Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najbolji kompaktni sportski automobil svih vremena / poređenja automobila C segmenta

Recommended Posts

Mali Yaris od preko 200 konja, u kutiji koju bi pojedini domaći pripadnici određene nacionalne manjine mogli da vide kao proširenje stambenog prostora...za jednu sobu npr. :D:D:D 

 

Kako je James May raspakovao Toyotu Yaris GRMN iz ogromne kutije?

 

may.jpg

 

Mali japanski sportista Toyota Yaris GRMN je popularnom voditelju Grand Toura - Jamesu Mayu - isporučen u ogromnoj kartonskoj kutiji. Bivšem Top Gear-ovom voditelju je za potpuno oslobađanje Yarisa od ambalaže trebalo više od deset minuta. Usput smo saznali i da James May prezire korisnička uputstva. Yaris GRMN koristi 1.8 litarski četvorocilindrični motor od 210KS i 250 Nm koji mu garantuje obračunavanje s ubrzanjem do 100 km/h za 6.2 sekunde i maksimalnu brzinu od 230 km/h. Snaga se na prednje točkove prenosi preko ručnog šestostepenog menjača. Toyota je Evropi namenila tek 400 primeraka ove ljute papričice, pa ne sumnjamo da će i ostali malobrojni vlasnici uživati u raspakivanju svog modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAwWOydbkSxVAVimv0wW2YFyp0odkBI3oBlO LoveCars video: Hyundai i30N, Renault Megane RS, Peugeot 308 GTi, Mini JCW i Škoda Octavia vRS

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Corolla GR početkom sledeće decenije!?

 

toyota corolla 2018.jpg

 

Toyota se priprema da uskoči u i te kako konkurentni segment ''hot heč'' modela. Njen predstavnik u tom segmentu će biti performantna Toyota Corolla GR. Navodi se da Tetsuje Tada, čovek koji stoji iza modela Toyota 86 i Supra, namerava da ubedi Gazoo Racing odeljenje japanskog brenda da lansira nekoliko performantnih vozila. Među njima je i Toyota Corolla GR, koja bi na tržište trebalo da stigne vrlo brzo. Međutim, još uvek nema garancija da bi taj model stigao do serijske proizvodnje.

 

''Imamo zahteve za takvim (performantnim) modelima iz nekoliko različitih zemalja'', naveo je Tada. Međutim, bez obzira na to kada će se Toyota Corolla GR pojaviti, taj model će definitivno biti konkurent modelima kao što su Hyundai i30 N i Volkswagen Golf GTI. ''Nije samo zbog Hyundai-ja. Drugi brendovi takođe lansiraju performantne verzije svojih modela, te iz tog razloga moramo da istražimo taj segment. Naravno, i da napravimo pravu strategiju'', rekao je Tada. Toyota Corolla je na tržištu već veliki broj godina i trenutno je u svojoj 12. generaciji. Trenutni model izgleda sportski i agresivnije od svih svojih prehodnika. Gazoo Racing model bi trebalo da bude još upečatljiviji. Teško je nagađati za koji će se agregat Toyota odlučiti. S tim na umu, najbolji kandidat za srce modela Toyota Corolla GR bi po našem mišljenju bio četvorocilindraš sa trubo punjačem, koji bi razvijao između 250 i 300 konjskih snaga. Još uvek se ne zna kada bi Corolla GR mogla da se nađe na tržištu, ali se pretpostavlja da će to biti početkom sledeće decenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mCLZwWMxgLyJc166dlKCX-uSgLqxcOX0wX7 LoveCars video: Volkswagen Polo GTI, Toyota Yaris GRMN i Ford Fiesta ST

 

Tiff Needell, Ryan Cullen i Paul Woodman suočili su ova tri automobila kako bi im oni pružili najviše što mogu. Na kraju, uz dosta smeha i konkretnih podataka, izrazili su mišljenja koji od ova tri auta je najbolji za uloženi novac:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDVMs7Ija6YncE834zTsqoF1CL4W-w-OJ-p AutoTopNL video: Ford Fiesta ST vs Toyota Yaris GRMN

 

Oba auta od 0 do 220 Km/h, plus po autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mAeDAhWox_BRXBBEpriLmZLPpuYC_dW-h_9 AutoExpress video: Ford Fiesta ST vs Renault Megane RS

 

Može li oko 10.000 jeftiniji auto da bude rame uz rame sa onim skupljim:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mBofsn-uQdBHNErFt9nZWgaj3_Zn2Zjt7rB Autocar video: Ford Fiesta ST vs Mini Cooper S vs Toyota Yaris GRMN

 

Koji od njih je najbrži, a koji je najzabavniji za vožnju?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mBQZF0YgyOS9Uju_06k5Ff8dH1s6JPeNIhg CarWOW video: Lista top 10 Hot Hatch modela

 

10. VW Up GTI

9. Škoda Octavia vRS karavan

8. Suzuki Swift Sport

7. VW Polo GTI

6. Mercedes AMG A35

5. Ford Fiesta ST

4. BMW M 140i

 

...a, za prva tri pogledajte video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: 10 najboljih manji porodičnih automobila za 2019/2020

 

10. Kia Ceed

9. Honda Civic

8. Opel Astra

7. BMW Serije 1

6. Audi A3 Sportback

5. Škoda Octavia

4. VW Golf

3. Toyota Corolla

2. Mercedes A klase

1. Ford Focus

 

Razloge zbog čega je neki auto npr. na sred liste, a neki na samom vrhu, pogledajte u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault 5 GTE Blue Sport

 

r5 054.jpg

 

Počevši od kasnih sedamdesetih pa do današnjih dana, hot hečevi gospodare tržištem automobila koji pružaju mnogo zabave običnom čoveku. Svojoj pojavom, oni su gotovo potpuno istisli male kupee, donevši tako veliku promenu na svetsku automobilsku mapu. Uz novu klasu automobila došao je i novi temperament, jer su ovi lagani automobili često imali nesrazmerno velike motore, ili pak koristili turbo tehnologiju koja na svojim počecima nije bila nimalo sofisticirana. Rani hot hečevi su tako često završavali kraj puteva i u banderama, ili su posle decenija neumornog jurenja bacili peškir u ring i odlučili da taj tempo više ne mogu da izdrže. Srećom, još uvek postoje mali junaci na četiri točka koji nisu otišli u raj za hot hečbeke, a takav je Draganov Renault 5 GTE Blue Sport kog je spasio posle decenije stajanja.

 

r5 053.jpg

 

Kao taksista, Dragan je svakodnevno obilazio beogradske ulice, da bi na Vračaru pod jednim drvetom naišao na tamno plavi Renault 5 GTE: ''Kupio ga je deda Aca koji je imao osamdeset i nešto godina i nije dugo mogao da ga vozi. Tako, on je stajao pod jelkom i ja sam ga pre četiri-pet godina sasvim slučajno našao. Bio je kompletan, ništa mu nije falilo, jedino je od stajanja malo propao.'' U narednim godinama, Dragan je koristio slobodne trenutke da se posveti ovom automobilu, sređujući ga u garaži malo po malo. Osim farbanja, drugih većih zahvata nije bilo, jer je auto ipak bio čuvan za razliku od većine drugih sličnih primeraka: ''Malo ih je stvarno ostalo. To kupiš prepodne, popodne ga slupaš; malo ne paziš i gotovo. Dalje, ljudi su stavljali druga sedišta, druge volane i druge table, ali ovaj je ostao original, baš je sve njegovo. Verovatno ga je to stajanje i očuvalo, kao i to što ga je deda Aca izgleda vozio polako.''

 

r5 052.jpg

 

Renault 5 GTE je bio zamišljen kao atmosferska alternativa snažnijem R5 GT Turbu i imao je 1.7 motor koji je oslobađao 95 konjskih snaga. Sam motor bio je identičan onom u modelima R9 i R11, a R5 GTE deli i druge komponente sa većim automobilima iz game, što danas značajno olakšava pronalaženje delova. Kao primer, Dragan je naveo zadnje disk kočnice karakteristične za snažnije modele R5: ''Sve ima za njega i dalje. Tražio sam zadnje diskove za Renault 5 u tri radnje i tek u četvrtoj sam našao da imaju devet setova. Jednostavno, disk od R21 paše na njega, što drugi ne znaju. Takođe, hladnjak pasuje od R5 dizela jer je deblji i veći. Ko hoće da malo misli o njemu, naći će sve.''

Spolja, R5 GTE je izgledao poput Turbo verzije, a i unutra su ga krasila ista sedišta sa karakterističnim plavim strelicama. Iako ima trideset godina, ovaj Renault 5 i dalje zna da iznenadi: ''Malo i ja preterujem, umem na semaforu da pobegnem nekom jačem automobilu. Ume dosta dobro da povuče i zaprepasti druge.'' Sa druge strane, dosta ljudi prepoznaje da u pitanju nije običan Renault 5, a pojedini se sećaju i svojih avantura za njegovim volanom: ''Baš sada na skupu istoričara mi je prišao jedan stariji čovek, bivši trkač, i ispričao kako je on njim čuda pravio u svoje vreme.''

 

r5 051.jpg

 

Glavni Draganov motiv za sređivanjem ovog automobila je ljubav. Naime, njegov plan je bio da ovaj automobil ostavi unuci Lari koja sada ima tri i po godine, ali već pokazuje prve znake interesovanja za plavi R5: ''Šećer dedin, carica dedina, lepotica i pametnica. Pita me već sada gde joj je auto. Nema šta za nju deda ne bi uradio, i njoj sam ga napravio, njoj ga ostavljam da ga vozi kad poraste.'' Kako želi da ovaj R5 GTE sačuva svojoj mezimici, Dragan se trudi da ga vozi redovno, ali uvek mirno, te da mu uvek bude na oku kada napusti garažu: ''Njega je spasila ljubav, to ga je sprečilo da jednom završi na đubretu.''

 

r5 050.jpg

 

Sada, ovaj Renault 5 na satu ima 250.000 km, a taj broj će se u narednim godinama neznatno uvećavati, taman onoliko koliko je potrebno da ga deda-Dragan sačuva dok njegova Lara i sama ne bude spremna da sedne za volan. Tada, saga o brzom plavom Renou će dobiti novo poglavlje, a Larin R5 GTE će biti zaista jedinstven primer hot heča koji je preživeo sve izazove.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

 

r5 030.jpgr5 001.jpgr5 002.jpgr5 003.jpgr5 004.jpg

r5 005.jpgr5 006.jpgr5 007.jpgr5 008.jpgr5 009.jpgr5 010.jpg

r5 011.jpgr5 012.jpgr5 013.jpgr5 014.jpgr5 015.jpgr5 016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/12/2019 at 8:01 PM, neshtry said:
Oduvek mi se dopadao sportski r5

Ono kad kao klinac balavis na sportskog R5 a kad dodjes u neke godine zavrsis iza volana Scenica
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/13/2019 at 9:16 AM, bane1321 said:
Ne znam čoveka mojih godina koji nije obožavao R5 kao mali!!!

Moj ćale je kevi kupio prvog Renaulta 4s,1974. mislim,pa komša jedan zapeo,zbog dugog čekanja 1977. da ga kupi,pa ga prodali...1977. otišli po drugog,Ovog puta bio jači motor od 800 i nešto kubika i tridrsetak konja,imao oznaku R4TL Special,metalik plave boje...
Onda,1984.,došao na red R4GTL,sa motorom od R5,ali sa malko drugačijom glavom i karburatorom...Tu sam prvi put pored R9,R11 i R18 video nove R5 i rodila se ljubav....
1990. pred sam rat,konačno keva dobila R5 Campus,pored njega u radnji R5 GT turbo,nebo plave boje...A možda je i GTE bio...
Ćale je vozio Audi 100ls,Taunusa,Granadu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Volkswagen Golf vs Ford Focus vs Kia Ceed

 

Automobili C segmenta bi trebali dobro da rade sve. Da budu dobri za po gradu, solidni i na otvorenom putu, da imaju mesta za celu porodicu i njihove stvari, ali da istovremeno budu povoljni sa cenom.

Porede novi Focus, nova Kia Ceed, i VW Golf koji i nije baš toliko nov model... Kia Ceed je ima najbolji odnos uloženog i dobijenog, a kako stvari stoje u ostalim kriterijumima, pogledajte video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...