozilo.

Početkom osamdesetih godina prošlog veka fanovi Audija su mogli da dobiju tada novi Audi 100 u formi za kampovanje. Tu nije reč o obaranju zadnjeg sedišta, jer je postojao model pod nazivom Bischofberger Audi 100, koji je bio pravi kamper.

 

223640-audi 100 03.jpg

 

Nakon što je napravila prvi kamper baziran na Audiju 100 Typ 43 i postizanja dogovora sa Audijem, kompanija Bischofberger Motorcaravan GmbH je proizvela ''pokretni dom'' baziran na tada aktuelnom Audiju 100 Typ 44 koji je poslala na testiranja u pustinju. Kamper je ostvario sjajne rezultate bez ikakvih kvarova. Tada je dobijen i TUV sertifikat te je započeta mala proizvodnja, odnosno rekonstrukcija na bazi serijskih automobila. Kamperi su dobili ojačanu šasiju, oslanjanje i kočnice, a prostor za boravak je napravljen od fiberglasa. Širina i dužina vozila su povećane za 100 mm u odnosu na bazni automobil.

 

223642-audi 100 02.jpg

 

Nisko težište, mala težina i dobar raspored težine su imali pozitivan efekat na upravljivost i stabilnost automobila na putu, a manje dimenzije u odnosu na kampere u formi kombija su mu omogućile mogućnost parkiranja u garažu, kao i korišćenje automatske perionice za automobile.

 

223643-audi 100 01.jpg

 

Bile su dostupne dve verzije od kojih je jedna imala visoki krov. Opremu u prostoru za boravak su činili frižider, rerna, sudoper s rezervoarom od 20 litara, rezervoar za vodu, Turmatic grejanje i slično. Cena modifikacija automobila je iznosila između 22.500 i 37.000 tadašnjih nemačkih maraka. Ukupno je proizvedeno 40 primeraka kampera, a nudili su se s 5-cilindričnim 2.1 i 2.3 litarskim motorima snage od 136 do 165 KS i obrtnog momenta od 180 do 240 Nm. Motori su mogli da se upare sa 4/5-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem.

 

Dužina kampera je iznosila 4.9, širina 1.9, visina 1.8 i međuosovinsko rastojanje 2.68 metara, dok je bio težak oko 1.300 kg. Maksimalna brzina je iznosila 180 km/h. Koliko je danas primeraka u životu nije poznato....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kampujte na Porscheu Taycan Turbo S Cross Turismo

 

porsche kamp 02.jpg

 

Da biste vozili najsnažniju verziju Porschea Taycan, Turbo S Cross Turismo, ne morate da ga kupite. Porsche omogućava svim zainteresovanim trodnevni izlet sa ovim modelom koji uključuje i kampovanje u njemu. Preciznije, na njemu!

Cena ove avanture je 2.490 evra po osobi i ne zahteva posedovanje automobila. Ova cena uključuje transfer od/do aerodroma u Štutgartu ili centra grada, krovni šator sa ćebadima, jastucima i opremom na otvorenom, sve vaše obroke (dva doručka, tri ručka, dve večere) i naravno ključeve od automobila za uživanje tokom trodnevne avanture sa dva noćenja.

 

posrche kamp 01.jpg

 

Kako se navodi na zvaničnom sajtu gde možete pronaći detaljan raspored, Roof Tent Ekperience je podeljen na dva trodnevna putovanja.

Prvi je u regionu Švarcvalda gde ćete imati priliku da vozite električni krosover po krivudavim putevima. Učesnici će uživati u prirodi uz mnoštvo aktivnosti u slobodno vreme, uključujući pešačenje, vožnju ziplajnom, e-biciklizam i roštilj. Konačno, oni će spavati u šatoru na krovu zajedno sa još jednom osobom (dve osobe po automobilu). Putovanje Rajna-Hesen zvuči malo otmenije za ljubitelje vina. Raspored uključuje sofisticiranu kuhinju kuvara sa Michelin zvezdom, degustaciju vina i vožnju nemačkom vinskom rutom sa pogledom iza kulisa u proizvodnji penušavih vina. Opet će se sve završiti u šatoru na krovu nakon pešačenja, roštiljanja i piknika.

 

Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo je opremljen baterijom od 93.4 kWh, dok dvostruki elektromotori proizvode 625 KS, odnosno 761 KS u režimu overboost. Ova vrsta snage je dovoljna da ubrza krosover sa pogonom na sva četiri točka od 0-100 km/h za 2.8 sekundi, pre nego što postigne maksimalnu brzinu ograničenu na 260 km/h. Za sve koji su zainteresovani da voze električni Taycan i onda spavaju na njemu, Porsche ima dva dostupna datuma za putovanje u Švarcvald (17-19. maj i 6-8. septembar 2022.) i jedan za putovanje Rajna-Hesen (31. maj -2. juna 2022. godine).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav... kolega me uputio na ovaj forum jer sam aktivan na forumu Honda Cluba Srbija več duži niz godina... 

 

eto nedavno sam nakon 15 godina navlačenja kamp prikolice napravio i taj korak i kupio prvog fiata... moj prvi FIĆO! 

nadgradnja nije Adria već talijanski McLouis... a paket opreme nije kao Coral koji je osnovni model u Adriji već je upoređujuća Adria Matrixu...

 

spominjali ste u prvom postu da je 1.9... nije - jer ova generacija ima tri motora 2.2, 2.3 i 3.0.... mali kompaktni kamperi obično su na 2.2 motorima i među nama kampistima taj motor nije baš neka sreća.... mnogi su imali neke kvarove, 2.3 je odličan i dugotrajan, a 3.0 je prejak i najveći problem je kvačilo.... Ducato općenito glasi kao najbolja kupnja, a jedino što ga trenutno pobjeđuje je novi Renault Master za kojega novi vlasnici imaju samo riječi pozitive... od vožnje, ubrzanja, kočenja....

 

kamper je uvijek oko 3,5 tone težak i to je najveći problem plus i veliko otpor zraka .... zato nije čudo da neke komponente ovjesa, kočnice te lamela stradaju ranije nego na kombijima... 

 

ako koga što zanima o kamperima i kamp prikolicama, te samom kampiranju - vrlo rado ću odgovoriti...

 

evo specifikacija i par slikica mog Ducata.....

 

McLouis MC4 - 72, poluintegrirani

2.3 JTD, 131 KS

2011. proizvodnja (prva reg. 2013)

54000 km (sada)

2x bračni krevet - jedan je tzv. royal jer je pristupačan s dvije strane, a jedan se spušta s plafona iznad garniture na pola visine kampera... dok se ne koristi lagano se pospremi

alkantara unutrašnjost, krovna klima, satelitska i digitalna antena, solarna ploča, tank čiste i otpadne vode (svaki po 150 litara),

navigacija, kamera, nosač za 4 bicikla, alufelge, tenda 4,5 metra...

vrijednost: oko 45000 eura

 

kmp01.jpg kmp02.jpg

 

kmp03.jpg kmp04.jpg kmp05.jpg kmp06.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamper je sjajan, skoro idealan. I sviđa mi se što nema onaj nezgrapni alkoven krevet iznad vozača, koji pravi ogroman otpor vazduha, ružan je i čini da je kamper nestabilan pri jakom vetru.  Dakle drugi bračni krevet se spušta iznad garniture za sedenje, nije loše. I nema one ogromne garaže pozadi  za bicikle skutere, stolice... i to je dobro. Jedino mi je malo veliki prepust iza zadnjih točkova, za neku iole zahtevniju vožnju van asfalta. Ali to je cena komfora. Kolika je rgistracija za taj 2.3 JTD? i da posebno mi se sviđa što je ručna sa leve strane, do vozačkih vrata a menjač ionako visi gore u vazduhu, tako da je slodoban koridor u uturašnjost kampera (kao kod multiple :lol: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.2 motor koliko znam nije Fiat uopste nego Puma - Ford i do '09god.je bio katastrofa, posle toga je bolji. Kod 3.0mjt jeste "problem" snaga ako tako moze da se kaze, kvacilo i poluosovine ali to kod vlasnickog vozila ne bi trebalo da bude problem uopste jer pri normalnoj upotrebi to mora da traje 100god. Sva ta iskustva su od vozaca firminih vozila.. Svakako, kameri vrlo malu kilometrazu prelaze tako da nema brige ni sa jednim, jedino bih uvek isao na verzije sa najjacim motorima zbog samog komfora u voznji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, bolens said:

Kolika je rgistracija za taj 2.3 JTD? 

Ne znam  u Srbiji, ali u HR cestarina i porez se plaća s 85% popusta pa registracija onda ukupno ispada oko 230 eura... što se prevjesa tiče to je zbog tog royal king kreveta koji uopće nije neko odlično rješenje... radije bi da je po širini kampera, kamper kraći time za 30-tak cm, da ima krevet povišen i ispod da ima tu garažu za skuter recimo... ali u HR i okolici teško je kupiti ono što želiš... moja želja je baš bila takva - poluintegrirani.... bez gornjeg velikog kreveta (alkoven varijanta)...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Enyaq kamper

 

skoda eq 03.jpg

 

Škodina filijala u Velikoj Britaniji je pronašla način da dodatno poveća praktičnost modela Enyaq tako što je električni SUV pretvorila u kamper.

Baza za projekat je bila najsnažnija verzija sa zadnjim pogonom, odnosno model Enyaq iV 80, koji je dobio šator na krovu. Ovom dodatnom prostoru se pristupa merdevinama, a u njemu mogu da spavaju dve osobe. Šator može da se podigne i skine za samo nekoliko minuta, a dolazi sa solarnim ventilatorom, osvetljenjem i mrežama za prtljag. Na ležaju koji se izvlači preko zadnjih sedišta mogu da spavaju još dve osobe, a ram tog ležaja se sastavlja za samo nekoliko minuta te se na taj način maksimalno koristi zapremina od 1.710 litara. Kako bi se unapredila praktičnost električnog vozila, Škoda je ugradila kliznu kutiju češke kompanije EGOE koja sadrži plinski šporet te sudoperu sa česmom i crevom.

 

skoda eq 02.jpg

 

Uprkos toj kutiji zadnja sedišta i dalje mogu da se koriste. Deo ukupnog paketa su stolica i sto za potrebe kampovanja koji se sklapaju i rasklapaju za nekoliko sekundi, baš kao i roletne za dodatnu privatnost.

 

skoda eq 01.jpg

 

Enyaq iV 80 pokreće jedan električni motor koji razvija 200KS i 310 Nm obrtnog momenta, a baterija kapaciteta 82 kWh obezbeđuje domet do 544 km. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno 8.5 sekundi. Koncept je nazvan FestEVal, a planova za proizvodnju nema.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes T-Class Marco Polo Camper

 

mercedes marco polo 5.jpg

 

Novi Mercedes T-Class nam je poznat od aprila ove godine, a uskoro na tržište stiže i njegova kamper verzija. Novi T-Class Marco Polo Camper je u Mercedesovoj paleti smešten ispod modela V-Class Marco Polo, a prikazan je na ovogodišnjem Caravan salon u Dizeldorfu.

 

mercedes marco polo 4.jpg

 

Ovo je kamper modul koji se može instalirati na već kupljena vozila T-Class. Mercedes najavljuje da će potpuno integrisani mikro kamper biti predstavljen u drugoj polovini sledeće godine čime će se proširiti njihov asortiman ovakvih proizvoda.

 

mercedes marco polo 3.jpg

 

Marco Polo modul dolazi sa dva kompleta. Standardni paket uključuje veliki prostor za spavanje za dve osobe sa dušekom debljine četiri inča. Tokom putovanja, okvir sa dušekom ostaje u prtljažniku i može se lako izvući napred kada je vreme za kampovanje. Svi prozori su opremljeni zavesama, a tu je i ventilaciona rešetka sa komarnikom.

 

mercedes marco polo 2.jpg

 

Ako doplatite za opcionu kuhinjsku jedinicu, ona dodaje mehanizam za otvaranje i meko zatvaranje za sklopivu čajnu kuhinju. Oprema uključuje sudoperu sa lako dostupnim rezervoarom za vodu od 12 litara, frižider i šporet na gas. U paketu su i dve stolice za kampovanje, kao i mali sto za dve osobe. Sto se može postaviti na otvorenom ili iza centralne konzole T-Class.

 

mercedes marco polo 1.jpg

 

Mercedes kaže da pretvaranje T-Class modela u mikro kamper traje samo nekoliko minuta. Paket još uvek nije dostupan za porudžbine, a proizvođač kaže da će objaviti sve detalje o cenama bliže lansiranju na tržište kasnije ove godine. Osnovni model T160 inače ima 1.3 benzinski motor i manuelni menjač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Zafira-e Life Crosscamp Flex

 

227606-Opel Zafira 04.jpg

 

Opel je ranije već ponudio Zafiru Life Crosscamp sa dizel motorom, a sada je prikazana i potpuno električna Zafira-e Life Crosscamp Flex. U pitanju je električni kamper u kome će moći da spavaju četiri osobe, pri čemu će vozilo biti dostupno kupcima od početka sledeće godine.

 

227608-Opel Zafira 03.jpg

 

Zafira-e Life Crosscamp Flex ima prednja sedišta koja se rotiraju za 180 stepeni, zadnju klupu koja se pretvara u bračni krevet i krov koji se uzdiže sa dodatnim bračnim krevetom. Čajna kuhinja sadrži plinski šporet, sudoperu, manji frižider i ormare za odlaganje, uz odvojene posude za vodu za piće i otpadnu vodu.

 

227607-Opel Zafira 02.jpg

 

Kao i kod standardne Zafira-e Life, ovaj kamper je opremljen prednjim električnim motorom sa 136KS i 260 Nm obrtnog momenta. Uz litijum-jonsku bateriju od 75 kWh domet iznosi 322 km.

 

227609-Opel Zafira 01.jpg

 

Koristeći brzi punjač od 100 kW DC, baterija se može napuniti do 80% za 48 minuta. Zafira-e Life Crosscamp Flex će zvanično biti predstavljena na Caravan Salonu u Dizeldorfu u Nemačkoj, između 26. avgusta i 6. septembra, pre lansiranja na tržište 2023. Opel za sada nije objavio cene, ali se očekuje da će električni model biti skuplji od dizelskog Crosscampa koji u Nemačkoj košta 45.999 evra. Takođe, postojaće i nešto jeftinija Crosscamp Lite varijanta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Jogger kamper

 

camperiz 03.jpg

 

Dacia planira da predstavi model kampera na bazi novog karavana/crossovera Jogger. Do tada, i druge kompanije polažu legitimno pravo na konverzije ovog uspešnog i pristupačnog modela. Među prvima koji su predstavili kamper baziran na Joggeru je španska firma Camperiz, koja je specijalizovana za ove prerade. Novi Jogger Camperiz je opremljen frižiderom, sudoperom i prenosnim plinskim šporetom. Tu je i sklopivi krevet koji se brzo i jednostavno sastavlja, i u rasklopljenom stanju zauzima prtljažnik i zadnja sedišta. Ugradnja pomoćne baterije održava hranu u frižideru u dobrom stanju gde god se nalazili.

 

camperiz 02.jpg

 

Dacia Jogger Camperiz i dalje zadržava kapacitet od 5 sedišta i prtljažnik za svakodnevno korišćenje vozila, navodi Revija HAK. Može se dodati i pomoćni modul grejanja unutrašnjosti. Jogger Camperiz u osnovnoj konfiguraciji nudi ECO-G motor (s LPG instalacijom) od 100KS i automatski menjač, završna obrada je Essential s 8-inčnim infotainmentom i krovnim nosačima.

 

camperiz 01.jpg

 

Početna cena s vozilom je, u Španiji, 23.295 evra. Kao dodatna oprema tu su Webasto grejač, inverter od 150W i 230V, šator i krovna kutija koja se može montirati na krovne nosače. Cena takvog modela iznosi 28.728 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krovni šator za Porsche 911

 

porsche tequipment 03.jpg

 

Ponuda firme Porsche Tequipment, koja sličan proizvod nudi i za modele Macan, Cayenne, Panamera i Taycan. Kada je potpuno postavljen, krovni šator pruža odličan pogled na spoljašnjost zahvaljujući bočnim prozorima i krovnom prozoru.

 

porsche tequipment 02.jpg

 

Šator može da primi dve odrasle osobe i može da se koristi u svim godišnjim dobima.

 

porsche tequipment 01.jpg

 

Očekuje se da će isporuke krovnog šatora početi u novembru ove godine. Dostupno je nekoliko boja, a cena iznosi 4.980 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najskuplji kamper na svetu

 

volkner.jpg

 

Za većinu ljudi kamperi su vozila koja nude relativno povoljan duh komfora i praktičnosti. Međutim, postoje i modeli koji se oslanjaju na izuzetan luksuz i koji liče na prave kuće na točkovima, tačnije hotele sa pet zvezdica.

Nemački Volkner Mobil Performance S nudi sve tradicionalne sadržaje i prostore poput spavaće sobe, kuhinje i kupatila, a posebnost je skrivena u utrobi. Naime, u garaži nemačkog kampera je smešten i beli LaFerrari. Uz garažu, tu je i prostor za dva električna bicikla, roštilj na izvlačenje, sto, stolice... Kuhinja ima indukcijsku ploču, rernu, mikrotalasnu, frižider, mašinu za suđe, integrisanu mašinu za sečenje, aparat za espresso. Cena kampera s poklonom iz Maranella iznosi 4.6 miliona evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Ducato proglašen Vozilom-osnovom za kamper godine 2023. od strane časopisa Promobil po 15. put zaredom

 

rsz_3ducatocamper_cover.jpg

  • Fiat Professional Ducato imenovan je za  Vozilo-osnova za kamper godine 2023., a izabrali su ga čitaoci specijalizovanog nemačkog časopisa za kampere, Promobil.
  • Ovaj izbor je potvrda da ovaj model nastavlja da bude lider u segmentu, i priznanje bitnosti sektora rekreativnih vozila brenda FIAT Professional.

Fiat Professional Ducato dobio je prestižnu nagradu Vozilo-osnova za kamper godine 2023. godine, odnevši pobedu nad svojim dobro poznatim konkurentima, nastavljajući svoj pobednički niz. Po 15. put zaredom, čitaoci nemačkog specijalizovanog časopisa Promobil izglasali su ovaj uspešni model brenda Fiat Professional. Godišnja nagrada čitalaca ovog nemačkog časopisa predstavlja važan standard i ozbiljan pokazatelj trendova u oblasti rekreativnih vozila već više od četvrtine veka, time potvrđujući značaj ovog priznanja. Ova prestižna nagrada se izdvaja i potvrđuje kupcima da je njihovo poverenje u Fiat Professional Ducato kao idealnu osnovu za njihovo rekreativno vozilo opravdano: nekoliko verzija modela Fiat Professional Ducato služi kao osnova za kampere dizajnirane i razvijene u saradnji sa najvećim evropskim proizvođačima kampera. Sektor rekreativnih vozila je dugovečan i strateški biznis i za brend FIAT Professional i za njegov model Ducato. Okosnica uspeha ovog modela jeste strategija dizajniranja vozila kao platforme za dodatke već u razvojnoj fazi. Ducato je oduvek nudio modularnost, upravljivost poput one u automobilu, i svestranost, što su karakteristike koje su, takoreći, obeležile njegove uspehe zajedno sa konstantnim inovacijama.

 

Današnja zajednica vlasnika kampera zasnovanih na modelu Ducato broji više od 700.000 članova koji putuju širom Evrope. Kako bi omogućio kupcima modela Fiat Professional Ducato da uživaju u praznicima u miru, ovaj brend već godinama u ponudi ima besplatnu uslugu telefonske pomoći u 51 zemlji i na 15 jezika isključivo za vlasnike kampera, koja im može priteći u pomoć prilikom kvarova, ali i kao izvor bilo kakvih informacija. Fiat Professional Ducato svoj odličan uspeh duguje sposobnosti da se transformiše iz sposobnog, svestranog i funkcionalnog partnera svih profesionalaca u luksuzno vozilo, potencijalno najbolje premijum vozilo čitave ponude brenda Fiat Professional prilikom transformacije u Kamper. Razumno je i profesionalno kada je vreme za rad, ali i fleksibilno i unikatno prilikom rekreacije. Od predstavljanja prvog modela 1981. godine, Ducato je konstantno unapređivan. Svestrani transporter je pretvoren u trendsetera, koji se sada prodaje u preko 80 zemlja širom sveta. Sve ovo zajedno čini Fiat Professional Ducato zaista globalnim modelom i standardom u svom segmentu. Fiat Professional Ducato se već više od 40 godina proizvodi u fabrici kompanije Stellantis u Atesi (Kjeti, Italija).

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpincamper Opel Vivaro

 

alpinecamper 04.jpg

 

Opel Vivaro je do sada uglavnom bio poznat kao svestrano vozilo za preduzeća kojima je potrebno izuzetno prilagodljivo i efikasno komercijalno vozilo. Međutim, Vivaro može da bude puno više - u verziji ''Alpincamper'' je praktičan i udoban kamper.

Stručnjaci iz bavarskog grada Lengrisa, smeštenog na samoj granici između Nemačke i Austrije, pretvaraju najprodavanije Opelovo komercijalno vozilo u raskošno opremljeni kamper, dostupan kupcima u dve verzije. Alpincamper Vivaro 2 nudi dovoljno prostora za dvoje putnika, dok Alpincamper Vivaro 4 može da smesti do četiri osobe. Bez obzira na to koju verziju kupci odaberu, manju ili veću, sigurno će uživati u svakom udobnom putovanju.

 

alpinecamper 03.jpg

 

Opel Vivaro se standardno isporučuje sa širokim rasponom karakteristika kao što su klima-uređaj, multimedijski sistem sa prijemnikom digitalnog radijskog signala i brojni sistemi za pomoć vozaču kao što su pomoć za kočenje i pomoć pri kretanju na uzbrdici, tempomat i limitator brzine te pomoć pri parkiranju pozadi koja olakšava upravljanje vozilom. Osim toga, Alpincamper Vivaro je odlično pripremljen za vožnju po neravnim putevima zahvaljujući Opelovom paketu za zahtevne uslove vožnje koji uključuje 25 milimetara veće rastoajnje od tla i sistem za kontrolu proklizavanja Intelli-Grip koji pomaže pri vožnji po pesku, blatu i snegu. Dizelski 2.0 motor, snage 145KS/370Nm (potrošnja goriva prema WLTP-u: 8.0-7.2 l/100 km, emisije CO2 211-186 g/km; kombinovano) zajedno sa automatskim menjačem sa 8 stepeni obezbeđuju odlično ubrzanje uz vrhunsku efikasnost.

 

alpinecamper 02.jpg

 

Alpincamper Vivaro 4 ima dovoljno mesta za celu porodicu. Kamper ima dva dodatna sedišta pozadi, uključujući Isofix opremu za najmanje putnike, što ga uz vozačevo i suvozačevo sedište koje se može okretati čini savršenim za svakodnevna putovanja u grad. Nakon dolaska na odredište, klupa za spavanje može da se za nekoliko sekundi pretvori u bračni krevet veličine 1.20 x 1.95 metara. Uz to, podizni krov ispod kojeg možete udobno stajati ili od njega napraviti površinu za ležanje takođe ima dimenzije 1.20 x 1.95 metara. Za penjanje ili silaženje s gornjeg ležaja mogu se iskoristiti prednja sedišta. S gornjeg sprata možete uživati u pogledu na prirodu kroz tri velika prozora.

Alpincamper Vivaro 4 takođe sadrži kuhinjski modul s prostorom za odlaganje i sudoperu s česmom i rezervoarom za svežu i otpadnu vodu. Frižider smešten u kuhinjskom modulu je takođe deo standardne opreme, kao i prenosni šporet. Zavese za zamračivanje bočnih i zadnjih prozora kao i vozačke kabine zajedno sa LED rasvetnom tople bele boje garantuju udobnost u večernjim satima. Noćenje u kamperu na proleće ili kasnu jesen je takođe veoma prijatno jer se dodatni grejač Webasto brine da je unutrašnjost vozila uvek primereno topla. Tehničku opremu zaokružuju litijumska baterija s pojačivačem punjenja u skladu s normom EURO 6, spoljašnji i unutarnji priključak od 220V i punjač za drugu bateriju.

 

alpinecamper 01.jpg

 

Alpincamper Vivaro 2 je idealno rešenje za sve koji vole da sami ili udvoje krenu na vikend putovanje ili odmor. Najveća razlika u odnosu na verziju za četiri osobe je podizni krov koji u ovom slučaju ne nudi površinu za ležanje, ali obezbeđuje do 1.90 metara prostora za stajanje. I ovde se udobni kauč u zadnjem delu može lako pretvoriti u bračni krevet s dušekom od hladne pene debljine 10 cm koji garantuje opuštajuće spavanje. Kuhinjski modul ima šporet i ugrađenu sudoperu. Putnicima je na raspolaganju i integrisani sklopivi sto. Specijalizovana kompanija za konverziju vozila takođe nudi dodatnu opremu za obe verzije Vivara kao što su kasetne tende, Multirail za pričvršćivanje platna za zaštitu od sunca, gume za terensku vožnju, čak i solarna ploča. Alpincamper Vivaro u verzijama za četiri i za dve osobe je niži od dva metra uprkos većem rastojanu od tla i podiznom krovu pa je zato potpuno primeren za svakodnevnu upotrebu.

 

Cene obe verzije kampera Opel Vivaro određuje kompanija Alpincamper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...