Jump to content
FAS Goran
zverko

Klima servisi - iskustva

Recommended Posts

interesuje me misljenje drugih clanova ali imam utisak da bar 2/3 ljudi koji imaju onu automatsku punilicu pune klime a u uredjaj gledaju kao tele u sarena vrata

 

Taj automatski punjac je super stvar, proverava i vakum i curenje... Ali naravno ko zna da radi sa njim, video sam na NBG u jednom servisu da rade sa tim i cuo lika koji je "expert" za klimu kako pita kolegu kako se pusta na tom aparatu boja da vidi da li curi klima negde???!!! Toliko o "obuci" za rukovanje...

Ja vec 4 godinu punim kod jednog drugara koji je mozda malo skuplji od ostalih ali nikad nisam imao problem i uvek mi klimu vrlo malo dopuni pred sezonu, za nekih 1000 din otprilike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači da niste našli gde pušta što dovodi u pitanje kvalitet rada. Klima niti ijedan rashladni uređaj sa freonom NE SME gubiti rashladni fluid (freon) ako je instalacija uredu! Freon kao element ne menja svojstva niti mu opada kvalitet sa godinama rada tj. ostaje isti doveka ako je instalacija uredu. Svi sistemi sa freonom su hermetički zatvoreni i kao takvi neiziskuju dopunu ako su ispravni i pravilno montirani. Na tri auta mi klime rade besprekorno bez dopune godinama. Lybra i Doblo već ulaze u šestu a Delta u drugu godinu. Samo dezinfekcija i teram.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dopunio prošle godine čisto preventivno, ali nisam primetio neku razliku u snazi klime posle toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam prosle godine uradio proveru,tj,zamenio ulje i freo...mada nije bilo potrebe,palio sam skoro klimu,ladi kao singerica.

Po meni ako je sve ispravno,nema potrebe za punjenjem svake godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se ..... mozda provera ali cemu i to .... klima hladi ili ne ....

ako hladi kako treba nema dopunjavanja....

u rashladni sistem staje freona onoliko koliko treba i ne moze se sipati vise nego sto sistem moze da primi tj ne moze se prepuniti ....

a ako ne hladi kako treba naci uzrok zasto ne hladi kako treba a ne samo dopunjavati iz godine u godinu ....

sve je isto kao i za kucnu klimu .... ili hladi i greje ili ne ....

samo kucna klima je u prednosti jer kada se jednom postavi ne postoje vibracije kao kod autoklime pa da na nekom spoju popusti ili se cev ili hladnjak osteti od udarca kamenja ili nekog cukanja ....

a i za frizider .... i to je klima uredjaj za hladjenje samo mnogo veceg gabarita ...... on radi i po deset i vise godina a nikad mu niste vrsili dopuna freona ......

naravno da frizider nije tako "bitan" uredjaj kao klima u kolima  :laughing:  :laughing:  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klima i bilo koji drugi rashladni uređaj se itekako može prepuniti freonom ili drugim rashladnim fluidom.

Rashladni sistem je malo složeniji od "ili hladi ili ne"

primer: kućni klima uređaj (split sistem) u režimu hladjenja radi na radnom pritisku od oko 4bara dok u režimu grejanja na 28~30bara sa naravno istom količinom rashladnog fluida (freona) u sistemu. Princip da ne objašnjavam ali zašto ovo pišem, ako uređaj izgubi recimo 100g freona iz sistema na hlađenju će pritisak opasti na recimo 3,7bara i to neće drastično uticati na hlađenje ali kod grejanja će ta količina gubitka gasa izazvati pad radnog pritiska na recimo 20~23 bara što će itekako da se oseti u radu!

Provera je itekako dobrodošla ako se osete nedostaci u hlađenju ne samo zbog količine freona već i ostalih vitalnih delova rashladne instalacije (kompresor, presostat...)

Problem je što većinja frigomehaničara kao i majistora svih branši to koristi kao "kec na jedanaes" da se uzme "laka" lova, pa u skladu sa tim bude - mora dopuna...itd

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

klimu kontrolisite samo kad primetite da slabije hladi ,da li na novim kolima menjate gas jednm u dve godine mislite o tome kad vam kazu da se gas menja na dve godine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam jedna problemčić sa klimom od prvog dana (ne znam da li sam to već ovde pominjao, ali evo): klima hladi perfektno (bukvalno ledi) nekih 40-45 minuta a onda sve slabije i nakon sat vremena recimo, više ne duva uopšte hladno. Stanem negde, napravim kraću pauzu (5-6-10 minuta), ispod kola se stvori poveća lokva vode, krenem dalje - klima opet perfektno hladi sledećih 45 mninuta do sat vremena i tako u krug. Tako se ponaša otkako sam isterao auto iz salona (malo više od 3 godine) ali sam mislio da je to tako normalno - dok nisam vremenom uvideo da ipak nije. U ovlašćenom servisu sam krajem prošle godine sve ovo opisao i tražio da je provere - na šta su mi rekli (a da klimu nisu ni pogledali) da fali freona i da treba da se dopuni. I to će me koštati 30 EUR jer to garancija ne pokriva (kao pokriva samo prvu godinu). Kada sam pročitao ove poslednje postove odmah sam se prepoznao...

 

Problem je što većinja frigomehaničara kao i majistora svih branši to koristi kao "kec na jedanaes" da se uzme "laka" lova, pa u skladu sa tim bude - mora dopuna...itd

 

Šta mi je najpametnije činiti, ima li neko valjan savet? Približava mi se lagano duži put (odlazak na more)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freon ne menja svoja svojstva tokom godina, može se reći da je večan. On samo menja agregatno stanje i radni pritisak u putu kroz instalaciju i tako oduzima temperaturu okolnom vazduhu, vodi...šta god ispunjava proistor oko isparivača.

Stim u vezi ne vidim potrebu za menjanjem istog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta je sa uljem u sistemu ? Ono isto matori ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si čuo da je iko ikada menjao ulje u kompresoru frižidera, kućne klime....sem ako je došlo u kontskt sa vlagom ili neklim drugim nečistoćama? :turned:

Nije to isto ulje kao u motorima automobila i ne radi ni u trunku sličnim uslovima kao pomenuto. Nema gareži od unutrašnjeg sagorevanja, visoke temperature (radna temp kompresora je oko 85*C)... najveći "neprijatelj" kompresoprskog ulja je vlaga koje ima dovoljno za problem i u samom vazduhu pa ne čudi što se svaki rashladni sistem vakuumira pre punjenja sa freonom!

 

@Saša_NS lako je moguće da te nisu slagali i da stvarno postoji manjak freona u sistemu.

Kada u instalaciji imamo nedostatak freona ( ne potpuno prazan sistem) dešava se zanimljiva stvar, isparivač (komponenta koja hladi vazduh) počinje da ledi! :question:  Tako je!

Sama propisana količina gasa i komplet instalacija je pojektovana da u uslovima normalne napunjenosti samo vlaži isparivač (nus proizvod je kondenz) iz prostog razloga što je isparivač sastavljen iz cevovoda spojenog tankim alu lamelama kroz koje prolazi vazduh i sa kog dotične oduzimaju temperaturu i vlagu. Kada nedostaje gas isparivač počinje da ledi i polako zatvara lamele te sprečava prolazak vazduha a samim tim i hlađenje! Nakon tvog gašenja led se topi (kondenz koji obilno izlazi) i ponovo se stvaraju uslovi za nesmetanu cirkulaciju vazduha te normalno hlađenje! :thumbsup:

Verovatno je ovo problem kod tebe te nebi bilo loše da napuniš sistem kao što su ti i rekli! Naravno može da bude još par drugih stvari ali manje verovatnih pa bih ja krenuo od ovoga uz obaveznu kontrolu nakon njihovog rada i reklamaciju u što kraćem roku ako ne bude sve ok!


...i pojavom kondenzata vode u sušaču? 2 godine i to je to. Ne boli glava.

Pojava kondenzata u sistemu koji je pod vakumom pre punjenja!? Odakle?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam fizicar i hemicar da objasnim pojavu vode u tom zatvorenom sistemu, ali se vremenom pojavljuje i susac ima funkciju da je ukloni iz sistema. Da je sistem napravljen "for life" verovatno nista ne bi trebalo da se radi ali nije tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj neko da me pogrešno shvati, sve što pišem pišem potkrepljeno iskustvom i strukom kojom se bavim od 1998 god. :p

Namera mi je da pomognem a ne da "baronišem" o nečemu u šta se itekakom razumem. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam jedna problemčić sa klimom od prvog dana (ne znam da li sam to već ovde pominjao, ali evo): klima hladi perfektno (bukvalno ledi) nekih 40-45 minuta a onda sve slabije i nakon sat vremena recimo, više ne duva uopšte hladno. Stanem negde, napravim kraću pauzu (5-6-10 minuta), ispod kola se stvori poveća lokva vode, krenem dalje - klima opet perfektno hladi sledećih 45 mninuta do sat vremena i tako u krug. Tako se ponaša otkako sam isterao auto iz salona (malo više od 3 godine) ali sam mislio da je to tako normalno - dok nisam vremenom uvideo da ipak nije. U ovlašćenom servisu sam krajem prošle godine sve ovo opisao i tražio da je provere - na šta su mi rekli (a da klimu nisu ni pogledali) da fali freona i da treba da se dopuni. I to će me koštati 30 EUR jer to garancija ne pokriva (kao pokriva samo prvu godinu). Kada sam pročitao ove poslednje postove odmah sam se prepoznao...

Problem je što većinja frigomehaničara kao i majistora svih branši to koristi kao "kec na jedanaes" da se uzme "laka" lova, pa u skladu sa tim bude - mora dopuna...itd

Šta mi je najpametnije činiti, ima li neko valjan savet? Približava mi se lagano duži put (odlazak na more)...

mislim da ti sistem negde pusta jako malo idi i trazi da ti rese a ne dopune

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Saša_NS lako je moguće da te nisu slagali i da stvarno postoji manjak freona u sistemu.

Kada u instalaciji imamo nedostatak freona ( ne potpuno prazan sistem) dešava se zanimljiva stvar, isparivač (komponenta koja hladi vazduh) počinje da ledi! :question:  Tako je!

Sama propisana količina gasa i komplet instalacija je pojektovana da u uslovima normalne napunjenosti samo vlaži isparivač (nus proizvod je kondenz) iz prostog razloga što je isparivač sastavljen iz cevovoda spojenog tankim alu lamelama kroz koje prolazi vazduh i sa kog dotične oduzimaju temperaturu i vlagu. Kada nedostaje gas isparivač počinje da ledi i polako zatvara lamele te sprečava prolazak vazduha a samim tim i hlađenje! Nakon tvog gašenja led se topi (kondenz koji obilno izlazi) i ponovo se stvaraju uslovi za nesmetanu cirkulaciju vazduha te normalno hlađenje! :thumbsup:

Verovatno je ovo problem kod tebe te nebi bilo loše da napuniš sistem kao što su ti i rekli! Naravno može da bude još par drugih stvari ali manje verovatnih pa bih ja krenuo od ovoga uz obaveznu kontrolu nakon njihovog rada i reklamaciju u što kraćem roku ako ne bude sve ok!

O.K, hvala, poslušaću te, otići ću na dopunu pre odlaska na more pa ćemo videti šta dalje. Do Grčke i nazad (sredinom jula) imaću prilike da je baš detaljno testiram. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni ja fizičar niti hemičar, sušač je tu da sakuplja nečistoće nastale mikro poroznošću instalacije, eventualne vlage zaostale usled servisiranja sistema (masa "majistora" koristi kompresor kućnog frižidera kao vakum pumpu zato što je stanica za vakumiranje i punjenje 1000eura+) ulja koje u određenoj količini putije kroz sistem ali se odvaja ranije...itd

Naravno da filter zna da se zapuši tome i služi ali se on menja uporavo tada ili ako se otvara sistem radi gore navedenih razloga jer je nezameniti ga kao i menjanje korpe bez lamele i obrnuto! :laughing:

Ko ima para za bacanje slobodno....toliko! :turned:


 

Ja imam jedna problemčić sa klimom od prvog dana (ne znam da li sam to već ovde pominjao, ali evo): klima hladi perfektno (bukvalno ledi) nekih 40-45 minuta a onda sve slabije i nakon sat vremena recimo, više ne duva uopšte hladno. Stanem negde, napravim kraću pauzu (5-6-10 minuta), ispod kola se stvori poveća lokva vode, krenem dalje - klima opet perfektno hladi sledećih 45 mninuta do sat vremena i tako u krug. Tako se ponaša otkako sam isterao auto iz salona (malo više od 3 godine) ali sam mislio da je to tako normalno - dok nisam vremenom uvideo da ipak nije. U ovlašćenom servisu sam krajem prošle godine sve ovo opisao i tražio da je provere - na šta su mi rekli (a da klimu nisu ni pogledali) da fali freona i da treba da se dopuni. I to će me koštati 30 EUR jer to garancija ne pokriva (kao pokriva samo prvu godinu). Kada sam pročitao ove poslednje postove odmah sam se prepoznao...

Problem je što većinja frigomehaničara kao i majistora svih branši to koristi kao "kec na jedanaes" da se uzme "laka" lova, pa u skladu sa tim bude - mora dopuna...itd


Šta mi je najpametnije činiti, ima li neko valjan savet? Približava mi se lagano duži put (odlazak na more)...
mislim da ti sistem negde pusta jako malo idi i trazi da ti rese a ne dopune

 

Alo se to dešava kao što je naveo Saša od prvog dana od kad je kupio auto a već evo par godina bez promene onda će verovatnije biti da je slabo napunjen u startu ili da postoji neki drugi problem. Da ispušta pomalo za par meseci bi ispustio sve a kamoli za par godina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još prošle godine se pojavio kineski freon.

 

Pojavio se i dosta ranije i mnogi su se sluzili sa njim a naplacivali kao da koriste kvalitetan. Tada je kineski bio oko 80e a pravi je bio oko 17000. Problem je bio sto su tada bili jako loseg kvaliteta i cistoce tako da su mnogima stanice za punjenje otisle u problem. Oni sa manometrima i vagicama su opstali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na kolima postoji neko zacepljenje u sistemu, povremeno se cuje neko sistanje kad je ukljucena klima. Jel moze to da bude do susaca?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još prošle godine se pojavio kineski freon.

 

Pojavio se i dosta ranije i mnogi su se sluzili sa njim a naplacivali kao da koriste kvalitetan. Tada je kineski bio oko 80e a pravi je bio oko 17000. Problem je bio sto su tada bili jako loseg kvaliteta i cistoce tako da su mnogima stanice za punjenje otisle u problem. Oni sa manometrima i vagicama su opstali.

nije sve kinesko lose da je tako zid bi im odavno pao a vaze ne bi trajale vekovima problem je sto za pare koje smo mi spremni da damo ne mozemo dobiti veci kvalitet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...