Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najbolji kompaktni sportski automobil svih vremena / poređenja automobila C segmenta

Recommended Posts

VW objasnio zašto kod sportskih kompaktnih modela nije sve u vremenima na Ringu

 

202745-vw golf r 2020.jpg

 

Znamo da se na kultnom Nürburgringu često rade završna testiranja za sportske modele, a mnogi proizvođači često uz najavu modela objavljuju i vreme na Ringu kao merilo. Ipak - koliko je u stvari važan sam Ring i vremena koja se tamo postavljaju? Ako pitate ljubitelje hot-hatcheva, itekako je važan, ali tehničkih direktor Volkswagena Matthias Rabe je za Autocar komentarisao celu priču oko Ringa i postavljenih vremena.

 

''Nije stvar u samom Nürburgringu, već u optimizaciji voznih karakteristika i na stazi, ali i na običnoj saobraćajnici na kojoj će automobil provesti većinu vremena'', izjavio je Rabe. Istakao je da je, primera radi, novi Golf GTI razvijen tako da bude odličan za vožnju po stazi, ali i za vožnju po seoskim putevima i magistralama na putu prema kući. Cilj je dakle dobiti ''najbolje iz oba sveta''. Volkswagen je pre nešto više od 3 godine postavio rekord sa Golfom GTI Clubsport S prešavši krug za 7:47 minuta. Pitanje je da li će sa novim verzijama pokušati da opet obori rekord koji je u međuvremenu oboren nekoliko puta.

 

Ipak, činjenica je da staza poput Ringa itekako znači inženjerima koji rade na razvoju i test vozačima koji usavršavaju automobil do savršenstva.

Zato ne čudi da je ovih dana upravo tamo viđen novi Golf 8 R u završnim fazama testiranja i to bez kamuflažne folije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Polovni Golf GTI mk.5

 

Svi znaju za Golfove GTI, a evo testa jednog koji je kao polovnjak još uvek ne previše star:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault 5 Turbo slavi 40. rođendan

 

renault 5 t 003.jpg

 

Renaultu nisu bile dovoljne pobede koje je zahvaljujući motorima sa turbinom ostvario u trkama 24 sata Le Mansa i Formuli 1 krajem 70-ih, već je odlučio da se oproba i u reliju!

Model koji je osmislio Jean Terramorsi i konstruisao Yves Legal razvijen je posebno za relije. Terramosi i Legal su u tu svrhu konstruisali i patentirali 400 modela. Prvi model Renaulta 5 Turbo je predstavljen na Pariškom salonu automobila 1978. godine. Osvanuo je na brojnim naslovnicama zahvaljujući smeštanju motora pozadi u sredinu i širokim točkovima koje uokviruju još širi zadnji blatobrani. Svojim zapanjujućim izgledom ostavljao je utisak Renaulta 5 na steroidima.

 

renault 5 t 002.jpg

 

Proizveden u Alpine fabrici u Dieppeu (ukupno 4.857 primeraka), ubrzo je pronašao ciljanu publiku - one koji su spremni da ukrote njegovih 160 KS pri 6.400 obrtaja koje razvija 1.4-litarski četvrotocilindarski motor Cléon-Fonte, smešten pozadi u sredini. Premda je ovaj model prvo bio opremljen aluminijumskim vratima i krovom, kao i novom dizajnerskom unutrašnjošću, od 1983. je dostupan u verziji Turbo 2 koja zadržava tehničke karakteristike, ali ne i dizajn svog prethodnika; uređenje unutrašnjosti preuzeto je iz modela Renault 5 Alpine Turbo, a aluminijumski delovi karoserije su promenjeni kako bi se snizila cena.

 

renault 5 t 001.jpg

 

Vozili su ga slavni vozači relija kao što su Didier Auriol, Francois Chatriot, Dominique Meyer, Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier i mnogi drugi, a Jean Rangotti ga je proslavio na reli trkama širom sveta. Renault 5 Turbo je bio prava perjanica modela Renault 5, predstavljenog 1972. godine i već tada dostupnog u deset verzija. Cilj je bio da se ostvari njegov puni potencijal u pogledu voznih osobina i snage. Pokretan je motorom zapremine 1397 cm3 i najveće snage 160 KS pri 6.400 obrtaja, zasnovanom na motoru koji je pokretao Renault 5 Alpine. Garrettov T3 turbopunjač imao je maksimalan pritisak od 860 g/cm2.

 

Razvijen je sa namerom da učestvuje u automobilskim sportovima jer je Renault želeo da se vrati međunarodnim reli trkama sa vozilom koje bi konkurisalo u samom vrhu. Po prvi put su ekipe učinile upravo suprotno od uobičajenog. Renault 5 Turbo je prvenstveno razvijen kao trkački automobil, a tek nakon toga su odlučili da proizvedu serijsku verziju u kojoj će iskoristiti sve što su inženjeri naučili učestvovanjem u automobilskim sportovima. Za razliku od serijskih modela Renaulta 5 sa prednjim pogonom, Renault 5 Turbo imao je zadnji pogon koji mu je osiguravao maksimalno prianjanje. Sa Jeanom Ragnottijem za upravljačem, Renault 5 Turbo osvojio je Reli Monte Carlo 1981. i brojne druge relije.

 

Renault 5 Turbo Evropa Cup

Renault Turbo Elf Evropa Cup je prva svetska trka automobila jedne marke pokretanih motorom sa turbopunjačem. Na ovom takmičenju su se vozači amateri nadmetali sa proslavljenim prvacima za upravljačima automobila koji su tek neznatno izmenjeni u odnosu na serijske. Kada je 1980. Renault 5 Turbo stigao na tržište, bilo je jasno da je reč o novoj perjanici marke čija je strast prema automobilskim sportovima utkana u njegov DNK. "Bombica" je ispunila očekivanja. U januaru 1981. je osvojila Reli Monte Carlo sa Ragnottijem i Andrijém za upravljačem. Tri meseca kasnije započeo je Renault Turbo Elf Evropa Cup koji je zamenio Renault 5 Elf Evropa Cup. Takmičenje automobila jedne marke pokretanih motorom sa turbopunjačem sastojao se od 12 trka. Sedam trka je služilo kao priprema za učestvovanje u Velikoj nagradi F1, dok je jedna trka služila i kao priprema za takmičenje 24 sata Le Mansa. Svaku trku Renaulta 5 Turbo pratilo je od 80.000 do 100.000 gledaoca! Budući da je bila reč o vozilu serijske proizvodnje koje nije nosilo velike troškove, amaterski vozači su iskoristili priliku za odmeravanje snaga sa profesionalnim vozačima kao što su Jean Ragnotti i Walter Rohrl. Ragnotti je osvojio drugo mesto u sezoni 1981., nizao pobede u Nürburgringu, Monacu i Dijonu a ostvario je i brojne plasmane na pobedničkom postolju.

 

Renault 5 Turbo Tour de Corse

Osim serijske, Renault 5 Turbo je bio ponuđen i u nekoliko trkačkih verzija. Prva takva verzija u skladu sa propisima Grupe B nazvana je „Tour de Corse” u čast Ragnottijeve pobede na tom reliju.

Renault 5 Turbo je predstavljen 1980. i jasno je pokazivao nameru da postane najpopularniji Renaultov sportski model. Trkačka verzija Grupe B, nazvana „Tour de Corse”, proizvedena je za sezonu 1983. i u verziji za privatne timove je razvijala 285 KS. Originalni Renault 5 Turbo ''Tour de Corse'' su krasile boje bolida francuskog vozača Alaina Serpaggija (učesnika Francuskog prvenstva u reliju od 1983. do 1985. i prvaka Francuskog prvenstva u reliju D2 1985.)

 

Renault Maxi 5 Turbo

Maxi, zadnja verzija Renaulta 5 Turbo, se uspešno nosila sa konkurentima koji su imali pogon na svim točkovima. Beskompromisno sportsko vozilo Renault 5 Turbo, predstavljeno 1978., je prošlo dalek put od svojih početaka kao putničko vozilo. Njegov motor snage 160 KS, smešten pozadi u sredini, naslućivao je da bi buduće trkačke verzije mogle da ostvare do tada neviđen uspeh. Maxi je bio poslednji član ove sportske dinastije. Novi propisi Grupe B iz 1983. dopuštali su ugradnju pogona na sva četiri točka. To je značilo da je pred njim veliki izazov jer je imao samo zadnji pogon. Znatno su poboljšana aerodinamička svojstva vozila koje je, na kraju krajeva, predstavljalo poprilično četvrtastu kutiju. Prilagođeni su spojleri i usisnici a ugrađeni su i laki delovi od ugljenikovih vlakana. Karoserija je bila ojačana, vešanja prilagođena, a novi snažniji motor razvijao je do 350 KS. Zbog toga ostaje zapamćen kao najbrži reli automobil sa pogonom na dva točka koji je u rukama Jeana Ragnottija ostvario impresivne pobede na relijima Tour de Corse i Tour de France.

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Renault Fuego

 

Renault Fuego slavi svoj 40. rođendan.

Pogledajte šta je to Fuego imao prvi na svetu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 2005. Renault Clio V6 Phase 2

 

Renault-Clio phase02.jpg

 

Po mnogočemu poseban, a opet najpoznatiji po svom V6 motoru smeštenom iza vozača. Sa samo 7.600 milja (nešto više od 12.000 km) na satu, aukcijska kuća The Market nudi ovaj francuski dragulj od 252 KS. Budući da je ovaj primerak bio namenjen britanskom tržištu, volan je očekivano na desnoj strani. Renault je napravio svega 354 takva primerka, a ovaj je 304. po redu.

 

Renault-Clio phase01.jpg

 

Očekuje se da bi Clio V6 na aukciji mogao da dostigne iznos između 45 i 65 hiljada evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ID3 je prije svega monovolumen. Recimo nešto slično što je bio Golf Plus tj. sada Golf SV.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Složio bih se da je MPV. 

Nije ni rečeno za ID.3 da SUV, nego za ID.4...a za ID.3 sam rekao da je daleko od dizajna klasičnog C segmenta jer je svojim parametrima mnogo bliži crossoverima (naveden primer sa novim Nissan Juke). Crossoveri i jesu nastali kao ulepšani dizajn MPV modela. Pa, i 500L (klasičan small MPV) posle redizajna je barem u nazivu dobio ono Cross...

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes video: 2002. Renault Sport Clio V6

 

Phase1 sa 230KS/300 Nm. U tim specifikacijama se pravio 2001. i 2002. godine tokom kojih ih je napravljeno 1.500 komada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Clio V6 - 20 godina ''džepne rakete''

 

Renault je nedavno obeležio 30 godina od debija modela Clio, a sada nas podseća na još jedan jubilej - dve decenije od lansiranja njegove sportske V6 verzije.

 

clio v6 009.jpg

 

Francuski proizvođač iznenadio je posetioce pariskog sajma automobila 1998. kada je na ovoj manifestaciji izložio koncept Clio V6. Ovaj auto je imao više dodirnih tačaka sa supersportskim automobilima nego sa regularnom verzijom modela Clio. Na primer, pogonski agregat, moćni V6 motor, bio je smešten centralno iza prednjih sedišta, a snaga se prenosila na zadnje točkove.

 

clio v6 008.jpg

 

Dve godine kasnije, 2000. je predstavljen produkcijski model koji je gotovo u potpunosti ostao veran konceptu iz 1998. Clio V6 je bio pokretan 3.0 V6 benzincem koji je proizvodio 230 konja pri 6.000 obrtaja i razvijao 300 Nm pri 4.650 obrtaja. Snaga se na zadnje točkove prenosila pomoću 6-brzinskog manuelnog menjača. Automobil je do stotke ubrzavao za 6.4 sekunde pre nego što bi dostigao maksimalnih 237 km/h.

 

clio v6 007.jpg

 

Kako bi se pogonski sklop, dodatna mehanika i široke niskoprofilne gume spakovali u karoseriju, standardni Clio druge generacije je modifikovan i proširen za 171 mm, dok je vozilo spošteno za 66 mm. Na 17-inčne OZ Superturismo točkove su montirani pneumatici dimenzija 205/50 napred i 235/45 pozadi. Za bezbedno zaustavljanje automobila starale su se AP Racing kočnice, sa prenjim diskovima promera 330 mm, dok su pozadi bili diskovi prečnika 300 mm. Ugrađeno je i specijalno ogibljenje, kao i prednji anti-roll bar preuzet iz trkačkog modela Clio Trophy.

 

clio v6 006.jpg

 

S obzirom na poziciju i veličinu motora Clio V6 je izgubio gotovo čitav prtljažnik. Pozadi je ostalo svega 45 litara prostora iza sedišta, dok je ispod haube bilo još 65 litara za neku manju torbu. Automobil je standardno bio opremljen klima-uređajem, audio-sistemom i zatamnjenim staklima, dok su sedišta bila presvučena kombinacijom kože i alkantare.

 

clio v6 005.jpg

 

Clio V6 se u početku izrađivao u pogonu Tom Walkinshaw Racing u Švedskoj, a u prvoj verziji je ukupno napravljen 1.631 primerak. Redizajnirana varijanta je predstavljena 2003. i proizvodila se u Francuskoj. Ovaj model je uz određene stilske promene imao i nešto jači motor od 255 konja i 300 Nm. Performanse su takođe poboljšane u odnosu na prvu verziju. Od 0 do 100 km/h auto je stizao za 5.8 sekundi, a maksimalna brzina je iznosila 246 km/h.

 

clio v6 004.jpg

 

Proizvodnja je okončana 2005. godine nakon što je napravljeno 1.309 primeraka verzije 2. Clio V6 je danas veoma cenjen među kolekcionarima, pa dobro očuvani automobili imaju veliku vrednost. Nedavno je na jednoj aukciji u Velikoj Britaniji primerak verzije 1 sa volanom na desnoj strani, sa samo 3.389 pređenih kilometara prodat za 62.540 funti (skoro 70 hiljada evra).

 

clio v6 003.jpgclio v6 001.jpg

 

clio v6 002.jpg 

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

sportauto.jpg SportAuto: Toyota GR Yaris vs Mini JCW

 

Duel na Hockenheim GP stazi:

- Toyota GR Yaris sa gumama Michelin Pilot Sport 4S: 2.03.8 minuta.

- Mini JCW sa gumama Pirelli P Zero: 2.09.6 minuta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault 5 Turbo

 

Zamislite da današnji hot-hatch automobili imaju motor na mestu zadnjih sedišta, i da bolje leže na putu i brže idu od aktuelnih Ferrari modela...

E, baš to je svojevremeno bio Renault 5 Turbo koji je u svemu nadmašio tadašnji Ferrari 308, ali i bilo koji drugi superauto tog vremena. Nije Renault bio jedini koji je napravio takav auto jer je i VW imao W12-650 ali ga je napravio samo iz marketinških razloga, dok je Renault 5 Turbo bio serijski auto koji je mogao da se kupi i vozi.

U videu je Renault R5 Turbo 2 Evolution:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru priprema novi hot hatch

 

subaru awd.jpg

 

Pojedni mediji pišu da Subaru u saradnji sa Toyotom priprema hot hach model sa 4x4 pogonom, uz mogućnost da bi taj automobil mogao da posluži i kao baza za reli vozilo. Ovaj projekat se navodno vodi pod oznakom Super AWD, dok bi premijera automobila trebalo da bude na jesen 2022. godine. Po svemu sudeći neće biti samo hatchback verzija nove generacije sportskog Subarua WRX (koji se očekuje u isto vreme), već će se u gami japanske marke nalaziti ispod njega (iako će ova dva modela biti slične veličine). I novi hot hatch i budući WRX bi trebalo da imaju 2.4 turbo-benzinski motor, uz napomenu da će hot hatch raspolagati sa manje snage od novog WRX-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: VW Golf R vs BMW M135i vs Audi S3 vs Mercedes AMG A35

 

Svi su iz Nemačke, svi imaju 2.0 turbo-benzinac pod haubom...mada nedostaje A 45S umesto ovog A35, kao i budući Audi RS3.,

Ali, ovako je zanimljivije jer su svi u rasponu od 300 do 320 konja i svi imaju automatike sa 8 brzina:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolicious.jpg Petrolicious: 1980. Renault 5 Turbo

 

Alpine E110 je doneo dosta uspeha Renaultu u reli šampionatu ranih 70-tih. Ali, slavu mu je otela Lancia sa svojim Stratosom, tako da je Renaultu pod hitno trebao bolji auto, model koji može da pobedi Lanciu. Bertone je dobio zadatak da od običnog Renault 5 dizajnerski napravi reli auto, pogon je bio samo pozadi, ubačen je turbo motor i odmah na debiju 1981. na reliju Monte-Carlo ovaj auto je odneo i svoju prvu pobedu. Ipak, brzo posle toga već dolaze automobili sa pogonom na svim točkovima što je ubrzo postao ''obavezan'' standard u WRC-u, tako da se R5 Turbo mogao nositi koliko-toliko ravnopravno sa njima samo još na asfaltu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Sve generacije Golfa GTI

 

Svih 8 generacija nastalih u poslednjih skoro 50 godina...i nisu sve generacije bile dobre, niti su imale isti zadatak na tržištu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar: Renaultsport Clio V6

 

Prvi Clio V6 pojavio se 2001. godine i umesto da ima motor napred između točkova, stavljen je poprečno veliki 3.0 V6 između njegovih zadnjih točkova. Raspolagao je sa 227 konja, pogon je bio pozadi.

2003. godine snaga je pojačana na 247 konja, ali je sve drugo ostalo isto. Baš takav jači je ovde na testu: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Renault Sport Clio V6

 

Iako na prvi pogled izgleda kao obični Clio iz 90-tih sa dodatnim body-kitom, stvar je mnooogo drugačija.

Prvo, tamo gde običan Clio ima zadnja sedišta i gepek, ovaj ima 3.0 V6 motor sa 255 konja koji idu na zadnje točkove. Sprint do stotke traje 5.8 sekundi i može sve do 240 km/h...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

idookmediayoutubelogo.jpg iDook Media: 2004. Renault Clio Sport 182

 

Kao Clio sa 172KS, ali ima 4-2-1granu sa duplim izduvom na kraju i to mu je dalo dodatnih 10 konja za ukupnih 182 - luksuzni Clio Sport:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Clio V6 je nastao na ideji Twinga sa Ferrarijevim motorom

 

renault twingo ferrari.jpg

 

Već sama ideja o stvaranju Clia sa centralno postavljenim motorom zvuči itekako originalno, ali priča iza ove ideje je još luđa. Nema sumnje da je Renault Clio V6 jedan od najluđih automobila koje je automobilski svet video. 3.0 V6 umesto zadnjeg sedišta je uvek odlična ideja, pa čak i u jednom automobilu ove vrste. Međutim, sada saznajemo kako je Clio V6 zaista nastao.

 

Njegov dizajner Axel Braun kaže da je od početaka bio opčinjen Twingom. Došavši u Renault želeo je da Twingu podari opaki motor. Ideja je pala na turbotrocilindraša iz Daihatsu Charadea, ali budući da je imao problema sa elektronikom, krenuo je dalje. Prelistavajući stare automagazine naleteo je na auto identičnog međuosovinskog rastojanja. Bio je to Ferrari 308 sa tek 5 mm kraćim rastojanjem između osovina. Budući da je imao zasebnu šasiju, bilo je lako zamisliti spoj Ferrarija i Twinga. Pritom je noviji Twingo imao i odličan trag točkova te je sve bilo spremno za stvaranje hibrida. Nažalost, finansije su presudile i Breun nije uspeo da kupi Ferrari 308. Renaultov glavni dizajner Patrick Le Quemont je jednom prilikom uočio skicu sportskog Twinga i predložio da podignu imidž jednom drugom modelu. Bio je to Clio, a u njega bi ubacili Lagunin V6 motor.

Clio V6 je ušao u proizvodnju i odmah stekao status legende:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Clio V6 prodat za 109.000 evra

 

renault v6 2022 03.jpg

 

Renault Clio V6 je prodat na aukciji za 108.710 evra. Reč je o najskupljem modelu Clio V6 koji je ikada prodat na jednoj aukciji, a razloga za visoku cenu ima nekoliko.

Pre svega, ovo je jedan od svega pet primeraka sa volanom na desnoj strani koji su lakirani u Acid žutu boju, a na svetu ih ima ukupno 21. Spacijalni V6 poseduje i kožni opcioni paket koji je koštao 4.710 evra, a ovaj paket ima samo 18 automobila. Kožom su presvučena sedišta, paneli na vratima, upravljač, ručica menjača i ručna kočnica.

 

renault v6 2022 02.jpg

 

Pokreće ga 3.0 V6 motor koji razvija 255KS, a automobil je prešao nešto više od 27.000 kilometara. Redovno je održavan i dolazi uz detaljnu dokumentaciju.

 

renault v6 2022 01.jpg

 

Ovaj automobil je na Goodwood festivalu brzine vozio bivši vozač Renaulta, McLarena i Ferrarija u Formuli 1 Patrick Tambay. Godine 2016. je Clio dobio nagradu ''Best Clio V6'' u Velikoj Britaniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2002. Renault Clio V6

 

Jedan od najluđih hothatch modela ikada proizvedenih - manji je od današnjih Minija, a ima centralno postavljen motor:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: Audi RS3 & Lamborghini Huracan STO

 

Često čujemo ljude kako kažu da je dobro vožen hothatch jednako brz kao i superautomobil na običnim putevima u stvarnom svetu - posebno na hladnim, vlažnim putevima zimi.

Da bi testirao tu teoriju, Aleks je sebi nabavio jedan od najbržih ''hotheč'' automobila - Audi RS3 - i izazvao Rorija u Lamborghiniju Huracan STO. Ko će pobediti?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Golf R v Civic Type R v M135i v AMG A35 v S3

 

Najslabiji auto ovde ima 306 konja, a to su BMW I Mercedes. Malo jači od njih je Audi S3 sa 310 konja, isti motor ima i Golf R ali kod njega daje 333KS/420Nm, dok Civic Type R ima 329KS/420Nm.

Najteži je AMG A35 sa 1.555 kilograma, dok je najlakši Civic sa 1.429 kilograma. Jedini manuelac je Civic:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...