Jump to content
FAS Goran
zverko

Klima servisi - iskustva

Recommended Posts

 

Kada u instalaciji imamo nedostatak freona ( ne potpuno prazan sistem) dešava se zanimljiva stvar, isparivač (komponenta koja hladi vazduh) počinje da ledi! :question:  Tako je!

Ako misliš na kućne klime - da, ovo je potpuno tačno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ja imam jedna problemčić sa klimom od prvog dana (ne znam da li sam to već ovde pominjao, ali evo): klima hladi perfektno (bukvalno ledi) nekih 40-45 minuta a onda sve slabije i nakon sat vremena recimo, više ne duva uopšte hladno. Stanem negde, napravim kraću pauzu (5-6-10 minuta), ispod kola se stvori poveća lokva vode, krenem dalje - klima opet perfektno hladi sledećih 45 mninuta do sat vremena i tako u krug. Tako se ponaša otkako sam isterao auto iz salona (malo više od 3 godine) ali sam mislio da je to tako normalno - dok nisam vremenom uvideo da ipak nije. U ovlašćenom servisu sam krajem prošle godine sve ovo opisao i tražio da je provere - na šta su mi rekli (a da klimu nisu ni pogledali) da fali freona i da treba da se dopuni. I to će me koštati 30 EUR jer to garancija ne pokriva (kao pokriva samo prvu godinu). Kada sam pročitao ove poslednje postove odmah sam se prepoznao...

Problem je što većinja frigomehaničara kao i majistora svih branši to koristi kao "kec na jedanaes" da se uzme "laka" lova, pa u skladu sa tim bude - mora dopuna...itd

Šta mi je najpametnije činiti, ima li neko valjan savet? Približava mi se lagano duži put (odlazak na more)...

mislim da ti sistem negde pusta jako malo idi i trazi da ti rese a ne dopune

 

Alo se to dešava kao što je naveo Saša od prvog dana od kad je kupio auto a već evo par godina bez promene onda će verovatnije biti da je slabo napunjen u startu ili da postoji neki drugi problem. Da ispušta pomalo za par meseci bi ispustio sve a kamoli za par godina!

 

 

 

Da, klima se tako ponaša otkako sam preuzeo auto u salonu. Znam to dobro jer sam tri meseca posle toga išao sa njim u Grčku na more i tako se ponašala. I sledeće dve godine takođe. Zato sam i mislio celo vreme da je to neka "specifičnost" klime u Puntu (jeftinom autu, jelte, nije savršeno)... U stvari, to mi je bio i prvi auto sa klimom, pa nisam ni znao da to tako ne treba da radi... :) Iako sam potpuni laik oko svega toga - zbog one poveće lokvetine ispod auta i ja sam logički pretpostavljao da se nešto smrzava u autu pa otkravljuje. Samo što sam mislio (pošto sam imao nov auto kod koga valjda ne bi smelo ništa da bude pokvareno, jelte) da to tako valjda i treba da bude. I da, tačno je, posle tih sat vremena više ne duva uopšte, ni hladno ni toplo....

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Kada u instalaciji imamo nedostatak freona ( ne potpuno prazan sistem) dešava se zanimljiva stvar, isparivač (komponenta koja hladi vazduh) počinje da ledi! :question:  Tako je!

Ako misliš na kućne klime - da, ovo je potpuno tačno.

 

Isto se dešava i kod auto klima.

Takođe može da se desi da i ako nije skoro menjan filter polena (kabine) bude toliko smanjen protok vazduha preko isparivača da takoće "prehladi" isti i senzor temperature isključi kompresor.

Računam da Saša menja filtere redovno :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti se to dešava samo na autoputu pri većim brzinama, onda ti je problem u slabom motoru - kompresor se sam gasi, jer je veliko opterećenje za motor.

Meni se na službenoj Z10 klima gasila na brzinama većim od 130 km/h... Spustim ga na 120 i odmah proradi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa moralo bi bar nesto da duva ako radi kompresor hladno ako ne onda vruce tj vazduh spolja ako bas nista to znaci da ti tad ne radi ni ventilator kabine a to nema veze ni sa gasom ni sa zacepljenjem ako je tako kvar je neke druge prirode

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Ja imam jedna problemčić sa klimom od prvog dana (ne znam da li sam to već ovde pominjao, ali evo): klima hladi perfektno (bukvalno ledi) nekih 40-45 minuta a onda sve slabije i nakon sat vremena recimo, više ne duva uopšte hladno. Stanem negde, napravim kraću pauzu (5-6-10 minuta), ispod kola se stvori poveća lokva vode, krenem dalje - klima opet perfektno hladi sledećih 45 mninuta do sat vremena i tako u krug. Tako se ponaša otkako sam isterao auto iz salona (malo više od 3 godine) ali sam mislio da je to tako normalno - dok nisam vremenom uvideo da ipak nije. U ovlašćenom servisu sam krajem prošle godine sve ovo opisao i tražio da je provere - na šta su mi rekli (a da klimu nisu ni pogledali) da fali freona i da treba da se dopuni. I to će me koštati 30 EUR jer to garancija ne pokriva (kao pokriva samo prvu godinu). Kada sam pročitao ove poslednje postove odmah sam se prepoznao...

Problem je što većinja frigomehaničara kao i majistora svih branši to koristi kao "kec na jedanaes" da se uzme "laka" lova, pa u skladu sa tim bude - mora dopuna...itd

Šta mi je najpametnije činiti, ima li neko valjan savet? Približava mi se lagano duži put (odlazak na more)...

mislim da ti sistem negde pusta jako malo idi i trazi da ti rese a ne dopune

 

Alo se to dešava kao što je naveo Saša od prvog dana od kad je kupio auto a već evo par godina bez promene onda će verovatnije biti da je slabo napunjen u startu ili da postoji neki drugi problem. Da ispušta pomalo za par meseci bi ispustio sve a kamoli za par godina!

 

 

 

Da, klima se tako ponaša otkako sam preuzeo auto u salonu. Znam to dobro jer sam tri meseca posle toga išao sa njim u Grčku na more i tako se ponašala. I sledeće dve godine takođe. Zato sam i mislio celo vreme da je to neka "specifičnost" klime u Puntu (jeftinom autu, jelte, nije savršeno)... U stvari, to mi je bio i prvi auto sa klimom, pa nisam ni znao da to tako ne treba da radi... :) Iako sam potpuni laik oko svega toga - zbog one poveće lokvetine ispod auta i ja sam logički pretpostavljao da se nešto smrzava u autu pa otkravljuje. Samo što sam mislio (pošto sam imao nov auto) da to tako valjda i treba da bude. I da, tačno je, posle tih sat vremena više ne duva uopšte, ni hladno ni toplo....

 

Onda sam u pravu 99%

 Javi šta si uradio! ;)

pa moralo bi bar nesto da duva ako radi kompresor hladno ako ne onda vruce tj vazduh spolja ako bas nista to znaci da ti tad ne radi ni ventilator kabine a to nema veze ni sa gasom ni sa zacepljenjem ako je tako kvar je neke druge prirode

Ako zaledi isparivač nema protoka vazduha kroz isti te ujedno nema ni cirkulacije u kabini! :)

Ventilator radi samo nema protoka vazduha!

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

...i pojavom kondenzata vode u sušaču? 2 godine i to je to. Ne boli glava.

 

Poslušao savet prošle godine i držim se saveta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto održavam u ovlašćenom servisu, idem redovno i na vreme i menjaju sve što treba. Jedino što mi se čini da su prošli put "preskočili" da zamene baš filter klime (neobično je prljav u poređenju sa filterom vazduha na motoru, slučajno sam ih neki dan vadio i gledao) a uredno ga naplatili, naravno... No ne bih krivio ipak filter klime za to jer mi se to dešavalo i sa 3 meseca starim autom. Idem do servisa čim budem mogao pa ću vas izvestiti o rezultatima popravke. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam da kod mene kad upalim klimu a brzina duvanja na 0 opet duva valda mora negde da izbacuje taj ohladjeni vazduh a kad nisam imao gasa opet je duvala ali toplo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...i pojavom kondenzata vode u sušaču? 2 godine i to je to. Ne boli glava.

 

Poslušao savet prošle godine i držim se saveta. 

 

Odlično! Poštujem! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Isto se dešava i kod auto klima.

Takođe može da se desi da i ako nije skoro menjan filter polena (kabine) bude toliko smanjen protok vazduha preko isparivača da takoće "prehladi" isti i senzor temperature isključi kompresor.

Računam da Saša menja filtere redovno :smoke:

Sa ovim se u potpunosti slazem, polen je bio toliko zapusen kad sam kupio auto da nije ukljucivao komresor, zamenio filter i klima radi kao blesava...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto klime sa više izvora

 

 
 
Kontrola klime-noviji modeli automobila poseduju ECC modul(electronic clima control) koji je ustvari kompjuter klime.Poseduje i priključak za dijagnostiku.
"Moderni" serviseri poseduju uređaje za kontrolu i punjenje klima uređaja(recovery).Kada se recovery uređaj prikači na ECC od njega dobije sve informacije koje su mu potrebne za "servis".Sve je automatizovano,tako da "majstor" obično nema pojma šta se dešava prilikom tih pola sata-sat servisa.Ti uređaji kada se priključe na klimu izvlače sav gas iz sistema,svo ulje,zatim se vrši tzv.pranje sistema ubacivanjem freona u tečnoj fazi kroz sistem,ponovno izvlačenje,proveru držanja vakuuma i ako je sve u redu punjenje gasom i uljem po fabričkim specifikacijama(u mašinu se unese broj šasije i ona zna šta i koliko).
 
Jedan litar ulja za klime SP20 košta 20€ .Boca sa 10 kg gasa R134a košta 180€.Cene punjenja se kreću od 25€ pa naviše...sve zavisi šta i koliko se radi.
 
Kompresori
 
Uloga kompresora u sistemu klima uređaja je da komprimuje rashladno sredstvo i pumpa ga dalje kroz celu instalaciju. Sastoji se iz različitih komponenti (priključaka, isparivačke jedinice, magnetnog kvačila, remenice i td.), koje su ponekad izložene velikim mehaničkim opterećenjima. Klipni kompresori se danas najčešće koriste u autoindustriji, a postoje klipni kompresori sa stalnim i promenjivim kapacitetom.
 
Kompresori klima uređaja se ugrađuju direktno u blok motora ili pomoću nosača kompresora. Pokreće ih motor preko kaiševa. Oštećenja isparivača ili magnetnog kvačila su najčešći razlozi neispravnosti kompresora. Najčešči razlog je previsoka temperatura usled nedovoljne količine rashladnog sredstva u sistemu.
Prosečno servisiran klima uređaj sa rashladnim gasom , godišnje izgubi između 30 i 100 grama rashladnog medija zbog poroznosti instalacije i manjih curenja na spojevima creva. To praktično znači da uređaj koji nije uključivan jednu sezonu, ili čak i nekoliko godina, količina rashladnog medija može biti znatno manja od fabrički zadate, a što utiče na kvalitet rada i hlađenja. Molekuli rashladnog gasa R134 su manji od R12 a ujedno i hidroskopniji.
 
Redovno i pažljivo održavanje sistema klima uređaja može sprečiti nastajanje velikog broja problema.
 
 
Kondenzatori
 
Kondenzatori se obično postavljaju u prednjem delu vozila, ispred hladnjaka za vodu. U kondenzator dolazi rashladno sredstvo u gasovitom stanju iz kompresora visokog pritiska. Kondenzator vrši kondenzaciju gasovitog stanja rashladnog sredstva, i pretvara ga u tečno stanje. Rashladno sredstvo u tečnom stanju, takođe visokog pritiska, nastavlja dalje instalacijom. Kako bi kondenzacija bila što efikasnija, ispred kondenzatora se uglavnom postavlja električni ventilator.
 
Udarna pozicija kondenzatora na vozilu je na žalost krivac za njegove česte havarije usled udara kamenčića, insekata, sudara i sl.
 
Ventilatori kondenzatora
 
Kao što je već navedeno, ventilator kondenzatora je bitan faktor za performanse klima uređaja. Posebno u uslovima saobraćajnih gužvi, kada ventilator pruža jedini vid ventilacije kondenzatora i time omogućuje nesmetan rad auto klime.
 
Isparivači
 
Funkcija isparivača je da izvuče toplotu iz unutrašnjosti vazduha i odvlaži vazduh. U tom cilju, topao vazduh iz unutrašnjosti vozila prelazi preko velike površine isparivača, gde predaje svoju toplotnu energiju rashladnom sredstvu koje kruži kroz isparivač. Za poboljšanje prenosa toplote, nove generacije isparivača karakteriše mala debljina materijala od koga su sačinjeni, što ih čini efikasnijim, ali i osetljivijim na vlagu i čestu promenu temperatura. Redovno održavanje i dezinfekcija je najbolja prevencija.
 
Filteri sušači
 
Sušač ili akumulator, izrazi su da bi se opisali filteri klima uređaja. U sistemima sa ekspanzionim ventilom, filter sušač se nalazi u delu instalacije visokog pritiska.  Vlaga, temperatura i rashladni fluid formirajuhidroflorične i hidrohlorične kiseline. Kuglice silikagela(desikant) locirane u FDR-u apsorbuju male količine vlage i sprečavaju stvaranje ovih kiselina.Njegov posao je da odvlaži, očisti i skladišti rashladno sredstvo kako bi obezbedio konstantan protok tečnog rashladnog sredstva do ekspanzionog ventila. U sistemima sa "Orifice tube" sistemom, akumulator se nalazi iza isparivača, u delu instalacije sa niskim pritiskom, i obavlja istu funkciju kao i sušač. Pored toga, sprečava rashladno sredstvo u tečnom stanju da dospe do kompresora kako ga ne bi oštetilo. Filteri su potrošni materijal i potrebna je njihova zamena svake 2 godine. Trakođe je preporučljiva njihova zamena prilikom svakog otvaranja sistema klima uređaja.
Kada se sistem otvori i dotični filter kontaminira vlagom iz vazduha.Tada se materija u njemu(silika-gel i još neke materije) ponaša kao čep i klima uređaj više ne funkcioniše.Znači,ako  sistem nije bio otvoren (prilikom zamene kompresora,hladnjaka,isparivača,creva...) nema potrebe za zamenom istog.
 
Montaža i pogon
Držač kompresora
izradjen od ploče livenog gvožda, čelika ili aluminijuma, držač treba daobezbedi odličnu
 
zvučnu apsorpciju, pogotovo za klipne kompresore.
Slobodna remenica
obično je mala remenica sa mehanizmom za podešavanje, koji se istoupotrebljava kada je rastojanje izmedju remenice preveliko kako bi apsorbirala vibracije remena .
Pogonska remenica.
 Neka vozila nemaju dodatnu remenicu za prihvatanje kompresorskogremena i u tom
 
slučaju dodatna remenica se pričvršćuje na remenicu radilice.
Kompresorska spojnica
Spojnica je konstruisana da spoji rotor remenice sa osovinom kompresora kada je magnetnikalem aktiviran. Spojnica prenosi snagu od radilice na kompresor preko pogonskog remena. Kadaspojnica nije aktivirana, kompresorska osovina ne rotira i rashladni fluid ne cirkuliše i rotor remenice se slobodno okreće. Magnetni kalem je ustvari elektromagnet koji prilikom aktiviranja privlači potisnu ploču prema sebi, fiksira na rotor remenice i zajedno rotiraju
 
 
Podmazivanje
 
Rashladni fluid je deo sistema za podmazivanje kod klima uredjaja.
 
 
PAG (Poly alkalni glikol) natopljeno u rashladni fluid R-134a je ulje koje cirkuliše kroz klima uredjaj.
Upozorenje:
- NIKAD ne uključuj klima uredjaj koji nema rashladni fluid jer će kompresor biti ostavljen bez podmazivanja, a to može dovesti do unutrašnjeg oštećenja kompresora.
- Ne dozvoli da PAG ulje dodje do obojenih predmeta (pr. šasije). Odmah oprati.
- PAG ulje je vrlo hidroskopno. Otvaraj kontejner onda kada ste spremni za upotrebu.- Zatvorite kontejner odmah posle upotrebe
 
Ekspanzioni ventili
 
Pod ekspanzionim ventilima smatramo termoekspanzionim ventilima ili "Orifice Tube" . Ove komponente se nalaze na ulazu u isparivač, kako bi obezbedile adekvatno raspršivanje (ekspanziju) rashladnog sredstva. Ekspanzioni ventili regulišu protok rashladnog sredstva kako bi se zadovoljio kapacitet isparivača. Orifice Tube su podešeni da raspršuju rashladno sredstvo do određenog kapaciteta pomoću kalibrisane brizgaljke. Kontaminacija sistema i vlaga su najveći neprijatelji ekspanzionih ventila. U slučaju zagušenja protoka kroz ekspanzioni ventil, može doći do oštećenja kompresora.
 
Prekidači pritiska - presostati
 
Prekidači pritiska pomažu kako bi se izbegli neadekvatni uslovi rada. Oni isključuju sistem klima uređaja u slučaju suviše niskog (< 2 bar) ili suviše visokog (> 25 do 35 bar) pritiska, i uključuju ventilator kondenzatora na pritiscima preko 15 bar. Ove funkcije su izvode pomoću kombinovanih prekidača, trinarnim prekidačima, ili kombinacijom binarnih prekidača.
Na presostatu obično ima četiri izvoda(peti je masa ako je u plastičnom kućištu).Ako ipak uspeš da nadješ sve potrebno ovo su izvodi:
 
3 bara - osnovni kontakt NO preko kojeg ide napajanje kompletne klime - ako je pritisak u sistemu ISPOD 3 bara kontakt je otvoren i nemaš napajanje na na prekidaču klime - neće se uključiti
 
 
 
16 bara - prvi stepen hlađenja NO. Kad pritisak u sistemu naraste do 16 bara (klima radi i preuzima toplotu iz kabine = gas se greje) ovaj kontakt daje ECU-u signal da upali prvu brzinu ventilatora
 
25 bara - drugi stepen hlađenja NO. Kad pritisak u sistemu naraste do 25 bara (dakle prva brzina ventilatora nije dosta da ohladi gas i temperatura i dalje raste) ovaj kontakt daje ECU-u signal da upali drugu brzinu ventilatora
 
42 bara - sigurnosni kontakt NC - ako je nešto krenulo naopako sa hlađenjem (recimo pregoreo ventilator ili njegov osigurač) i pritisak naraste opasno visoko (gumena creva ne mogu da izdrže previsok pritisak) ovaj kontakt se otvori i prekine masu instalacije klime. Dakle sve se gasi.
 
NO - normal open contact-normalno otvoren kontakt
NC - normal close contact-normalno zatvoren kontakt 
 
Ventilatori isparivača
 
Ventilatori isparivača obezbeđuju protok vazduha kroz putničku kabinu, i sprečavaju magljenje prozora. U vozilima sa klima uređajem, ventilator ima dodatnu funkciju, a to je sprečavanje pojave leda na površini isparivača tako što obezbeđuje konstantan protok vazduha preko njegove površine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klima kod Stila

 

klima.jpg

 

 

1 CONDENSER 46 745 840  420,28 €
 
2 DEHYDRATOR FILTER 71 740 363     56,47 €
 
3 HOSE 51 704 275          173,13 €
 
4 HOSE 51 709 627 119,25 €
 
5 HOSE 51 742 120 128,79 €
 
6 HOSE 51 704 280 126,53 €
7 HOSE 46 840 064 137,86 €
 
8 HOSE 51 756 197 134,04 €
 
9 HOSE 51 713 270 134,04 €
 
10 HOSE 46 834 665 182,63 €
11 HOSE 51 709 628 285,94 €
 
12 HOSE 46 840 059 205,02 €
13 HOSE 51 704 277 279,21 €
 
14 HOSE 46 840 062 230,87 €
 
15 HOSE 51 745 068 261,67 €
 
16 HOSE 51 757 888 236,59 €
 
17 PRESSURESTAT 51 768 498 126,60 €
 
18 SCREW 13 837 421   4,72 €
 
19 NUT 14 040 611   1,16 €
 
20 SEAL GASKET 14 452 883           3,40 €
 
21 SEAL GASKET 14 450 683   5,82 €
22 SEAL GASKET 10 319 184  10,63 €
 
23 SEAL GASKET 10 551 983   4,39 €
 
24 SEAL GASKET 10 552 083   4,91 €
 
25 SEAL GASKET 10 552 183           4,89 €
 
26 BRACKET 46 809 189  62,58 €
 
27 HOSE 46 840 058 144,62 €
 
28 HOSE 51 704 278 146,68 €
 
29 HOSE 46 840 060 159,78 €
 
30 HOSE 46 840 063 159,78 €
 
31 HOSE 51 757 516 159,78 €
 
32 HOSE 51 757 889 173,50 €
 
33 HOSE 51 761 016 205,02 €
 
34 CROSSRAIL 46 762 643 97,03 €
 
35 CROSSRAIL 46 762 644 102,13 €
 
36 CROSSRAIL 46 762 644 102,13 €
 
37 TERMINAL 10 611 954   2,33 €
 
38 TERMINAL 12 419 354  2,27 €
 
39 RESILIENT BUSH 46 811 654   6,48 €
 
40 CLAMPING KIT 71 728 807  24,26 €
 
41 HOSE 51 704 281 153,95 €
 
42 HOSE 51 756 198 153,95 €
 
43 SEAL GASKET 50 518 917          13,43 €
 
44 CONNECTION 10 155 590             7,88 €

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, tražim preporuku, i unapred sam zahvalan svima na preporukama i savetima, dakle :) moram da menjam hladnjak klime, stari je pukao na više mesta, ako neko ima da preporuči dobrog majstora koji je pouzdan da to odradim, najviše mi trebaju preporuke na teritoriji Pančeva, eventualno Beograd, trebalo bi malo i da pogleda displej klime, tako da svaki savet dobro došao, pozdrav svima.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto smo diskutovali ovde o klimi u mom Puntu, samo da vas obavestim šta je bilo na kraju. Odvezao sam ga danas kod majstora (poznanik sa drugog foruma) i ustanovljeno da je unutra imao jako malo freona, pa je pravo čudo da je uopšte i tako (dobro) hladio, odnosno kako je već hladio. Izbačeno je sve napolje, vakumiran je sistem, ubačeno novo ulje kompresora i 550 grama freona (ako sam dobro zapamtio šta je rekao majstor). Sam sistem je inače o.k, nigde ništa ne curi, svi pritisci koje je majstor gledao su bili odlični, kompresor je u odličnom stanju, uključuje se i isključuje kada treba, ventilator hladnjaka uredno pali drugu brzinu, sve upućuje na to da su u fabrici sipali malo freona, obzirom da se auto tako/identično ponašao otkako je isteran iz salona (nešto više od 3 god). Malo sam ga danas vozio po gradu i čini mi se da dosta bolje hladi, a sutra uveče idem za Grčku pa će itekako biti prilike da dobro testiram klimu... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Boca sa 10 kg gasa R134a košta 180€.

 

Ja skoro kupih 134-ku  za 44 evra+pdv u Lorenu.

Boca je 13,6 kg.

Sad, ne verujem da je u maloprodaji 180, to se neko grubo nasalio sa tobom ;)

Edit:  

Evo ti maloprodajna cena http://www.elektrospektar.rs/e-shop/delovi-za-klima-i-rashladne-uredjaje/freon-gas-za-rashladne-sisteme-r134a-r404-r410-r22-r407c-r141br600-izobutan/0263819freon134akomans-detaljnije

Edited by Punto1.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piše gore više izvora, neki presušili neki potopljeni. 

 

       

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dajte neki dobar servis za auto klime, a ne nesto tipa vulkanizer kupio mašnu i puni klime. Punim klimu svake godine i svake naredne ne hladi. Na vakum testu ne pokazuje da gubi pritisak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...