Jump to content
FAS Goran
chikavili

Oštećenja na parkiranim kolima od strane NN lica

Recommended Posts

Taman kad sam pomislio da sam napokon sredio sve na kolima, sutradan vidim poprilicno ulubljenje na vozackim vratima. Znaci nije ocesano, ni zakaceno, vec bas lep udarac.

S'obzirom da mi auto nema kasko osiguranje, a pocinilac je NN lice, da li uiopste ima smisla zvati policiju da napise uvidjaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E Vili, bas te nece ( ili hoce, kako se uzme ) :rolleyes: , ne znam da li ces od zapisnika policije imati ikakve vajde, ali opet mozda i nije lose da ih pozoves, mozda i iskrsne neka kombinacija za koju upravo taj zapisnik moze dobro da dodje. :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje je da pozoveš 92 i pitaš ili da pitaš neku patrolu na ulici... čini mi se da ima neka fora, samo se treba malo ganjati sa osiguranjem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema veze sto nije kasko, pozovi policiju, reci da si upravo zatekao auto koji je neko udario dok si bio parkiran i osiguranje ce na osnovu zapisnika morati da ti plati stetu.

Problem je sto se ne isplati prijavljivati malu stetu, ali ako je veca, svakako prijavi, pa zato i placas osiguranje, da ne mislis o tome da li ce ti neko ostetiti auto ili nece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osiguranje koje placas to je osiguranje koje pokriva tvoju stetu prema drugom ucesniku u saobracaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto se i meni desilo pre neki dan. Neko mi pri isparkiravanju ulubio peta vrata na parkingu!

Imam kasko ali nema mnogo vajde jer je moje ušešće od 50 EUR za štete... tako da ne vredi prijavljivati zbog bonusa.

Srećom, vinovnik je spažen, uhvaćen, priznao (komšija) i već je iskeširao 60 EUR. A obećao je da će pokriti i više ako bude trebalo. Ali sekiracija u svakom slučaju.

Zato pričam da je i zbog toga dobro imati kameru u kolima, možda čak dve (napred i nazad) koja ti kontinualno (ili u time-lapse modu) beleži sve što se dešava oko kola. Naravno ako vinovnik pobegne, stvar se mora prijaviti SUP-u.

Edited by Bolens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osiguranje koje placas to je osiguranje koje pokriva tvoju stetu prema drugom ucesniku u saobracaju.

Tako sam i ja kapirao, zato sam i pitao da li uopste ima poente cimati se ako je pocinilac nepoznat.

U svakom slucaju, nisam zvao policiju posto mi je iskrslo nesto zbog cega nisam ni mogao da ih zovem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam doživeo grebanje na parkingu. Imao sam kasko. Ni tako mi nije bilo lako da naplatim štetu.

Prvo su naraqvno tražili policijski zapisnik. Zvaničnu verziju sam čekao skoro 4 nedelje. Onda je izašao veštak procenitelj i rekao da to može samo da se ispolira i da se ništa neće videti.

Tek posle pretnji tužbom pristao je na peglanje i farbanje zadnjeg krila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam doživeo grebanje na parkingu. Imao sam kasko. Ni tako mi nije bilo lako da naplatim štetu.

@kole kod kog osiguranja si imao kasko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj drugar posto vozi malooo skuplji auto,on kada parkira uvece izmedju dva auta ,obavezno upise broj tablice ,kao da zna ko ga je udario,pa polse pobegao i slicno! :thumbsup::harhar::thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio sam i ja to jedno vreme dok nisam shvatio da se tokom noći može izmenjati 5 automobila na parkingu i da ne znaš ko te je odrao... optužih tako tri lika, poslao im policiju na vrata međutim na njihovim kolima nema tragova... posle sam batalio... pokušam da stanem tako da se i najveći debil može isparkirati a da me ne zakači i vozdra... ako ga i tad odere alal mu vera... *ebo auto ja sam njega kupio a ne on mene :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako, potpuno nepouzdano.

Edited by gaggi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dunav, ali nije bitno, treba znati da ni jedno osiguranje rado ne isplaćuje štete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao u Auto moto savezu godinama i cale jos uvek ima i sva steta koju sam ikada prijavio nastala je na parkingu i nikad nije bilo problema, sem jednom za CD za koji je lik tvrdio da sam sam sebi obio auto, unistio bravu i izvadio CD, onda je bilo par neprijatnih scena ali je ipak sve prihvaceno :thumbsup: nekad moras da budes bezobrazan i da pretis tuzbom da bi ispali korektni u to budi siguran . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio sam i ja to jedno vreme dok nisam shvatio da se tokom noći može izmenjati 5 automobila na parkingu i da ne znaš ko te je odrao... optužih tako tri lika, poslao im policiju na vrata međutim na njihovim kolima nema tragova... posle sam batalio... pokušam da stanem tako da se i najveći debil može isparkirati a da me ne zakači i vozdra... ako ga i tad odere alal mu vera... *ebo auto ja sam njega kupio a ne on mene :)

Hahahahahhah,bravo Dovla,ovo treba da procita moj drugar i slicni njemu! :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kole meni je bitno, ispada da je AMS osiguranje najbolje što se tiče realizacije.

Ovo baš pitam zbog uplate auto kasko osiguranja, obavezno osiguranje mi je sve jedno kod koga bih uzeo, kod svih treba da je ista cena i pokriva štetu drugog vozila.

@Ticma da li ti i otac imate kasko ili obavezno osiguranje kada naplaćujete štete na parkingu od NN lica? Obavezno osiguranje ne pokriva štete na parkingu tj. NN lica, kao što reče chelic gore:

Osiguranje koje placas to je osiguranje koje pokriva tvoju stetu prema drugom ucesniku u saobracaju.

U slačaju da imate štetu od NN lica a nemate kasko, nemate od koga da naplatite (ako su putnici bili u vozilu i imaju povrede, možete povrede da naplatite od zajednice osiguranja). Zajednica osiguranja ne nadoknađuje štetu vozila osim ako vas je udarilo NN lice koje npr. pobegne sa lica mesta nezgode a nema tablice da zapišete reg. broj tj. čim nema tablice predpostavimo neregistrovan. Vi kasnije pronađete vozilo ali je neregistrovan, morate da obavestite mup da ubace vozilo u zapisnik, ako je vozilo ubačeno u zapisnik na osnovu toga možete od zajednice osiguranja da naplatite štetu a zajednica osiguranja bez obzira što je vozilo neregistrovano tuži lice za isplaćenu sumu.

Ako lice ima osiguranje (imate zapisan reg. broj vozila) a pobegne sa lica mesta nezgode to vam je bingo. Uzmete lepo izlupate sve i svašta na kolima što vam se menja, pozovete mup da urade uviđaj, on pošto je pobegao sa lica mesta nezgode je u velikom problemu, možete da kažete šta hoćete, kriv je i ništa ga neiščupa. Udarite se par puta da napravite masnice (ako ih nema) da naplatite i povrede. Sledeći put kreten neće bežati već će sam da pita "koliko da izgledimo stavr bez policije" i tako i toliko od mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belgijanac parkirao lepotana, a ujutro pronašao ''uništeni'' Lamborghini

 

174776-lambo o 1.jpg

 

Na našim prostorima stara fora je bila osvetiti se nekome tako da mu se ključem ogrebe automobil. Ali nije isto ako to učinite Zastavi 101 ili Lamborghiniju, zar ne? Posebno ako se to desi na Zapadu, navodno punom tolerancije i smirenih tonova. Upravo to se dogodilo vlasniku Lamborghinija Huracan Avio, jednom od 250 proizvedenih, nakon što je u mirnom belgijskom gradu ostavio automobil parkiran preko noći.

 

174777-lambo o 11.jpg

 

Ujutro se iznenadio kada je video svog metalnog ljubimca. Automobil je ključem bio izgreban s tri strane, a vlasnik je ostao iznenađen: ''Moji sportski automobili nisu nikad bili predmet vandala, posebno jer ih vozim svuda. Ljudi poštuju ovakve automobile... skoro uvek.'' U svakom slučaju, policija trenutno sprovodi istragu, a automobil će završiti na lakiranju, što je u ovom slučaju itekako veliki trošak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Savremeno bojno polje - parking površine

 

183443-parking.jpg

 

Malo je vozača koji makar jednom u svojoj vozačkoj karijeri nisu osetili brutalnost uskih gradskih ulica. A nezgode koje se događaju baš u tim ulicama na nas ljubitelje automobila utiču previše. Kako godine prolaze, automobili potaju sve veći, nepregledniji, osetljiviji, a ujedno i magneti za neželjena oštećenja. Za primer narastanja gabarita ćemo dati BMW serije 5 E34 kao predstavnika ''stare garde'' i aktuelnu generaciju serije 5 kodne oznake G30, i naravno Mercedesovu E klasu W124 protiv današnjeg modela sa kodnom oznakom W213.

  • BMW Serija 5 E34 > 4.720 mm dužina, 1.750 mm širina
  • BMW Serija 5 G30 > 4.936 mm dužina, 1.868 mm širina
  • Mercedes E-klasa W124 > 4.755 mm, 1.740 mm
  • Mercedes E-klasa W213 > 4.923 mm, 1.852 mm

U cifre koje se odnose na širinu nisu uračunati bočni retrovizori, koji su opet daleko veći danas nego u prošlosti. Možda vam se na prvi pogled razlika od 17 i 21 centimetar dužine i 12 centimetara širine ne čini značajnim, ali ne zaboravite na lošiju preglednost koju smo pomenuli ranije. Uz sve to dodajte i, ultra korisne i otporne, zaštitne lajsne na branicima koje su se ugrađivale ranije na automobilima, što je danas eliminisano radi bolje estetike.

 

Foto-1-p.jpg

 

Ne smemo zaboraviti jednu, takođe veoma važnu stvar u celoj priči. Ne samo što su automobili sve glomazniji i nepregledniji, nego su i dimenzije parking mjesta ostale nepromenjene već decenijama. Povod ovog teksta je lično iskustvo od prije par dana. Srećom nastala šteta je najmanja moguća, ali opet čoveka ne ostavi ravnodušnim. Automobil je stajao nepunih deset minuta na parkingu, propisno parkiran na predviđeno mesto. Na povratku do automobila sam video ''iznenađenje'' i pored toga što pomenuti parking nudi sasvim dovoljno prostora za ulazak i izlazak sa parking mesta. Zaista minimalno ulubljenje i par ogrebotina oko njega nastalo je pri samom vrhu poklopca prtljažnika, što najverovatnije navodi na, svima najdraže, vozače SUV automobila. Povodom ovog, iskreno gledano, ogromnog problema za nas automobilske entuzijaste, bilo kakvo rešenje je dobrodošlo. Neke od solucija su: promena dimenzija parking mesta, smanjivanje dimenzija automobila i na kraju promena vozačkog mentaliteta. Pa hajde da sagledamo svaku opciju posebno.

 

Proširenje parking mesta dovodi do akcentiranja jednog od najvećih problema, a to je nedostatak istih. Dimenzije prosečnog parking mesta variraju od 2.2 do 2.5 metra širine i od 4.5 do 5 metara dužine. Kada se uzme u obzir širina modernih automobila E segmenta, računajući i retrovizore, prostora sa leve i desne strane bude manje od po 5 centimetara. Smanjenje broja parking mesta, radi udovoljavanja potrebama jedne grupe ljudi skoro nikome ne odgovara, tako da ovu opciju možemo da precrtamo.

Manje dimenzije automobila, su koliko toliko i moguće, ali opet teško izvodljive. Glavni razlog zašto su automobili vremenom postali glomazniji jeste sigurnost, a kako mnogi kažu, sa čim se i mi slažemo, sigurnost je uvek na prvom mestu. Električni automobili mogu biti kraći jer ne moraju imati dugačku haubu kako bi se napravilo prostora za motor, ali opet ta brojka ne prelazi broj veći od par centimetara. Smanjenje dimenzija takođe ne ide na ruku sve većom potražnjom za prostranim enterijerima automobila. Tako da slobodno možemo da zaboravimo i na ovu opciju.

Na kraju smo ostavili i najtežu opciju od tri ponuđene. Kako se kroz istoriju može videti, bilo kakav pokušaj promene mentaliteta velike grupe ljudi je završio loše. Ne kažemo da bi zbog ovoga mogao da nastane Treći svetski rat, ali bi opet to bio neki vid borbe. Velika je verovatnoća da skoro niko ne bi ni razmotrio opciju i savet da povećaju nivo opreza u vožnji. Ovu opciju nećemo odbaciti, već ćemo je odmah kategorisati kao neizvodljivu.

 

Šta nam na kraju ostaje?
Praktično ništa. Moderna automobilska industrija kao da namerno želi da istrebi vrstu zvanu ''ljubitelji automobila'', odnosno nas. Svakim danom je sve više ljudi koji osete leptiriće u stomaku kada na ulici sretnu neki automobil, a verujte nam na reč, doći će dan kada će taj broj biti nula. Proizvođači su praktično u potpunosti zanemarili razvijanje dizajna, agregata, platformi, te su čitav fokus prebacili na informacionu tehnologiju, odnosno softver i dodavanje ekrana na svakom ćošku automobila. Kako bi izbegli ovako neprijatne situacije jedino postoje opcije da automobil ostavimo parkiran u svom dvorištu, ili da se molimo višim silama da ga na parkingu nađemo u stanju u kakvom smo ga ostavili.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Sentry Mode: Pazi, snima se!

 

tesla sentry.jpg

 

Pojedini građani još uvek nisu čuli za Tesla Sentry Mode, pa sve više vandala završava na internetu, budući da opcija za snimanje napadača sve beleži i čuva, što je odličan materijal za viralne sadržaje. Kompanija Tesla osposobila je još više kamera i aktivirala ''stand-by'' parking mod, a opcija je postala Sentry Mode, i uključuje alarm i sistem za obaveštavanje koji se aktiviraju u slučaju da kradljivci priđu automobilu. Opcija je prvobitno kreirana da automobile zaštiti od krađe budući da je u poslednje vreme ukradeno više Tesla modela, ali se pokazala kao korisna i u drugim situacijama, pa je zabeleženo i nekoliko vandalskih napada.

 

Tako je jedan Tesla Model 3 vlasnik iz mesta Broomfield u Coloradu podelio snimak napada na svoj automobil, a video je pogledan preko 100 hiljada puta, te ubrzo postao viralan. Na snimku se vidi žena koja je oštetila automobil, i to, kako se čini, bez ikakvog razloga i potpuno namerno. Milioni Tesla kamera beleže bizarne momente širom sveta, a Sentry Mode je već nekoliko puta pomogao u pronalaženju vandala čije su akcije direktno uticale na stanje automobila, te budžet vlasnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optužen da je namerno izgrebao najmanje 642 vozila

 

parkirani.jpg

 

Jedan 26-godišnjak izveden je pred sud u Nemačkoj jer je oštrim predmetom izgrebao 642 automobila, a procenjeno je da je na taj način vlasnike oštetio za 930.000 evra. Nemačko tužilaštvo tereti ga za štetu nanetu vozilima širom Bavarske u periodu između februara i aprila 2018. godine. Tužilaštvo je u prvobitnoj prijavi navelo da se radi o znatno većem broju vozila, čak 1.700 i šteti od 2.3 miliona evra, ali je dovoljno dokaza bilo ''samo'' za pomenutih 642.

Nakon što je 2018. primila veliki broj pritužbi od vlasnika izgrebanih vozila, policija je bila prinuđena da formira posebnu jednicu koja se bavila tim slučajevima. Napokon, jednog aprilskog jutra 2018. dobili su dojavu od žene koja je čula neobične zvuke napolju. Kada je pogledala kroz prozor videla je čoveka koji ide od vozila do vozila i oštećuje karoseriju nekim predmetom. Policija je brzo stigla na lice mesta i uhapsila osumnjičenog. Za sada nije poznato sa kakvom kaznom bi se mogao suočiti ovaj čovek ukoliko se dokaže krivica za sva 642 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro svakodnevno gledam na YT video klipove u najcecem broju slucajeva rusi, amerikanci i poljaci koji imaju DVR kameru sa mogucnoscu 'pasivnog' snimanja tj snimanja dok je auto parkiran (snimanje aktivirano senzorom pokreta). Totalni haos sta se sve snimi, a tablice se u bar 80% slucajeva vide. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Devojčice ogrebale čak 33 automobila i izvukle se bez kazne

 

215477-ogrebotine.jpg

 

Rupe u zakonima će omogućiti devojčicama i njihovim roditeljima da se izvuku. Tri devojčice od devet do deset godina su ogrebale čak 33 automobila i počinile štetu u iznosu 60.000 evra u nemačkom gradiću Linnichu.

 

Frustrirajuće za vlasnike vozila je da štetu ne mogu naplatiti od roditelja jer u tom uzrastu deca su pred zakonom (u Nemačkoj) odgovorna za svoje postupke, odnosno mogu da budu sama u dvorištu... Opet, sud ih ne može kazniti za ovaj nivo prekršaja jer su maloletna. Kao jedna od opcija naplate pominje se mogućnost da sud odredi da devojke moraju da plate štetu i do 30 godina nakon onoga što su učinile, ali za sada nema informacija da će se to i dogoditi. Ako nemaju kasko, vlasnici vozila će morati sami da plate štetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...