Jump to content
FAS Goran
Martin

Brava / Marea 1.9 JTD - dimi više nego obično?

Recommended Posts

Primetio sam da mi u poslednje vreme dimi više nego obično, najviše kada je motor između 2000 i 2500 obrtaja. Znam da je za dizela normalno da izbaci "dim", ali ne toliko koliko kod mene. :wallbash:

Dimljenje prestane kada se motor malo zgazi do daske, odnosno kada ga malo zaturiram u leru....naravno zagrejanog, ne hladnog. Nakon toga, ne dimi. Kao da je izbacio sve iz sebe. Npr, vozim na auto-putu oko 100 km/h i vidim iza sebe crn dim. Ubrzam na 140-150 i dim nestane. Pre se to nije događalo.

Da li mi može neko dati svoje mišljenje o ovoj pojavi? :question:

Napominjem da auto ide normalno kao pre, a i potrošnja je ostala ista. Neposredno pre nego što je ovo počelo da se događa, čistio sam usis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja iskustva sa dimom.

Dva puta mi je Stilo jtd tako dimio da je ostavljao crnu čađavu štraftu na asvaltu.

Prvi put je bio protokomer, drugi put je bio EGR.

Oba puta sam osetio velik nedostatak snage na obrtajima sve do 2500.

A na početku oba kvara imao je povremeno knedlu na naglo dodavanje gasa i malo više dima.

Edited by kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm....kod mene pojava crnog dima nije stalna, nego nestane posle nekog vremena pa se ponovo pojavi....da nisu dizne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ovo u servisu može relativno lako da se proveri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

shto kaze kolega pre mene moze biti i gorivo,prodaj da sipash neki aditiv npr wins pa vidi da li ce se stanje malo poboljsati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situacija od danas - na 100 km/h, a to je oko 2200 obrt/min, konstantno izlazi crn dim. Ubrzavam do 120, dim još uvek izlazi. Kad pređe 140 (oko 3000 obrt/min) i više, odjednom prestaje da dimi. Znači, dimi između 2000 i 3000 obrtaja.

U vožnji, brzina oko 90 - 100 km/h, dimi. Izbacim iz prenosa, ler, "zaturiram" dva-tri puta, izbaci crnu dimčinu i prestane da dimi.

Za dizela je normalno da malo "zadimi", ali iza mene ostaje oblak crnog dima..... :wallbash:

A što se tiče goriva, stalno sipam na istom mestu (Mol), ali ne sećam se kada sam ispraznio rezervoar. Obično kad padne do polovine, napunim do vrha.

Ako neko ima neki predlog na šta da obratim pažnju, nek piše!!!! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kole ti napisa gore sta je najverovatnije.po tvom opisu meni lici da ti je egr poceo da glavi.ako zablokira otvoren moze da se desi da neces ni upaliti kola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm.....sve je počelo otkako sam očistio ceo usis pa i egr. Videću sa majstorom šta je tu "rađeno"..... :lol:

Hvala momci na komentarima. Čim vidim šta je, javljam!!!!

Nego, još jedno pitanje - šta raditi sa EGR-om? Popraviti, blokirati, uzeti nov??? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

exhaust gas recirculation (EGR)

Prema informacijama kojima raspolažem sa svih strana NET-a.... niko vajdu dugoročnu nije video od čišćenja EGR-a. Pogotovu kod starijih motora koji su prešli preko 150.000 km. Stanje ventila je takvo da je unutrašnjost napadnuta sumpornim oksidima, porozna, nemoguće ju je mehanički obraditi tako da funkcioniše kao nova. Postoje dva načuna za rešenje ovog problema: ili kupovina novog, ili blokiranje postojećeg.

Obzirom da EGR ima dve funkcije - prva da reciklira i smanji koncentraciju štetnih izduvnih gasova, druga da pomogne motoru da se brže zajegraeje ujutru kad je hladan. Ovo se postiže automatikom koja u zavisnosti od temperature motora reguliše stepen otvorenosti leptira koji propušta tople gasove. Vremenom ovaj ventila i njegovi vitalni delovi trpe uticaje kondenzata sumpornih oksida koje ozbiljno narušavaju spoljne površine ovog dela. Nešto što najčešće strada je osovina leptira koja više nema maksimalne, projektovane amplitude, nego počinje da propušta: niti zatvara potpuno, niti otvara potpuno. Kod motora bi se to moglo plastično objasiti poredjenjem sa ljudskim organizmom: recimo kao kad ujutru ustanete, pa vam možda nije prijatno da vas razreže hladan vazduh - nego se bolje osećate u toplom kupatilskom vazduhu. Slično je i sa motorom. E sad obnite slučaj. Preživeli ste nekako hladan vazduh i zagrejali ste se. Naumili ste da trčite i polako trčite, zagrejali ste se u uleteli u zonu toplog vazduha kupatila! Znojite se, dahćete, gubite snagu, trošite više energije nego što bi inače... Upravo se to dešava i kod motora sa neispravnim zatvaranjem leptira EGR-a! Taman kad se zagreje i dodje u radu temperaturu, vi ga podignete u režim najvećeg obrtnog momenta, a on pored "interkuliranog", rashladjenog bazduha u turbinu dobije i vazduh koji je već upotrebljen i vreo (jer osovina leptira nije omogućila njegovo potpuno zatvranje)!!

Ja sam se odlučio da svoj EGR blokiram. Od kupovine novog sam odustao po preporukama mnogih kako korisnika, tako i mehaničara. Stvar je u tome što taj ventil besprekorno radi kod vozila koja su nova i koja imaju odredjen kvalitet izduvnih gasova. Kod vozila koja su prešla kao naša , takav sastav izduvnih gasova je bitno promenjen, te se očekuje i da će novougradjeni EGR vrlo brzo da postane "stari"...

Ovo je moje iskustvo i nikako ga ne treba zdravo za gotovo prihvatati!. Za moj motor je to bilo rešenje, možda je kod vas nešto drugo, medjutim po svim simptomima me jako potseća na moje muke. No, u svakom slučaju opredeljenje da konsultujete stručnjaka za ove stvari je za svaku preporuku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

au bre otpadose mi prsti zbog tog egr-a pisajuci.dimice manje ili nece cak uopste a neki voze vec 5tu godinu sa zatvorenim pa ti vidi :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas smo utvrdili da je uzrok dimljenja protokomer koji je na "izdisaju". U AP Sportu umetak košta 8500 rsd. Nadam se da ću sledeće nedelje imati vremena da i to čudo tehnike zamenim. Hvala svima na pomoći! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče sam zatvorio taj "famozni" EGR ventil, muka božija..... :unworthy:

Auto ne ispušta ni trunku dima, a i motor mnogo bolje vuče i mnogo je elastičniji. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi ne bismo bili SRBI kada ne bi bili pametniji od konstruktora motora

Da, da, da ... Ma koji će ti, šta znaju ti Italijani? Majstori sa osnovnom i pola razreda srednje znaju bolje od nekih magisatra i doktora mašinstva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovde na forumu 89% ljudi vozi sa zatvorenim EGR-om i niko nema problema,u cemu je tvoj problem da pises ovakve postove???bolje napisi zasto ne treba zatvarati,e ne ko koju skolu ima!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Areal, da li bi izdvojio nekoliko negativnih aspekata zatvaranja EGR-a kod JTD motora?

Isto tako...da li bi nam rekao ulogu EGR-a kada je JTD motor već dostigao radnu temperaturu, tj. kako ga tada podešava elektronika...da bude zatvoren ili otvoren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi ne bismo bili SRBI kada ne bi bili pametniji od konstruktora motora

Da, da, da ... Ma koji će ti, šta znaju ti Italijani? Majstori sa osnovnom i pola razreda srednje znaju bolje od nekih magisatra i doktora mašinstva.

Cak i Srpska posla nekad nisu negativna stvar.Niko nije reko da motor bolje radi bez ventila nego sa ISPRAVNIM ventilom.Ali je fakat da motoru nista i ne steti ako se ukine.Posto eger utice samo na recimo 2% vremena dok motor radi a i tad je to vise ekoloski nego tehnicki aspekt,njegovo ukidanje ne steti.Za razliku od MTJ gde se ovaj ventil zbog drugacijeg ubrizgavanja goriva,ne moze ukinuti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Areal, taj EGR ventil ima svoju funkciju u prvih 100000 km, nakon toga samo "smeta"....sad zavisi od stanja u kojem se motor nalazi. Ja sam imao slučaj da mi EGR ventil pravi suprotan efekat od onog za šta je namenjen - čoveče, auto mi je dimio više nego Tenk!!!! :wallbash:

On je konstrukcijski izveden, da kad ne bude imao svoju funkciju, da se jednostavno zatvori. Damjanović je par postova itnad napisao čemu služi.... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta moze da se desi motoru ako progori taj lim kojim se zatvara egr? Mugu li ti parcici izgorelog lima da ostete nesto u motoru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MISHONNIUM, mislim da ti gasovi i nisu toliko "vreli" da mogu pregoreti taj lim.

Ne znam.....ali voleo bih da čujem i tuđa mišljenja. :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dok sam bio jos mlad i lud :rofl: uspeo sam da progorim dva ta lima,treci ce poziveti :thumbsup:

Sta cu,zena me prevaspitala :harhar:

Normalnom voznjom ga ne mozes progoreti,jedino non stop da ga patosiras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Progoreo je (pretpostavljam) dok sam picio auto putem. Plasim se samo da li su ti opiljci koji su usli u usis mogli da ostete nesto u motoru? Tipa klipove, stubline, ili sta vec.

Zao mi je sto ga nisam slikao, da vidite kako ga je samo pravilno, okruglo progorelo.

To je greska servisa (koji necu imenovati) a koji mi je radio zatvaranje egr-a. Zatvorili su ga sa 2 sloja ultra tankog Al. lima. Mislim da je to totalno neodgovorno. Narocito ako se zna da ce ti opiljci kroz usis zavrsiti u cilindrima. Ne znam sta cu da radim ako mi se sada nesto u motoru ostetilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...