Jump to content
FAS Goran
Martin

Brava / Marea 1.9 JTD - dimi više nego obično?

Recommended Posts

U pitanju je fiat brava 2001. jtd 1.9 predjenih kilometara oko 175.000. Ja je vozim poslednjih 3-4 godine, za to vreme sam presao oko 50.000 km. Jednom prilikom mi je majstor sipao neki aditiv valjda za dizne, kada sam isao na neki put i on mi rekao da ce to biti ok posto cu voziti sugurno na 3000 obrtaja. Tako sam i uradio.

Od tada je proslo 2-3 godine i nikada nista posle toga nisam stavljao. U poslednje vreme mi sve cesce dimi kada ga ubrzavam (nije mi toliko dimio ranije), ako neko zna, da li treba ponovo da stavim neki aditiv, da li se to praktikuje uopste, smeta li autu?

filtere i ulje sam zamenio pre 3000km i sve sam redovno menjao na 10-12.000km i uglavnom vozim po gradu, retko kad sam na autoputevima....

vidim da je ovde vec bilo tema o dimu, protokomeru, erg i slicno tome, rekoh da mozda probam sa nekom najjeftinijom varijantom a to je aditiv....da ili ne? pozz

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam is pomenuo temu o protokomeru, EGRu ...

Ne rešava se svaki kvar sipanjem aditiva.

Ustvari velika je verovatnoća da uopšte nisu dizne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, koju ulogu u ovoj prici ima crna kutijica(na njoj je dzek od struje) ispod sajbe a kraj tecnosti za servo na kojoj su dva crna crijeva od toga jedno ide direktno na EGR ventil.Ranije sem primjecivao da ona zuji kada se upali motor i narednih min. ili dva, pa se ugasi.Sada cini mi se se stalno zuji, a auto mi ponekad ispusta crni dim, a EGR ventil sam cistio cak i nije bio puno prljav kada je ciscen.

Odnosno kakvi su simptomi na autu ako je ona neispravna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne grešim,crni dim iz auspuha u većim količinama je skoro uvek znak da je EGR ili Protokomer loš,u principu javlja se kao posledica veće količine nesagorelog diesela,to nije neki kvar ali zahteva otvaranje kasice prasice ! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijep pozdrav svima.

Moja marea izbacuje oblak gustog crnog dima samo kad krećem tj. u prvoj i to na nižim obrtajima posebno kad je motor hladan. Čistio sam usis, EGR i stavio novi prokomjer (pierburg) i situacija je ista.

Zna li neko kako da riješim ovaj problem jer mislim da mi vozaci iza mene psuju sve po spisku u tom momentu :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa probaj da zatvoris egr, pa vidi onda. Ako i tada dimi puno trebao bi da proveris dizne, mozda su zrele za ciscenje ili remont, a zadnja stavka da li ti auto trosi ulja mozda su karike lose, da li si probao da promenis pumpu na kojoj sipas evro dizel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kao sto sam vec naveo, EGR je detaljno očišćen i na dijagnostici pokazuje da radi ( otvara i zatvara ). Auto ne troši ulje uopšte a sipam na OMV ( premium diesel ). jedino kao sto kazes, mozda su dizne. Ja također sumnjam u rad ovog protokomjera ( pierburg ). jeste da je nov, al nije original pa ne znam ??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam cistio EGR ali ko da nisam i ako je radio, pitanje je kako radi tj koliko otvara i zatvara, i kad sam ubacio parce malo debljeg lima uverio sam se da nije radio kako treba, nista te ne kosta a i mozes da ga izvadis ako vidis da nema nikakve razlike, samo ako ga stavis stavi i diht masu i nek bude malo deljbi da ne progori. I vozi jedno stotinjak kilometara da bi video razliku, posto se u usisu nakupi cadji tj nije vise cadj nego kao sirova guma i bukvalno suzi precnik usisa na pola tako je makar meni bilo, i posle nekog vremena sam skinuo crevo sa usisa i video da nema vise nicega sve je sagorelo, a bas sam hteo da uvatim vremena da ga skinem i lepo ocistim. Kad sam zatvorio egr jos neko vreme je po malo purnjao verovatno dok sve to nije isterao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e ovako, danas sam bio kod majstora posto mi se lampica koja izgleda kao brizgaljka upalilia i auto je izgubilo snagu. Majstor kaze da je turbina bila totalno zaribala i jer bila preprljava. uzrok je valjda bio neko crijevo od vakuma koje je bilo puklo. to je zamijenjeno i kako kaze razdradio je turbinu ( mada mi nije jasno kako ).

auto sad opet lijepo vuče ali još uvijek purnja, posebno na nizim obrtajima ( najvise do 2000 ) i kao da mu bas tad fali malo snage.

e sad probacu da zatvorim i taj j....i EGR iako je sve ocisceno zajedno sa usisom ( cak je i bosch pumpa skidana da bi se to lijepo odradilo ) i bilo je tona čađi, odnosno vise je licilo na skroz gustu crnu smolu nego na čađ.

da li je moguce da je recimo katalizator pun pa da zbog toga purnja ?

hvala na odgovorima !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuvalja care, hvala ti puno na savjetu. Ja sam bio pomalo skeptičan oko zatvaranja EGR-a jer mi je majstor napunio glavu nekim stvarima i posto on nije htio da ga blokira, ja sam uzeo komad lima 2mm debljine, zatvorio i onda EUREKA, hehe. Auto vise ne dimi uopste, cak ni kad je hladan.

Jos jednom VELIKO hvala na savjetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu, jedina nazovimo nuspojava je ta da sada auto malo sporije dolazi do radnes temperature pogotovo zimi, ali nista strasno, sada ce auto da ti udise cist vazduh a ne izduvne gasove, primetices kroz par kilometara da ce jos manje dimiti i lepse raditi. E i ne bi bilo lose i katalizator da skines verovatno je vec podosta zapusen, pa to moze da i s*ebe motor, zato sto vraca pritisak a i tada ce motor lakse da ti dise. realno katalizator ima svoju svrho do 100000-150000 km, posle toga je za pusen i jedino sto moze stetu da ti napravi. Znaci ako ne planiras novi da stavis koji je vrednosti verovatno koliko i auto odseces taj i ubacis cevku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma meni radna temperatura prelazi pola kad ga malo jace stisnem. Sad me to zabrinjava a ne dostizanje radne temperature. Ne znam da li je u pitanju termostat ili nesto drugo. Uglavnom kad vozim "normalno" drzi temperaturu tacno na pola, cim ga malo nacepim ode dvije crte iznad ( to bi trebalo biti 110*C ).

A sto se tice katalizatora, da li njegovo uklanjanje utice na nesto, primjera radi na potrosnju i da li se na ovom autu lambda sonda nalazi prije ili poslije njega, jer sam negdje cuo da ako se nalazi poslije katalizatora da se ne moze ukloniti jer prijavljuje gresku itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...