Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Subaru Impreza WRX STI

Recommended Posts

Rowen Subaru WRX STI

 

161528-rowen%201.jpg

 

Tjuning kuća Rowen ima zanimljiv paket za vlasnike Subarua WRX STI, tačnije njegove verzije za japansko tržište. Njihov aero kit sadrži doterani prednji branik sa LED svetlima, drugačija svetla za maglu, Rowen prednji gril sa horizontalnim lajsnama, proširenja prednjih blatobrana, set pragova i zadnji difuzor.

 

161529-rowen%2011.jpg

 

Paket zaokružuju veći alu točkovi i novi sportski izduvni sistem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru Impreza WRX STi u rukama neiskusnog vozača - gde je pogrešio?

 

subaru%20sti.jpg

 

Subaru Impreya WRX STi je san svakog muškarca, koji voli brzu vožnju kroz krivine. U rukama iskusnog vozača, ovo je veoma zabavan automobil, međutim kada neiskusni vozači probaju da ''istraže granice'', Impreza WRX STi postaje veoma neposlušna. Dakle, jedan od uslova da ovaj automobil isprobate u dinamičnoj vožnji kroz krivine, jeste određeno iskustvo. To nam pokazuje najnoviji video snimak, na kojem možemo da vidimo kako jedan novopečeni vlasnik ovog atraktivnog automobila uništava svog četvorotočkaša.

 

 

Grešku ovog vozača objašnjava test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. ''Ovde imamo nekoliko važnih detalja. Da biste upoznali granice mogućnosti Subaru Impreze WRX STi, najpre morate apsolutno poznavati stazu kojom vozite, što ovde, rekao bih, nije bio slučaj. Desna krivina, u kojoj se desio incident, u vozačkom žargoni rečeno, zatvara više nego što je vozač očekivao, pa je napravio nekoliko grešaka. Najpre, zbog pogrešne procene krivine, vozač je doveo automobil u fazu podupravljanja. To je situacija u kojoj automobili kliza preko prednjih točkova ka spoljašnjoj ivici krivine. U reli žargonu rečeno, automobil kliza ''preko nosa''. U takvoj situaciji, ni slučajno se ne sme kočiti u sred krivine, što je ovaj vozač uradio. Nova greška je takozvano ''dodavanje volanom'', odnosno dodatno okretanje volana u smeru krivine. Većina vozača, u ovoj situaciju, tako reaguje. Međutim, vozač u ovoj situaciji na kratko treba da ''otvori krivinu'', odnosno da mirno i na kratko okrene volan u smeru suprotnom od smera krivine (takozvana kontra), kako bi prednji pneumatici ponovo ostvarili trakciju i ''poslušali'' sledeću naredbu vozača. Tokom ovog manevra, ne smete kočiti oštro u krivini.'' - objašnjava četvorostruki reli šampion Srbije u generalnom plasmanu Vladan Petrović, od toga dve osvojene upravo u automobilu Subaru Impreza WRX STi pripremljenom u reli odeljenju kompanije Prodrive.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru pokušao da obori rekord na Nirburgringu: ''Bilo je previše vode, ali vratićemo se''

 

subaru%20n%2011.jpg

 

Cilj Subarua je bio ''zatvoriti'' krug na stazi Nirburgring ispod sedam minuta, što bi trkački WRX STI Type RA postavilo na tron kao najbrži automobil s četvoro vrata koji je protutnjao kroz zeleni pakao, ali ideja se nije svidela teškim kišnim oblacima. Subaru je na Nirburgring stigao sa trkačkim modelom WRX STI Type RA koji su pripremili u ekipi Prodrive (a i gde bi drugo), sa namerom da stazu pređu za manje od sedam minuta. Nakon nekoliko pokušaja nisu uspeli, jer je na ionako teškoj nemačkoj stazi bilo toliko vode da je profesionalni trkač, Novozelanđanin Richie Stanaway, na kraju u šali izjavio da je zapravo srećan što je još uvek živ.

 

subaru%20n%201.jpg

 

Protiv vode nije pomoglo ni 600KS koje boxer turbo motor isporučuje pri 8.500 obr/min, ni aktivni centralni diferencijal integralnog pogona, ni posebno pripremljeni sekvencijalni menjač koji iz jednog u drugi stepen prenosa ide znatno brže od najbržih menjača sa dva kvačila koji se nude u produkcijskim automobilima. Sa beskompromisnim i ostalim elementima automobila (oslanjanje, gume, kočnice, podesiv zadnji spojler...) Stanaway je dan pre pokušaja bio veoma optimističan, ali s vremenskim (ne)uslovima koji su se naredni dan obrušili na Nirburgring Stanaway je, nakon nekoliko požrtvovanih pokušaja, bio svestan da će za planirano vreme kruga morati da sačeka neku drugu priliku. ''Nećemo odustati. Vratićemo se ponovo, jer mislimo da ovaj auto i ovaj vozač Nirburgring mogu preći za manje od sedam minuta'', rekli su inženjeri Prodrivea i Subarua koji su na kraju dodali da će i drumski Subaru WRX STI uskoro biti ponuđen s oznakom Type RA s kojom stižu karbonski krov, čvršće oslanjanje, Recaro sedišta, snažniji motor i veliki spojler na poklopcu prtljažnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru drži novi rekord (6:57,5) za limuzine na stazi Nirburgring

 

subaru%20nur.jpg

 

Novi rekorder na stazi Nirburgring Nordšlajfe, kada su u pitanju limuzine. Novi rekord je ujedno i ostvarenje Subaru plana da odveze krug ispod 7 minuta. U pitanju je specijalna verzija Subaru STI Type RA modela, koju je pripremio britanski Prodrive, a vozio Riči Stanavej. Subaru je najavio povratak ''RA'' oznake u svoju ponudu, a novi STI Type RA će se u prodajnim salonima naći kasnije tokom godine i biće, kako je to i uobičajeno, modifikovana verzija STI modela koja će nuditi performanse i fabričko podešeno ogibljenje primarno za stazu, a tek onda za ulicu. Serijski Type RA će imati tek neznatno snažniji agregat u odnosu na STI - oko 310KS, unapređeno ogibljenje, kočnicei i nove, naravno zlatne, 19'' felne. Otud i skraćenica RA - Record Attempt, odnosno ''pokušaj obaranja rekorda''. RA verzija će biti ograničena na 500 primeraka.

 

Vreme od 6:57,5 minuta je brže od vremena koje je postavila Alfa Romeo Giulia QV. Za obaranje rekorda korišćen je specijalno pripremljeni automobil koji u osnovi ima serijskiu verziju Type RA modela, ali nosi i sufiks ''NBR Special'' što znači da je taj automobil pripremio britanski Prodrive tim koji je za potrebe obaranja ovog rekorda iskoristio WRC pogonski agregat tjuniran na oko 600KS uparen sa sekvencijalnim menjačem takođe pozajmljenim iz reli programa. Automobil ima i posebne aerodinamičke dodatke koji omogućavaju aeropotisak od preko 300kg pri maksimalnoj brzini od 290kmč. Aerdinamičke komponente su aktivne, tako da pružaju asistenciju i prilikom kočenja, ali i prilikom vožnje na pravcima.

 

prodrive_subaru_nbr2-1024x768.jpg

 

Ovaj automobil je već debitovao na Goodwood festivalu brzine gde je bio treći najbrži auto u generalnom plasmanu. Za volanom je britanska reli legenda Mark Higins. Subaru je tokom maja meseca takođe pokušao da obori rekord, ali su vremenske prilike onemogućile taj pokušaj što se može i videti na video snimku.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Subaru WRX STI

 

Od samog nastanka, Subaru Impreza WRX STi je nekako „mirisala“ na to da će ostati upamćena kao deo automobilske sportske istorije. Njena priča počinje početkom ‘90-ih godina, kada je predstavljena kao naslednik modela Legacy u svojstvu tadašnjeg kandidata za ulazak u Svetski reli šampionat. Subaruov izbor, Legacy RS, koji je za WRC pripremala čuvena engleska firma Prodrive, nije se pokazao kao idealna osnova za trkački automobil. Japanci su uvideli da im je za vrhunske domete na reli stazama širom sveta potreban kraći i lakši, drugim rečima, spretniji i okretniji automobil.

 

S tom idejom, konstruktori i dizajneri Subarua osmislili su model čiji poslednji izdanak danas testiramo. Tokom više od 25 godina postojanja, japanski proizvođač predstavio je mnogobrojne verzije Impreze, a najveću pažnju privlačile su najsnažnije, sa oznakom WRX STI. Od samog starta, pored agresivnog izgleda u vidu velikog usisnika vazduha na haubi i ništa manje istaknutog spojlera na „repu“ vozila, Imprezu je krasio snažni bokser agregat i izvanredni pogon na sva četiri točka, potpomognut „šper“ diferencijalima.

 

U međuvremenu, tehnologija je daleko odmakla, rivali su mahom postali sofisticiraniji, pa se otvara logično pitanje da li je sportska Impreza izgubila onu početnu prednost? Sa željom da proverimo da li su i koliko izbledele karakteristike po kojima se izdvaja u „moru“ drugih sportskih modela, iskoristili smo ekskluzivnu priliku, da testiramo prvi primerak Subaruove plave „aždaje“ koji je stigao na ove prostore. Restilizovana izvedba WRX STI za modelnu 2018. godinu nakon prvog susreta navela nas je da zaključimo kako izgleda bolje nego ikad. Još je oštrija i agresivnija kada se povuče paralela između najnovijeg modela i prethodnih nekoliko generacija. Za razliku od prošle, koja je dolazila u dve karoserijske verzije, ona sa petora vrata je bila prevashodno namenjena Evropi, dok je sedan sa četvora bio orijentisan na kupce na matičnom tržištu u Japanu, kao i SAD.

 

Sada je ovaj model dostupan isključivo sa četvora vrata i „repom“. S obzirom na to da je ovo restilizacija četvrte generacije koja je predstavljena 2015. godine, prinovu krasi drugačija “faca”, unapređen enterijer, ali i par mehaničkih promena ispod „oklopa“.

Spoljašnji izgled veoma je važan za ovaj automobil, jer upravo on ističe prgavu narav „Japanca“, koji više ne nosi naziv Impreza već samo WRX STI oznaku. Tako se napred šepuri prepoznatljiv usisnik vazduha na haubi čije se linije ulivaju u redizajnirani prednji branik sa izmenjenom maskom, kao i većom donjom rešetkom. Pored nje, pozicionirani su unapređeni LED farovi koji se usmeravaju u pravcu okretanja volana, optimalno osvetljavajući krivine. Posmatrano sa boka, otvor na haubi nije toliko primetan kao kod pređašnjih generacija, ali kao i veliki zadnji spojler, on odaje namenu ovog trkača.

 

Iako sve to nije nesvakidašnje kada je u pitanju WRX STI, ne možemo reći isto za nove naplatke. Naime, oni su veći i sada imaju prečnik od 19 inča, a kontrastovani su novim kočionim čeljustima žute boje. „Zadnjica“ vozila ostala je nepromenjena, a pored već pomenutog spojlera, sportski karakter naglašavaju četiri izduvne cevi i difuzor sa centralno postavljenom maglenkom. Unutrašnjost Subaru WRX STI nije poznata po luksuzu, ali su je u novoj, restilizovanoj verziji unapredili koristeći kvalitetnije materijale. Zahvaljujući tome, svi nepoželjni zvuci znatno su smanjeni. Što se tiče vizuelnih promena, postavljen je veći multifunkcionalni displej na vrhu table koji sada meri 5,9 inča, a pokazuje informacije kao što su potrošnja, pozicija pedale gasa, pritisak turbo punjača, G-sile i slično… Prethodna STARLINK multimedija od 6,2 inča, takođe je zamenjena novom i sada meri 7 inča. Još jedan mali, ali primetni detalj jesu crveni pojasevi koji dodatno akcentuju enterijer.

 

Glavni adut ovog “reliste” nije vidljiv na prvi pogled, odnosno krije se ispod oklopa. Ta ista osobina daje, kako entuzijasti kažu, dušu automobilu, nešto zbog čega ga prepoznajete iako ga ne vidite, nešto zbog čega ga volite, a to je u savremenom svetu automobila postala retkost. Ko god je ikad čuo zvuk Subaruovog bokser motora, svakako zna o čemu ovde pričamo. Reč je o 2,5-litarskom bokser agregatu koji je, doduše, ostao nepromenjen. Fabrika je ostala pri tradicionalnih 305 KS pri 6.000 obrtaja u minutu.

Kome sve to nije dovoljno može osvariti svoj „tjunerski san“, jer je ovaj motor podoban za ozbiljno „friziranje“. Pogonska jedinica uparena je sa ojačanom šestostepenom manuelnom transmisijom koja prenosi snagu na sva četiri točka. Velika novina koju restilizovana verzija donosi je korišćenje isključivo elektronskog šper diferencijala. Dok smo kod starog imali kombinaciju električnog i mehaničkog, kod prinove svako proklizavanje koriguje elektronika.

 

U vožnji smo se vrlo lako uverili da unapređeni DCCD AWD (Driver Controlled Center Differential) sistem zajedno sa revidiranim oslanjanjem pruža bolje manevarske sposobnosti sa punim gasom, uz bolji osećaj na upravljaču. Rečju, WRX STI se lakše kontroliše na samoj granici. Kočiona klješta obojena u žuto nemaju samo novu boju, već su nove i čeljusti – sada je napred ugrađen šestoklipni Brembo Performance kočioni sistem, dok se nazad nalaze dvoklipne čeljušti, zajedno sa uvećanim diskovima sa boljim hlađenjem.

Već nakon kratkog boravka iza upravljača, smešteni u tvrda i profilisana sportska sedišta, primetili smo poboljšanje i u pogledu komfora, iako to nije primarni kvalitet kojim ovaj automobil traži put do novih kupaca. Naime, korišćenjem kvalitetnijih materijala, unutrašnjost predstavlja prijatnije mesto za boravak nego ranije. Tokom vožnje, u retrovizoru vam je stalno na oku enormni spojler, dok se kroz vetrobransko staklo primećuje usisnik na haubi. Sve to čini da se u Subaruu WRX STI osećate nekako posebno, povremeno i moćnije nego u drugim čak i bržim automobilima.

 

Upravljačke komande kao što su volan, menjač, pedala kvačila i slično, tvrđe su nego ranije, ali to ne znači da su teže za upravljenje već da prenose onaj sirovi sportski osećaj koji klijentela kod ovakvih automobila posebno ceni. Ručica menjača je dobila kraći hod i “šaltanje kroz brzine” sada pruža još veći užitak. Naravno, sve to ne bi bilo tako da se ispod haube ne krije pravi biser. U kojim god obrtajima da se nalazite, vozili pun gas ili mirno kroz grad, izduvni sistem rezonuje oštre „bokser“ note, a snage ima napretek u svakom momentu. Kada je reč o samom pogonu i novom, elektronskom diferencijalu on radi, u klasičnom „Subaru stilu“, besprekorno. Iako smo automobil testirali u redovnom saobraćaju, dakle bez mogućnosti da ispitamo granice pri visokim brzinama, osetili smo trkačke gene koji potvrđuju još bolji potencijal nego što je slučaj kod prethodnika.

 

Čitajući naše utiske o najnovijoj izvedbi WRX STI primetićete da nismo naveli ništa što nam eventualno smeta. Zapravo, i jeste tako! Ali, automobil ima jednu veliku, nazovimo manu. Sva tehnologija koju poseduje predstavljena je još u prošlom veku. Naravno, ona jeste blago unapređena, ali je zapravo ista. Ono što želimo da kažemo jeste da ga je vreme sustiglo.

Čak je i njegov dugogodišnji rival, Mitsubishi Lancer Evolution, “odložio oružje” i istakao „belu zastavu“. To je učinilo da WRX STI ostane bez prave konkurencije, a alternative za automobil sličnog tipa jesu Golf R, Focus RS i slični hečbeci, snage preko 300 KS sa pogonom na sva četiri točka. Tako je WRX STi ostao kao poslednji samuraj koji čuva tradiciju i prkosi savremenim tehnologijama i trendovima. Koliko će dugo izdržati, videćemo…!

 

preuzeto sa - TopSpeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru WRX STI Final Edition

 

subaru%20wrx%2010.jpg

 

Subaru i zvanično prestaje sa proizvodnjom legendarnog modela WRX STI, a u cilju obeležavanja odlaska, predstavljena je limitirana serija Final Edition.

 

172473-subaru%20wrx%201.jpg

 

Kako bi dostojanstveno obeležio kraj proizvodnje kultnog modela WRX STI, Subaru je ovih dana predstavio specijalnu limitiranu seriju pod imenom WRX STI Final Edition.

 

172475-subaru%20wrx%2011.jpg

 

Automobil se razlikuje od ''običnog'' po redizajniranom prednjem odbojniku, kao i kočionim diskovima većeg prečnika koje ''grizu'' žute čeljusti, ''skrivene'' iza naplataka od 19 inča.

 

172476-subaru%20wrx%20111.jpg

 

Tu je i unapređeni sistem kontrole centralnog diferencijala (DCCD), kako bi vozač mogao optimalno da podesi automobil i njegovo ponašanje u krivinama prema sopstvenom nahođenju. A enterijer je nešto luksuznijeg izgleda, sa displejem informaciono-zabavnog sistema dijagonale 5.9 inča. Naravno, eksterijer vozila krasi i ''Final Edition'' oznaka.

 

172477-subaru%20wrx%201111.jpg

 

Ovim se i zvanično završava proizvodnja ovog legendarnog modela, čije ime i oznaka odlaze u istoriju, a kako u Subaruu naglašavaju, budući model, naslednik, trebao bi da bude baziran na konceptu Viziv Performance. Automobil je već dostupan za poručivanje, i to po ceni od 38.715 evra. Subaru nije zvanično objavio koliko će tačno primeraka Final Edition verzije biti proizvedeno…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Subaru WRX STI sa hibridnim pogonom

 

subaru%20v%208.jpg

 

Aktuelni Subaru WRX STI sa 2.5 litarskim turbo motorom sa 305KS se polako približava kraju svoje karijere, ali japanski proizvođač već planira njegovog naslednika. Za sada nije poznato kada će tačno stići novi WRX STI, mada se nezvanično pominje modelska godina 2020.

 

subaru%20v%2088.jpg

 

Kao i nova Impreza, i budući WRX STI će biti napravljeen na novoj Subaru Global Platformi, a koja će se koristiti i na drugim Subaru novitetima.

 

subaru%20v%20888.jpg

 

Poslednje vesti kažu da će novi WRX STI dobiti hibridni pogon, i to kombinaciju 2.0 litarskog turbo motora napred i elektromotora pozadi, sa ukupno preko 300KS. Sve to naravno uz agresivniji izgled (proširenja blatobrana, hauba sa otvorom za vazduh, upadljivi zadnji spojler...), karakteristične alu točkove, sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, jače kočnice i doteranu unutrašnjost. Na slikama je Subaru Viziv Performance Concept, predstavljen na poslednjem sajmu automobila u Tokiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru WRX STI odlazi iz Evrope

 

172476-subaru%20wrx%20111.jpg

 

Problem su euro emisije i slaba prodaja

 

Subaru je potvrdio da će model VRX STI prestati da nudi u Evropi od početka 2018. godine. A ovogodišnjim modelom će tako završiti ciklus koji traje punih 17 godina. Četvorostruki pobednik trke 24 sata Nirburgringa će u evropsku penziju zbog toga što ne može da zadovolji ekološke norme. Mada je reč o atraktivnom i moćnom modelu, prodavao se relativno slabo, tako da je u poslednjih osam godina prodato manje od 900 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru WRX STI Type RA sa cenom od 40.000 evra

 

subaru-wrx-sti 1.jpg

 

Poslednji, i bez pogovora najmoćniji Subaru WRX STI Type RA model, nalazi se već neko vreme u opticaju, a njegovo pojavljivanje na tržištu dolazi sa prilično visokom cenom. O čemu se tu zapravo radi i zbog čega se podiže prašina oko ovog automobila? Najnoviji WRX STI Type RA dolazi sa širokom paletom dodatne opreme i karakteristika orijentisanih performansama, ukuljučujući obrnute prednje podupirače, veće Brembo kočnice sa šest klipova, unakrsnim rotorima, novim usisnikom vazduha, izduvnim sistemom visokih performansi i protoka, novim finim tjuniranjem i jačim klipovima.

 

subaru-wrx-sti 111.jpg

 

Cena od nešto malo iznad 40.000 evra donosi i četvorocilindrični motor zapremine 2.5 litre, sa nešto više snage, tačnije 310 konja i dodatnog obrtnog momenta u srednjem opsegu, dok šetostepeni manuelni menjač poseduje redizajnirani treći stepen i kraći hod prenosa.

 

subaru-wrx-sti 11.jpg

 

Povrh svega, kompanija Subaru peuzela je nekoliko mera kako bi smanjila kilažu svog modela i učvrstila šasiju. Karoserija se sada sastoji od novog krovnog dela kreiranog od ugljeničnih vlakana, prilagodljivog karbonskog repnog krila, postavljene na komplet devetnaestoinčnih BBS ojačanih, aluminijumskih točkova, umotanih u sportske gume kompanije Yokohama. Same revizije možda ne deluju toliko obimne, ali japanski proizvođač automobila tvrdi da one poseduju značajan uticaj na ukupni osećaj tokom vožnje novog WRX STI Type RA modela. Subaru je pripremio nekoliko serija posebnog modela za različita tržišta, prvenstveno kako bi na dalje podigao rejting RA linije, ali njihova cena i dalje ostaje priličan problem, a nešto više od 40.000 evra zaista predstavlja pravo bogatstvo. Subaru WRX STI Type RA bi trebalo da donese neverovatno specijalan vozački osećaj kako bi opravdao ovoliko visoku cenu, ali poznavajući sposobnosti japanskog brenda i način na koji kreira svoje sportske modele, verujemo da kvalitet u ovom slučaju ne manjka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru WRX STI dobija veću snagu za 2019. godinu?

 

166705-subaru wrx sti.jpg

 

Kompanija Subaru je nedavno najavila novu generaciju modela WRX, predstavljanjem koncepta Viziv, ali nije zaboravila ni na trenutnu generaciju ovog modela. Ako je verovati dokumentu koji se pojavio na internetu, Subaru WRX STI će za 2019. godinu dobiti unapređen bokser agregat radne zapremine 2,5 litara sa turbo punjačem, koji će razvijati 310 konjskih snaga. To je skromno unapređenje od 5 konjskih snaga u odnosu na trenutni model, a izjedačeno je sa izlaznom snagom ograničene serije ovog modela koja nosi oznaku WRX STI Type A.

Menadžer komunikacija te kompanije u Americi, Dominik Infante, izjavio je da je još uvek rano da bi se bilo šta potvrdilo, ali da je skromno povećanje snage nešto što deluje realno. Još uvek nije poznato da li će ovaj model proći kroz još neke promene, ali je model za ovu godinu dobio restilizovan prednji deo sa restilizovanim LED farovima i većom maskom (rešetkom) hladnjaka. Takođe je dobio i nove felne veličine 19 inča, tako da možda za nekim ozbiljnijim promenama i nema potrebe. Promene u enterijeru su takođe minimalne, ali one obuhvataju kvalitetnije materijale i redizajnirane ručice na vratima. Kada je reč o tehnologiji, ovaj automobil je dobio veći infotejnment ekran veličine 7 inča kao i multifunkcionalan ekran veličine 5.9 inča. Inženjeri su radili na tome da STI dobije bolje performanse, te su izmenili vešanje i i pogon na svim točkovima. Ovaj model je sada opremljen većim Brembo kočionim sistemom. Postoji i informacija da će standardni Subaru WRX posedovati isti četvorocilindarski bokser agregat radne zapremine dva litara koji razvija 268 konjskih snaga i 349 Nm obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru WRX STI Type RA-R

 

182405-subaru wrx 1.jpg

 

Subaru je nedavno predstavio model WRX STI Type RA, ali je po svemu sudeći, najbolje ostavio samo za domaće tržište. Naime, Subaru je u Japanu predstavio do sada najekstremniju varijantu modela WRX, koja nosi oznaku WRX STI Type RA-R, a koja je dizajnirana u čast 30. rođendana moto-sport odeljenja Subaru Tecninca International (STI). S obzirom da ovaj model predstavlja omaž moto-sport odeljenju, ne čudi činjenica da je na njemu sve orijentisano ka performansama. Ispod haube se krije četvorocilindarski agregat radne zapremine dva litara, sa turbo punjačem, koji je opremljen većim usisnikom, koji je specijalno naštimovan i koji je povezan sa performantnim izduvnim sistemom. Zahvaljujući tim modifikacijama, ovaj agregat razvija (više nego bilo koji drugi STI model) 324 konjskih snaga. To je za 14 konja više od modela WRX STI Type RA.

 

182406-subaru wrx 11.jpg

 

Međutim, modifikacije se ne zaustavljaju na tome. Tu je i novi hladnjak, a i ceo automobil je za 10 kilograma lakši od standardnog WRX STI. On poseduje i jedinstveno vešanje sa specijalnim oprugama i amortizerima, a tu su i BBS felne veličine 18 cola, na koje su montirani Michelin Pilot Sport 4S pneumatici, kao i Brembo kočioni sistem. Što se dizajna tiče, WRX STI Type RA-R se od ostalih modela razlikuje po novoj maski (rešetki) hladnjaka, poklopcima retovizora izrađenim od ugljenikovih vlakana i po antenom u obliku ''crnog peraja ajkule''. Tu su i crne STI značke kao i natpis ''STI 30th Anniversary'' na prtljažniku. Fotografije enterijera nisu objavljene, ali iz kompanije navode da kabinom dominiraju sportska sedišta sa presvlakom od tkanine i crvenim kontrastnim šavovima, kao i nekoliko kožnih detalja i sjajna crna RA-R značka. Subaru WRX STI Type RA-R će moći da se naruči od decembra, a proizvodnja će biti ograničena na samo 500 jedinica. Cena svakog primerka će počinjati sa 41.624 dolara i to bez oporezivanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Subaru Impreza WRX STI stiže početkom 2020.

 

183095-subaru wrx sti.jpg

 

''Subaru Viziv Performance Concept'' je dobrim delom najavio izgled nove generacije reli bolida za put koji se krije iza imena Subaru Impreza WRX STI, odnosno po novom samo Subaru WRX STI, koji će biti predstavljen krajem 2019. godine. Premijera će verovatno biti održana na salonu automobila u Frankfurtu sledeće godine, a prodaja počinje prvim danima 2020. godine. Na sreću svih fanova i vizuelno i mehanički će se u potpunosti vratiti na stare staze slave, ali uz izuzetak pogona koji će biti hibridni. Odličan uvid u to kako će izgledati nova Subaru Impreza WRX STI ponudio je ugledni portal ''Motor1''.

Japanci nisu zaboravili bogato reli nasleđe pa su nakon relativno loše prodaje modela WRX STI odlučili da se vrate korenima koji su ih proslavili. Aktuelni Subaru WRX STI nije uspeo kao naslednik Impreze WRX STI. Razlozi nisu sasvim definisani, ali činjenica jeste da performansama ni on, kao ni Mitsubishi Evolution X, više nisu bili superiorni. Za razliku od pre 10 ili 15 godina, danas brojni proizvođači nude izuzetno sportski nastrojene limuzine, koje su pritom i prilično elegantnije, komfornije i bogatije opremljene. Ipak, izuzetno reli nasleđe se ne sme tek tako odbaciti. Toga su Japanci veoma svesni pa su odlučili da tržištu ponude prilično žestokog naslednika. Ako je verovati glasinama, kada stigne na tržište biće u stvari hibrid. Dvolitarski bokserski turbo benzinac bi trebalo da ima 350KS, a dodatan eliksir snage biće elektromotor sa 100 kW (136KS). I dalje je koncipiran kao limuzina visokih performansi koja može da preveze pet putnika, stalni pogon na sva četiri točka se podrazumeva, a ''nasađen'' je na 20-inčne točkove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...