Jump to content
FAS Goran
bakithesnake

Fiat Stilo 1.9 JTD - mogući problem sa turbinom

Recommended Posts

Sve si sam napisao. Problem je što ga ne ostaviš da odradi na leru i turbina dobije dobro podmazivanje. Jeftinije rešenje da tako nastaviš da radiš a skuplje remont turbine.

Turbina nema dobro ili lose podmazivanje.Ili se podmazuje ili je crkla. Turbina ti se cuje kao kod Rabe?Verovatno je tzv.hladna strana prljava,ali bez obzira vidjena je za remont.

Kako onda čas je prljava, čas čista i nečuje se ?

Napisao je ako krene odmah po paljenju, ako sačeka 2-3 min ne čuje se.

Španeri kao i svaki deo mogu u startu da budu loši, pretegnuti i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrati im te delove dok su jos u garanciji, kod njih garancija 6 meseci, ja pitao za sebe za veliki servis, pitam poslovodju servisa, koju garanciju dajene na veliki servis, on se zacudio, kao da sam mu trazio 100 evra na zajam...kao...mmmmm....pa na delove 6 meseci, na rad nista...hvala, dovidjenja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice spanera ,da mozda su pretegnuti(kaisevi) ili ko zna sta su stavili,sto svi cemo se sloziti imaju obicaj. Ivane ,ne bih da ulazim u pricu ''ciji je veci''kao sto se radi na nekim temama na forumu.ali iz nekog skromnog iskustva to je to . Kad se vidimo pricacemo uz kaficu. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze nemas ti nikakav problem, normalno je to. Zvizdi malo dok se ne zagreje ceo motor.

Vozi i uzivaj. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam vektru i turbina je stalno zviždala u režimu preko 2000 obrtaja i tako sam je vozio 50.000 km, sad na Marei isto se malo čuje to jest ja je čujem a putnici u kolima ne, ali uvek pustim auto da radi par minuta na leru jer imam garažu i prvo palim auto, otvaram garažu kapiju isteram kola pa sve lagano zatvorim, i kad krenem da vozim ne teram preko 2000 obrtaja! Moguće je da su španeri ispravni ali da ti krcka i zvekeće remenica alternatora, to je bio slučaj kod mene, jer ona je sama po sebi kvačilo sa jednosmernim ležajem i to kad se pohebe onda ,tandrče i zvekeće i lupa kao ludo, ako si bar malo vozio bez one plastične zaštite od dole i voda ti stalno kupala alternator tu je problem.Probaj da očistiš turbinu pa majstor kad je rasturi videće se jeli za remont ili nije, jer u velikoj većini turbina kad se čuje nije za remont ali mi smo takva zemlja gde i što nije jeste samo da se uzmu pare otvori oči buraz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam definitivno problem, jer zvizdai i kada je na radnoj temperaturi, ako odmah krenem....

Ne planiram da radim remont, jer auto ide normalno, ne tosi ulje, ne dimi. interesuje me gde bih mogao uraditi ciscenje turbine i koliko to kosta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čićenje je ok 30 eura ruke, a taman kad je otvori videće u kakvom je stanju, može da ti očisti i tvoj majstor ako bude hteo jer dosta njih neće, tu ima puno sexa za malo para, oće da zapeknu šrafovi da se zalome i tu nastaje već pomenuta radnja, zato oni kažu za remont je. Drugar moj je vozio 5 godina audi a4 1.9 tdi i majstor mu je 1 godišnje čistio turbinu jer on vozi penzionerski a 100% gradske vožnje pa se lopatice nemogu zakretati od čađi uzimao mu je 30 eura za ruke!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa napomenom da 90% majstora koji ciste turbinu ne znaju da li je dobra ili ne, za to trebaju instrumenti. :)

Najjace je kad kazu, ima malo lufta, nista strasno. :lol:

Proveri ti creva od IC-a do turbine, od turbine do usisa, selne, mozda vuce malo vise vazduha pa zvizduce.

Gusare - ne pali babu da strika najke. ::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz drugari. Ja vozim Stila jtd vec 2 i po godine, meni se pali turbina na 1500 obrtaja(pocne da pisti) i to ima bas jak zvuk pistanja (ali meni bas mocno zvuci) ,ne znam dal je to normalno,ali auto mi extra vuce ,nikad nije gubio snagu itd. Pitao sam mog mehanicara sta bi to moglo da bude,rekao je da je mozda turbina pustila malo ulja ili tako nesto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema paljenja i gašenja turbine. Samo dobije pritisak pa vazduh fijuče i ti je tek tu čuješ, a ona uvek radi, samo na manjim pritiscima.

Reći ću ti ono što su i meni rekli. Teraj dok radi. Ako ne troši ulje(vidno) i auto lepo ide nema razloga da je diraš. Moja se čuje na praznom putu(inače je ne čujem od drugih vozila) i kada su mi oba prozora otvorena kako zviždi od 1800 obrtaja dok ne prešaltam i mislim da je to potpuo ok za turbo dizel. Bolje nego da ne radi :)

Sve u svemu, ako ne svlači ulje i auto vuče ja je ne bih dirao.

I pogledaj da neko crevo nema rupicu pa da zbog toga zviždi. Mada ako dobro vuče ne bi trebalo da je do toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha,znaci ona je ipak uvek upaljena,hvala na informaciji :) Ne trosi mi ulje turbina,a auto vuce kao lud. Jos sam ga cipovao na 140hp. Jede malu decu :) A to za crevo cu da proverim ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne bih čačkao ništa ako ne troši ulje i radi :) Kad prestane da radi onda brini. 

Tečin Gnojf 3 zviždi od kad sam ga ja video do danas(tj već 70 000km) i turbo i dalje radi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to ti pricam :) Ja ga imam 2 i po godine ,i od prvog dana tako pisti,a presao sam oko 30 000 do sada ,sve gradska voznja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na puntu kažu u servisu da turbina malo vlaži, koliko značaja da pridam tome s obzirom da ne troši mnogo ulja? Vidi se da je malo musavo oko nje..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, dijagnostika je izgleda neizbezna, samo sam mislio da se zavucem ispod kola, vikend i lepo vreme...posle cu ici da pogledam, cisto neko crevo, spoj neki...

Ljudi pomagajte, od juce se pojavio kvar na Stilu 1.9jtd, vozio sam ga na kratko i nije javljao nikakav kvar, parkirao sam ga na jednom brdascu tako da je prednji kraj bio nadole a zadnji na brdascu i jos je pad bio prema levom kraju tj ka vozacevoj strani, bio je parkiran na tom mestu jedno 2,5 sati i kad sam upalio atuo ispisao je gresku ENGINE FAULT, imam multiecuscan i javlja gresku Boost Pressure sensor A circuit malfunction,P0235, resetujem gresku opet se za par sekundi javi, auto sad ne vuce kao sto je vukao,i prima gas samo do 2500-3000obrtaja, kad u radu resetujem gresku auto primi gas normalno do kraja, probao sam i u voznji, znaci gori lampca i pise na bordu ENGINE FAULT, resetujem gresku auto ide kao sto je iso i pre, i ne pali gresku sve dok se vozi, cim ga ostavim u leru 5 sec upali ponovo lampicu,

 

proverio sam creva ona mala koje idu iz turbine do onog senzora ispod akumulatora, proverio sam sva vakum creva, i sva su ok, ne dimi, pali normalno. Molim vas za pomoc ako je neko imao slicno iskustvo, znaci auto je parkiran normalno, i prilikom paljenja javio gresku, a pre se u voznji po nekad prilikom preticanja tj pod punim gasom hteo da javi ENGINE FAULT, ali vrlo retko, mozda 2-3 put godisnje, znaci kad se bas nagazi, u normalnoj voznji nikad nije to javio, a vozim ga 7 godina. Jos jednom APEL ZA POMOC, posto zivim na Kosovu,tacnije u Strpcu-Brezovica,a ovde kod nas nema servisera pa da ne kupujem delove koji nisu u kvaru. Hvala unapred 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo polako. Map senzor ocisti ako je prljav onda i egr kao i usisnu granu. Kada sve to sredis radice kao zmaj. Map ti je levo pored egr ventila.

Verovatno ceo sistem izduva i usisa treba ocistiti, izbaciti katalizator ako nije izvadjen. Meni se tako ponasao i prov sto nije valjalo je MAP senzor koji sam zamenio novim jer ciscenje nije pomoglo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imao problem sa crnim dimom, cistio egr, map, leptir usisa i nakon toga se crnjak izgubio... ;)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima. Vec duze vreme pratim pasivno ovaj forum, tj. odkata imam ovog stila :). A to je proteklih 1,5 godina.

Imam jedan veci problem i jedan da kazem manji.

Za ovaj veci trazio sam ovde i po net-u, ali na zalost nisam mogao da nadjem odgovor :( .

Naime, kada turiram auto, isti odlicno radi. Nemam nikakvih zvukova, lepo prima gas... Medjutim u voznji od druge brzine pa navise, kada "izvlacim" auto da promenim brzina navise, u trenutku kada otpustim gas cije se zvizdanje.

Ne previse jako, ali se cuje. Toga nije bilo ranije, tj pojavilo se od pre nedelju dana. Ne trosi ulje, tj. bar nisam primetio za ovih nedelju dana. U prvoj brzini , odnosno kada prebacujem iz prve u drugu, toga nema. Kontrolisao sam creva sa majstorom i nismo primetili da je neko busno. Da li neko zna sta moze da bude uzrok? Frka mi je jer treba da krenem za Grcku uskoro. Auto ne dimi i lepo vuce.

 

Drugo manje vazno pitanje, ali da ne otvaran novu temu, da li neko zna dimenzije lezaja desne poluosovine?

Edited by dimbranislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li nekog pravila na koliko rpm se pojavljuje to zvizdanje, razlikuje li se intenzitet u zavisnosti od toga, pojasni jos malo?

 

Drugo manje vazno pitanje, ali da ne otvaran novu temu, da li neko zna dimenzije lezaja desne poluosovine?

Zbog preglednosti foruma, izbegavamo da pravimo svastare od tema.

Ono sto te zanima mozda pronadjes u ovoj temi - govorilo se pre svega o krstu poluosovine, ali i dimenzijama poluosovine, lezajevima, zameni...: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37070-stilo-19-jtd-krst-poluosovine/

Sigurno ce ti ubuduce pomoci i pretraga foruma ;) : http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54042

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na brzom odgovorui savetu.

Pa generano od oko 2000rpm pa navise. Takodje, zvizdanje se ne cuje ako se auto dovoljno "zaleti", tj. kad dostigne neku ustaljenu brzinu.

Najizrazenije je ako promenim stepen prenosa dok auto ubrzava.

Ulje u motoru zamenjeno februara ove godine. Selenia 10w40.

Od tada presao oko 3-4k km.

Edited by dimbranislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem za sada resen. Pukla cev koja je stavljena umesti katalizatora. Ovi sto su mi prodali stila "uzeli" za sebe katalizator :( . Za sada nema zvizdanja. Testiracu ga i dalje pa cu videti kako se ponasa. Inace skidana su creva sa turbine i ona je proveravana vizulno. Ima neki minimalni radijalni luft, ali majstor kaze da to nije nista posebno strasno. Ipak je ta turbina stara 12 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...