Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najbolji kompaktni sportski automobil svih vremena / poređenja automobila C segmenta

Recommended Posts

Carfection se pita da li je aktuelna generacija Forda Focus RS najbolji ''hot hatch'' svih vremena:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak se lik nije usudio da kaže da je najbolji svih vremena, nego...toliko je dobar da nije više ''hot hatch'' nego je ''hyper hatch'', taman u klasi sa Audijem RS3, Mercedesom A klase AMG, Golfom R.

Unutrašnjost mu se ne dopada, plus ni njen kvalitet nije ništa posebno, naročito nije na nivou unutrašnjosti Audija RS3, ali opet...znatno je i jeftiniji od RS3. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 205 GTI

 

peugeot-205-gti-.jpg

 

Hteli to sebi da priznamo ili ne, osamdesete su se završile pre skoro trideset godina. Samim tim, iako nemaju zavodljive obline, hromirane branike i ingeniozna, šarmantna, ali arhaična tehnička rešenja, automobili tog doba danas predstavljaju potpuno legitimne klasike. Iz jako široke ponude masovno proizvođenih automobila, kao miljenici se izdvajaju oni revolucionarni, retki, snažni i brzi, a Peugeot 205 GTI 1.9 se uklapa u sve što jedan kolekcionar modernih klasika traži. Pored automobila koji se uklapaju u filozofiju čelika, pliša i hroma, Oliver je u svoju kolekciju uvrstio i automobile iz svoje mladosti. 

 

zza1142.jpgzza1143.jpgzza1145.jpg

 

Plato nekadašnjeg hotela, a današnjeg restorana Avala nije slučajno izabran za mesto našeg sastanka. Naime, Oliver je svoj prvi Peugeot 205 GTI sa 1.9 motorom vozio od 1993. do 2008. godine a u prvim godinama, na vijugavim putevima koji su vodili do vrha Avale je često proveravao njegove nimalo skromne mogućnosti. ''Išao sam njime svuda. I na posao i u grad. I na more i na skijanje. U jednom momentu sam ga restaurirao zbog svakodnevnog korišćenja'', prisećao se Oliver svakodnevice u ljutom francuskom hečbeku. Ono što je Oliver posebno voleo kod 205 GTI bile su njegove vozne osobine, posebno u poređenju sa savremenicima, Kadettom GSi, Golfom GTi i Escortom Turbo: ''Udobnost i osećaj za male neravnine su me uvek oduševljavali, a onda i stil: izražene crvene linije, žuta duga svetla na mestu gde su običnom 205 maglenke i fenomenalne Speedline felne od 15 inča koje na njemu izgledaju mnogo veće. A tu je i 205 T16, automobil koji je na relijima skidao sa trona Lanciu, Audi i Ford…'' Oliverova ljubav prema Peugeotu je porodična i nasleđena je od oca, koji je vozio i 404 i 504, a po svemu sudeći, ona će se nastaviti i na treću generaciju, ali kroz automobile kakve Peugeot danas nažalost više ne pravi.

 

zza1146.jpgzza1147.jpgzza1148.jpgzza1149.jpg

 

''Začudio bi se, ali kataloški 1.6 GTI ima veću cenu jer je prvi nastao i postavio standarde, ali 1.9 ima veću traženost. Kod nas je bio jako skup, a zanimljivo, prva dva 1.6 je na sajmu 1983. ili 1984. kupila Lepa Brena.'' Oliver nas je zatim uveo u istoriju i specifičnosti kultnog hečbeka: ''Ima razlika u elektronici, ubrizgavanju i poluosovinama. Zatim, glavčine su drugačije, a zadnji trap ima diskove što 1.6 nema. Takođe, zadnji trap se lomi pri skretanju. Menjači imaju drugačiji odnos brzina. Generalno, dobar vozač ne može da primeti razliku zato što oba idu ludački. I jedan i drugi su se pokazali kao jako pouzdani automobili. Prelaze i po 500.000km uz dobro održavanje.'' Kao još jednu specifičnost u odnosu na ostale automobile iz klase, Oliver je izdvojio i činjenicu da je 205 GTI znatno kvalitetniji od običnih 205, za razliku od konkurenata koji su trajali neuporedivo kraće od svojih velikoserijskih verzija: ''Na njemu je sve pojačano i sve dugotrajnije. Ali je zato 1.9 koštao kao tri obična 205.''

 

zza1150.jpgzza1151.jpgzza1152.jpgzza1153.jpg

 

Oliver je tokom 2008. godine prodao svoj 205 GTI prijatelju: ''Uvek mi je bilo žao što sam ga prodao, ali sam tada imao drugu viziju. Međutim, vrlo brzo mi je zafalio.'' Potpuno slučajno, od drugog prijatelja je pre kupio jedan zapušten 205 GTI koji je na ulici stajao osam godina i čija je sudbina bila da postane automobil-donator: ''Bio je matiran, prekriven lišćem i toliko prljav da su odbili da ga peru u lokalnoj perionici. Međutim, ispostavilo se da nije truo i da nije lupan, što je prava retkost za 205 GTI.'' Samim tim, Oliverov elan je porastao i kroz dugotrajnu i najvećim delom samostalnu restauraciju, on je otpisanom Peugeotu podario izgled svog starog 205 GTI i doveo ga u stanje praktično novog automobila. Umesto crvene boje, ofarban je u karakterističnu grafit sivu, a potraga za klimom završena je u Varaždinu. Kako nam je Oliver objasnio, jedina razlika između dva automobila je u tome što je njegov prethodni imao servo volan.

 

zza1154.jpgzza1144.jpgzza1155.jpgzza1156.jpgzza1157.jpgzza1158.jpg

 

Spust niz avalske serpentine bio je lagan, znatno sporiji nego pre više od 20 godina, kada je Oliver štopovao svoje vreme kroz krivine koje je sada sekao istom putanjom, ali bez škripanja guma i visokih obrtaja. Sa širom otvorenim šiberom, i jednom rukom na volanu, dok je drugom u stilu Arija Vatanena povremeno štitio oči od zalazećeg sunca, Oliver je vratio francusku legendu sa vijugavog planinskog puta na gradske ulice, još jedno mesto gde se ovaj divlji limeni lav oseća kao kod kuće.

 

zza1159.jpgzza1160.jpg

 

zza1161.jpgzza1162.jpgzza1163.jpgzza1164.jpg

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim, trenutno prva tri su:

 

1. Audi S3

2. Mercedes AMG A45

3. Ford Focus RS

 

A klasa AMG ostavi Focusa RS ozbiljno iza sebe, ali ona još ubedljivije biva ostavljena od Audija S3, vidi se to ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/53806-nova-mercedes-a-klasa/&do=findComment&comment=1342583

 

Trenutno, svi ostali u ovoj borbi kao da su iz neke druge lige...ono, bukvalno druge lige po značaju.

Kao što kažu u uvodu linkovanog video klipa ljudi iz EVO magazina...''pazite se vlasnici Porschea 911, ovi kompaktni automobili imaju pogon na svim točkovima, savršenu kontrolu starta iz mesta, 350+ konja i jedu sportske automobile za doručak...'' :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed uporedni test: Mercedes AMG A45 vs Audi RS3 vs VW Golf R

 

amg%20audi%20vw.jpg

 

Da za ljubitelje brzine i sportske vožnje snage zapravo nikada nema dovoljno, potvrdili su i nemački brendovi koji i u C segmentu ne pristaju na kompromise. Upoznajte najsnažnija izdanja u popularnoj klasi, automobile koji su na uporednom TopSpeed testu prešli magičnu granicu od 1000 konja! Bio je to jedan od onih dana koji se jednostavno pamte, ureže u memoriju. Razloge ne bi trebalo previše tražiti, budući da smo zahvaljujući prijateljima redakcije na jednom mestu okupili najatraktivnije automobile klase koja je mnogima zlatna mera uspeha. Poput drame u tri čina, zakazali smo ekskluzivni susret na lokaciji Autokomerc staze. I to ne bilo kakav…! Glavni akteri su bili, ni manje, ni više, performantni modeli koji postavljaju standarde u nižoj srednjoj klasi. Da uprkos dimenzijama i kompakti mogu da ponude vrhunska ubrzanja, dinamično upravljanje i izgled koji sa standardnim verzijama deli samo školjku, potvrdili su Mercedes, Audi i Volkswagen. Pitate se čemu drama? Odgovor je i više nego očigledan, ako samo pogledate zajedničku fotografiju testiranih modela. Agresivna optika, markantne alu felne i aerodinamični detalji, samo su neki od vizuelnih začina, svojevrsni znakovi raspoznavanja koji najavljuju spektakularne trenutke za upravljačem.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

VW Golf R
Prvenstvo u predstavljanju pružili smo osnivaču klase, legendarnom Golfu. Iako je u radikalnom R izdanju, on tek u imenu blizak standardnim serijskim verzijama, Golf R je kao fabrička evolucija GTI, najbolje što ''Das Auto'' može da ponudi. Ipak, ambicioznom vlasniku ni to nije bilo dovoljno, pa je ''upgrade'' softvera doprineo da moćni R sada raspolaže deklarisanom snagom od 350 konja. Potpis renomiranog Revo čipa, kompletirao je impresivan potencijal ponosa kompanije VW.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Iako se u pogledu dizajna definitivno može okarakterisati kao diskretni heroj, Golf R se nizom detalja jasno distancira od manje ekskluzivnih ''rođaka''. Tako su zadnji kraj obeležili dvostruki završeci izduvnog sistema, prednju masku krasi minimalni logo sa slovom R, što uz sveden krovni spojler kompletira tradicionalni nepretenciozni stil karakterističan za vagene.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Kada se na Lapis metalik plavu boju nadovežu i Cadiz alu felne dijagonale 19 inča, jasno je da se uprkos poslovično pritajenom imidžu, Golf R ubraja u grupu najprivlačnijih automobila na tržištu, i generalno automobila koji nemaju niti jedan suvišni detalj. Ista situacija dočekala nas je i u enterijeru - VW se opredlio za suštinu pre forme. Budući da smo nedavno imali priliku da do najsitnijeg detalja prenesemo utiske iz kabine Golfa R, pomenućemo najosnovije utiske.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Reč je o nesumnjivo izuzetno kvalitetno izrađenom modelu, koji u testiranom paketu opreme prkosi sloganu narodni automobil, predstavljajući dijametralno suprotne vrednosti. Iako ne promoviše luksuz u klasičnom smislu reči, R je sve samo ne standardni automobil C segmenta. Sportska Recaro sedišta sa izraženim bokovima i segmentima od Alkantare u svetlo sivoj boji, primer su, bilo vizuelni, bilo ergonomski na koji mnogi rivali mogu samo da se ugledaju.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

U testiranom modelu dominirale su površine sa lakiranom finišom, što je po mnogim mišljenjima riskantno rešenje. Ipak, u unutrašnjosti Golfa R upravo taj sjaj podiže atmosferu na viši nivo, stvarajući skladnu celinu tamnih tonova koji nisu monotoni zahvaljujući kontrastu srebrnih i hromiranih delova.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Iako Golf R po poreklu ne pripada privilegovanom krugu modela, to tumačenje klasična je marketinška varka budući da je reč o automobilu koji u svakoj kategoriji može da konkuriše premijum rivalima, a u mnogim nudi čak i više. Odlična pozicija sedenja i ambijent koji koketira sa svetom trka, ipak ne kompletira utisak o potpunoj transformaciji. To bi svakako trebalo shvatiti sa rezervom, budući da je zamena identiteta sa standardnim Golfom nemoguća, čak i površnim pratiocima dešavanja na automobilskom tržištu.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Pomenuta sedišta su, na primer, za nijansu tvrđa nego u AMG-u. Prostor ispod haube nekadašnji V6 ustupio je dvolitarskom motoru, koji je od serijskih 300 konja, Revo Stage 1 reprogramiranjem došao do 350 KS! Pojačivač zvuka doprinosi da momenti koje delite sa Golfom R postanu sve samo ne obični. Dodatna injekcija snage je omogućila da VW bez straha stane na crtu čak i snažnijem tandemu sa TopSpeed testa. Osim impresivnog polaska iz mesta mirovanja, R poene osvaja i proverenim DSG menjačem, ali i pogonu na sva četiri točka koje doprinosi racionalnom prenosu snage na podlogu.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Mercedes AMG A45
Sa druge strane, AMG ne želi da bude pod maskom, ne želi ni sekunde da rodi sumnju da li je u pitanju najelitnije i najbrže izdanje A-klase. Agresivno stilizovan, A45 AMG već na parkingu deluje preteće, najavljujući performanse na granici klase superautomobila. Zapravo, AMG odeljenje je postavilo veoma visoku lestvicu na terenu sportske pojave, pogotovo pri pogledu na zadnji kraj koji će ostali vozači i najčešće viđati ako se uzme u obzir brzina kojom AMG raspolaže.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Utisak je pojačan do maksimuma pogotovo jer je u pitanju u potpunosti crna verzija, koja poput nekog kompaktnog ''Betmobila'', zaista izgledom uliva strahopoštovanje i u potpunosti prati ogromnu snagu koja je na raspolaganju. Trend crnih aluminijumskih felni AMG nastavlja da promoviše i na najkompaktnijem modelu u portfoliju. Takođe, A45 AMG 4MATIC verzija poseduje istaknute usisnike vazduha, nove LED farove, zadnji branik sa difuzorom i otvorima za ventilaciju, kao i minimalistički krovni spojler za poboljšanu aerodinamiku.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Kome to nije dovoljno ubedljivo, može potražiti u katalogu dodatne opreme i značajno agresivniji, zaista predimenzionisani spojler, mada se objektivno govoreći postavlja pitanje opravdanosti te doplate jer je i u testiranoj verziji, AMG bez ikakve dileme najatraktivniji model u klasi. Nakon ulaska u unutrašnjost, AMG takođe opravdava naša visoka očekivanja, ali i svaki uloženi evro.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Selekcija materijala je na izuzetno visokom nivou, spojevi površina precizni i pedantni. Zaista, u pogledu kvaliteta, nema šta da se zameri, AMG renome ''brani'' i sportskim stilom koji se eksponira crnom kožom, retro ventilacionim otvorima i savršeno oblikovanim upravljačem. Temperaturu dodatno podiže i dugme za startovanje turbo motora, ali i futuristička ručica menjača, mada je u skladu sa karakterom automobila najprirodnije stepene prenosa menjati na ergonomski veoma taktilnim polugicama iza volana koje su izrađene od metala.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Na papiru najsnažniji, dominaciju je morao da potvrdi i u praksi. Mercedes A45 AMG 4MATIC sa 381 konjskom snagom, trenutno dominira čitavom klasom ekstremnih sportkih kompakta. Jer, kao u crtanom filmu, cifre ne lažu: do stotke AMG stiže za svega 4.2 sekunde, što je kategorija koja je do skoro bila rezervisana isključivo za malobrojne kupee. Izrađen po principu ''jedan čovek-jedan motor'', agregat na testiranom automobilu potpisao je izvesni Kasimovskij Stanislav.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Reč je o dvolitarskoj turbo jedinici (1.8 bara) sa četiri cilindra i 475 Nm obrtnog momenta koji se na asfalt prenose u saradnji sa Speedshift DCT sedmostepenom transmisijom. Pozitivni utisci o AMG kompaktu započeli su već samim pritiskom na taster za startovanje, jer je uprkos rednom rasporedu, reč o rasnom sportskom zvuku. Izduvni sistem ima integrisane automatski kontrolisane ''flapsove'' u standardu. Takođe, zvuk se proporcijalno menja u zavisnosti od režima vožnje. Pogađate, aktivirali smo S+ i krenuli u akciju. Nakon prvog kruga, postalo je jasno da se samouverene izjave iz zvaničnog saopštenja u potpunosti podudaraju sa utiscima iz vožnje, što zaista sve češće nije slučaj.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Odziv na komandu gasa je trenutan i oštar, mnogima bi bio i brutalan. Zahvaljujući menjaču koji svoj deo posla obavlja na najvišem nivoa, brzine se nižu takoreći trenutno, pa je silovito ubrzanje uz zvuk koji dopire iz izduvnog sistema kombinacija kojoj je teško odoleti. Zapravo, A45 AMG jedan je od onih automobila koje je gotovo nemoguće voziti u sporijem tempu i ritmu. Ne zbog toga što motor nije dovoljno rafiniram, ili su komande tvrde…naprotiv!

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Jednostavno, AMG odeljenje kreiralo je automobil koji je rođen za brzinu, ali i krivinu. A45 AMG je sinonim za preciznost i ekspolozivnost, pogotovo kada je toliki ''otrov u maloj bočici''. Zahvaljujući 4MATIC sistemu, svaka promena pravca budi misao da je vozač mogao i brže, dinamičnije, hrabrije. Nakon privikavanja na odnos dimenzija i snage od gotovo 400 konja, AMG iskusnije vozače može da nagradi trenucima koji do sada nisu bili karakteristični za klasu kojoj pripada.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Prilikom oštrije vožnje, AMG stepen poverenja podiže i zahvaljujući samoventilirajućim diskovima od 350, odnosno 330 milimetara. Opremljen udobnim sportskim sedištima sa srednjim stepenom podrške, AMG može biti i radikalniji ako se sa spiska opreme odaberu Performance sedišta sa veoma izraženim konturama, koja ne poznaju kompromis u svakodnevnoj upotrebi.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Audi RS3
Treće predstavljenje započećemo komentarom neobične, ali izuzetno efektne Nardo sive boje, koja je Audiju RS3 podarila originalnost i autentičnost bez presedana. Iako smo do sada navikli da sportske verzije nemačkog brenda nose crvena, žuta ili bela odela, Audi je hrabro odigrao, hazarderski i po našem mišljenju, pokupio ceo “plen”. Ne znamo koliko fotografije realno mogu da dočaraju posebnost Nardo sive nijanse, ali verujte nam da je upravo to boja koja najbolje ističe liniju modela RS3.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

U kombinaciji sa prepoznatljivim petokrakim Rotor felnama od 19 inča i ovalnim izduvima, Audi izaziva emocije na karakterističan način, iz drugog plana. Oštra prednja svetla i legendarni Quattro natpis odlikuju prednji deo, dok se poput Golfa R i AMG-a, linija krova završava nenapadnim spojlerom. Na kraju, svojih 5 minuta dočekao je i RS3, automobil neverovatnog kvaliteta izrade, predodređen za ljubitelje najboljih sastojaka u kompaktnoj formi karoserije.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Pozitivne impresije počinjemo najatraktivnijim sedištima u klasi (Super Sport, u Lunar silver boji) čija je impresivna anatomija naglašena mekanom kožom svetlih tonova, savršene podrške i forme. Ništa manje pohvala ide i na adresu upravljača sa zasečenom donjim delom, koji kombinuje Nappa kožu i Alkantaru. Audi je prilikom dizajniranja kokpita zadržao strogi i minimalistički pristup, koji je ujedno i dugotrajan način za aktuelnost.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Konzervativniji stil je vidljiv i po tome što Audi i dalje insistira na ručici menjača, koja kao alternativu nudi i moderne, ali i praktične tastere iza volana. Ipak, koliko god da je kabina zaista prvoklasna, epicentar zabave rezervisan je za TFSI motor, zapremine 2.5 litara. Moćna jedinica od 367 konjskih snaga delikates je za sve ljubitelje brzine, pogotovo kada se uklopi sa renomiranim i potvrđenim Quattro pogonom. S tronic menjač sa dvostrukim kvačilom smo postavili na automatski režim, i papučicu gasa pritisnuli do patosa.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Zvuk i brzina, sjedinjeni u harmoniji daju najbolje iz RS odeljenja, a kompaktni Audi RS3 dokaz je da postoji automobil koji je na samoj granici savršenstva, sposoban da posluži kao legitiman porodični izbor, ali da i po potrebi obezbedi snažnu dozu adrenalina. Ta univerzalnost, koja u istoj karoseriji nudi ekskluzivnost znaka sa četiri prstena, brzinu i stabilnost, ali i civilni, porodični karakter, najjači je adut sportskog kompakta iz Ingolštata. Neutralno, ali veoma dinamično i intuitivno oslanjanje, ostavilo je utisak da je RS odeljenju najveći izazov zapravo na koji način unaprediti postojeće karakteristike.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Tekst: Uroš Popović/TopSpeed
Foto: Luka Kulundžić

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li biste platili 37.000 evra za 27 godina stari Peugeot?

 

152720-peugeot%20205.jpg

 

Poznato je da se retki i dobro očuvani automobili na aukcijama prodaju za više miliona evra, ali nam je pažnju privukla vest iz Velike Britanije gde je Peugeot 205 GTI iz 1989. godine plaćen gotovo 37.000 evra (30.938 funti). Mali francuski sportista svakako ne spada u grupu ''ugroženih'' modela i zato su svi na aukciju (osim kupca, verovatno) bili iznenađeni konačnom cifrom.

 

152721-peugeot%20205%2011.jpg

 

Šta je onda privuklo kupce? Na prvom mestu podatak da je Peugeot 205 GTI prešao samo 7.986 milja (oko 13.000 kilometara) i da je savršeno očuvan. Prodavac je rekao da je odmah po kupovini 205 GTI dobio službeno vozilo i da je automobil najviše vremena proveo u garaži.

 

152722-peugeot%20205%20111.jpg

 

Unutrašnjost je originalna, sve sa radio-kasetofonom, a na zadnjijm sedištima se praktično nije ni sedelo. Prvi vlasnik je jedino 1993. godine ugradio alarm, a 2003. je zamenio izduvni sistem.

 

152723-peugeot%20205%201111.jpg

 

Zanimljivo je da je čak sačuvao i originalne gume ''pireli P600''. Kupljeni 205 GTI pokreće 1.9-litarski četvorocilindraš sa osam ventila i 130 KS, koji je dovoljno snažan da manje od jeden tone teški automobil do ''stotke'' ubrza za 7.6 sekundi (maksimalna brzina 198 kilometara na sat).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedan ''obračun'' u CarWOW videu: VW Golf GTI Clubsport vs Seat Leon Cupra 290 vs Honda Civic Type R

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Renault 5 Turbo II sa samo 5.900 pređenih km

 

159497-renault%205%201.jpg

 

RM Sotheby's najavljuje da će na aukciji koja će se održati 8. februara sledeće godine u Parizu naći i odlično očuvani primerak sportskog Renaulta 5 Turbo II.

 

159498-renault%205%2011.jpg

 

Renault je ovaj model predstavio 1983. godine, tri godine nakon regularnog 5 Turba, pri čemu su Francuzi proizveli 3.200 primeraka verzije Turbo II.

 

159499-renault%205%201111.jpg

 

Ovaj konkretni primerak je do sada prešao samo 5.900 km, a pokreće ga 1.4 litarski motor sa 158KS, u paru sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Automobil ima motor smešten pozadi i zadnji pogon, a tu je i trkački podešeno oslanjanje.

 

159500-renault%205%2011111.jpg

 

Ostaje da se vidi koliko novca će novi vlasnik izdvojiti za ovaj automobil, ali treba podsetiti da su se neki primerci prodavali i za 80.000 dolara.

 

159501-renault%205%20111111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Honda Civic Type R jeftinija od Ford Focusa RS i VW Golfa R

 

honda%20r%2012.jpg

 

Honda je saopštila britanske cene za novi Civic Type R, koji je inače nedavno postavio novi rekord za serijska vozila sa prednjim pogonom na Nirburgringu. Ukratko, novi Civic Type R u Velikoj Britaniji startuje po ceni od 30.995 funti. Poređenja radi, Ford Focus RS kupca u Velikoj Britaniji košta 32.265 funti, a trovratni Volkswagen Golf R treba da se plati 31.885 funti (32.540 funti za verziju sa 5 vrata). Da podsetimo, novi Civic Type R je stazu Nirburgring prešao za 7:43.80 minuta, što je novi rekord za serijska vozila sa prednjim pogonom na toj nemačkoj stazi dugačkoj 20.8 km. Rekord je ranije držao Volkswagen Golf GTI Clubsport S sa vremenom od 7:47.19 minuta. Takođe, to je i nepunih sedam sekundi bolje od stare generacije Civica Type R. Na kraju i podsećanje da novi Civic Type R pokreće 2.0 litarski turbo motor sa 320KS i 400 Nm obrtnog momenta, u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoExpress odabrao 10 najboljih sportskih hečbekova

 

166636-honda%20r%201111.jpg

 

Britanski automobilski časopis sastavio je jednu vrlo interesantnu listu. Još otkako se pojavio prvi VW Golf GTI i napravio jednu novu kategoriju automobila, termin hot hatchback je vrlo poželjan u Evropi. Automobil koji je podjednako upotrebljiv u svakodnevnom životu koliko i zabavan za vožnju. U 2017. godini očekuju nas vrlo interesantni sportski hečbeci, uključujući i ulazak Hyundaija na ovo područje sa modelom i30 N. AutoExpress je pri sastavljanju liste vodio računa o odnosu plaćeno-dobijeno, naravno performansama, ali i upotrebljivosti automobila, veličini gepeka i slično...

Ovo je njihova lista:

 

1. Honda Civic Type R

2. Ford Focus RS

3. Volkswagen GTI

4. Seat Leon Cupra

5. Ford Fiesta ST

6. Volkswagen Golf R

7. Peugeot 308 GTi

8. Škoda Octavia vRS

9. Peugeot 208 GTi

10. BMW M140i

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault R5 Turbo 2 na aukciji

 

renault%205%2055.jpg

 

Nekada se naši putevi nisu mogli zamisliti bez veoma dobrog Renault 5 modela, od kojih se poneki i danas mogu videti dok kotrljaju njima.

Kada se pojavio, Renault 5 Turbo, predstavljao je derivat standardnog modela i maleni startni automobil koji je obeležio istoriju kako na našim, evropskim prostorima, tako i u svetu. Renault 5 Turbo došao je kao pravo osveženje, koje je nakon nekoliko veoma uspešnih prethodnih modela francuske kompanije, ipak uspeo da ostvari savršene rezultate.

 

renault%205%205.jpg

 

Koncept zadnje vuče u kompakt modelu srednjeg motora predstavlja suludu stvar, čak i po današnjim standardima, tako da samo možete zamisliti kakav je uticaj Renault R5 Turbo posedovao onda kada je lansiran 1980. godine.

 

renault%205%205555.jpg   Neponovljivi francuski trkač - Renault R5 Turbo 2

 

Ovaj posebni primerak koji vidite jeste Turbo 2 verzija iz 1985. godine, koja je nova kupljena u jednom salonu u Nemačkoj, nakon čega je legalno transportovana u SAD.

Automobil finiširan u metalik beloj boji i opremljen enterijerom u boji tana, prevalio je svega 60.000 kilometara i deluje kao da je u veoma dobrom stanju.

 

renault%205%2055555.jpg  Neponovljivi francuski trkač - Renault R5 Turbo 2

 

R5 Turbo je esencijalno drugačiji od normalnog Renault R5 modela, jer je posedovao modifikovanu šasiju na kojoj se motor nalazio u sredini i slao je snagu na zadnju osovinu. Primerak koji vidite takođe poseduje i fabrički instaliran sigurnosni kavez.

 

renault%205%20555.jpg

 

Kada smo već u pogonskom delu, moramo napomenuti da snaga dolazi iz četvorocilindričnog turbo motora zapremine 1.4 litre, dobrog za 182 ks umesto standarnih 158 konja, zahvaljujući dodatnoj Renault Sport opremi, koja uključuje veće interkulere, jače spojnice i posebne cilindre koji uvećavaju pritisak do 1,7 bara.

Automobil dolazi sa obliljem rezervnih delova takođe, što je uvek lepo imajući u vidu da je ovo mala francuska džepna raketa. Svako ko smatra da je ovo jedna od ponuda koja se ne odbija, odmah može kupiti model na aukciji koja će se održati ovog meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CarWOW video: Audi RS3 vs Mercedes-AMG A45 vs Honda Civic Type R vs VW Golf R vs Ford Focus RS

 

Ako vas mrzi da gledate (a, ima šta da se vidi :D), skrol dole do posle snimka... 

 

 

Pokazalo se kao i na ranijim sličnim testovima da je poredak prva tri uvek isti:

 

Audi RS3 ozbiljno ubije AMG A45...koji opet nešto manje ubedljivo dobije Focusa RS.

Svi ostali su drugi (sporiji) svet iza. Iznenađujuće VW Golf R je ozbiljno sporiji u poređenju sa njima, tj. ''kolje'' se ''tek'' sa novim Civic-om Type R...što dalje znači da je VW Golf GTI jaaaaaaaaaako daleko iza zaista brzih hot hatch-eva današnjice... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1985. Renault R5 Turbo 2 Evolution

 

renault%205%20t%201.jpg

 

Renault je R5 Turbo promovisao 1980. godine, nakon čega su Francuzi predstavili i verzije R5 Turbo 2, kao i najsnažniji R5 Turbo 2 Evolution.

 

renault%205%20t%20111.jpg

 

Od 200 napravljenih primeraka, bar jedan R5 Turbo 2 Evolution je na kraju nekako završio u SAD-u, a taj je sada ponuđen na prodaju za 60.000 dolara.

 

renault%205%20t%201111.jpg

 

Radi se o primerku koji je do sada prešao samo 18.031 milju (29.018 km), pri čemu prodavac navodi da je automobil u odličnom stanju (u oktobru 2016. je inače prošao kompletno mehaničko osveženje).

 

renault%205%20t%2011111.jpg

 

U odnosu na standardni R5 Turbo 2, R5 Turbo 2 Evolution između ostalog ima i aluminijumski krov i zapremiminu turbo motora povećanu sa 1397 na 1432 kubika (u paru sa petostepenim mannuelnim menjačem), a tu su i Maxi prednji deo, šest Cibie Super Oscar farova i 15-inčni Gotti alu točkovi.

 

renault%205%20t%20111111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault R5 Turbo 2 Evolution prodat za 95.000 dolara

 

renault%205%20t%201111.jpg

 

Renault je R5 Turbo prvi put promovisao 1980. godine, nakon čega su Francuzi predstavili i verzije R5 Turbo 2, kao i najsnažniji R5 Turbo 2 Evolution. Jedan R5 Turbo 2 Evolution je na kraju nekako završio u SAD-u, a taj je sada tamo prodat za 95.000 dolara.

 

renault%205%20t%20111.jpg

 

Radi se o primerku koji je do sada prešao samo 18.031 milju (29.018 km), pri čemu je automobil u odličnom stanju (u oktobru 2016. je inače prošao kompletno mehaničko osveženje).

 

renault%205%20t%20111111.jpg

 

U odnosu na standardni R5 Turbo 2, R5 Turbo 2 Evolution između ostalog ima i aluminijumski krov i zapreminu turbo motora povećanu sa 1397 na 1432 kubika (u paru sa petostepenim manuelnim menjačem), a tu su i Maxi prednji deo, šest Cibie Super Oscar farova i 15-inčni Gotti alu točkovi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...